показания турбокомпресор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

показания турбокомпресор

Мнениеот valerius » Чет 21 май 2009 20:55


Здравейте, смених патрона на турбокомпресора (1749V) и изпускателния колектор. Корпуса си е стария. Колектора е от 110к.с. След смяната забелязах, че част от мощноста която имаше преди я няма особено при високите обороти 3хил. и над. Направих един лог файл и забелязах, че турбото не доставя исканото от ЕКУ-то налягане. Вакумните маркучи са сменени и проверени. Лосчето на вакумния клапан е развито от-до и се движи нормално. Болчето за регулиране е развито и то почти до край. Това са си неща с които си работеше и старата (дири пренадуваше), но проблем с мощноста нямаше. До 180км/ч. правеше без да му мисли. Сега педала някак е тежък и около 2-3хил. оборота се замисля. Някакви идеи и препоръки? Разликата между исканото и доставеното налягане е -0.1,0.2 бара. Качвам и лог файла.. там са показанията и на ЕГР-а, който при искано от ЕКУ-то 850макс подава до около 800 и надолу.

LOG-01-003-004-011.zip


1,9ТДИ 110к.с. - всичко е сток, няма преработки (засега)




SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот SACHO7803 » Чет 21 май 2009 21:27


пробвай лостчето да не е развито "от-до".всмисъл ограничи леко разтоварването.т.е.скъси 2-3мм лостчето така че да не достига точно до края.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот Brezel » Пет 22 май 2009 4:10


колега турбината се движи идеално според мен. От толкова малка разлика в ниакакъв случай няма да усетиш такава промяна в мощността. Проблема ти е в дебитомера. Като му гледам стойностите при 0.9 бара налягане (около 700 ) съм почти сигурен че ти е заминал дебитомера. другото възможно е това да се дължи на катализатора. имаш ли катализатор или си го махнал защото признак за запушен КАТ е пад на стойностите на дебитомера при пълно налягане и пад на мощността


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот valerius » Пет 22 май 2009 6:56


Brezel написа:колега турбината се движи идеално според мен. От толкова малка разлика в ниакакъв случай няма да усетиш такава промяна в мощността. Проблема ти е в дебитомера. Като му гледам стойностите при 0.9 бара налягане (около 700 ) съм почти сигурен че ти е заминал дебитомера. другото възможно е това да се дължи на катализатора. имаш ли катализатор или си го махнал защото признак за запушен КАТ е пад на стойностите на дебитомера при пълно налягане и пад на мощността


Няма катализатор. И мене ме наведе мисълта, че е дебитомера, защото не надува на турбото е равен на загубите при дебитомера а именно около 0,2бара. Ще проверя и пиша.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот Brezel » Пет 22 май 2009 23:20


сори ама не разбрах какво каза. обясни какво имаш предвид.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот kombito-tdi » Пет 22 май 2009 23:52


аз се измьчих докьто гледах лога
за мен дебитомера следва добре исканата стоиност
винаги исканата избьрзва пред деиствителната и чисто ново китаиче да вземеш едва ли ще се дьржи по-добре от този
имам един приятел които не ме послуша и купи 2 нови един от тук и един нов от ибеи
и в краина сметка кара сьс стария си дебитомер защо ли сигурно защото на пазара има само качественна стока
колега когато правиш логове не се стреми да караш между 2500-3000об
избери си едно продьлжително право пьтче по вьзможност изкачване избери си каналите които те интерисуват и започваш да караш от пьрва на пьлна гас
до пета само на "цедка" тька наи-добре се вижда всичко


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот morfei1 » Съб 23 май 2009 0:12


....само дето на първа и втора с пълна газ освен да си подпали гумите и съединителя, друго няма да направи mhihi

Те хората не случайно са го измисли на около 3000 оборота на поне трета предавка, защото на тези обороти и на тази предавка ще и е доста трудно да върти, недейте заблуждава хората зорлен да си трошат колите.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот Brezel » Съб 23 май 2009 0:54


комбито е прав за лога. може и на четвърта да го прайш ама от 1800 до 4000 с пълна газ без да пускаш.

Комби не си прав много за дебитомера. Това с гоненето на стойностите е важно само за момента в който турбината е развърта и набира скорост но след като вече е достигнато нужното налягане твърдението ти става абсолютно невярно.
Моята бивша кола беше с такъв мотор и стойностите с НОВ Pierburg дебитомер с сток чип си стигаха 950-1000. При вече достигнато налягане (не говорим за развъртането на турбината а за постоянно помпане) не е нормално реалните стойности да гонят исканите. Трябва или да са колкото исканите или повече. Плюс това исканите 850 са релативни само за ЕГРа. Всмисъл незначи че като е стигнал 850 (особено при ASZ i ARL моторите) значи са достатъчни. при моторите с висока литрова мощност 850 единици са си малко.

както и да е. Не ги говоря тия неща да с е заяждам а просто искам да погледнеш ЛОГа от ред 472 до ред 490 .

Налягането е едно и също напомпано и постоянно. в продължение на 20 секунди ! налягането е едно и също при натиснат педал а стойностите падат от 835 на 755 ! тоест при еднакво (горе долу) количество въздух стойноситте падат. Те не гонят исканите а направо си бягат в обратна посока. Та сега искам честно да кажеш дали според теб дебитомера на този лог файл се държи като здрав (само ДА или НЕ и приключвам да говоря по темата)

според мен проблема в тази кола е дебитомера . ако се окаже друго ще се радвам колегата да сподели. И да не копува китайски щото ефект никакъв.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот valerius » Съб 23 май 2009 19:45


3-11.zip
(10.27 KиБ) Свален 81 пъти

Какво направих? Взех, че натегнах лосчето на вакумния клапан 2мм, защото толкова не му достигаше, за да достигне исканото налягане на празен ход и смених въздушния филтър. Направих по един лог-файл на 3-ти и 11-ти канал. Струва ми се, че мощноста се възвърна и показанията на турбото са ОК. И на мен ми направи впечатление това, на което обърна внимание Богомил, а именно при подържане или нарастване на оборотите и искана стойност на дебитомера 850 показанията падат. Ще следвам препоръката и ще пробвам с няколко други (имам едни приятелчета с морга). Не отдавана съм наблюдавал 3-ти канал и всичко беше ок, но счупих куплонга на дебитомера, кебелите дадоха късо и ефекта беше изгоряло ЕКУ. Всичко е ремонтирано, но може датчика да се е фишосал нещо. За жалост пробата ще я направя по нататък, защото "бялата стрела" е в бокса. Снощи около 22,30ч. 18 годишно момченце взело колата на тати и тръгнало на бал ми отне предимството и за мене резултата е предница на тор. В тая връзка пооглеждайте се, че около баловете има доста безсмъртни. :bishop


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот kombito-tdi » Съб 23 май 2009 23:20


при едно по-внимателно наблюдение ще видите че дебитомера на 1900об е на 925 единици
и от тези неправелни логове само можем да гьдаем
щом е имало още ход на геометрията едва ли можем да говорим за дебитомер
колегат ще вьстанови возилото ще направи нов лог и тогава ще си говорим кои крив кои прав
от лога какво се разбира
че номера на екуто е 0281001720
и при направената от мен справка сьс софта на екуто е видно че
за да вьрви колата на пьлна мощност са необходими поне 900единици на дебитомера
последния лог даже не ми се отваря

ако може да ми кажете дали е наред дебитомера в приложения лог
и турбината дали не е малко лагава


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот Andonov » Съб 23 май 2009 23:33


Да беше пуснал свестен лог Иване.

Добре че вагкома не поддържа 10 канала че тогава и всичките щяха да са пълни.
Предполагам че ме разбра какво искам да кажа.

Аз ще ти пусна 2 лога. Едният само на 1 канал а другия с 3.
При едно и също каране ще видиш дали няма да има лаг на стойностите.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот kombito-tdi » Съб 23 май 2009 23:49


за твоята кола никьде не се споменава
нека колегата да си оправи неговата и тогава да бистрим мьглата
аиде колега не я ли оправи вече


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот Brezel » Нед 24 май 2009 1:49


kombito-tdi написа:и при направената от мен справка сьс софта на екуто е видно че
за да вьрви колата на пьлна мощност са необходими поне 900единици на дебитомера
последния лог даже не ми се отваря



no comment :063:

аз спирам додтук че натам сценария е ясен. 735 единици говорили за работещ дебитомер а от бюро справки казали че 900 били нужни :bowdown


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот kombito-tdi » Нед 24 май 2009 10:55


дори от този пост става ясно че си прекупвач на фаилове и едва ли разбираш от софт
некомпетентните ти мнения с които се издигаш в очите на слепите са крадени постове които си личи че неразбираш
некадьрните фаилове които продаваш са си чисто ибеиски с налчгане на реила от 1350бар на 1480бар :063:
и едва ли си знаел офсета за напрежението на главата твоите минават 5 волта :applause:
но все пак щом им разбираш :да:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: показания турбокомпресор

Мнениеот Brezel » Нед 24 май 2009 12:54


момче ти понже те е яд че и от тази тема няма да изкараш пари и пак почваш с простотиите. Скивай че само ти казах че не си прав, че подвеждаш човека пуснал темата и в последния си пост съм малко шокиран от ниското ти техническо ниво. Може ли от очеваден лог файл да говориш че дебитомера му е вред и после като неможе да си оправи колата почваш с предложнията за ремонтите! Случайно да си помогнал с нещо в тази или в някоя от последните 1000 теми които съсипа? Като видиш че не става на твойта и почваш да говориш неа които никой не разбира дори ти самия и псукаш некви измислени ЛОГове които ги е правил някой птрвокласник нямащи нищо общо по темата , с единствената цел в суматохата за замажеш абсурдите които си казал.

и веднага почваш като папагал. Прекувач съм бил, 1480 и 5 Волта. Тия неща незнам от къде си ги прочел Но е факт че не ти а АЗ имам вече над 10 ТДИта в БГ които от 90-110 коня скачат над 180 и колите са мапвани от мен. А последната над 200 коня е замервана при ТОНИ Келеша съвсем наскоро и резултатите са таквиа каквито можеш само да сануваш. Що се отнася за налягането в рейла на първите комън рейли ....та нали аз ти се подигравах точно за това нещо във ФИАТ форума (имаш късмет че повечето тукашни юзери не го четат) защото беше тунинговал на жена си бравото купено за 3000 лева на което в ФИАТ форума гръмогласно обяви че ше слагаш ВНТ20 ама не можел си да нагласиш софтуера . Тя затова ти гаснеше колата в движение точно зарад наягането което си нямаш представа как се прави.

И за капак за напрежението на помпата mhihi Ти ОФСЕТ знаеш ли какво е :063: сега повечето програмисти (дори ученици по информатика) ше ти се смеят. За напрежението на помпата си има друга думичка която не си прочел или не си разбрал и при посочените 5 V колата влиза в сервизен режим. Да си чувал моя кола да е влязла в сервизен режим или се бъркаш с недоволните си клиенти.


Понеже правиш справка за дебитомера та сега можеш да направиш още една справка и ше видиш че от тоя форум с лъжи не се печелят пари от ремонти. Недей да ме нападаш само защото обяснявам на хората къе им е проблема (а също и твоя) и ти преча да им "оправиш" колата.

неможе при повреден дебитомер да казваш че стойностите гонели исканите пък после че били нужни 900. Също така изобщо не ти е ясно какво значи искани стойности защото това са исканите само за нормалното функциониране на ЕГРа. пределно ясно е че незнаеш (а то и нема как да знаеш точно ти) как ЕКУто пресмята горивоподаването в зависимост от показанията на дебитомера. Защо при еднакви показания на един и същи мотор имаш различно горивоподаване, какви са загубите по скорости и защо на определени мотори горивото е повече от колкото на други а в книггата си пише и на двата 110 коня и 235 Нм.

До колегата пуснал темата - не пробвай с дебитомер от МОРГА а с нов дебитомер и то оригинален. Така или иначе дебитомер се налага да сме семня на около 120 000 км.

А на зеления майстор мога само да кажа да си търси другга тема за измами че тая вече е пред ключ :не: mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: geleznia1, Ивайло Димов и 65 госта