За много години и новата година да ви донесе много без аварийни и много радост и щастливи моменти с колите ви.
След смяна на турбина колата (пасат В4, 1З) започна да забива след 3000 оборота.
Направих няколко логове и моля за съвет от знаещите и можещите.
1Z за смяна Н75 или дебитомер
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
1Z за смяна Н75 или дебитомер
- Прикачени файлове
-
- Logs.rar
- (31.57 KиБ) Свален 150 пъти
Последна промяна от bobitur на Чет 03 яну 2013 14:23, променено общо 3 пъти.
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2923
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Mercedes W210
- Двигател: 290TD
- Местоположение: Силистра
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
N75-това е най честата болест на тия двигатели.
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
Има много възможни варианти. Не е непременно Н75. А от дебитомер не забива,тогава просто не върви.Не мога да видя логовете така чее не мога да помогна
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
А логовете добре ли съм ги направил, че за първи път правя лог.
- Прикачени файлове
-
- LOG-01-001-008-011.xls
- (28 KиБ) Свален 111 пъти
-
- LOG-01-003-010-011.xls
- (26.5 KиБ) Свален 87 пъти
-
- LOG-01-008-010-011.xls
- (27.5 KиБ) Свален 87 пъти
-
- LOG-01-001-003-010.xls
- (30.5 KиБ) Свален 214 пъти
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
какво турбо си сложил ,от морга или рециклирано ,ако е рециклирано има голяма вероятност лостчето на гейта да не е настроено ,ако е от морга (стояла кола) може актуатора да е запецнал
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
bobitur написа:(пасат В4, 1З)
hp7909 написа:може актуатора да е запецнал
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
последния случай беше точно запецнал актуатор ,(не си мисли че не правя разлика между турбините ,знам че не е VNT(
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
Ами от човек от форума. Само, че турбината имаше много ражда. Ползвах моите охлюви и моят вестгейт клапан. Да не би за това да е така. Иначе на логовите ли се вижда това за клапана?
=
=
- vwrulzzz
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 03 ное 2011 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
Колега сподели, ако си открил проблема и решението му, тъй като имам абсолютно същият случай.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
Съмнение за объркани маркучи, за сега. Но като гледам тоя който идва от н75(червен цвят) трудно ще го сваля в студената част на турбината, просто е по-къс. И за това си остана на клапана. Или като съм взел охлювите и клапана от моята турбина нещо да съм объркал с хода му. Но по спомен не съм ги барал хода само пробвах на ръка че се движи добре.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
IvailoOo написа:Има много възможни варианти. Не е непременно Н75. А от дебитомер не забива,тогава просто не върви.Не мога да видя логовете така чее не мога да помогна
Не бъди толкова сигурен колега, когато дебитомерът достигне максимумат си той генерира грешка (open or short to ground) и колата моментално забива муцуна. Разликата м/у това забиване и забиването от пренадуване е че когато пренадуе, колата забива, в момента в който отпуснеш газта и пак я натиснеш тя продължава да си набира до следващият момент в който пренадуе. Когато забие от грешката на дебитомера (open or short to ground) колата набива муцуна, и колкото и да и натискате педала на газта тя не се оправя. Трябва да загасите двигателя,палите и чек тогава започва да си върви както си е била.
Към автора:
От логовете се вижда че дебитомера е ОК! Турбото (СПОРЕД МЕН) е също добре има минимално отклонение но то си е нормално. За друго не се сещам.
Огледай да нямаш спукан маркуч на турбо пътищата. Ако са объркани маркучите на н75 ще прави налягане от рода на 1,6бара при над 2200оборота, а то не прави.
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
На пасата като ми се беше скапал дебитомера.. не забиваше просто при различните паления колата просто колкото и да натискам не искаше да върви
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
policevidin написа:IvailoOo написа:Има много възможни варианти. Не е непременно Н75. А от дебитомер не забива,тогава просто не върви.Не мога да видя логовете така чее не мога да помогна
Не бъди толкова сигурен колега, когато дебитомерът достигне максимумат си той генерира грешка (open or short to ground) и колата моментално забива муцуна. Разликата м/у това забиване и забиването от пренадуване е че когато пренадуе, колата забива, в момента в който отпуснеш газта и пак я натиснеш тя продължава да си набира до следващият момент в който пренадуе. Когато забие от грешката на дебитомера (open or short to ground) колата набива муцуна, и колкото и да и натискате педала на газта тя не се оправя. Трябва да загасите двигателя,палите и чек тогава започва да си върви както си е била.
Към автора:
От логовете се вижда че дебитомера е ОК! Турбото (СПОРЕД МЕН) е също добре има минимално отклонение но то си е нормално. За друго не се сещам.
Огледай да нямаш спукан маркуч на турбо пътищата. Ако са объркани маркучите на н75 ще прави налягане от рода на 1,6бара при над 2200оборота, а то не прави.
А колко трябва да е ходът на вестгате клапана. Какви стойности да го настроя на 10 канал първа колкона, пишеш в един твой пост, че трябва да е над 450 единици.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер
bobitur написа:policevidin написа:IvailoOo написа:Има много възможни варианти. Не е непременно Н75. А от дебитомер не забива,тогава просто не върви.Не мога да видя логовете така чее не мога да помогна
Не бъди толкова сигурен колега, когато дебитомерът достигне максимумат си той генерира грешка (open or short to ground) и колата моментално забива муцуна. Разликата м/у това забиване и забиването от пренадуване е че когато пренадуе, колата забива, в момента в който отпуснеш газта и пак я натиснеш тя продължава да си набира до следващият момент в който пренадуе. Когато забие от грешката на дебитомера (open or short to ground) колата набива муцуна, и колкото и да и натискате педала на газта тя не се оправя. Трябва да загасите двигателя,палите и чек тогава започва да си върви както си е била.
Към автора:
От логовете се вижда че дебитомера е ОК! Турбото (СПОРЕД МЕН) е също добре има минимално отклонение но то си е нормално. За друго не се сещам.
Огледай да нямаш спукан маркуч на турбо пътищата. Ако са объркани маркучите на н75 ще прави налягане от рода на 1,6бара при над 2200оборота, а то не прави.
А колко трябва да е ходът на вестгате клапана. Какви стойности да го настроя на 10 канал първа колкона, пишеш в един твой пост, че трябва да е над 450 единици.
Ами да трябва да е ОКОЛО 400/450 но това е когато не е софтуерно изключен ЕГР клапана. Ако е изключен то стойностите ще са 850...
Въпреки че съм срещал автомобили на който стойности на празен ход са 250/300мг... и също си вървяха отлично.
Проблема не е в дебитомера нещо друго е. Хода на Актуатора трябва да е около 1,5см. Когато запалиш колата (ако е ВНТ) Актуатора трябва да измести (засмуче ) щангата в крайно положение. А ако е Уестгрйт при палене не помръдва, в момента в който я изфорсираш за момент отваря (много малко) и след това отново остава неподвижна.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: val4ana и 60 госта