Питане за "ресет" релето

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
golf3
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 01 май 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Питане за "ресет" релето

Мнениеот golf3 » Сря 18 юли 2007 15:56


Много се чудя,защо ресет релето дава +захранването на ECU-то на маса когато колата не е на контакт?Когато дам контакт се превключва и подава " +"към паметта,защо през другото ереме е на маса и така ли е при всички?Моля споделете как работят при вас тези релета! :078:




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 18 юли 2007 16:04


Ами ресет релето трябва да прекъсва + към определен пин на компютъра.
Най-добре това да става ръчно, усетиш ли проблеми прекъсваш за момент (на угасен мотор) с бутонче(подаваш + към релето), иначе нормално затворените контакти на релето.
Аааа да и добре е да не се ползват огромни авто релета защото тока е по
последни мерки е около 7mA и не стига за самопочистване на контактите на едно 30+А реле. Релетата имат както максимален така и минимален работен ток!
Подходящо реле е например рид -реле ;) или някое марково макс за 10А, разбира се газаджиите не поставят такива за да ни е гадно.


Потребителски аватар
golf3
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 01 май 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот golf3 » Сря 18 юли 2007 18:01


Да за релето не бях се сетил! :075: То и при мен е 30А!!! Но и защо ли "+" заменя с "-" при ресетване? :twisted:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 18 юли 2007 18:10


golf3 написа:Да за релето не бях се сетил! :075: То и при мен е 30А!!! Но и защо ли "+" заменя с "-" при ресетване? :twisted:



Предполагам за да разреждат кондензаторите в ЕКУ-то и да се нулира памета по-бързо.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Сря 18 юли 2007 20:02


толкова ли е трудно да се сетиш?
контактния ключ разпраща + навсякъде щом го изключиш всичко се замасява през него обратно-нали за да свети една крушка трябва + и - махни + и на същия кабел идва - !


Потребителски аватар
golf3
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 01 май 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот golf3 » Сря 18 юли 2007 20:51


vaskoto1 написа:толкова ли е трудно да се сетиш?
контактния ключ разпраща + навсякъде щом го изключиш всичко се замасява през него обратно-нали за да свети една крушка трябва + и - махни + и на същия кабел идва - !

Става въпрос:Правилно ли към ECU-то е да се подава "-" на мястото за "+" при изключен контактен ключ? :shock


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 18 юли 2007 21:06


как разбра че е "-"
по принцип трябва да прекъсва контактите а не да има "-"
когато се изкючи плюса просто кабела се прекъсва.


Потребителски аватар
golf3
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 01 май 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот golf3 » Сря 18 юли 2007 21:22


ivo123 написа:как разбра че е "-"
по принцип трябва да прекъсва контактите а не да има "-"
когато се изкючи плюса просто кабела се прекъсва.


Просто релето е с нормално отворен и затворен,затвореният ми е свързан с масата! :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 18 юли 2007 21:27


да нулира по-бързо е тоя трик(както веднъж написах), дали е безопасно...незнам


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 20 юли 2007 16:24


В компютъра има все пак кондензатори на тази шина, и така се разреждат бързо, което гарантира че действително ще се reset-не.
Консумацията е много малка и кондензаторите могат да удържат паметта известно време ако не се разредят насилствено.

Но по-правилно би било това да става през резистор. Може да сложиш един резистор последователно на тази връзка към маса, нискоомен - ще "омекоти" процеса.


Потребителски аватар
golf3
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 01 май 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот golf3 » Пет 20 юли 2007 23:03


Наистина резистора е полезен,но аз се притеснявам от честото рестартиране!Мисля,че това е доста "стресово"за компютъра!Всяко палене да се обучава наново.....не знам,до кога!!! :wavecry


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 24 юли 2007 13:13


Е, това все пак не е от някогашните механични компютри :-) Няма да се изтърка нищо от самообучаването. То и без това постоянно си коригира настройките.
Ако те притеснява, направи го така че да го ресет-ваш с бутон както са съветвали по-горе само когато е нужно, но вземи мерки (евентуално с второ реле) този бутон да работи само при изключен "контакт". Че колкото и да внимаваш, все може да забравиш.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 200 госта