Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот muns61 » Пон 14 окт 2013 19:30


Темата съм я прочел от начало, провокирах те. Кои са тези инжектори, дето ще изкарат 100 000 км? С какъв комп и редуктор си?




lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Пон 14 окт 2013 19:35


lincus написа:Както писах, дори не запомних марките на компонентите ни, не бяха от известните (за мен), всеки различна марка, не всички от една...
Казах му, че държа най-много на надеждна и безпроблемна експлоатация на ГИ.
Ако държиш, като ходя след 2 седмици на профилактика, ще питам и лично за теб ще ги напиша, щом е толкова важно. :mhihi


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот muns61 » Пон 14 окт 2013 20:18


А, дреме ми какви са ти компонентите. Просто ми е чудно, като пускаш тема с питане за ГИ, ащо не се интересуваш какво ти е сложено на колата. Щото има компютри с няколко режима на разход и динамика.


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Пон 14 окт 2013 20:44


Ще ти отговоря веднага (не, че не го пише и по-горе де, но явно ще се изпитваме) - защото се доверих на майстор, а не на марка. А това стана като говорех с 3-4 приятели и споделих, че искам да сложа ГИ, но не знам какъв и при кого. Двама от тях бяха си монтирали при този майстор, единият на BMW 318i, другият на BMW 328i, а самият майстор кара 330i (сещате се - на газ). Огледах как са монтирани инсталациите, много ми хареса подреденият и прикрит монтаж и понеже никой не можа да ме насочи към конкретна марка и друг майстор, а времето ме притискаше - реших да пробвам. Точно в този момен и друг приятел искаше да си монтира ГИ на друг Опел и монтирахме първо на неговия (аз тактично задържах седмица-две, за да видя резултатите). И при него монтажът беше доста културен (по моите разбирания) и колата върви добре и не прави проблеми вече над 2 месеца. Та като мина около месец и той също остана доволен, а междувременно нямах други алтернативи и отзиви и времето вече ме притискаше, реших и аз да пробвам. Колкото до марките още преди да монтираме на колата на приятеля ми, се срещахме с газаджията и той ги каза, но понеже не са известните за мен BRC, Landi Renzo, Romano, Mim Gas, Fobos и т.н. не си дадох зор да ги запомня, а и бяха поне 3 марки (доколкото разбрах италиански). Само ни обясни, че компонените са качествени и същите се ползват от марковите уредби, естествено брандирани с техните лога. Ако се сетя дори тия дни ще ги снимам, само да се докопам до колата, че отново е по пътищата на БГ.
Единствено ми се искаше да не дупчим колектора, а дюзите да се монтират на преходници (адаптери или както се казват там), които се подлагат под бензиновите дюзи, но майсторът каза, че не работи с такива.
Изображение


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот jijane » Пон 14 окт 2013 21:10


muns61 написа:А, дреме ми какви са ти компонентите. Просто ми е чудно, като пускаш тема с питане за ГИ, ащо не се интересуваш какво ти е сложено на колата. Щото има компютри с няколко режима на разход и динамика.

Личното ми мнение, е че това с режимите е бошлаф работа. ОБД-то за какво е тогава, и го изтъкват като такава екстра, като ще душиме мотора с някви си -5% газ, па тия "турбо" режими са такава пародия, че не е истина. Като ще се души, праскайте кранчетата, нагласяйте там на слух и мирис и готово,за какво да се дават пари за ГИ. Целта при газовия инжекцион е да се постигне оптимална работа на газ, възможно най-близка до тази на бензин. Много ми е интересно с некво поло 60 коня, като тръгне да изпреварва някой тир, шофера да почне да цъка бъбрека, за да сменя между режимите та да намери прословутия "турбо" режим, щото разбираш ли тоя мега, гига, супер-дупер режим ще му даде 15 коня отгоре да може да изпревари тира. Па някой замисля ли се, че при тия "турбо" режими на атмосферката освен гориво требе и повече въздух, па той като нема от къде да доде, нали се сещате през къде излизат тия 5% повече гориво.

Моето скромно мнение,е че Българските производители самопровазгласили се, че произвеждат висок клас ГИ-та, имат много леб да кльопат докато стигнат тези от които са копирали(които между другото са среден клас ГИ-та).


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот stefan4o » Вто 15 окт 2013 6:23


jijane написа:Па някой замисля ли се, че при тия "турбо" режими на атмосферката освен гориво требе и повече въздух, па той като нема от къде да доде, нали се сещате през къде излизат тия 5% повече гориво.


Не е баш тъй,ама айде. :mhihi Пример - кога колата ще има повече сила ? Когато съотношението гориво-въздух е 1:15 примерно, или 1:14 в режим на макс.натоварване - т.е. пълна газ?


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Съб 19 окт 2013 17:43


Днес се сетих да погледна - компютърът (MP48 OBD) и едно като регулатор на газта (или нещо подобно) са марка A.E.B. S.p.A. (което доколкото прочетох е фирма, свързана с Landi Renzo S.p.A.), изпарителят е наврян много долу и не ми се дупеше да го гледам какъв е, а дюзите са скрити и не се виждат какви са.
Ето една снимка, че се стъмни и хич не станаха хубави:
Изображение


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот mrpetrov » Съб 19 окт 2013 20:35


jijane написа:Личното ми мнение, е че това с режимите е бошлаф работа.

И аз така мисля!
jijane написа:ОБД-то за какво е тогава...

Превеждам: OBD = On-Board Diagnostics = Вградена Диагностика

OBD-то със сигурност не е за газовият инжекцион... Може и да работи, ама... аз предпочитам твърдо набити в таблица настройки, след сътветните "проби" на разни стендове и анализатори, потвърдени от оптимални "живи данни" от ламбда сондата в реални ситуации.

А иначе - защо да не го продават като екстра? Така или иначе някой си е играл да го програмира това - то всъщност е връзка между компютри в крайна сметка... А както знаем - екстрите струват пари.


lincus
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 20:05
Автомобил: VW Golf 3 1992
Двигател: ABS

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот lincus » Съб 02 ное 2013 8:34


renault_19 написа:... всяка колонка зарежда на разлино налягане и това също е важно.
Колега, откакто ми каза това, редовно гледам манометрите на колконките и установих, че почти всички газстанции работят на 8-10 бара, само OMV са на 12-12,5 бара. Засега най-доволен като че ли съм от Gazprom и Rompetrol и гледам да зареждам при тях. Вчера обаче газта ми свърши точно пред OMV на Петолъчката и на празна бутилка ми заредиха 41л газ (при норма 37). Сега ще видя дали ще мина повече км. Дотук за 40 дни съм минал на газ 6,500км със среден разход 9,5л/100км, явно около това ще се задържи.

Имам друг въпрос - може ли да лъжат в качеството на газта - основно съотношението пропан към бутан?


Потребителски аватар
nikcool
Мнения: 35
Регистриран на: Сря 10 авг 2011 18:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот nikcool » Съб 02 ное 2013 10:39


Да има съотношение коеето се прави в рафинериите, от което следва различното количество бутан, зимни и летни смеси, но това не оказва толкова голямо значение, важното е относителното тегло на цялото количество според отношението пропан и бутан.
според това и в тоя ред на мисли, търгочците на дребно печелят от търговските отстъпки които им дава рафинерията, или техни доставчици.
За това и зимата обикновено разходите за газ са по големи не толкова от студа.
За да намалят загубите се започна бъркоча, съответно и по големите печалби.
Много трудно се взима и прави проба на гориво, което е в затворен съд и под налягане се втечнява, не че не става но никои не се занимава.
Пак прочължавам, започна мешавицата преди около 15г. от Арменеца, той пръв започна да слага светилна газ в пропан бутана, сега вече не знам какво добавят ма си слагат квото ум им дойде сигурно.
Който е карал на ГАЗ когато тя беше 0,37ст няма начин да не си спомня, че има голяма разлика от вървежа на кола тогава и сега.
Карам на ГАЗ от миналия век :c020 1991г и на дали някой ще повярва но съм пълнил километража на ВАЗ 2101 която няма и 1200Кб. на газ, след 1995г се намеси на пазара на горива арменица, и от тогава почна на всички ходенето по мъките, дигнаха се раходите, майстори се навъдиха навсякъде.
Това го пиша защото никой не е разисквал в тази насока, и защо разходите ви са все различни.
Разхода се влияе от всичко освен в изправноста на системите, ами от атносферното налягане, надморското равнище, налчгането с което зареждат колонките, и куп много фактори.
За това гледай, карай и си свиркай.
И няма как в затворен съд от 40л да сложиш количество 41 или повече литри, това някой замислял ли сее, това да не балон че да се раздува.
Колкото по малко пари даваш, за гориво толкова по добре, защото верно си вършим работата с колите но само се замислете колко пари излизат от аспуха ви и се изпаряват в атносферата.


Потребителски аватар
Joro_
Мнения: 51
Регистриран на: Вто 20 сеп 2011 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот Joro_ » Нед 03 ное 2013 1:02


Вземи една шепа сажди или настърган графит от молив и сложи магнит до тях. После ела да кажеш как не е станало нищо. :mhihi


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот agumba » Нед 03 ное 2013 6:19


Някой да кара с ГИ Тартарини? Ако има такъв, нека сподели, къде му го настройват и поддържат, и какъв е, като качество?


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот mrpetrov » Нед 03 ное 2013 9:30


TiL написа:...превключване на режимите от копчето както фобосите едно време...


Те и сега са си така, само дето на кутията на компа и на копчето не поше Фобос, ами EasyGas, ама както и да е...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Плюсове и минуси на различните марки газови уредби

Мнениеот kris11 » Сря 06 ное 2013 14:19


Joro_ написа:Вземи една шепа сажди или настърган графит от молив и сложи магнит до тях. После ела да кажеш как не е станало нищо. :mhihi


Случайно да си виждал газ вентил с магни вътре ??? Аз съм имал такъв през 1987/88 г. Около магнита сбирщайн , вадиш магнита с боклука навън.Да не забравяме също ,че и бутилките са железни.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 176 госта