Здравейте.Имам приятел в газов сервиз.Приятел хайде силно казано.Ходих да го питам за евро сонда.Каза ми Мимгас с монтаж от него -> 100лв.Мимгас с копче и нивомер 120лв. Монтажа не ми е проблем на мене..тоест мога и сам да я монтирам,защото съм помагал на доста инсталации за АГУ и знам кое как става както трябва.Та реших да погледна и в интернет.Видях : http://www.gasmagazin.com/%D1%81%D0%BE% ... D1%82.html
Видях,че става за моята бутилка(стандартна 33л).Гледам идва със всичко...зареждачката ми е безполезна,но карай.Тук идват въпросите.Защо има 2 кабела...единият е за евро клапана а другият?Като цяло ми е малко мътно това със евро сондите.Стандартните сонди са прости.Та идеята ми е ,че този вторият кабел,най-вероятно е за нивомер.Тоест трябва да си купя и копче с нивомер.Така ли е ? Ако сондата е пред мене и видя упътването,ще разбера всичките си въпроси,но...не е пред мен
Гледам ключе с 3 позиции ,за карбуратор: http://www.gasmagazin.com/%D0%BA%D0%BB% ... D0%B0.html
Тоест 145лв имаш ключ ловато и сонда ловато.Предлагам 25лв разлика за качествени части не е проблем.Тоест ако си ги купя двете и ги монтирам,няма д имам проблеми?Целта е да не барат по инсталацията на колата,защото имам доста допълнително пуснати кабели за екстри и дори по газовата инсталация имам пипано,че имам едни релета за подгреви(взимам сигнал от газовият ключ).Та въпроса ми е като цяло...да дам 120лв за мимгас с монтаж(говоря сонда+ключ с индикация) или да дам 150-160лв с куриера за ловато и да си я монтирам сам ?
Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Вто 22 юни 2010 20:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
Втория кабел е за ел. нивомер на бутона за превключване. Реално при евросондата скалата на сондата на бутилката е много малка и нищо не се вижда.
Моята сонда е Ловато и ключа е Ловато с нивомер (но мисля че не е оригинален Ловато ), оттам си следя колко газ имам, но следя и изминатия пробег. Когато ми светне червения диод на нивомера, имам газ за още 50км извънградско.
Моята сонда е Ловато и ключа е Ловато с нивомер (но мисля че не е оригинален Ловато ), оттам си следя колко газ имам, но следя и изминатия пробег. Когато ми светне червения диод на нивомера, имам газ за още 50км извънградско.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
Именно. Гледам ,че в описанието пише:
Предлагам това да не е проблем,че аз съм с вакуумен.Просто опция да спира газта след 3 секунди няма да работи.Предполагам това не е проблем ? Или трябва да го вържа към електронен изпарител този ключ.
Другият вариант е :
http://www.autogasmarket.com/shop/products/73.html със http://www.autogasmarket.com/shop/products/83.html
Чесно да ви кажа,на ловато не се доверявам толкова,колкото на BRC за момента.Офертата им изглежда по-добра.Даже гледам ,че всичко си е за модела и става за вакуумен изпарител.
Ключ газ бензин с реле време превключвател за автомобили с карбуратор моноинжекция пълна инжекция с електронен изпарител
Предлагам това да не е проблем,че аз съм с вакуумен.Просто опция да спира газта след 3 секунди няма да работи.Предполагам това не е проблем ? Или трябва да го вържа към електронен изпарител този ключ.
Другият вариант е :
http://www.autogasmarket.com/shop/products/73.html със http://www.autogasmarket.com/shop/products/83.html
Чесно да ви кажа,на ловато не се доверявам толкова,колкото на BRC за момента.Офертата им изглежда по-добра.Даже гледам ,че всичко си е за модела и става за вакуумен изпарител.
- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
mupk0 написа:Защо има 2 кабела...единият е за евро клапана а другият?
Единия е за клапана на "евро"-сондата, а другия - за показанието на нивото на ключа.
Ще опиша накратко как е направена инсталацията при мен (аз съм с моноинжекцион и ел. изпарител Ловато, но не мисля, че има значение), може да ти е от полза: Ключа ми има 2 букси. Едната идва директно от "евро"-сондата за отчитане на нивото, а другата е за захранване, управление на релетата и клапаните за режим на газ, сигнал за оборотите (щото ми е авт. превключването) и маса.
Когато превключи на газ, ключа подава "+" едновременно на:
- релето, което ми спира инжектора;
- газовия клапан преди изпарителя;
- изпарителя (щото е електрически);
- клапана в "евро"-сондата.
Та като си смениш сондата, според мен само трябва да й закараш захранване като на газовия клапан. Това мисля, че е задължителната част.
Ако си смениш ключа, пускаш от сондата до него отделния кабел за нивото и така. Кабела би трявало да е комплект със сондата.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
Съгласен съм,но на Ловато ключа има защита за незапален мотор,защото при подаване на +,изпарителя започва да изпарява,а моят изпарява чак след като мотора създаде вакуум.Него какво да го правя.
- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
mupk0 написа:Съгласен съм,но на Ловато ключа има защита за незапален мотор,защото при подаване на +,изпарителя започва да изпарява,а моят изпарява чак след като мотора създаде вакуум.Него какво да го правя.
Ключа ми се захранва от "+ на контакт", а самия изпрарител получава захранване, когато ключа е на газ. Няма как да тръгне от самосебе си. Не виждам разлика.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
Добре как ще коментираш това:
вградено реле за време което изключва захранването на газовия клапан ако двигателят не е стартиран до 3 секунди и ключът на автомобила е поставен в положение на контакт /предотвратява безконтролното изтичане на газ/
- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
Въобще не знаех, че ключа има и такава функция...
Аз моя ключ съм от оставил на положение "авто" и не го пипам. Като се замисля, не съм оставял колата на контакт и ключа на газ, и дори и моя ключ да го прави това, не е имало досега случай да го усетя.
Интересно как ключа следи дали мотора работи - напрежението ли мери, оборотите ли?
Говорех преди малко за това, как ми е направена моята газова. Не претендирам за изчерпателност. По-добре някой майстор да каже.
Аз моя ключ съм от оставил на положение "авто" и не го пипам. Като се замисля, не съм оставял колата на контакт и ключа на газ, и дори и моя ключ да го прави това, не е имало досега случай да го усетя.
Интересно как ключа следи дали мотора работи - напрежението ли мери, оборотите ли?
Говорех преди малко за това, как ми е направена моята газова. Не претендирам за изчерпателност. По-добре някой майстор да каже.
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
mupk0 написа:Добре как ще коментираш това:вградено реле за време което изключва захранването на газовия клапан ако двигателят не е стартиран до 3 секунди и ключът на автомобила е поставен в положение на контакт /предотвратява безконтролното изтичане на газ/
На моното съм с някакво ключе(тип це-ка) от 0,5лв.Тока съм взел от бушона на помпата и
при контакт(неработещ двигател) спира заедно с помпата.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)
i.e.i написа:mupk0 написа:Добре как ще коментираш това:вградено реле за време което изключва захранването на газовия клапан ако двигателят не е стартиран до 3 секунди и ключът на автомобила е поставен в положение на контакт /предотвратява безконтролното изтичане на газ/
На моното съм с някакво ключе(тип це-ка) от 0,5лв.Тока съм взел от бушона на помпата и
при контакт(неработещ двигател) спира заедно с помпата.
Това твоето грам не разбрах в каква връзка го каза.. ?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта