1Z за смяна Н75 или дебитомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот bobitur » Чет 03 яну 2013 13:54


За много години и новата година да ви донесе много без аварийни и много радост и щастливи моменти с колите ви.
След смяна на турбина колата (пасат В4, 1З) започна да забива след 3000 оборота.
Направих няколко логове и моля за съвет от знаещите и можещите.
Прикачени файлове
Logs.rar
(31.57 KиБ) Свален 150 пъти

Последна промяна от bobitur на Чет 03 яну 2013 14:23, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот Golf_Diesel_ » Чет 03 яну 2013 14:00


N75-това е най честата болест на тия двигатели.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот IvailoOo » Чет 03 яну 2013 14:06


Има много възможни варианти. Не е непременно Н75. А от дебитомер не забива,тогава просто не върви.Не мога да видя логовете така чее не мога да помогна


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот bobitur » Чет 03 яну 2013 14:07


А логовете добре ли съм ги направил, че за първи път правя лог.
Прикачени файлове
LOG-01-001-008-011.xls
(28 KиБ) Свален 111 пъти
LOG-01-003-010-011.xls
(26.5 KиБ) Свален 87 пъти
LOG-01-008-010-011.xls
(27.5 KиБ) Свален 87 пъти
LOG-01-001-003-010.xls
(30.5 KиБ) Свален 214 пъти


hp7909
Мнения: 321
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот hp7909 » Чет 03 яну 2013 15:05


какво турбо си сложил ,от морга или рециклирано ,ако е рециклирано има голяма вероятност лостчето на гейта да не е настроено ,ако е от морга (стояла кола) може актуатора да е запецнал


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот IvailoOo » Чет 03 яну 2013 15:09


bobitur написа:(пасат В4, 1З)


hp7909 написа:може актуатора да е запецнал


:no-no


hp7909
Мнения: 321
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот hp7909 » Чет 03 яну 2013 15:11


последния случай беше точно запецнал актуатор ,(не си мисли че не правя разлика между турбините ,знам че не е VNT( :)


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот bobitur » Чет 03 яну 2013 15:25


Ами от човек от форума. Само, че турбината имаше много ражда. Ползвах моите охлюви и моят вестгейт клапан. Да не би за това да е така. Иначе на логовите ли се вижда това за клапана?













=


hp7909
Мнения: 321
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот hp7909 » Чет 03 яну 2013 15:28


имаш лично...


Потребителски аватар
vwrulzzz
Мнения: 25
Регистриран на: Чет 03 ное 2011 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот vwrulzzz » Чет 03 яну 2013 15:53


Колега сподели, ако си открил проблема и решението му, тъй като имам абсолютно същият случай.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот bobitur » Чет 03 яну 2013 16:09


Съмнение за объркани маркучи, за сега. Но като гледам тоя който идва от н75(червен цвят) трудно ще го сваля в студената част на турбината, просто е по-къс. И за това си остана на клапана. Или като съм взел охлювите и клапана от моята турбина нещо да съм объркал с хода му. Но по спомен не съм ги барал хода само пробвах на ръка че се движи добре.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот policevidin » Съб 05 яну 2013 14:39


IvailoOo написа:Има много възможни варианти. Не е непременно Н75. А от дебитомер не забива,тогава просто не върви.Не мога да видя логовете така чее не мога да помогна

Не бъди толкова сигурен колега, когато дебитомерът достигне максимумат си той генерира грешка (open or short to ground) и колата моментално забива муцуна. Разликата м/у това забиване и забиването от пренадуване е че когато пренадуе, колата забива, в момента в който отпуснеш газта и пак я натиснеш тя продължава да си набира до следващият момент в който пренадуе. Когато забие от грешката на дебитомера (open or short to ground) колата набива муцуна, и колкото и да и натискате педала на газта тя не се оправя. Трябва да загасите двигателя,палите и чек тогава започва да си върви както си е била.

Към автора:
От логовете се вижда че дебитомера е ОК! Турбото (СПОРЕД МЕН) е също добре има минимално отклонение но то си е нормално. За друго не се сещам.
Огледай да нямаш спукан маркуч на турбо пътищата. Ако са объркани маркучите на н75 ще прави налягане от рода на 1,6бара при над 2200оборота, а то не прави.


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот Freakylol » Съб 05 яну 2013 15:31


На пасата като ми се беше скапал дебитомера.. не забиваше просто при различните паления колата просто колкото и да натискам не искаше да върви :D


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот bobitur » Нед 06 яну 2013 12:15


policevidin написа:
IvailoOo написа:Има много възможни варианти. Не е непременно Н75. А от дебитомер не забива,тогава просто не върви.Не мога да видя логовете така чее не мога да помогна

Не бъди толкова сигурен колега, когато дебитомерът достигне максимумат си той генерира грешка (open or short to ground) и колата моментално забива муцуна. Разликата м/у това забиване и забиването от пренадуване е че когато пренадуе, колата забива, в момента в който отпуснеш газта и пак я натиснеш тя продължава да си набира до следващият момент в който пренадуе. Когато забие от грешката на дебитомера (open or short to ground) колата набива муцуна, и колкото и да и натискате педала на газта тя не се оправя. Трябва да загасите двигателя,палите и чек тогава започва да си върви както си е била.

Към автора:
От логовете се вижда че дебитомера е ОК! Турбото (СПОРЕД МЕН) е също добре има минимално отклонение но то си е нормално. За друго не се сещам.
Огледай да нямаш спукан маркуч на турбо пътищата. Ако са объркани маркучите на н75 ще прави налягане от рода на 1,6бара при над 2200оборота, а то не прави.

А колко трябва да е ходът на вестгате клапана. Какви стойности да го настроя на 10 канал първа колкона, пишеш в един твой пост, че трябва да е над 450 единици.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1Z за смяна Н75 или дебитомер

Мнениеот policevidin » Нед 06 яну 2013 14:13


bobitur написа:
policevidin написа:
IvailoOo написа:Има много възможни варианти. Не е непременно Н75. А от дебитомер не забива,тогава просто не върви.Не мога да видя логовете така чее не мога да помогна

Не бъди толкова сигурен колега, когато дебитомерът достигне максимумат си той генерира грешка (open or short to ground) и колата моментално забива муцуна. Разликата м/у това забиване и забиването от пренадуване е че когато пренадуе, колата забива, в момента в който отпуснеш газта и пак я натиснеш тя продължава да си набира до следващият момент в който пренадуе. Когато забие от грешката на дебитомера (open or short to ground) колата набива муцуна, и колкото и да и натискате педала на газта тя не се оправя. Трябва да загасите двигателя,палите и чек тогава започва да си върви както си е била.

Към автора:
От логовете се вижда че дебитомера е ОК! Турбото (СПОРЕД МЕН) е също добре има минимално отклонение но то си е нормално. За друго не се сещам.
Огледай да нямаш спукан маркуч на турбо пътищата. Ако са объркани маркучите на н75 ще прави налягане от рода на 1,6бара при над 2200оборота, а то не прави.

А колко трябва да е ходът на вестгате клапана. Какви стойности да го настроя на 10 канал първа колкона, пишеш в един твой пост, че трябва да е над 450 единици.

Ами да трябва да е ОКОЛО 400/450 но това е когато не е софтуерно изключен ЕГР клапана. Ако е изключен то стойностите ще са 850...
Въпреки че съм срещал автомобили на който стойности на празен ход са 250/300мг... и също си вървяха отлично.
Проблема не е в дебитомера нещо друго е. Хода на Актуатора трябва да е около 1,5см. Когато запалиш колата (ако е ВНТ) Актуатора трябва да измести (засмуче :lol: ) щангата в крайно положение. А ако е Уестгрйт при палене не помръдва, в момента в който я изфорсираш за момент отваря (много малко) и след това отново остава неподвижна.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: val4ana и 60 госта