Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gpopchev
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 30 май 2009 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот gpopchev » Сря 03 юни 2009 0:02


Здравейте, карам Поло 1,9 TDI 100 к.с. (2005 г)
Проблемът ми накратко - колата загуби мощност на магистралата малко над 3,000 оборота и след това вървеше едвам при леко натисната газ. След диагностика в СуперДизел ( на Околовръстното) ми казаха, че клапанът (дано правилно съм запомнил, тъй като не разбирам много от това), който регулира геометрията на лопатките на турбокомпресора е изгнил :roll: , и че временно са го закрепили/оправили с тел :shock . Колата вървеше супер добре няколко дни, но сега почна пак леко да губи мощност и да не реагира бързо при подаване на газ.
Въпроси:
1. Някой знае ли къде може да ми ремонтират този клапан - real turbo на околовръстното чух, че ремонтирали ТК. Колко скъп е този ремонт?
2. Купил съм колата нова преди малко повече от 3 г (49,000 км) и малко ме учудва, че може да изгние някаква част толкова бързо. Наскоро бях в сервиз (Юнитрейд Дружба) за козметична щета - бавиха ме 4 седмици, в които имам основание да мисля, че колата беше нещо като донор на части. Другото ни Поло (около 25,000 км) след посещение в същия сервиз за тенекиджийски работи излезе с неработеща ел. система - нито мигачи, нито фарове - беше голям скандал. Възможно ли е и тази повреда да е причинена в сервиз?




Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот kombito-tdi » Сря 03 юни 2009 17:19


колега няма какво да изгние за 3 години
при мен идват австрииски кошници на по 15 години
с направо изгнили турбини но това е при условие че там се хвьрлят яко химикали през зимата
идва едно нисанче на което до средата на радиатора му липсваха алуминиевите рибра между трьбичките
отиди при някои които няма да те изльжи или поне при някои друг за диагностика
а телта си е бьлгарско инжинерно влакно и става за всякакви ремонти


xpyc
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот xpyc » Сря 03 юни 2009 18:23


gpopchev написа:Здравейте, карам Поло 1,9 TDI 100 к.с. (2005 г)
Проблемът ми накратко - колата загуби мощност на магистралата малко над 3,000 оборота и след това вървеше едвам при леко натисната газ. След диагностика в СуперДизел ( на Околовръстното) ми казаха, че клапанът (дано правилно съм запомнил, тъй като не разбирам много от това), който регулира геометрията на лопатките на турбокомпресора е изгнил :roll: , и че временно са го закрепили/оправили с тел :shock . Колата вървеше супер добре няколко дни, но сега почна пак леко да губи мощност и да не реагира бързо при подаване на газ.
Въпроси:
1. Някой знае ли къде може да ми ремонтират този клапан - real turbo на околовръстното чух, че ремонтирали ТК. Колко скъп е този ремонт?
2. Купил съм колата нова преди малко повече от 3 г (49,000 км) и малко ме учудва, че може да изгние някаква част толкова бързо. Наскоро бях в сервиз (Юнитрейд Дружба) за козметична щета - бавиха ме 4 седмици, в които имам основание да мисля, че колата беше нещо като донор на части. Другото ни Поло (около 25,000 км) след посещение в същия сервиз за тенекиджийски работи излезе с неработеща ел. система - нито мигачи, нито фарове - беше голям скандал. Възможно ли е и тази повреда да е причинена в сервиз?


аз тоя клапах го платих 200 лв втора употреба преди една година. нов беше 380 лв. в раздел "продава" колеги продават издухани турбини с клапана за 50 60 лв макс.
виж какво ти е турбото и захвата при теб.
иначе клапана при някой мотори като моя преди PD (AHF),клапана е на много кофти място зад двигателя и почти ниско долу. както нямам кора със сигурност го къпя при мокра настилка и беше поръждясал.


Потребителски аватар
rocky
Мнения: 276
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот rocky » Сря 03 юни 2009 19:54


не знам дали ти е изгнил турбокомпресора... имах проблем след 3000 оборота на голф 4 турбото забиваше и се налагаше рестарт на джигателя, за да се "събуди" турбото па... преди седмицата бях на диагностика, и излезна вентил който регулира налягането на въздуха в турбото (поне така ми казаха) 100лв струваше нов клапан смениха го и нямам проблеми!

п.с. този вентил дето ми го смениха се намираше отгоре на двигателя над отвора за наливане на масло...

Последна промяна от rocky на Чет 04 юни 2009 0:38, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
shh
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 22:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот shh » Сря 03 юни 2009 20:36


И аз съм с изгнил клапан свържи се с вентоман тои е човека :wink:


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот SACHO7803 » Сря 03 юни 2009 21:24


абе хора вий са луднахте с тия клапани и сами дори не се разбрахте кви ги пишите :lol: :lol: значи ръждясал клапан--най вероятно имате впредвид механичния който е с буреобразна форма и е закрепен на самата турбина.най ме накефи роки :lol: :lol: :lol: неговия клапан е над самия двигател--над капачката на маслото :lol: :lol: :lol: да те питам--за самата капачка ли е хванат клапана или за главата на мотора :shock :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
gpopchev
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 30 май 2009 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот gpopchev » Сря 03 юни 2009 22:58


Благодаря Ви за съветите. Аз пак казвам, че не разбирам много (макар че ми е интересно да се науча), мисля да сваля ТК и да го занеса в Реал Турбо за смяна на клапана (ако има нужда) и почистване.


Потребителски аватар
rocky
Мнения: 276
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот rocky » Чет 04 юни 2009 0:12


за да не се смеят колегите на бисерите ни mhihi е сега бях до колата да погледна на разпечатката от сервиза и пише вентил а не клапан :lol: , грешно съм разбрал за което се извинявам :oops:


xpyc
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот xpyc » Нед 07 юни 2009 11:38


rocky написа:за да не се смеят колегите на бисерите ни mhihi е сега бях до колата да погледна на разпечатката от сервиза и пише вентил а не клапан :lol: , грешно съм разбрал за което се извинявам :oops:

колегата има проблем с този клапан
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O ... re=related


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с клапан??, който регулира геометрията на турбото

Мнениеот ifidik » Нед 07 юни 2009 12:40


не е тука мястото,но имам такива клапани и цената е 100лв.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kris11, Ивайло Димов и 56 госта