Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот renault_19 » Нед 06 окт 2013 21:18


Засичай с километрите когато ти се стори че са те излъгали виж колко км си минал до следващото зареждане и дали после няма да ти заредят по-малко от очакваното. При мен в началото поплавъка беше почти винаги точен но с годините се разбъзиква още повече.И аз в момента съм така един път излиза че съм харчил 6 друг път 8 по един и същ маршрут с еднаква скорост,но като сметна километрите всичко излиза точно.




lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Пон 07 окт 2013 18:21


Днес ходих до Русе. Натам аз и други 3ма човека, навръщане аз и 1 колега.
Сутринта заредих догоре на OMV в Пловдив (явно там или лъжат, или пълнят на високо налягане). Даде ми разход от над 11л/100км от предишното зареждане, но я е карал друг (колега) по магистралата и то натоварена доста, каза че със 160км/ч (не знам дали е вярно).
Както и да е, сутринта заредих и тръгнах за Русе по магистралата до Нова Загора със 140км/ч, оттам през Прохода на Републиката с 90-110км/ч. Изминах 342км и заредих на Ромпетрол в Русе 25,1л - разход 7,34. Сега като се прибирах заредих на същото ОМВ като сутринта (дори същата колконка) 31,3л за 315км - разход 9,94! Малко е нереално натам пълна и с повечко настъпване да даде доста по-нисък разход отколкото обратно ненатоварена и с по-малко гонене.
Както и да е, минал съм 657км днес с 56,4л - среден разход 8,58, като колата не се жали, настъпва се доста. Мисля, че е приемливо, вие кажете. Газаджията ми каза, че би трябвало да гори около 8/100, но аз я товаря малко повече и я гоня малко повече от нормалното. В таблицата, в която си вкарвам разходите гледам, че за последните 15 дни съм изминал 2782км с 266л газ - средно 9,56л.
Пак казвам, не мога да зареждам на празна бутилка, защото там, където карам, ако свърши, може да мина 50-60км на бензин до първата газстанция, което е неприемливо за мен като цена.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот renault_19 » Пон 07 окт 2013 18:28


Звучи добре , ако е карана наистина със 160 и пълна 9 и нещо звучи добре. На 140 няма как да ти харчи под 8, на 110-120 пак под 7 няма как.Смятай го грубо в едната посока 9 в другата 7 ,смятай го средно 8.Не си карал много бавно така че за мен е ок :th_up Като покараш повече и зареждаш повечко ще се ориентираш.Помни колко караш на бензин ако караш на бензин изобщо да вадищ тия километри от сметките.Като заредиш 10-20 пъти и видиш обшите километри ще сметнеш нещо по-точно дори да не ти свършва газта.
Имаше един колега дето зареждал посотянно по 5лв газ и един път тръгнал да зарежда и бутилката му пълна, а той си мислел че е празна.Тоест мислел си е че харчи повече отколкото реално харчи.Та в тоя ред на мисли,ако наистина има грешка при достатъчен брой зареждания ще си проличи така или иначе.
Карай не го мисли :th_up


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Пон 07 окт 2013 18:36


Със 160 (ако му се вярва) и пълна дава 11+, явно не трябва да я гоним над 120-130км/ч.
Със 140 пълна аз лично 2 пъти я засичах - все около 10/100.
С 90-110 гори доволно - 7,5-8,5л.
Само за последните 15 дни имам 10 пълни зареждания. Реших да си смятам разхода средно на месец, а не на всяка бутилка - така грешката ще е минимална. Иначе изминатите км на бензин са минимални - всяка сутрин около 500м докато мине автоматично на газ, след това през деня само няколко секунди (10-15 сек) след всяко палене, а те не са много (3-5 на ден).
Чудя се дали да не накарам газаджиите да намалят инжекторното време с 5-10%, защото сега колата върви ненужно много, повече отколкото на бензин, пък ако спадне разходът с 0,5-1л няма да е никак зле! :th_up


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот renault_19 » Пон 07 окт 2013 18:43


Ако усещаш че ти върви колкото на бензин, та дори и повече определено има какво да се направи по въпроса :th_up
Иначе всяка кола е икономична около 80-100, до 120 се понася нагоре вече скача много.
Ако ти е критичен разхода, примерно до Русе днес не вярвам да си спестил повече от 20 минути, просто при възможност тръгни сутрин половин час по-рано :beer
И аз напоследък съм на този принцип.За половин час нито ще се наспя , карам си спокойно 120 вместо да зоря колата 140-150 (казвам зоря защото 150 да подържа кола 70 коня не и е малко) , не че 5лв повече за гориво ще ме съборят, но не обичам да давам пари като мога да не ги дам, това ми доставя по-голямо удоволствие :)


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Вто 08 окт 2013 7:56


stefan4o написа:При тоя тип на засичане изобщо не бива да те учудва, че единият път си засякъл 6.5, а другия 8 при еднакви условия :mhihi Просто не я засичаш правилно.
Колега, вече обясних защо не искам да зареждам празно-празно. А и засичам разход от чисто любопитство и за да съм наясно, дали ГИ е монтиран и настроен добре или иска донастройки, честно казано 1л не ме бърка особено. Ако беше така, нямаше да я настъпвам толкова.

renault_19 - определено я усещам, че върви повече, отколкото на бензин. Преди това я карах около 2-3000км на бензин и като я взех от газифицирането, първото ми впечатление беше колко повече върви (може би 5-10%, но определено повече!). Не че ми е критичен разходът (пък и е служебен), но ако може да се оптимизира - защо не. От друга страна съм доволен, че като тръгна да изпреварвам има достатъчно мощност (макар и само 101 коня) и не се притеснявам, което не ми се иска да променям - ще видим, може за проба да я намалим за 1-2 седмици и ако не ме кефи да върнем тези настройки.
И аз като теб си планувам времето за път с резерви, вчера стигнах точно навреме, въпреки че имаше катастрофа и ни държаха 30мин да чакаме и пак не закъснях. Но има дни, в които трябва да се направят 10 срещи в 5 различни града и тогава се кара колкото може, защото иначе не можеш да смогнеш с плана. Пък и честно казано - изнервям се да карам бавно, като същевременно гледам да спазвам ограниченията, най-много с 10-20км/ч да ги нарушавам понякога и то само където пътят наистина позволява.
Както и да е, много се отклоних - идеята ми е, че засега съм много доволен от ГИ, дано и занапред да нямам дертове, че това много ме притеснява - колата да ми прави мизерии напът като бързам, както и после висенето при газаджиите.

На колко хиляди км трябва да се прави някаква профилактика - клапани и филтри на ГИ, дюзи проверяват ли се, смяна на въздушен филтър и свещи?


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот renault_19 » Вто 08 окт 2013 10:02


Предполагам ти е гаранционна поне една година.Отиди при газаджиите и кажи че искаш да ти я скопят малко за проба.
За филтрите на газовата ги питай тях най-добре те ще ти кажат, свързано е и с признаването на гаранцията предполагам.
За въздушен е хубаво на 5-7хиляди да се сменя. Пак зависи ако караш много градско по-скоро на 5, ако е извън примерно на 7.Аз така правя.В града се цапа повече.Свещи си карай нормално докато нямаш проблем.Аз съм карал и над 40 хиляди с беру за 5лв парчето и можеха още много, но ги смених покрай проблеми с кабелите. Клапана газовия има филтърче в газовия клапан там зависи, като правиш някакви ремонти по газовата го отвори, но спецялно няма нужда.Може да се задръсти за 20 хиляди може за 40 може и за много повече.
Дюзите си зависи ако почнат да тропат и да имаш проблеми с празен ход и прекъсване на мотора значи за са ремонт, докато няма нищо караш.


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Вто 08 окт 2013 19:11


Мерси за съветите, честно казано за гаранция не сме говорили, понеже е малко на приятелски начала и разчитам да не ме прецакат, но човек никога не знае. За въздушния филтър и аз си мислех 7-8000км, тя се кара на 95% извънградско - вчера бях в Русе, днес един колега я взе и ходи от Пазарджик до Ямбол и обратно (още не съм видял разхода), а утре заминава в Северна България на обиколка - Габрово, Търново и т.н. Като се върне в петък я яхвам аз и съм си планувал дълги обиколки следващите 15 дни. За свещите - карам с двуелектродни NGK BKR5EK, защото и на други коли съм карал и съм доволен. Мисля на всеки 20.000км да ги оглеждам внимателно за износване (верояно на 30-40.000 ще са за смяна), първо за да има винаги оптимална искра, второ знам, че при кофти свещи и кабели пука и гърми, а не искам това да ми се случва. Не съм убеден в масово разпространяваното твърдение, че за газ е по-добре да са еднополюсни свещите.
Четох тук по темите, че филтърчето на газта трябва да се почиства или сменя редовно, затова питах - ще видим какво ще кажат газаджиите. Днес трябваше да я закарам на контролен преглед и мислех малко да я скопим, но пак не остана време - вероятно в петък или събота. Ако всичко е наред и колата и ГИ не правят мизерии, трябва на месец да минаваме по 4-5.000км.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот renault_19 » Вто 08 окт 2013 19:21


Звучи добре :th_up
За свещите слагай каквито ти дават по каталог и това е , по-добре от това не вярвам да се намери.


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Нед 13 окт 2013 19:17


Последните два трипа от изминалата седмица - 300км из Южна БГ със среден разход 9л/100км, 400км из Северна БГ със среден разход 8,77л/100км. Общо за седмицата 1914км - 179л = средно 9,35л/100. Струва ми се доста, но като се замисля, че се товари и не се жали, може би е нормално.

Вчера ходих до газаджията за проверка и настройки - закачи я на комп, нямаше записани грешки. После покарахме малко с 90 и 120км/ч, гледахме живите данни и каза, че всичко е супер. Помъчихме се да намалим времето на дюзите (което на 120км/ч е 6,7-7,7mSec), но компът на газовата веднага си го корегира спрямо бензиновия и реално не можехме да му влияем - нито да го повишим, нито да го намалим. След това прекъснахме OBD-връзката между бензиновия и газовия комп и намалихме времената на впръскване с 5% и го оставихме така за проба 1-2 седмица. Майсторът е скептичен, че това ще намали разхода на газ, както и че няма да повлияе на вървенето. Не знам какъв разход дават по каталог на тази кола с 90 и 120км/ч, трябва да проверя, но явно толкова ще си гори.
Профилактика на филтри и други неща по ГИ се правила на всяка смена на маслото, което мисля да правя на 12-15.000км.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот stypkata » Нед 13 окт 2013 20:22


9/100 среден е напълно нормален разход.Ако извън града ти е 7.5 а в града ти е 11.5 средния идва точно 9 .От това по-добре здраве му кажи :)


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Пон 14 окт 2013 6:45


Ако беше прочел какво съм писал по-горе, щеше да видиш, че поне 2 пъти повторих, че НЯМАМ градско - 98% и отгоре ми е междуградски пътища (90-100км/ч) и магистрала (120-140км/ч). Ако беше комбинирано с градско средно 9, пей сърце, ама не е! :c020


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот muns61 » Пон 14 окт 2013 11:47


ГИ на моно АБС ли си сложил?


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот jijane » Пон 14 окт 2013 16:53


muns61 написа:ГИ на моно АБС ли си сложил?

В началото на темата пише - Астра 1,6 16 волта, 101 катъра.
Тая астра с 5 човека и 140 км/ч по магистралата, разхода е със сигурност над 10 газ. Дори и и да намаляте инжекторните времена, се съмнявам да почне да гори по-малко. Разхода си е съвсем нормален според мен за стила ви на каране. Тоя форум не го имай за много точен относно разхода на колите, защото има хора които на газ постигат по-нисък разход отколкото е бензиновият такъв, 1.8Т - 9,7 градско газ, разни други с по 6-7/100 градско и тем подобни.

Общо взето, който каквото слага, това хвали. Не може да ми слагаш основно или само БРЦ примерно и да викаш колко са скапани другите уредби. Това не ставало, онова не ставало, не знам си кое не ставало. Просто пазара за ГИ-та се разви страшно много в последните години и всеки иска да лапа от баницата, особено нискотарифните ГИ-та. Верно не са като високия среден клас като възможности, но се справят по един или друг начин. За средностатистическия Български шофер дето кара по 10-12-15к км. на година за какво му е ГИ от сорта на Ланди,БРЦ, Романо дето видиш ли инжекторите им издържали по 150к км. без грижи. Той докато навърти толко километри и колата ще иде у белканто. Вече ако въртиш много километри инвестицията си струва и си струва да дадеш тия 600-700 лева отгоре за нещо по-качествено, особено заради широките(или почти никакви) сервизни интервали си струва.


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Пон 14 окт 2013 19:11


jijane написа:
muns61 написа:ГИ на моно АБС ли си сложил?

В началото на темата пише - Астра 1,6 16 волта, 101 катъра.
:th_up Някои четат темите от средата :mhihi :c020

jijane написа:Тая астра с 5 човека и 140 км/ч по магистралата, разхода е със сигурност над 10 газ. Дори и и да намаляте инжекторните времена, се съмнявам да почне да гори по-малко. Разхода си е съвсем нормален според мен за стила ви на каране.
Гори 10,5-11+ при 140км/ч с 5 човека и малко багаж, явно си е нормално. Сега ще видим следващите 2 седмици с намалено време какво ще даде, но и аз не съм оптимист. И съм наясно, че много хора не знаят как се смята разход, послъгват малко, карат до 2000U/min и постигат неземни разходи, не го имам за някакъв коректив.

jijane написа:Общо взето, който каквото слага, това хвали. Не може да ми слагаш основно или само БРЦ примерно и да викаш колко са скапани другите уредби. Това не ставало, онова не ставало, не знам си кое не ставало.
Абсолютно съм съгласен с теб, с тази идея пуснах темата - да събера инфо относно марките, НО се оказа, че по-важно е майсторът да е читав, той си знае работата и си подбира материалите. Както писах, дори не запомних марките на компонентите ни, не бяха от известните (за мен), всеки различна марка, не всички от една. Явно обаче подбрани правилно.

jijane написа:За средностатистическия Български шофер дето кара по 10-12-15к км. на година за какво му е ГИ от сорта на Ланди,БРЦ, Романо дето видиш ли инжекторите им издържали по 150к км. без грижи. Той докато навърти толко километри и колата ще иде у белканто. Вече ако въртиш много километри инвестицията си струва и си струва да дадеш тия 600-700 лева отгоре за нещо по-качествено, особено заради широките(или почти никакви) сервизни интервали си струва.
И това е абсолютно вярно, но ние правим по 6-8к км на месец и ми се ще да я покараме още поне 100-150к км, затова избрах не най-евтините варианти, а този, който ми препоръча монтажникът, дори с някои "екстри", които според него нямало нужда. Казах му, че държа най-много на надеждна и безпроблемна експлоатация на ГИ. Засега всичко е така. :th_up



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта