ТАП - Тайм Адванс Процесор при инжекцион (2E,ADY,AGG,ABF)

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ТАП - Тайм Адванс Процесор при инжекцион (2E,ADY,AGG,ABF)

Мнениеот RadoSi » Вто 05 юни 2007 15:25


Здравейте,
Днес си зададох въпроса дали колата ми наистина има нужда от ТАП или ЕЦУ-то се грижи добре за запалването при гас.
След прочетеното от мен установих че двигателя е снабден с сензор за детонации и сащо така компютъра има възмогност за дефазиране на предварението на запалването на всеки цилиндар с 9' спрямо другите. (може би ватрешните цилиндри които работят на по голяма температура се нуждаят от по малко предварение). В този ред на мисли смея да твърдя че ЕКУ-то ще измества предварението докато не чуе детонация от кнок сензора след което той ще си е саздал карта с идеалните градуси на запалване на всеки цилиндар спрямо оборотите. (след известно каране след рестарт) - ето още една причина да не се рестартира ЕКУ-то всеки път !!!!
Моля споделете какво мислите за твърдението ми.
Твърданието ми всъшност със сигурност е в сила за работа на бензин. Това е заводската идея .. но дали предварението успява да стигне до границите в които е оптимално за работа на ГАЗ

Поздрави Радо.




Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Вто 05 юни 2007 20:08


Я да си отговоря сам :)
Парво специални благодарности на ivo123 понеже ми отвори очите. Та компютъра макар и хитар явно неможе да дава по-голямо предварение от заложеното му хардваре като максимално т.е при тихи обороти и ненатоварен двигател.
Та направих си белег на делкото на око прецених 4е диаметара е около 6 см по формулката обиколката е около 180-190мм значи един градус е 0.5мм завартях делкото така че белега на блока да се отдалечи на около 2 мм от белега на тялото на делкото. Въртенето става в посока обратна на вартене на палеца.
Аз установих вартенето на моята като се сетих 4е цилиндрите работят 1-3-4-2 по кабелите гледам кои след кои е и установих 4е ми се варти по часовниковата стрелка.
Колата бесхе запалена загрята и превключена на газ. след завартането оборотите сякаш леко се повишиха (дошал и е малко повече вартящ момент :)
И така хората с 2E ADY могат да си вратнат малко делкото обратно по часовниковата стрелка ако карат на газ ще им баде от ползва може би.
Ще покарам и ще пиша как е.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 05 юни 2007 20:27


Пробва ли на бензин как върви колата?


Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Вто 05 юни 2007 20:58


на бензин не съм пробвал, предполагам че двигателя ще се обучи на гас и като цакнеш на бензин ще попридарпва и да се полу4и някои друга детонация и да варне предварението.
Пробвах на тихи обороти, двигателя рипаше ;)

Последна промяна от RadoSi на Вто 05 юни 2007 21:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Мнениеот sashobas » Вто 05 юни 2007 21:02


Колега кое точно ти е ТАП-а?Мой съвет оправи си центровката както трябва на бензин.Не си първия сигурно който се е сетил по тоя начин да даде предварение.Само можеш да си навредиш нищо друго.Той и за това е ТАП-а да ти се запазва центровката на бензин а на газ да реагира.А как ти пали колата на бензин и веднага ли гасне?


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 05 юни 2007 22:05


sashobas написа:Колега кое точно ти е ТАП-а?Мой съвет оправи си центровката както трябва на бензин.Не си първия сигурно който се е сетил по тоя начин да даде предварение.Само можеш да си навредиш нищо друго.Той и за това е ТАП-а да ти се запазва центровката на бензин а на газ да реагира.А как ти пали колата на бензин и веднага ли гасне?

Аз също подкрепям това мнение. Не колата трябва да се приспособи към газовата а газовата към колата. В края на краищата ако толкова много не иска да се нагласи работата на колата на газ си купи аванспроцесор. Струва 35 лв.


Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Сря 06 юни 2007 0:20


Мисля че не разбирате идеята която съм написал в парвия пост, но съм доволен че Иво ме разбра и ми отговори на вапроса.


Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Сря 01 авг 2007 22:07


Вече карам около месец .. колата има повече мошност в ниските обороти. Също и разхода осезаемо падна 1-1,5 литра градско иколо литар изванградско.


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Мнениеот sashobas » Сря 01 авг 2007 22:10


RadoSi написа:Мисля че не разбирате идеята която съм написал в парвия пост, но съм доволен че Иво ме разбра и ми отговори на вапроса.
ако можеш дай повече яснота по темата да може да е полезна за всички.


Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Нед 05 авг 2007 22:39


идеята е следната. При поставяне на газово тъй като гаста гори по бавно трябва предварение на запалването. В този случай настроиката на колата за работа на бензин не е оптимална за работа на гас, тай като бензина гори по барзо и за да се подаде по рано искра за по бавно горящата гас трябва да се постави ТАП или да се заварти делкото в обратна посока на движение на палеца с 6 градуса. При тази настройка бензина ще детонира само ако на ниски обороти 900-1100 оборота на висока предавка 2,3,4,5 натискате много педала. (ще чука аванса) при гас обаче идват такива вартящи моменти че баира студентски град симеоново го качвам на 5-та с 1400 оборота с около 50 км/час. Тай като аз неисках да си давам парите за глупости и да си поставям ТАП завартях делкото. Преди да го завартя мислех че самия компютур на колата може да даде нужното предварение за горене на гас но след като ivo123 ми обясни че това няма да стане тай като компа неможе да дава предварение по-голямо от настроеното чрез делкото. За високи обороти нещата стоят просто .. компа има сензор за детонации и може да си регулира запалването оптимално така че и на гас и на бензин ще работи след известно време нужно за регулиране.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 208 госта