Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот mupk0 » Чет 12 яну 2012 14:02


Здравейте.Имам приятел в газов сервиз.Приятел хайде силно казано.Ходих да го питам за евро сонда.Каза ми Мимгас с монтаж от него -> 100лв.Мимгас с копче и нивомер 120лв. Монтажа не ми е проблем на мене..тоест мога и сам да я монтирам,защото съм помагал на доста инсталации за АГУ и знам кое как става както трябва.Та реших да погледна и в интернет.Видях : http://www.gasmagazin.com/%D1%81%D0%BE% ... D1%82.html

Видях,че става за моята бутилка(стандартна 33л).Гледам идва със всичко...зареждачката ми е безполезна,но карай.Тук идват въпросите.Защо има 2 кабела...единият е за евро клапана а другият?Като цяло ми е малко мътно това със евро сондите.Стандартните сонди са прости.Та идеята ми е ,че този вторият кабел,най-вероятно е за нивомер.Тоест трябва да си купя и копче с нивомер.Така ли е ? Ако сондата е пред мене и видя упътването,ще разбера всичките си въпроси,но...не е пред мен :D

Гледам ключе с 3 позиции ,за карбуратор: http://www.gasmagazin.com/%D0%BA%D0%BB% ... D0%B0.html


Тоест 145лв имаш ключ ловато и сонда ловато.Предлагам 25лв разлика за качествени части не е проблем.Тоест ако си ги купя двете и ги монтирам,няма д имам проблеми?Целта е да не барат по инсталацията на колата,защото имам доста допълнително пуснати кабели за екстри и дори по газовата инсталация имам пипано,че имам едни релета за подгреви(взимам сигнал от газовият ключ).Та въпроса ми е като цяло...да дам 120лв за мимгас с монтаж(говоря сонда+ключ с индикация) или да дам 150-160лв с куриера за ловато и да си я монтирам сам ?




sashko_bg
Мнения: 148
Регистриран на: Вто 22 юни 2010 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот sashko_bg » Чет 12 яну 2012 14:22


Втория кабел е за ел. нивомер на бутона за превключване. Реално при евросондата скалата на сондата на бутилката е много малка и нищо не се вижда.
Моята сонда е Ловато и ключа е Ловато с нивомер (но мисля че не е оригинален Ловато mhihi ), оттам си следя колко газ имам, но следя и изминатия пробег. Когато ми светне червения диод на нивомера, имам газ за още 50км извънградско.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот mupk0 » Чет 12 яну 2012 16:13


Именно. Гледам ,че в описанието пише:
Ключ газ бензин с реле време превключвател за автомобили с карбуратор моноинжекция пълна инжекция с електронен изпарител


Предлагам това да не е проблем,че аз съм с вакуумен.Просто опция да спира газта след 3 секунди няма да работи.Предполагам това не е проблем ? Или трябва да го вържа към електронен изпарител този ключ.


Другият вариант е :

http://www.autogasmarket.com/shop/products/73.html със http://www.autogasmarket.com/shop/products/83.html

Чесно да ви кажа,на ловато не се доверявам толкова,колкото на BRC за момента.Офертата им изглежда по-добра.Даже гледам ,че всичко си е за модела и става за вакуумен изпарител.


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот ivan.karadenizov » Чет 12 яну 2012 16:59


mupk0 написа:Защо има 2 кабела...единият е за евро клапана а другият?


Единия е за клапана на "евро"-сондата, а другия - за показанието на нивото на ключа.

Ще опиша накратко как е направена инсталацията при мен (аз съм с моноинжекцион и ел. изпарител Ловато, но не мисля, че има значение), може да ти е от полза: Ключа ми има 2 букси. Едната идва директно от "евро"-сондата за отчитане на нивото, а другата е за захранване, управление на релетата и клапаните за режим на газ, сигнал за оборотите (щото ми е авт. превключването) и маса.
Когато превключи на газ, ключа подава "+" едновременно на:
- релето, което ми спира инжектора;
- газовия клапан преди изпарителя;
- изпарителя (щото е електрически);
- клапана в "евро"-сондата.

Та като си смениш сондата, според мен само трябва да й закараш захранване като на газовия клапан. Това мисля, че е задължителната част.
Ако си смениш ключа, пускаш от сондата до него отделния кабел за нивото и така. Кабела би трявало да е комплект със сондата.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот mupk0 » Чет 12 яну 2012 17:03


Съгласен съм,но на Ловато ключа има защита за незапален мотор,защото при подаване на +,изпарителя започва да изпарява,а моят изпарява чак след като мотора създаде вакуум.Него какво да го правя.


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот ivan.karadenizov » Чет 12 яну 2012 17:07


mupk0 написа:Съгласен съм,но на Ловато ключа има защита за незапален мотор,защото при подаване на +,изпарителя започва да изпарява,а моят изпарява чак след като мотора създаде вакуум.Него какво да го правя.


Ключа ми се захранва от "+ на контакт", а самия изпрарител получава захранване, когато ключа е на газ. Няма как да тръгне от самосебе си. Не виждам разлика.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот mupk0 » Чет 12 яну 2012 17:16


Добре как ще коментираш това:

вградено реле за време което изключва захранването на газовия клапан ако двигателят не е стартиран до 3 секунди и ключът на автомобила е поставен в положение на контакт /предотвратява безконтролното изтичане на газ/


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот ivan.karadenizov » Чет 12 яну 2012 17:36


Въобще не знаех, че ключа има и такава функция...
Аз моя ключ съм от оставил на положение "авто" и не го пипам. Като се замисля, не съм оставял колата на контакт и ключа на газ, и дори и моя ключ да го прави това, не е имало досега случай да го усетя.
Интересно как ключа следи дали мотора работи - напрежението ли мери, оборотите ли?

Говорех преди малко за това, как ми е направена моята газова. Не претендирам за изчерпателност. По-добре някой майстор да каже.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот i.e.i » Чет 12 яну 2012 18:04


mupk0 написа:Добре как ще коментираш това:

вградено реле за време което изключва захранването на газовия клапан ако двигателят не е стартиран до 3 секунди и ключът на автомобила е поставен в положение на контакт /предотвратява безконтролното изтичане на газ/

На моното съм с някакво ключе(тип це-ка) от 0,5лв.Тока съм взел от бушона на помпата и
при контакт(неработещ двигател) спира заедно с помпата.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос относно евро сонда(коя да взема)

Мнениеот mupk0 » Чет 12 яну 2012 18:38


i.e.i написа:
mupk0 написа:Добре как ще коментираш това:

вградено реле за време което изключва захранването на газовия клапан ако двигателят не е стартиран до 3 секунди и ключът на автомобила е поставен в положение на контакт /предотвратява безконтролното изтичане на газ/

На моното съм с някакво ключе(тип це-ка) от 0,5лв.Тока съм взел от бушона на помпата и
при контакт(неработещ двигател) спира заедно с помпата.

Това твоето грам не разбрах в каква връзка го каза.. ?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта