Вчера било прието решение в Бруксел за забраната за ползване на газови уредби от 2010г във всички страни от евросъюза. Единствено за колите с фабрично поставени такива ,забраната няма да важи.
Не мога да намяря все още източник от интернет ....Help!
Забрана за газови уредби от 01.01 2010г в ЕС
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
"...
Без газови уредби за автомобилите след 2009 година
Такситата ще скочат двойно, ако возят само на бензин
[11-05-2008] от Елена Иванова
Цените на таксиметровите услуги могат да скочат двойно след 2009 година. Причината за това е новото изискване на Брюксел автомобилите да се движат само с горивото, за което е била произведена колата. В момента много автомобили, произведени да возят на бензин, са с допълнително инсталирана газова бутилка. Причината е, че така на шофьорите им излиза много по-евтино, тъй като газът метан е на по-ниска цена от обикновения бензин. Метанът върви по около 1,30 лв. литърът, а бензинът вече удари 2,50 лв. Много от такситата у нас обаче карат с газова уредба, монтирана допълнително в колата.
Председателят на Националната федерация на таксиметровите водачи Яне Янков не изключи ударното поскъпване на такситата заради евроизискванията. В момента таксиметровите шофьори обслужват пътници за около 60 стотинки на километър по дневна тарифа и още около 5 стотинки за нощна.
Много заводи за производство на автомобили в Европа се ориентираха преди години и започнаха да правят коли, предназначени да возят само на газ. По думите на Янков евродирективата вече е приета от Европейската комисия и трябва да влезе в сила от началото на 2010 г. Тогава таксиметровите водачи, които са инсталирали газова уредба в колата си, ще трябва да я демонтират и да започнат да карат само на бензин или с дизелово гориво.
Основната причина за въвеждане на евродирективата е, че когато автомобилите имат допълнително инсталирана газова уредба, вероятността при удар или катастрофа тя да гръмне е огромна. Това опасно застрашава живота на шофьора и пътниците в колата. Според експерти друг проблем е, че в България съществуват малки сервизи, които не отговарят на никакви стандарти и поставят газови уредби без гаранции за качество. Необходимо е да се засили контролът над сервизите, които предлагат тези услуги, коментираха специалисти. Газовата бутилка обикновено се поставя зад задните седалки, а инсталирането й излиза
..."
в. Новинар
статия
Без газови уредби за автомобилите след 2009 година
Такситата ще скочат двойно, ако возят само на бензин
[11-05-2008] от Елена Иванова
Цените на таксиметровите услуги могат да скочат двойно след 2009 година. Причината за това е новото изискване на Брюксел автомобилите да се движат само с горивото, за което е била произведена колата. В момента много автомобили, произведени да возят на бензин, са с допълнително инсталирана газова бутилка. Причината е, че така на шофьорите им излиза много по-евтино, тъй като газът метан е на по-ниска цена от обикновения бензин. Метанът върви по около 1,30 лв. литърът, а бензинът вече удари 2,50 лв. Много от такситата у нас обаче карат с газова уредба, монтирана допълнително в колата.
Председателят на Националната федерация на таксиметровите водачи Яне Янков не изключи ударното поскъпване на такситата заради евроизискванията. В момента таксиметровите шофьори обслужват пътници за около 60 стотинки на километър по дневна тарифа и още около 5 стотинки за нощна.
Много заводи за производство на автомобили в Европа се ориентираха преди години и започнаха да правят коли, предназначени да возят само на газ. По думите на Янков евродирективата вече е приета от Европейската комисия и трябва да влезе в сила от началото на 2010 г. Тогава таксиметровите водачи, които са инсталирали газова уредба в колата си, ще трябва да я демонтират и да започнат да карат само на бензин или с дизелово гориво.
Основната причина за въвеждане на евродирективата е, че когато автомобилите имат допълнително инсталирана газова уредба, вероятността при удар или катастрофа тя да гръмне е огромна. Това опасно застрашава живота на шофьора и пътниците в колата. Според експерти друг проблем е, че в България съществуват малки сервизи, които не отговарят на никакви стандарти и поставят газови уредби без гаранции за качество. Необходимо е да се засили контролът над сервизите, които предлагат тези услуги, коментираха специалисти. Газовата бутилка обикновено се поставя зад задните седалки, а инсталирането й излиза
..."
в. Новинар
статия
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Преди малко ми потвърдиха и от друго място.
Супер съм ушашкан защото в четвъртък имам час за монтаж на ГИ,но въпреки това ще отида да ми го монтират защото в най-трагичният сценарий ще спечеля 1 900 лв (приспаднал съм цената на ГИ-то) до края на 2009г, при запазване на цената на горивата до тогава ( а със сигурност ,цената на бензина ще разте в пъти спрямо тази на газта). Пък после ще му мисля.
Супер съм ушашкан защото в четвъртък имам час за монтаж на ГИ,но въпреки това ще отида да ми го монтират защото в най-трагичният сценарий ще спечеля 1 900 лв (приспаднал съм цената на ГИ-то) до края на 2009г, при запазване на цената на горивата до тогава ( а със сигурност ,цената на бензина ще разте в пъти спрямо тази на газта). Пък после ще му мисля.
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
До края на 2009 може да не е останал средностатистически българин с възможност въобще да поддържа автомобил,камо ли да го кара на каквото и да е гориво.
Колкото забраната за тютюнопушене в заведения влезе ефективно в сила толкова и това ще стане реалност.Ще ме спират на пътя да проверяват на какво карам ли--ами винаги може да казвам че не съм си демонтирал газовата,защото струва пари,а си карам на бенц.
Или ще забранят на бензино- и газстанциите да зареждат газ на автомобилите--нали се сещате какви хора стоят зад тях в BG и как ще им се отрази на бизнеса отпадането на LPG и метан колонките.
Кучетата си лаят,кервана си върви.....................................
Колкото забраната за тютюнопушене в заведения влезе ефективно в сила толкова и това ще стане реалност.Ще ме спират на пътя да проверяват на какво карам ли--ами винаги може да казвам че не съм си демонтирал газовата,защото струва пари,а си карам на бенц.
Или ще забранят на бензино- и газстанциите да зареждат газ на автомобилите--нали се сещате какви хора стоят зад тях в BG и как ще им се отрази на бизнеса отпадането на LPG и метан колонките.
Кучетата си лаят,кервана си върви.....................................
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 15:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- gozzu
- Мнения: 173
- Регистриран на: Пон 24 мар 2008 12:00
- Автомобил: Vw Golf 4 2_8 V6 4Motion 204 hp
- Двигател: BDE 2002 г
- Местоположение: София
От приятел които живее в Мадрид знам, че в Испания са забранени газовите. Нищо чудно и тука така да стане, те нашите управляващи постянно получават критики от ЕС, че това не са направили онова не са направили ама това сигурно ще го въведат за няколко месеца. К'во им пука нали става дума за обикновените хора. Няма да забравя едно изказване на някакъв депутат преди няколко години по повод акциза на пропан-бутана според които не можело автомобил на бензин да измине разтоянието от точка А до точка Б за определена сума а друг такъв автомобил с газова уредба да го измине това разтояние за по-малко пари и до ден днешен не мога да разбера какво имаше в предвид тоя човек които имаше вид на току що излязъл от пещера.
За четвъртък имам записан час да слагам метан и ще го сложа та каквото ще да става после ако стане това ще изхвърля бутилките на жълтите павета
За четвъртък имам записан час да слагам метан и ще го сложа та каквото ще да става после ако стане това ще изхвърля бутилките на жълтите павета
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 12:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Най-вероятно поредната глупост. "Новинар" цитира баш-таксиджията, който нещо, дето го били приели в Брюксел и щяло да влезе в сила еди-кога си. Демек статия на принципа ЕЖК - една жена каза. След около час ровене по европейските законодателни документи (че и само консултативните), не можах да открия нищо такова - нито сред приетите актове, нито дори само сред обсъжданите.
Има обаче изисване за типови одобрения на газови уредби, което е хубаво - трябва да е сигурно, че поставената в БГ уредба е също толкова сигурна, колкото и поставената в Холандия, например. Доколко това е така, е друг въпрос.
Едва ли обаче има някой, койтода е против това колата му да е сигурна. Ако бъде преценено, че тази сигурност може да бъде осигурена само от фабрична уредба - ОК, не е невъзможно да има такова изискване за целия ЕС. Дори и сега в някои държави от ЕС не се позволява използването на LPG.
Като цяло политиката е за използване на повече алтернативни източници - заради по-малкото отделяни вредни емисии.
Ако някой иска, ето разни документи:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:BG:HTML - типово одобрение
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:BG:HTML
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 112:EN:PDF
Ето и примет от един незадължителен акт, който ориентира за политиката на ЕС:
Становище на Европейския икономически и социален комитет: Резултати от прегледа на Стратегията на Общността за намаляване на емисиите на CO 2 от пътнически леки автомобили и лекотоварните автомобили
5.12 Накрая ЕИСК счита, че държавите-членки трябва да предприемат действия в повече насоки освен представените преди (пътища, интелигентни светофари и т.н.), по-специално чрез инициативи за екологични покупки за създаване на свои автомобилни паркове и чрез ангажимент както за осъществяване на инфраструктурни мрежи, позволяващи достъп до разпределянето на горива с ниско въздействие върху околната среда като природен газ, така и за улесняване на закупуването на превозни средства, използващи природен газ или LPG (втечнен нефтен газ).
Поздрави,
Жоро
Има обаче изисване за типови одобрения на газови уредби, което е хубаво - трябва да е сигурно, че поставената в БГ уредба е също толкова сигурна, колкото и поставената в Холандия, например. Доколко това е така, е друг въпрос.
Едва ли обаче има някой, койтода е против това колата му да е сигурна. Ако бъде преценено, че тази сигурност може да бъде осигурена само от фабрична уредба - ОК, не е невъзможно да има такова изискване за целия ЕС. Дори и сега в някои държави от ЕС не се позволява използването на LPG.
Като цяло политиката е за използване на повече алтернативни източници - заради по-малкото отделяни вредни емисии.
Ако някой иска, ето разни документи:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:BG:HTML - типово одобрение
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:BG:HTML
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 112:EN:PDF
Ето и примет от един незадължителен акт, който ориентира за политиката на ЕС:
Становище на Европейския икономически и социален комитет: Резултати от прегледа на Стратегията на Общността за намаляване на емисиите на CO 2 от пътнически леки автомобили и лекотоварните автомобили
5.12 Накрая ЕИСК счита, че държавите-членки трябва да предприемат действия в повече насоки освен представените преди (пътища, интелигентни светофари и т.н.), по-специално чрез инициативи за екологични покупки за създаване на свои автомобилни паркове и чрез ангажимент както за осъществяване на инфраструктурни мрежи, позволяващи достъп до разпределянето на горива с ниско въздействие върху околната среда като природен газ, така и за улесняване на закупуването на превозни средства, използващи природен газ или LPG (втечнен нефтен газ).
Поздрави,
Жоро
това не може да стане. автобусите на градския са на метан, 90% от колите на газ. ще скочи всякакъв вид транспорт и е тогава вече революция. а в крайна сметка ако се налага ще си пълниш газ за битови нужди ако отказват по газ станциите да пълнят в колата и после с 2 клапана и 1 маркуч..... абе както едно време, връщат те 20 год назад.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта