стягане с динамометричен ключ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот gogovaseev » Пон 06 дек 2010 7:35


vw_derby написа:то май до 120нм като гледам как ми припукваха на 60нм сигурно ще се скъсат

колега то4но за това винаги се слагат винаги нови болтове,те тези дето ги произвеждат са из4ислили как трябва да се стягат,а ако не ги стеге6 както трябва слег време пак 6те я сваля6.успех :beer




petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот petkow » Пон 06 дек 2010 18:08


В случая 40 + 60 не прави 100,щото се стяга на етапи.Иска се да прилегнат,глава,болтове,гарнитура,блок и пак да врътнеш.Дори да покараш малко и отново да стягаш,много осезателно се охлабва след каране.А дето го пише тук там,какво да се прави,по-добре да се слуша някой дето го е правил много пъти,със все успешни и грешни опити.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот don hose » Пон 06 дек 2010 20:53


Само искам да допълня че,днес стягахме глава която се стяга на 3x90 разхлабва се на 2x90 и после се притяга отново на 3x90.Всичко това почва от 5кг.Накрая само за проба на 22кг ключа си щтракаше доволно.
Има майстори дето викат че 90 градуса се равнява на незнамси колко кг така че, няма нужда да се прави такова стягане с градуси.Не е точно така понеже стъпката на резбите на болтовете е различна и градусите са равняват на строго определен натяг за конкретните болтове.


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот gogovaseev » Вто 07 дек 2010 7:46


don hose написа:Само искам да допълня че,днес стягахме глава която се стяга на 3x90 разхлабва се на 2x90 и после се притяга отново на 3x90.Всичко това почва от 5кг.Накрая само за проба на 22кг ключа си щтракаше доволно.
Има майстори дето викат че 90 градуса се равнява на незнамси колко кг така че, няма нужда да се прави такова стягане с градуси.Не е точно така понеже стъпката на резбите на болтовете е различна и градусите са равняват на строго определен натяг за конкретните болтове.

колега какви са тези стяганя и охлабваня,такъв филм няма,главата се стяга на 40нм после на 60нм и 2пъти по 90 градуса няма какво да разхлабва6 това ва6ето си е игра4ка с колата маи,ама твоя работа.успех :beer


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот Andonov » Вто 07 дек 2010 7:53


Не спорете за разхлабването - има такова. Среща се най-често при френските мотори.

В конкретния случай по темата няма.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот don hose » Вто 07 дек 2010 8:54


Точно така, говорех за друга кола.Само информативно го казах.


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот gogovaseev » Вто 07 дек 2010 19:07


don hose написа:Точно така, говорех за друга кола.Само информативно го казах.

ако си говорел за друга кола става,както каза колегата андонов при френските бараки го има ама при ваг групата не съм сре6тал да се разхлабва. :beer


Потребителски аватар
van4ote
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот van4ote » Вто 07 дек 2010 19:13


vw_derby написа:то май до 120нм като гледам как ми припукваха на 60нм сигурно ще се скъсат

по вероятно е да се разтеглят ако не си ги сменил с нови казвам го от опит


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 29 дек 2011 21:35


Да съживя малко темата.
Имам един тъп въпрос :oops: Тия 90 градуса как точно се мерят?


gtdpower
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 13 фев 2010 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sandanski

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот gtdpower » Чет 29 дек 2011 21:43


C Градусомер :)


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот red.devilll » Пет 30 дек 2011 1:18


Като си представиш какво представлява един прав ъгъл-той е до градуса или ако ти е по-лесно Буквата"Г"


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 30 дек 2011 19:13


red.devilll написа:Като си представиш какво представлява един прав ъгъл-той е до градуса или ако ти е по-лесно Буквата"Г"


Мисълта ми беше става ли да меря 90 градуса на око ,или трябва да е с по голяма точност?


Milevv
Мнения: 47
Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: димитровград

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот Milevv » Съб 31 дек 2011 9:40


don hose написа:Само искам да допълня че,днес стягахме глава която се стяга на 3x90 разхлабва се на 2x90 и после се притяга отново на 3x90.Всичко това почва от 5кг.Накрая само за проба на 22кг ключа си щтракаше доволно.
Има майстори дето викат че 90 градуса се равнява на незнамси колко кг така че, няма нужда да се прави такова стягане с градуси.Не е точно така понеже стъпката на резбите на болтовете е различна и градусите са равняват на строго определен натяг за конкретните болтове.


Колега от интерес само да попитам, това стягане на лека кола ли е било?
Колко голям е бил мотора и колко милиметра са били дебели болтовете, защото
това над 22кг си е сериозен натег?!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта