Сутрин не прехвърля на газ. Термостат? Резултат->рейка на ГИ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Сутрин не прехвърля на газ. Термостат? Резултат->рейка на ГИ

Мнениеот boyan.chav » Чет 06 сеп 2012 18:30


Здравейте!
От няколко студени сутрини насам не мога да прехвърля на газ. Ситуацията се повтаря както написах в тази тема. След запалването на автомобила, стрелката на температурата бързо стига до 90 градуса на бензин, но при превключване на газ, колата забива предницата и намаля, няма никакъв приток на газ. Днес на десетия километър спрях и барнах маркучите на радиатора, горния беше топъл, а долния студен, стрелката си показваше 90 градуса. След още няколко километра паркирах. След обяд я запалих на бензин, беше се напекла от слънцето и на няма и втория километър прехвърли на газ с малко зор и претреперване. Така се случваше и предишните дни. Веднага отидох при газаджията ми, върза я към лаптопа и каза, че няма грешки и че всичко си е наред, но не ми каза логично обяснение по моя проблем. Само ми направи прехвърлянето на газ да става на 25 градуса.
Дали е възможно термостата да е за смяна, защото е блокирал и не преминава топла течност през изпарителя на газовата? Съмнява ме, че изпарителя е свързан към големия кръг. Прилагам няколко снимки към свързването му:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Последна промяна от boyan.chav на Пет 14 дек 2012 12:49, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот sam_boha » Чет 06 сеп 2012 18:55


Тук има хора, които разбират от АГУ. Направи една снимка да се види къде е вързан изпарителят.
По принцип, ако е блокирал термостатът, в града ще ти кипне колата... Щеше да разбереш, че не е в ред.
Да не би да си останал с малко тречност и изпарителят да замръзва? На мен ми се е случвало, когато ми покапваше антифризчето на Форда, остане с малко вода и изпарителя замръзне. Но това ставаше пролетта, все пак при по-студено време...


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот boyan.chav » Чет 06 сеп 2012 19:32


Тези снимки достатъчни ли са? Интересното е, че в града не загрява, но тези дни от както се случва това, я карам само на климатик, а двете включени перки биха могли предполагам да охладят евентуалното загряване :roll: Течността в казанчето е даже с половин сантиметър над максимума, системата е обезвъздушена. Миналата зима пак имах такива проблеми, но само в големите студове.


Потребителски аватар
kiriko
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот kiriko » Чет 06 сеп 2012 19:33


Свързването на водата е неправилно, плюс това е с тройници, вместо с байпас; на 1.4 мотора спокойно се взима вода от инжекциона, там водата се стопля за мах 1 мин, прави се с преходници 10/16мм и няма никакъв проблем защото има голяма цирколация;


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот boyan.chav » Чет 06 сеп 2012 19:36


Да разбирам ли, че термостата и неправилното свързване на изпарителя са причината за проблема ми или само неправилното свързване на изпарителя? :roll:


Потребителски аватар
kiriko
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот kiriko » Чет 06 сеп 2012 19:46


За мен лично от снимките е неправилно свързването на мъркучите на водата, термостата няма нищо общо, освен това ако имаше проблем с термостата колата щеше или да грее, или да истива като вдигнеш 60-70км;
Пък както си написал че единият мъркуч е студен при определени условия - това е 100% неправилна циркулация на охладителната течност от което се получава временна въздушна възглавница и няма изпарение на газ, от което следва забиване; когато колата загрее напълно работата се оправя ;


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот boyan.chav » Чет 06 сеп 2012 23:04


А как да премахна тази въздушна тапа? С ново обезвъздушаване на системата няма ли да се премахне или задължително ще трябва да се прави ново вързване на маркучите? :roll:


Потребителски аватар
kiriko
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот kiriko » Пет 07 сеп 2012 7:46


boyan.chav написа:А как да премахна тази въздушна тапа? С ново обезвъздушаване на системата няма ли да се премахне или задължително ще трябва да се прави ново вързване на маркучите? :roll:


Колега, не може да стане с обезвъздушаване, защото проблема ти се получава само на студен двигател(чисто и просто се получава едно пространство в тръбите, в което водата остава студена докато термостата не започне да отваря по малко, в момента в който термостата отвори напълно всички тръби са еднакво топли); колкото и да обезвъздушаваш, на другата сутрин ефекта ще е нулев.

За да се оправи колата и да нямаш занапред подобни проблеми си купи две втулки 16 мм и ги сложи на мястото на тройниците, където са ти прекъснати мъркучите за парното, след това махни корпуса на въздушния филтър и разгледай около дросела на инжекциона трябва да има два мъркуча 10 мм(чрез тях влиза и излиза топла вода директно от главата в инжекциона), виж кой от двата е изходния и го прекъсни(преди това си купуваш още две втулки преходници от 10 на 16мм), като сложиш едната втулка , а от другата страна свързваш с входния мъркуч на изпарителя, след това изходния мъркуч на изпарителя посредством другата втулка свързваш с прекъснатата част на изходния мъркуч от инжекциона. Ако трябва доливаш малко антифриз и палиш, чакаш да загрее напълно(поне 2 пъти да извърти перките)и тръгваш да се возиш.
Цялата процедура изброена по-горе можеш да я направиш и сам за 20-30 мин., за целта ти трябват 4 скоби с необходимия размер и 4 втулки(мах 10 лв).
Това е от мен успех!


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот boyan.chav » Чет 13 сеп 2012 16:52


Мерси за подробното инфо :wink:
Връзването на изпарителя е наред, тъй като видях, че загрява наравно с малкия кръг. Успях да закарам колата преди няколко дни при газаджията ми, докато е още студена, за да види нагледно точния проблем и не прехвърлянето на газ. Оказа се високо налягане - 2 бара. Намали ми го на 1 бар. На следващата сутрин всичко беше без промяна, пак не искаше да прехвърли на газ. Отидох и намали налягането на 0.8 бара и от две сутрини насам вече успявам да прехвърля нормално на газ на 4-5 мин. след запалването на колата :wink:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот muns61 » Чет 13 сеп 2012 17:28


Това налягане по кой прибор е?


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот boyan.chav » Чет 13 сеп 2012 18:46


Каза ми, че това е налягането на газта, която влиза в изпарителя. Стойността се виждаше на програмата на лаптопа му. Трябва ли да имам съмнения в думите му или правилно ми е казал?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот muns61 » Чет 13 сеп 2012 19:12


С какъв ГИ си?
Това налягане е по датчик от твоята система, което може и да не е вярно.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 14 сеп 2012 8:05


Колата има ли маслен радиатор преди масления фитър? Ако има такъв препоръчвам тази схема на свързване.
Прикачени файлове
Kühlsystem_Kreislauf_basis_75_gross1BG-Reductor1.jpg


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот boyan.chav » Съб 15 сеп 2012 18:36


Колата няма маслен радиатор. ГИ е полски, не му знам името. Видях, че газаджията ползва програма "Diego G". Каза, че ще ми активира и някакво предварително загряване на газта през програмата :roll:
Стойността на налягането 0.8 бара добра ли е? Не знам дали датчика показва правилно, но разлика сутрин има :P


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?

Мнениеот Gigabyte » Съб 15 сеп 2012 22:48


Знам ,че налягането е добре да е около 1,00до 1,20 :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта