Здравейте колеги,
Онзи ден докато карах по магистралата колата ми изведнъж започна да губи мощност, което се изразява в това, че както си карах на пета скоростта започна бавно да пада. Като я настъпих повече не реагира. На четвърта беше малко по-добре - от 80 стигна до 90 и пак запецна. Това, което ми направи впечатление е че моментния разход на компа се влияеше от това колко натискам газта, но само го едно положение. От никакъв натиск до може би 1/4 от хода на педала имаше ефект върху скоростта и разхода, но останалата част от хода сякаш не оказва никакво влияние. Случи ми се на два пъти и после се оправя от само себе си, сякаш се "отпушва" - първият след като спуснах баира на Макдоналдс по магистралата София - Дупница и вторият около 10км надолу. Цялата схема ми се случва два пъти (две минавания по това трасе).
Заслушах се, турбото си се чуваше.
В сравнение с вас съм 'лапе - на 20 години съм, студент, не вдявам много от коли, защото никой не е седнал с мен да ми каже кое кое е, но имам желанието и се уча бързо. Да си кажа преди да задам някой тъп въпрос и вие да се чудите що за идиот съм.
Предварително благодаря,
Йоан
Пасат Б5 110к. 1997г. - понякога губи мощност
- доктора7347
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 06 яну 2014 23:32
- Автомобил: VW Passat B5 [] Seat Alhambra
- Двигател: AFN 1997 [] AUY 2002
- samo_pechka
- Мнения: 8431
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 110к. 1997г. - понякога губи мощност
Имаш някой вакуум маркуче сцепено , огледай ги всичките . Почти съм сигурен в това
- dispatch
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат Б5 110к. 1997г. - понякога губи мощност
Напиши в търсачката "забива", опукай си два пакета пуканки и сядай да четеш и да се учиш
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Пасат Б5 110к. 1997г. - понякога губи мощност
отговора ми може би е банален но иди на диагностика,не ми се вярва да не е натрупала грешка/и.
- Bojan
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 24 яну 2013 17:15
- Автомобил: VW Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI
- Местоположение: Варна
Re: Пасат Б5 110к. 1997г. - понякога губи мощност
според мене има няколко варианта ЕГР , Вакум маркучета , и горивен филтър :) 1-во провери дали всички вакум маркучи, дали са напукани или направо за профилактика може да ги смениш всичките както направих аз , 2-ро може ЕГР-ра да се ебава и може да го изолираш , защото като ми забиваше и на мене така колата отидох при Ивчо ( ифидик ) и направо ми каза че е забравил да го изолира защото повечето правели проблеми и след като го изолира колата се оправи и не забиваше ( след като го изолираш колата може да загрява съвсем малко по бавно ) 3-то Баща ми имаше същия проблем и накрая се оказа от гадна нафта и целия филтър след като го разфасовахме се видя какви работи имаше вътре ...
- samo_pechka
- Мнения: 8431
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 110к. 1997г. - понякога губи мощност
Ако ЕГР-а е останал отворен , колата ще пуши зверски при по-рязко подаване на газ, ако обаче му е пробита мембраната , на ниски ще прави проблем сходен със сцепен маркуч на вакуума ( усеща се градско ) , но това няма да е проблем при магистрално каране, там ЕГР не работи ( дори и да му е спукана мембраната- няма да дава отражение) , ако има проблем с вакуум помпа или диафрагма на спир.усилвател-да , пак влияе, но ще има адски твърди спирачки, още при първоначално натискане.Ако има мембрана на актуатор турбина спукана- пак мизерия. Но в случая с колегата, да не го плашим излишно , да почне с вакуум маркучетата най-вероятния проблем за мен.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пет 25 дек 2009 16:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат Б5 110к. 1997г. - понякога губи мощност
моторите АФН са си малко капризни в това отношение.за здравина са най-здравите но за турбото ........
виж как се движи геометрията на турбинката.тоест виж на ръка може ли да я раздвижваш свободно около 7-8мм
след това виж Н75 как са връзките с вакумите.виж какво е положението с вакум-резервоарчето/често се чупи/ ушето с маркуча които е сложен там
виж зад десния фар малко над турбото едно бяло-черно вакумче
което е с въпросните маркучета за вакум .огледаи и Н75 пласмасовите тръбички и маркучетата излизащи от там
общо казано ти имаш проблем с турбото.Н75.маркучета.
краен вариант........задръстен горивен филтър които на моменти не може да се понапълни поради това че самата ГНП е и помпата която смуче директно от резервуара
успех.............
виж как се движи геометрията на турбинката.тоест виж на ръка може ли да я раздвижваш свободно около 7-8мм
след това виж Н75 как са връзките с вакумите.виж какво е положението с вакум-резервоарчето/често се чупи/ ушето с маркуча които е сложен там
виж зад десния фар малко над турбото едно бяло-черно вакумче
което е с въпросните маркучета за вакум .огледаи и Н75 пласмасовите тръбички и маркучетата излизащи от там
общо казано ти имаш проблем с турбото.Н75.маркучета.
краен вариант........задръстен горивен филтър които на моменти не може да се понапълни поради това че самата ГНП е и помпата която смуче директно от резервуара
успех.............
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта