Отчитане на разхода на газ на MFA???
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: Вто 23 фев 2010 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
При мен има разминаване с около + 2 литра . , иначе отчита по вярно когато двигателя е в оптимална температура от 90 градуса
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
За по надолнище е нормален моментен разход.
Един е крайния разхода да тръгнеш от Шипка до Морето, друг ще е от Морето до Шипка.
Един е крайния разхода да тръгнеш от Шипка до Морето, друг ще е от Морето до Шипка.
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
При мен МФА-то е вярно на бензин, няколко пъти мерено. За газта зависи как е настроена, ако е на леко богата смес ще дава по-малко от реалното. Ако колата е с газов инжекцион теоритично може да се нагласи да показва правилно, но това ще пзначава леко спъната кола. Най-подходящи са настройките при който трябва да се добавят 10% за да се получи реален разход.
И само да вметна за тези които не знаят, МФА-то няма нищо общо с електрониката управляваща двигателя. Тя смята разхода на база на температурата на колата, оборотите и един вакуум от всмукателния колектор. Или по-просто казано ако карате на бензин и ви дава разход 7/100 някъде извън града и ако и на газ пак пише 7/100 значи газовата ви е настроена правилно тоест натискате газта еднакво и на газ и на бензин, но за разхода на газ реалния е около 10% над този който МФА-то показва някъде 7.9 .
И само да вметна за тези които не знаят, МФА-то няма нищо общо с електрониката управляваща двигателя. Тя смята разхода на база на температурата на колата, оборотите и един вакуум от всмукателния колектор. Или по-просто казано ако карате на бензин и ви дава разход 7/100 някъде извън града и ако и на газ пак пише 7/100 значи газовата ви е настроена правилно тоест натискате газта еднакво и на газ и на бензин, но за разхода на газ реалния е около 10% над този който МФА-то показва някъде 7.9 .
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
Това обаче важи за по-старите модели. От Четворката и нагоре данните за количеството впръскано гориво ги взима точно от ЕКУ-то и оттам прави сметките в зависимост от изминатите километри.
Точно по тази причина, МФА-то показва какви биха били стойностите ако в момента хипотетично карате на бензин. При каране на газ, борда няма как да дава коректни стойности, просто защото няма връзка с управляващия блок на ГИ.
А иначе на Никси ще му покажа една снимка и в нея няма никаква измама. Преди няколко дни това ми показа на място:
Точно по тази причина, МФА-то показва какви биха били стойностите ако в момента хипотетично карате на бензин. При каране на газ, борда няма как да дава коректни стойности, просто защото няма връзка с управляващия блок на ГИ.
А иначе на Никси ще му покажа една снимка и в нея няма никаква измама. Преди няколко дни това ми показа на място:
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
pedalchobaba написа:....При каране на газ, борда няма как да дава коректни стойности, просто защото няма връзка с управляващия блок на ГИ.
При BRC P&D има възможност да се свържат газовото и бензиновото ECU и да си обменят данни.
"...5.8. КОНФИГУРАЦИЯ OBD
Если автомобиль оснащён телекоммуникационной системой связи с оборудованием в соответствии с нормативными требованиями к бортовой системе диагностики (БСД, англ. OBD), это даёт возможность получать / выполнять сбор данных /?/ с бензинового ЭБУ и использовать их как в качестве подспорья для оператора при выполнении настроек, так и в записанных в ЭБУ стратегиях для обеспечения более точной работы, которую можно повторить /?/.
После выбора соответствующей кнопки страница будет выглядеть так, как показано на фиг. 5-30.
Фиг. 5-30
Настройки: конфигурация OBD
Обратите внимание: выпадающий список (в верхней части экрана, см. фиг. 5-31) даёт возможность выбрать тип соединения.
Необходимо правильно указать тип соединения и правильно / в/к правильных позициях /?/ произвести подключение проводки оборудования к впуску OBD /?/ автомобиля.
Фиг. 5-31
Настройки: конфигурация OBD, настройка связи
Теперь соединение активируется, и на экране появится что-то похожее на фиг. 5-32. В поле “Type of communication found” («Обнаруженный тип соединения») указывается тип соединения, посредством которого бензиновый ЭБУ осуществляет связь с газовой системой.
Фиг. 5-32
Настройки: конфигурация OBD, соединение установлено
В поле “Default PIDs” («Идентификаторы параметров по умолчанию») указаны важные для работы системы параметры, которые можно считывать через соединение с OBD.
В поле “Requested PIDs” («Запрошенные идентификаторы параметров») указаны параметры, которые бензиновый ЭБУ действительно /?/ передаёт в газовую систему.
Кнопка “Enable default” («Задействовать параметры по умолчанию») позволяет ввести параметры, указанные в поле параметров по умолчанию, если это ещё не сделано.
Если никакие идентификаторы параметров не запрошены / не указаны /?/, само по себе наличие соединения ещё не гарантирует, что газовая система действительно считывает данные.
При установке флажка “Memory function” («Функция памяти») (помечается галочкой в соответствующем окошке) появляется возможность стирания ошибок диагностики, которые записываются бензиновым ЭБУ...."
pedalchobaba написа:....ще му покажа една снимка и в нея няма никаква измама. Преди няколко дни това ми показа на място:
Имах същият проблем:разминаване между показанията на газ и зареждането на газстанция.На изминати 130км борда в положение 2 ми показваше 7,7 лт, а на газ станцията ме праснаха с 13,7 лт.След това се зачетох по форумите и срещнах подобен случай.Един пич (Valsval) от Пежо форума беше споделил как се преборил с този проблем:
...Tака, проблема при мен идващ от ГИ както при повечето от вас го разреших напълно. Така поне смятам, тъй като колата през последната седмица я карам само на газ и нито веднъж не ми е отказала да запали сутрин от раз или да загасне след това. Цялата работа се получи когато реших да издокарам горивната смес на газ да е при всички режими леко по бедна отколкото при бензин. Така автоматично бензиновия контролер вдига времената на бензиновите дюзи и се адаптира да подава по-богата смес когато колата работи на бензин. Един прмер за малко яснота... На 2000 оборота на бензин времето на дюзите е 3 милесекунди. Като прехвърля на газ така регулирам ГИ, че времето пак на бензиновите дюзи да стане 3.5 милесекунди. Това се опитах да го направя за повечето режими на обороти и натоварвания и резултата до момента е чудесен. За разхода не мога да кажа точно, но като ходих от Пловдив до Стара загора при скорост 160-180 го сметнах 10 и нещо. За тези които имате борд компютър с моментен разходомер лесно може да се ориентирате как ви е горивната смес. Да речем карате на бензин с 90 км/ч по равен път и не си мърдате грам крака от газта. Разходомера показва 6 на 100. Превключвате на газ и наблюдавате как ще се промени. Ако падне надолу значи сместа е богата и това е лошо. Ако не се промени значи е напълно оптимална. Аз го направих да показва с около литър отгоре. Но не забравяйте че това трябва да е така при повечето обороти и натоварвания на ДВГ. Само на ниските обороти до към 1300 съм направил сместта оптималната тъй като при леко подаване на газ оборотите падаха първо и после се вдигаха. За останалите обороти до 7000 сместа е по бедна.
Ето и настройките - газовите дюзи съм ги пробил 2,5 мм , налягането на изпарителя е 1bar. За ниските обороти коефициента t бензин/t газ е 118, а за тези над 1500 - 100. На тези които имат възможност да се базикат с настройките успех
Ще покарам още седмица две само на газ и ще видим дали всичко ще си е пак ок и ще пиша.
За остналите които нямат ГИ и имат тези проблеми може причината да е другаде. Мое предположение е, че може да е Ламда сондата (Да си е поизместила характеристиките и да обучава контролера на по бедна смес)....
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
Лишо, всичко това дето си го написал и цитирал е много добре, но не виждам каква е връзката с темата. Да, наистина не само BRC P&D, ами всички ГИ комуникират и обменят данни с бензиновото ЕКУ. Принципа на работа е такъв, че от там взима информация за времето и момента за отваряне на инжекторите, но не виждам как това може да вкара в сметките на таблото порцията впръскана газ, след като това си го знае само ГИ контролера.
Дори и опитите на колегата с Пежото нямат нищо общо с това дали МФА при работа на газ показва точен разход, а ние за това говорим тук.
Дори и опитите на колегата с Пежото нямат нищо общо с това дали МФА при работа на газ показва точен разход, а ние за това говорим тук.
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
Припокрива се работата на безиновите инжектори с газовите инжектори.pedalchobaba написа:.... не виждам как това може да вкара в сметките на таблото порцията впръскана газ, след като това си го знае само ГИ контролера....
При мен газовото ECU следи и управлява работата на бензиновите и газовите инжектори т.е 4-те кабела от бензиновото ECU не влизат директно в бенз.инжектори, а първо влизат в ГИ след което отиват към бенз.инжектори.Приемаш ли да ти покажа малко данни (в графичнен, текстови формат) за да онагледя какво значи "припокрити" параметри на газ ? Гарантирам за достоверността на данните, а също так че по никакъв начин не са манипулирани с цел по-добри стойности.
И каквито са показанията (времената на впръскване) на бензиновите инжектори почти същите са показанията и на газ разликата е само в стотните (напр.3.70 бензин 3.73 на газ).Условието е да са спазени всички изисквания (място за разпробиване на колекторите, дължина на маркучите, "мощност" на изпарителя и т.н.). Именно за това производителя на ГИ дава точната схема на монтаж и свърване за определен двигател, а не някаква принципно-универсална схема.
цък цък
цък
В скоро време ще си поиграя още малко с финните настройките на ГИ след което ще направя засичане по показания на борда и по показания на газколонката.
До тогава не ми се влиза в излишна схоластика току виж пак съм се "отплеснал" от темата Отчитане на разхода на газ на MFA???
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
Да споделя и аз моя опит от днес с МФА. Направих курс 110км извънградско, след като ходих на газ-анализатор да ми регулират смесите. Наистина съм доволен от резултата. Карам с гуми 195/50/15, колата ми е с мотор ABU и карбуратор 2е3. Заредих сутринта от колонката на Петрол по пътя за Казанлък, надвечер заредих отново там от същата колонка. По бордови компютър средното показание за този трип беше около 8.2л/100 км. Колата я карах средно натоварена - аз и жена ми с детето и багажите. Под 80-90 извънградско гледам да не падам, поддържах скорости от порядъка на 100 км/ч. Колата ми е откровено скопена, за да може да влезе в норми по книга за CO, CO2 и HC показателите, настъпвах я доста особено на баирите, понеже като е скопена понякога е нужно да мачкаш педала до долу, за да върви прилично и да не се влачи. Та общо-взето МФА в моя случай засече що-годе правилно разхода. Сега предстои проба на 100 км градско каране и доливане отново от същата колонка. Дано най-накрая тая моята кола да вземе да гори по-нормално, че аман от разходи (с моите настройки на ухо я докарах до 16/100 градско)...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Отчитане на разхода на газ на MFA???
когато колата е с газов инжекцион, МФА показва вярно, но с коефицинт спрямо бензина, като коефициента може да бъде по-голям, по малък от единица или единица. Показва ли по-малък разход на борда на газ отколкото на бензин, означава че АГУ-то е настроено на по-богати смеси и обратно...
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта