1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
bilbotorbins
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пет 10 ное 2023 15:31


Здравейте,
Имам следния проблем. Колата с 1.6 мотора АКЛ работи супер и на газ и на бензин. Обаче, харчи и бензин докато работи на газ. По 2 литра на 100 км средно. Ако я спра и запаля до 5-10 минути, пали от четвърт. Ако престои от 15 минути до 12 часа пали с доста въртене и мирише на суров бензин. След 12 часа пак пали лесно.
Какво съм сторил дотук:
- не е от канистъра да вкарва бензин - проверено;
- не е от регулатора на бензиновото налягане - проверено;
- свалих бензиновите инжектори и ги дадох на чистене. Казаха, че държат на налягане и правят хубава струя. При свалянето забелязах, че тръбите (колекторните, входящи) на 1 и 2-ри цилиндър са мокри от бензин и зацапани, а 3 и 4-ри бяха черни и сухи;
- газовата рейка след 24 ч. престой, при изваждане на входния шланг все още изпуска налягане - приемам, че газовите дюзи държат;
- днес при двигател работещ на газ извадих буксите на 1 и 4-ти бензинови инжектори. Измерих напрежение до 2,6 В;
- ако изчакам колата да прехвърли на газ, извадя бушона на бензиновата помпа и карам така 400 км не харчи бензин. Като обърна след това на бензин, без бушона, работи около 20 секунди и угасва. След това, паленето е лесно и без давене.
Къде ми е проблема? Знам, че ако сложа спиране на бенз помпата ще си реша проблема, ама искам да я направя като хората.
Газовата е стара и глупава и не позволява едновременна работа на газ и бензин. Махнал съм чека за прехвърляне над определени обороти и съм сложил праг 8000 оборота за прехвърляне за всеки случай.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот tdi fen » Пет 10 ное 2023 16:45


за тези 100 км колко студени старта имаш


bilbotorbins
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пет 10 ное 2023 18:07


Не е от студените стартове.. Всеки ден карам по 20 км до работа и още толкова наобратно. Т.е. имам не повече от 6 старта в 100 км. При тези температури след 500м съм прехвърлен на газ.
Също я карам колата извънградско и за 200 км виждам как стрелката за бензина пада с едно деление (приблизително 5л). Връщам се обратно- още едно деление.
Следващия път за проба вадя бушона на бензиновата помпа. Стрелката за бензина стои закована за 400 км. Може би, колата и върви малко по-добре.
Най-много ме смущават тези 2-3В към бензиновите инжектори, докато двигателя работи на газ. Да не би газовия компютър да е повреден и вместо да ги изключва да ги държи леко отворени и там да изтича горивото?


bilbotorbins
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пон 13 ное 2023 19:20


Поръчах си газов компютър втора ръка, като пристигне ще пробвам с него дали ще има напрежение на инжекторите докато работи на газ.
.....Продължение..... дойде другия компютър, не мога да се свържа с него и следователно да го настроя...отива за части. Поне го отворих и погледнах блока, който работи с бензиновите дюзи. Минусът на дюзите се прекъсва, влиза в компютъра, там минава през един мощен резистор 15 ома и се връща към буксата на инжектора. Резисторът е шунтиран от нормално затворения контакт на едно реле. Т.е., ако газовия компютър не е прехвърлил на газ или му е спряно захранването, минусът на бензиновите инжектори е затворен. Когато двигателят работи на газ, бобината на инжектора и мощния резистор са свързани последователно, някакъв ток протича и лъже бензиновия компютър, но реално бензиновия инжектор не отваря.
Т.е. докато колата работи на газ, нормално е да има някакво напрежение на буксите на бензиновите инжектори. Практически от 30-50% от нормалното работно напрежение.
Сега остава варианта релето на втори цилиндър да не отваря по някаква причина и инжектора да получава цялото напрежение през цялото време. Това може да се провери с мултицет, ама нека се оправи времето.
.....Продължение.....Измерих напрежението на четирите двойки букси на газовия компютър - 1,6-1,7В на всичките. Не е това. Ще трябва да покарам с постоянно включена бензинова помпа, може да се е оправила, а давенето да идва от нещо друго.
Продължение.... Реших, че следващия заподозрян за по-трудното палене ще е изпарителя. Поръчах комплект мембрани и утре го мятам. Докато гледах клипчета как се прави и тубата ми изплю видео за проблем с паленето при ГИ, често срещан, както каза руснака. Изгледах го и чудо - човека описа моите симптоми. Причинта - напукана мембрана и теч на газа, който остава в изпарителя към всмукателния колектор. Диагностиката - малък гумен маркуч и буркан с вода. Т.е. след утрешната интервенция не трябва да имам повече проблеми. А дано....
Ще излезе, че дюзата на 2-ри цилиндър е хвърляла допълнителен бензин, а редукторът допълнителна газ. Направо и се чудя на тая кола как е вървяла, при това много сносно.


bilbotorbins
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пет 01 дек 2023 22:13


Рециклирах изпарителя, върнах го на мястото му и тръгнах да настройвам. и СРАМ - гледам графиката на ламбдата я няма никаква. Забива на 1 В или на 0.1 В и дори карането на бензин за два дни не я оправи. Умряла е. Сега и нея трябва да сменям.
Към момента не гори бензин докато е на газ (замърсения инжектор е бил причината), но продължава да пали една идея по-трудно (вече няма как да е от редуктора, може би ламбдата е виновна още от самото начало).
Та така, да бях започнал с диагностиката отначало, може би щях да си спестя малко време и пари, ама здраве да е.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 160 госта