Поразрових се в нашия форум, и единствената интересна тема която открих беше, как коментират че "автомобилите който излизат с заводска газова уредба им отчита директно на таблото, то тогава би трябвало и ние да можем да си го преправим". Е да ама до тука... готов реализиран проект не видях.
Та ето как да си свържете нивомера на бутилката към бензиномера на таблото.
Първо този метод е приложим почти за всички газови нивомери с 2 контакта ! При тези с 3 контакта се използват датчици на хол и този метод отпада.
За целта ще използваме сензори от този тип:
Монтират се на най различни бутилки и който го има ок, а за останалите мога та си го закупят и с малко игра да го центрират в точната позиция.
Цената му варира от под 5лв до над 20-30лв
Повечето мерят съпротивление от 0 до 90 ohm или от 90 до 0 ohm. Срещат се и такива с над 90 но са рядкост.
На нас ни трябва да мери от 250/300 до 33 ома. За целта трябва да го разглобим и да подменим съпротивленията в него.
Можете и така да го монтирате без да пипате нищо по него но на таблото ще ви отчита само до средата на уреда!
Разглобяването е лесно. Или с назъбено ножче или с макетния.
Оста на стрелката е като четвърт и няма как да я объркате при сглобяването.
Ето как трябва да изглежда.
R1 и R12 ви определят посоката на отчитане (от 0 до 90 и обратно), съответно ако преместите резистора от R12 на R1 ще смените посоката.
Отивате в най близкия ви магазин за ел. компоненти и купувате SMD резистори със следните стойности:
33 Ома — 1 бр.
13 Ом — 1 бр.
15 Ом — 2 бр.
18 Ом — 1 бр.
22 Ом — 1 бр. (може и да не взимате понеже на платката вече има 22ома)
27 Ом — 1 бр.
39 Ом — 2 бр.
47 Ом — 1 бр.
30 Ом — 1 бр.
Размера (корпуса) на SMD резисторите трябва да е 0805 !
Цената им е от 1 до 3 стотинки на брой, затова препоръчвам да си вземете по 2-3бр. в повече, щото бягат като живи и няма намиране
Въоражавате се с пинсети, може и лупа, поялник с тънка човка (ако имате станция с горещ въздух още по добре), 3-та ръка, голямо търпение и никакво треперене на ръцете
Махаме старите и подменяме с новите.
Ето и подредбата!
След като сте готови сглобявате по обратния ред. С капчица или нещо друго слепяте обратно двете половини на сензора.
Тестваме преди да монтираме
Насладата от това да виждаш бинзинномера пълен е неземна
Свързването става по следния начин:
Под капака на бензиновата помпа имате 4 кабела. 2 дебели за помпата и 2 тънки за нивомера. От тънките единия ви е свързан към масата на купето и него не го бараме! Режем другия! От нивомера на бутилката също връзваме единия извод към маса.
Сега са ни останали 3 кабела (един който отива към нивомера в резервоара, другия който излиза от там и този дето ни остана от нивомера на бутилката).
Можете с 1 копче с 3 позиции да прехвърляте сигнала между резервоара и бутилката, като на средното краче на копчето се връзва кабела който отива към резервоара, а на крайните 2 се връзват, този от бутилката и този който излиза от резервоара.
Можете да използвате и реле вързано към копчето газ/бензин и автоматично да се сменя според горивото на което сте. Това е най добрия вариант.
Ще се пробвам да ви начертая схема па дано ме разберете по лесно
Погледнете си хубаво означението на релето! Има релета с различна номерация на крачетата.
Ако бутилката ви е монтирана над капака на бензиновата помпа не е необходимо да я местите. Кабелите минават зад задна лява седалка (поне при голф 3). На мен ми бяха лилав и лилав с кафяво, но по други схеми ги гледам с различни цветове. При мен зад задна лява седалка минаваха 6 кабела. Два идваха от към дясната седалка с кафяв и бял с кафяв цвят (не ги знам за кво са), и 4-те дето излизаха от капака на помпата (2 дебели за помпата и 2 тънки за нивомера).
Това е от мен, надявам се да съм ви бил полезен
П.П: Ако е имало подобна тема и не съм я открил моля да ме извините. Предполагам някой от по опитните колеги ще доизпипат нещата и ще променят нещо Ако някой иска да добави нещо към темата, нека заповяда. Приемам критики
Ето и втори вариант, предложен от колегата: muns61
muns61 написа:.... Може да се спести смяната на резисторите. Скалата се нагажда с 2 съпротивления - едното успоредно, другото последователно на сензора. Първо се слагат тримери, да се намерат крайните положения и после се слагат обикновени резистори.....