Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот railfan » Сря 20 мар 2024 11:31


Съгласен съм напълно, че процента може да е този.
Идеята беше друга, не да сравняваме цифри, а да имаме работещ механизъм, който да обхваща абсолютно всички случаи и да няма изключения, за да няма и дупки.




Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот StS » Сря 20 мар 2024 12:20


NikMar55 написа:Идеята е да махнат беднягите от пътя, като мен например. Немога да купя нов автомобил колкото и да искам. Ще карат само богатите, трябва да им направим място на пътя и паркингите.



Бинго, най-после се усетихте, или купуваш Евро 5 и нагоре или не караш 47г дарак...толкова ли е сложно...?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот fur1ous » Сря 20 мар 2024 13:24


railfan написа:Съгласен съм напълно, че процента може да е този.
Идеята беше друга, не да сравняваме цифри, а да имаме работещ механизъм, който да обхваща абсолютно всички случаи и да няма изключения, за да няма и дупки.


Новите коли са сравнително достъпни посредством финансовите инструменти с които разполагаме, просто се губят повече пари от тях във времето сравнено с такава втора употреба.
Може да се вземе прилична нова кола нисък клас 35 000лв.
Сметни го така, в момента имаш кола, ако я продадеш да кажем,че ще вземеш поне 10 000 лв. които ще дадеш за първоначална вноска.
Остават 25 000 лв. от който ще оставиш 7000 на остатъчна стойност. Станаха 18 000 лв които трябва да разсрочиш в 60 месеца.
Вноската за колата идва към 350 лв. / месец

Друг е въпроса,че ние българите не може да караме сравнително евтина кола за 35к нова :mhihi

Сега може да ми кажеш, "ама кредит за кола е тъпо", ами извади ги кеш, ако нямаш, теглиш кредит, ако и това не искаш - не караш.
Просто е и скоро ще стигнем до този момент и ще си караме новите коли по принуда :c020

Иначе ако от мен зависи и аз бих си карал вечно едно Audi S8 D2, ама за съжаление не става, много е нерентабилно.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 20 мар 2024 14:12


Ако можеше да се добави опция и с видео клип и свидетелстване да се привикват пушилките по ГТП-тата щях да прекарвам деня си в съответната институция и да свидетелствам срещу всички, димящи кошове без значение възрастта. Аз не помня преди години да съм пускал клапата за вътрешна циркулация никога, сега ежедневно ми се налага,защото пред мен става мъгла от газове, на всеки му е през оная работа какво дишат околните. Скоро спрях до един тиквеник, свалям прозореца и го питам, добре бе вуйчо, зад теб 200 метра не се вижда какво се случва, кажи честно ок ли си с това, гледам ме един гащник и ми вика, докато не ме спрат от движение ще джиткам, нямам паре за друга, на езика ми беше да му кажа, ми батко ти с тоя манталитет и пари няма да имаш то е ясно то си е вътре в теб проблема, но видях че да се обяснявам на тъпет файда йок и си заминах по направление...


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот alpinab » Сря 20 мар 2024 15:32


И понеже държавата отявлено стимулира пушещите кошове, типовете описани горе си правят квото си искат. Контрол нулев. А защо ги стимулира - защото няма сметка да не прибира таксите от бутафорните ГТПта. Да има некви предни спирачки гробницата, всичко е точно 60 кинта и айде на шосето.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот thanis » Сря 20 мар 2024 16:32


Държавата не прибира парите от ГТП-та. Защото държавата не прави ГТП-та. Държавата дава акредитация/разрешение на частна фирма с необходимото оборудване и квалификации, да извършва тази дейност за която се плаща такса.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот ivan_pop » Сря 20 мар 2024 20:24


thanis написа:Държавата не прибира парите от ГТП-та. Защото държавата не прави ГТП-та.

Е тъй де.Ама ако пунктовете за ГТП спираха колите които не отговарят на изискванията, тези коли трябва да се дерегистрират/бракуват.А това са някъде 60-70% процента от колите.И тогава държавата няма да може да събира данъци, винетки и други благинки от тези коли.Ще намалее продажбата на горива, а там има акцизи...Нещата са навързани!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот Vlad777 » Чет 21 мар 2024 12:46


ludmil написа:Може ли някой да ми каже, защо на стикера за преглед на Пасата (на газ, 90 коня) еко категорията е най-ниска, 1, редом с най-смръдливите пушещи дизели без катализатори, след като газта е най-екологичното гориво и автомбила не гори масло?
Каква е логиката, ако въобще има такава в тези еко норми?

В случая Пасатът е с бензинов двигател без ЕВРО категория и не виждам причина да се даде по-висока категория от ЕКО 1. А това че има газ, не означава, че можеш и че караш само на газ. Тия категории не се дават на "честна пионерска, аз не карам на бензин". :mhihi

Ако искаш да имаш по-голяма ЕКО категория - вероятно има начин да демонтираш системата за бензин, да минеш технотест, който да удостовери, че автомобилът се използва само на газ, да се направят замервания и да получиш съответната ЕВРО категория, на база на която да искаш по-висока ЕКО категория.

Колега от форума има Голф 2, преправен в Германия с катализатори да покрива ЕВРО 3 или 4 беше. С всички надлежни документи.

А това че коли, на които в талона пише ЕВРО 5 и ЕВРО 6, а бълват какво ли не - няма да го коментирам. Достатъчно е дъвкано. :thumb_down Все още голяма част от българите живеят в пещерите и не могат да проумеят концепцията на думите общество, общественополезен, съпричастност, както и взаимовръзката между термини като общество, правила, стандарт на живот, качество на живот.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот ktamen » Чет 21 мар 2024 22:43


Vlad777 написа: С всички надлежни документи.

не могат да проумеят концепцията на думите общество, общественополезен, съпричастност, както и взаимовръзката между термини като общество, правила, стандарт на живот, качество на живот.


И в случай, че някой много добре проумява, че зад тези красиви думички се крият тривиални измами и узурпиране на изконни граждански права - тогава какво?
За 1 час на колата може да се демонтират резервоара и бензинопроводите, а колко пари, време и нерви ще са нужни за да се получи заветната бумажка?
В съвременния свят стана норма за всяка добре звучаща думичка да се изисква сертификат, дали действително отговаряш на реалните, материални показатели за тази думичка е третостепенен въпрос, важното е да си платиш за сертификат на сертфицирана организация и постепенно тези сертификатори поемат пълен контрол над всичко.
Предстои ми да правя ограда и напоследък гледах милион клипчета как се пробиват дупки за циментови колове, от коментарите научих, че в една европейска държава ти трябват 7 бумажки за дупка над 30см дълбочина.
На последния ми ГТП се заприказвахме за глобен шофьор с 50лв за изгоряла крушка, човека се опитал да я смени на място, ама катаджийката любезно му обяснила, че не е квалифициран и трябва да иде в сервиз.
https://www.youtube.com/watch?v=GMNF4qw ... L&index=58


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот w_smith » Пет 22 мар 2024 8:48


StS написа:
NikMar55 написа:Идеята е да махнат беднягите от пътя, като мен например. Немога да купя нов автомобил колкото и да искам. Ще карат само богатите, трябва да им направим място на пътя и паркингите.



Бинго, най-после се усетихте, или купуваш Евро 5 и нагоре или не караш 47г дарак...толкова ли е сложно...?

Някои хора са се самозабравили очевидно, но на всеки може да се случи да отиде от другата страна - само един инцидент или заболяване са нужни. Не го забравяйте и се отнасяйте нормално и с хората с различно от вашето положение. Знам, че принципът да го д...хат бедните е много привлекателен, но за мен хората, които го изповядват не са много читави.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 22 мар 2024 10:35


fur1ous написа:Интересно, кажи ми от твоята статистика колко хора познаваш с коли под 5г. възраст и колко от тях са "препипани".
Аз за мойте се сещам около 8 човека, които не са пипали колите и не смятат да го правят. Не се сещам за такъв който си е купил до 5 годишна кола да я "препипа".
До 5г. възраст за мен е супер нереалистично да пипаш каквото и да е, независимо дали е в гаранция или не,
не смятам че повече от 1% биха си пипнали колата, освен ако не създава огромни проблеми, което е трудно за 5 годишна кола, стига да не е такси което не си знае километрите на 5 годишнината си.

Вчера една Октавиа 3 фейслифт доста чадеше при настъпване, а това е кола 2018 година.
Та явно има и такива хорица.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот fur1ous » Пет 22 мар 2024 10:45


Ама тя е на 6г., не че я оправдавам, но коментирахме кола до 5г. възраст.
Иначе не е нормално да, и на 15 да е, не е нормално да пуши като парен влак.
Виждам,че си от Враца, там съм виждал най-много пушаци.
Всяка втора кола с ВР номер пуши на ужас като карам по Хемус, т'ва не знам дали си го забелязал във вашия град :mhihi
Нещо сбъркано има там. В града локално не знам как е, щото не минавам често.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот samo_pechka » Пет 22 мар 2024 10:48


Vlad777 написа:Колега от форума има Голф 2, преправен в Германия с катализатори да покрива ЕВРО 3 или 4 беше. С всички надлежни документи.

Принципно има такава опция, но с една категория нагоре. Примерно е била Е2, може да стане Е3 , но такава ако ще гъза си да съдереш няма вариант за Е4, освен ( може би) ако се смени и двигателя от кола с Е4. И то донора от който се смъква двигателя , да е със близки кг обща маса с на Г2 или по-високи. Но не по-ниски с еди-колко си % вече не си спомням .
Но аз не виждам защо се е наложило да се правят гимнастики, след като този голф вероятно влиза в категория ретро ( или в скоро време ще влезе ) , получава т.н. хисторише кеннцайхен така, че дори дизел да е , стига да отговаря на нормите си , както е била едно време ( т.е. не се изискват по-високи , или по-добри пказания ) тя влиза във всляка една зона. Няма необходимост от лепенки и т.н.
Така да се върнем на темата: писал съм поне два пъти на тема еко. Това е рестрикционен механизъм в цялостта си .
Идеята е ясна.
Имаше дори писанки из нета за "революционна" идея дори да се забрани ремонти по коли над 15 , имащи отношения по безопасността и/или газове. Т.е. ако ти откаже АБС блока примерно, да се смъкне тая кола от отчет , щото ще бъде забранен ремонта му...
Тъй де, пробва се народа как ще реагира....
П.п не толерирам пушлаци и изкормени коли. В семейството ни имаме стари коли, нито една от тях е с такива проблеми . Почти всички си ги поддържам сам.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 22 мар 2024 10:58


fur1ous написа:Виждам,че си от Враца, там съм виждал най-много пушаци.
Всяка втора кола с ВР номер пуши на ужас като карам по Хемус, т'ва не знам дали си го забелязал във вашия град :mhihi
Нещо сбъркано има там. В града локално не знам как е, щото не минавам често.

Отново вадиш генерални заключения, а не да не пътувам и аз в цялата страна.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот fur1ous » Пет 22 мар 2024 11:49


Е това е мое впечатление просто.
Мен това ми е направило впечатление като пътувам по Хемус.
А и ми прави впечатление защото много мразя да карам зад някой който пуши и в 99% от случайте гледам да го изпреваря или вариант 2 да пусна някои пред мен, за да не карам зад пушаци.
Понякога даже лошо ме гледат като ги изпреварвам :mhihi



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта