какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най доволни

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Пон 16 фев 2015 11:05


ето че винаги има какво да се научи.ама със специалисти не може да се спори :th_up




angeltsankov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 01 дек 2011 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот angeltsankov » Пон 16 фев 2015 20:11


eurogas написа:докато настройвам газовата електроника, сканирам бензиновия компютър, следя живите му данни по време на настройката, чета му записаните грешки, и почти винаги намирам отклонения от нормалната работа на ламбда сонди, дебитомери, температурни датчици, термостат, и т.н. :th_up

Колега сериозно ли хващаш термостат с диагностиката? Като я закачиш показва ли че резервната гума е мека? Явно аз съм много бос... дай някой друг урок как става тая работа, ще си платя няма грижа


jovani85
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 11:04
Автомобил:
Двигател:

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот jovani85 » Пон 16 фев 2015 20:51


eurogas написа:Не те знам къде ходиш колега, аз преди върна кола на клиент, и преди да кажа че всичко е наред, независимо дали сме я монтирали преди малко, или идва от друг сервиз за помощ, съм я карам поне 30 минути с лаптоп до мен, всяко квадратче от таблицата съм го проверил и настроил под товар, и като настроя кола, никога не се връща със забележки по настройките.

Освен това много рядко казвам че в някоя кола всичко е наред, по простата причина че докато настройвам газовата електроника, сканирам бензиновия компютър, следя живите му данни по време на настройката, чета му записаните грешки, и почти винаги намирам отклонения от нормалната работа на ламбда сонди, дебитомери, температурни датчици, термостат, и т.н., които съобщавам на клиента когато му връщам колата, тоест клиента ми получава една безплатна и обстойна бензинова диагностика, като целта ми е във времето той да си подмени повредените датчици, и колата да заработи наистина перфектно на бензин, и респективно да бъде доволен и от газовата си уредба. :th_up

:bowdown :11 :a045


Потребителски аватар
nedelcho.bodurov
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 24 сеп 2014 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот nedelcho.bodurov » Вто 17 фев 2015 19:29


Въпроса е извън темата , но да не отварям нова.
Въпросът ми е при наличие на около 4 ,5 литра газ , не би трябвало да се губи мощност в сравнение с 10 литра газ налични ,поне аз така си мисля или се бъркам, понеже когато имам малко газ 4,5 л. Колата се срива когато и се подаде повечко газ, имам предвич че загубва мощност изведнъж.


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Нед 22 фев 2015 8:56


да попитам още нещо.забелях че бензиновите времена са различни и от там и газовите нормално ли е...и на какво може да се дължи...
Прикачени файлове
показания.jpg


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Нед 22 фев 2015 8:59


nedelcho.bodurov написа:Въпроса е извън темата , но да не отварям нова.
Въпросът ми е при наличие на около 4 ,5 литра газ , не би трябвало да се губи мощност в сравнение с 10 литра газ налични ,поне аз така си мисля или се бъркам, понеже когато имам малко газ 4,5 л. Колата се срива когато и се подаде повечко газ, имам предвич че загубва мощност изведнъж.



не би трябвало да се получава.при мен си изсмуква до край без проблеми да прави.единствено ако рязко падне налягане се превключва сама.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот mrpetrov » Нед 22 фев 2015 10:37


amigovn написа:да попитам още нещо.забелях че бензиновите времена са различни и от там и газовите нормално ли е...и на какво може да се дължи...


На такъв въпрос - няма как да не те препратя на закачената най-отгоре тема в газовия раздел:

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=651161#p651161

Виж как хубаво ги е обяснил нещата vaskoto1:
vaskoto1 написа:такаааа. смятам вече за абсолютно наложително наличието на подобни разяснения защото въпросите вече почнаха да преливат а отговорите не за всички са смислени и свързани.
въпрос 1:
как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам). за да може да се постигне това съотношение механизма е следния:
измерва се количеството входящ в мотора въздух (при мултиточковите инжекциони това се прави от дебитомера а при моното от TPSa (тротъл позишънинг сензор или потенциометър който казва на компира колко точно е натиснат педала на газта и в какво положение се намира дроселклапата на въздуха) дебитомерите са няколко вида но това е лирично отклонение...
тука роля играе и температурата на входящия въздух поради простата причина че когато е студен той е свит и обема кислород в него е увеличен-респективно обратното на топло.

...

газовия инжекцион например работи така:
бензиновия компир взима всичкото инфо, прави всички сметки и дава време на дюзите. това време се вкарва в газовия компир, умножава се по коефициент за да се постигне максимум резултат и се праща на газовата дюза която изпълнява работата на бензиновата дето не свири в момента.
всички корекции си остават прерогатив на бензиновия компир и цялата система е динамична и колата не губи нито от показатели и динамика, нито от работа на основното си гориво за което е проектирана! единственото зло е че ако искаш да върви колата-трябва да се примириш с леко завишения разход (газта е доста по слабо калорична от бензина-трябва повечко просто).


Струва ми се, че имаш да четеш още, за да ти се изяснят нещата, колега...


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Нед 22 фев 2015 11:17


тези неща съм ги чел но не видях къде е причината за различните стойности на бензиновите дюзи.не трябва ли да спазват еднакво време?


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот mrpetrov » Нед 22 фев 2015 12:40


Имаш предвид разликите във времената от дюзата с 4.35 ms до тази с 4.42 ms време на впръскване? Това е пренепрежимо, а и мисля че е ефект от работата на бензиновият компютър, стремящ се постоянно да уцели "вярното" съотношение гориво:въздух...
Подай рязко газ, и времената скачат до 20 ms, т.е. 500%, а ти се чудиш за някакви няма и 2% разлика...


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Нед 22 фев 2015 12:43


да това имах предвид.преди стояха по изравнени а сега всеки е различен.мерси за отговорите все пак

Последна промяна от ivostefanov на Пон 02 мар 2015 8:03, променено общо 1 път.
Причина: Премахнах ненужен цитат!


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот mrpetrov » Нед 22 фев 2015 12:49


Какво всъщност наблюдаваш? Когато двигателя на работи на бензин - времената са идеално еднакви, а като обърнеш на газ - се разминават като на картинката?
В тази връзка - разстоянията от газовите инжектори до всмукателните колектори еднакви ли са за четирите цилиндъра?


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Нед 22 фев 2015 12:58


разстоянията на маркучите са еднакви.както каза бензиновите времена държаха предимно еднакви стойности а сега всички са различни.а от там се взима и сигнала.ако не е някакъв проблем да не се тревожа,от рода свещи ток или....
Прикачени файлове
bscap0002.jpg
нещо като това изравнено


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот mrpetrov » Нед 22 фев 2015 13:02


Все още с графика ли я настройваш, или мина на таблица?


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Нед 22 фев 2015 13:17


с таблицата няма да се справя сам признавам си.и затова не се мъча


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот mrpetrov » Нед 22 фев 2015 14:46


Ще се учудиш колко е лесно, а (мисля) е по-точно от графиката... А и така или иначе си ровиш из газовия компютър - запази си текущата настройка, за да можеш да я върнеш, ако нещо се оплеска, и пробвай с таблица.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта