Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужвания

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужвания

Мнениеот stoyan0304 » Чет 07 авг 2014 11:32


Здравейте колеги. Аз лично карам в момента газ/бензин Passat b3 1993 г. Още е рано, но реших от сега да попитам тука във форума. Много се замислям следващата ми кола, след 1-2 години, може и по-рано,когато там му дойде времето (събера към 10 000 лева) да е с дизелов двигател. Колата като марка и модел задължително ще бъде Фолксваген Пасат. Никакви други марки и модели коли не ме интересуват. Когато търся се ограничавам в един модел автомобил и търся само него до последно. Та към въпросите ми. Искам да знам следното за дизеловите двигатели на Пасата (пасата ще бъде комби):
1. Цени на части и ремонти общо (най-високите, които може да са), най-фрапиращите от към цени ремонти по дизеловия двигател и за какъв тип става въпрос. Става въпрос че питам за съвременни дизелови двигатели след 2000 година, до към 2005 - 2007 година. В този диапазон. Все пак след 1-2 години ще сме 2017 година и колите производство 2007 година ще станат и те 10 годишни. Моята граница при покупка на кола ще бъде да е 10 годишна, не по стара (по-млада може) :icon_lol .
2. Оправдана ли е покупката на дизелов автомобил. Моят годишен пробег в момента е 10 000 км основно извънградско. градското ми е някъде 30% горе долу. По нататък може и да нарастне годишния ми пробег, ако се преместя в друг град (догодина).

При моя поглед над колите газ/бензин (говорим за газ/бензин) не ми се струва голяма ползата а и спестеното от това, че карам на газ спрямо дизеловите коли. Знаете ли колко главоболия ми създават от време на време тези коли. Все нещо намира да се счупи. А нали "уж" казват, че дизеловите двигатели са корави.
Тука в тази тема искам да съпоставим подръжката на дизелов двигател и бензинов двигател с монтирана газова уредба. в реални цени. Казвам ви за газ/бензин за две коли.
Сеат Толедо 1.8куб. 90 коня газ/бензин 1994 г.
Време на експлоатация от мен: 2 години, 2 месеца и 12 дни.(804 дни)
Изминати километри за този период: 19 800 км.
Вложени пари по автомобила с всичко свъзано пряко и косвено с колата: 5446,79 лева
Общи разходи 5446.79 - 2257.25 за гориво - 1100 за покупка = 2089.54 / 804 дни = 2.60 лева дневно за други разходи.
Среднодневен разход за гориво за целия период: 2257.25 лева / 804 дни = 2.81 лева дневно разход за гориво
Средно разпределение на стойността на автомобила за дните на притежание: 1100 лева / 804 дни = 1.37 лева на ден
Среднодневен пробег с автомобила: 19 800 км / 804 дни = 24.63 км пробег за 1 ден
Среднодневен разход за автомобила за времето на притежаване 5446.79 лева /804 дни = 6.78 лева/дневно
цена за 1 км пробег: 5446.79 лева / 19 800 км = 0.28 лева за 1 километър
Фолксваген пасат б3 комби. 1.8 куб. 90 коня газ/бензин 1993 г.
Тук няма пари за покупка - придобита е чрез бартер за предната.
Срок на експлоатация от 20.11.2013 г. до ден днещен и в момента (259 дена)
пробег 6136 км
Смяна консумативи и всичко свързано с автомобила дадено за него до сега от 20.11.13 до сега: 1530,87 лева
разходи за гориво: 879,05
Общо: 1530.87 + 879.05 = 2409.92 лв
Цена на километър пробег към днешна дата: 2409.92 лева / 6136 км = 0.39 лева на километър.
Среднодневен разход свързан с колата: 2409.92 лева / 259 дни = 9.30 лева на ден.
!!! Само да вметна към цените съм включва абсолютно всичко покупка + граждански + ароматизатори + автоаксесоари + прегледи + гориво + ремонти + гуми + всякакви други изгъзици свързани с колата за времето на притежание за колата.
Споделете за дизелите как излиза цена на километър пробег, щото съм на 90 % да се отказвам от газ/бензин. То много работи има наистина за поддържане и все нещо се прецаква при газ/бензина да ви кажа аз. Само вчера съм дал 27 лева за ключа дето превключва газ/бензин, а имам да сменям свещи, стартера се е*ава и той, бензинова помпа, всякакви глупости. :scare3 Вече съжалявам че карам газ/бензин. Поне дизела само един вид гориво и дет викат не поддържаш две системи. Казвайте за дизелите, който се е е*ал с тяк какви са им най - големите болки пак подчертавам за кола след 2000 г. Аз лично ще искам пасат б5, б5.5 или б6, комби ще е 100 % всичко ще е след 2000 г. Поне като ще е гарга да е рошава.
П.П. Ако темата не е за тук, модераторите да я изместят.




Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот rufkata » Чет 07 авг 2014 11:48


Колега, дизела е скъп за обслужване, моя 1.9 TDI излиза над 800 лв. Като гледам ти тези пари си ги набиваш в бензиновите, та едва ли ще те озори. Съединителя е скъп, около 1000 лв. другото както ти писах, естествено важно е да вземеш читава кола иначе.......

Поздрави :th_up

П.П. Да вметна, че ако турбото е с променлива геометрия влизаш във един филм :mrgreen


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот stoyan0304 » Чет 07 авг 2014 12:08


И аз сменях съединител на пасата още като го взех. Ако може разкажи ми и ме светни за този „филм”, да се образовам и за дизелите преди да си купя, да знам в какви филми се вкарвам.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Чет 07 авг 2014 12:17


Ако вземеш кола, която е обслужвана както и когато трябва, с качествени консумативи, няма да имаш проблеми, ако продължиш в същия дух, да не се скръндзиш за качествени масла, филтри, и ремонти. Но такава кола е трудно да се намери евтино.


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот rufkata » Чет 07 авг 2014 12:19


И аз много ги харесвам новите Пасати, но чувам кофти отзиви за мотора. Страдат от дюзи, а те са много скъпи, относно геометрията: зацапва се и започва да пренадува, в следствие мотора влиза в авариен режим, и така.


aleksbelov
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: стара загора

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот aleksbelov » Чет 07 авг 2014 12:24


преди време и аз карах газ-бензин на голф 1.8 ААМ. сега съм с 1.9 помпа-дюза. При 20-годишна кола няма как да не излиза винаги по нещо дребно, но ремонта рядко надвишава 70-80лв. досадното е, че се случва почти всеки месец нещо да се обади. поне при мен беше така с голфа. не съм водил подробна сметка като теб колко съм дал за голфа за това време, но се сещам, че само 2 пъти съм надвишил тези пари - за обслужването и смяната на дискове и накладки. Дизеловите мотори са много здрави ако оцелиш правилния. на 90% от предлаганото на пазара е леш. моята я търсих 6 месеца. като пари за гориво - с дизела ми излиза по евтино отколкото с газта. и във вървежа не могат да се сравняват. обслужването в официален сервиз и хубави ЗАМЕНИМИ части ми излезе 900лв. с оригинални на vw/audi излизаше към 1800. минус е, че като цяло за всяко нещо я вкарвам в официален сервиз. няма как да се доверя на бай иван от квартала да бърника, както беше при предната ми кола.


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот rufkata » Чет 07 авг 2014 12:44


Като ти кажат, че като пари излиза като на газ, знай, че те лъжат, в града някое 1.2 на газ може и по тънко да излиза, но стъпиш ли на магистралата дизела си ги млати 5.5-6.5 при 130-140.


Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот malin.angelov » Чет 07 авг 2014 13:02


Колега, това не е вярно!!! Евтино излиза само ако сипваш дизел нелегално на 2 лв! Иначе по евтин вариант от газта няма!! При дизела имаш ГНП, Демпфер, Дюзи, Турбо, които са си разхор при евентоален ремонт - а при кола на тези години е съвсем нормално. Аз лично минах от 1.8 газ/бензин на 1.9 тди и като дърпам чертата с газта си беше доста по тънко!! Така че всеки сам си преценява. Някой взимат евтина нафта и тръбят, че е супер изгодно, ама други си сипват от бензиностанциите и не са на това мнение.

Имат си както и + така и - . Например въртящия момент при дизела доставя голямо удоволствие, но пък за 10 лв не можеш и 4 литра да сипеш.

Много е писано по темата, така че прегледай форума и ще можеш да се ориентираш.

Успех: :love.vwclub


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот rufkata » Чет 07 авг 2014 13:21


Колегата го е описал подробно, но все пак караш кола по нова година. Карах перфектен KR преди Seata, и плюсовете са отвсякъде в полза на Seata :biggrin


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8433
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот samo_pechka » Чет 07 авг 2014 13:36


Преди време си водех нещо като бележник , в който описвах какво съм купил и на каква цена ( като консумативи/части ) . По едно време се ужасих какви пари наривам по железа и ...захвърлих тефтера . Сега съм добре :mrgreen
П.п. притежаваме в семейството дизелови коли , имаме доста километри с тях на година . Донякъде една от причината да се спра на дизелови ВАГ е ,че просто трудно могат да ме изненадат с нещо ( голям лаф да не казвам :redface ) свикнал съм им , долу-горе им "чувам" , знам кое къде се намира по колата , отделно съм и много благодарен на :love.vwclub все ще се намери някой да бутне рамо , де със съвет , де с диагноза , когато нещо се закучи и не успявам да локализирам веднага проблемът .


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот stoyan0304 » Чет 07 авг 2014 14:07


Точно дребните и досадни ремонти които всеки месец излизат, все по нещо има да се прави. Те ме дразнят. Вчера разход. Правя, като нещо се сччупи веднага при първа възможност го оправям, дали аз дали майстор, покрай тези таралясници се научих да понаразбирам от двигатели (като ми обясняват не гледам като теле в железница) каквото мога сам си го оправям, където аз не мога и не разбирам отивам при майстор и си плащам.Не обичам да има нещо в неизправност, защото ме дразни и изнервя.
Аз точно такива "тефтери си водя както за сеата, така в момента и за пасата. Поне ме успокоява, че ми излиза по-евтино от това да се возя на такси.
Сега ще ви кажа моя поглед и за горивата:
От както взех книжка и карам имам на сеата 19 800 км + 6136 км на пасата + 500 км на други 2-3 коли = 26 436 км
Разходи за газ без да слагам бензина: 26 436 по 12л./100 км = 3172,32 литра газ по 1.30 = 4124 лева пари за газ
Ако сложа и бензин дето наливам 2 пъти в годината за по 20 лева за 3 години 6 пъти по 20 лева = 120 лева пари за бензин.
4124 + 120 = 4244 лева пари за гориво за да измина тези километри. на газ. Сеата си гореше 16л./100км зимата градско на 2-3 км разстояния и 14л/100 в града лятото, извън града 9-10 литра, може и 8 зависи как карам.
Пасата разхода му е и той 12-13л./100км градско, извън града 10-ката си я лапа кат стой та гледай, но на него му давам повече мъгел 130 - 140 км в час.
За да измина тези километри на дизел при среден разход от 7/100 дизел така го слагам, може и по- малко, може и повече имам 3 варианта:
1 ви вариант 26 436 км по 7л./100км нафта 1850.52 литра по 2.60 = 4811.35 лева
2 ри вариант 1850.52 по 2 лева на черно = 3701.04 лева
3 ти вариант 1850.52 по 0.00 лева за литър (нафта на чиста аванта) "дай боже всеки му" = 0.00 лева разходи за гориво.
При третия вариант ти остава да даваш само пари за ремонти и обслужвания на двигателя. Но при него се крие и риска ако не знаеш произхода на нафтата да прецакаш двигателя, а относно за колата която аз искам след 2000 година 2ри и 3ти вариант според мене отпадат, защото не си струва да рискувам да прецакам двигателя, който е съвременен заради 3 - 4 бона спестени от гориво. После това спестеното може двойно да ми излезе през носа и да трябва да дам не 3-4 а 4-5,6 бона за ремонти на конкретния двигател. А виждате че разликата между нафта от бензиностанцията и газ е малка. Разходите за газ ги потвърждавам по моето каране и са такива за нафта предполагам че е толкова от писаното и четеното. 4811.35лв > 4244 лева. Разликата е 500 - 600 лева спестени, не си струва за нервите които троша сега с тези газ/бензн двигатели. Верно че старичките двигатели (аз нали 1.8 карам) са си корави и издържат доста, но искам си спестя изразходените нерви по майстори и това всекидневно изкачане на проблем по двигателя. Не е повече време да седя в ремонти по малко да карам,но...


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Чет 07 авг 2014 14:22


Колега, търси дизелова кола, която е поддържана от човек, който знае какво прави, не от някой, решил да сложи аларма или допълнителен усилвател или халогенки, и оплескал цялата елинсталация, или вместо хидравлично масло по спецификация е слагал М10Д, щото то нищо му няма бе, кво му е...и подобни щуротии, като гледам комшиите как си ремонтират сравнително новите коли, и ме боли душата, ама аз съвети давам само веднъж, после всеки да си троши главата.
Не спестявай от гориво, ако ще купуваш по-нов дизел, особено с ПД двигател. Не спестявай от масло, филтри. Не мисли за ремонтите, които могат да те изненадат, и при нова кола се случват. При дизела имаш демпферен маховик, който е консуматив на 50-100-200К км, струва от 800 до 2000 лева с монтажа, като при 2000 лева цена на части и труд имаш и 2 години гаранция....дюзите, ако караш и е карано с добра нафта и масло, нямаш никакъв проблем да изкарат милион километри. И така нататък...


Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Garchev » Пет 08 авг 2014 10:30


stoyan0304 написа:Точно дребните и досадни ремонти които всеки месец излизат, все по нещо има да се прави. Те ме дразнят. Вчера разход. Правя, като нещо се сччупи веднага при първа възможност го оправям, дали аз дали майстор, покрай тези таралясници се научих да понаразбирам от двигатели (като ми обясняват не гледам като теле в железница) каквото мога сам си го оправям, където аз не мога и не разбирам отивам при майстор и си плащам.Не обичам да има нещо в неизправност, защото ме дразни и изнервя.
Аз точно такива "тефтери си водя както за сеата, така в момента и за пасата. Поне ме успокоява, че ми излиза по-евтино от това да се возя на такси.
Сега ще ви кажа моя поглед и за горивата:
От както взех книжка и карам имам на сеата 19 800 км + 6136 км на пасата + 500 км на други 2-3 коли = 26 436 км
Разходи за газ без да слагам бензина: 26 436 по 12л./100 км = 3172,32 литра газ по 1.30 = 4124 лева пари за газ
Ако сложа и бензин дето наливам 2 пъти в годината за по 20 лева за 3 години 6 пъти по 20 лева = 120 лева пари за бензин.
4124 + 120 = 4244 лева пари за гориво за да измина тези километри. на газ. Сеата си гореше 16л./100км зимата градско на 2-3 км разстояния и 14л/100 в града лятото, извън града 9-10 литра, може и 8 зависи как карам.
Пасата разхода му е и той 12-13л./100км градско, извън града 10-ката си я лапа кат стой та гледай, но на него му давам повече мъгел 130 - 140 км в час.
За да измина тези километри на дизел при среден разход от 7/100 дизел така го слагам, може и по- малко, може и повече имам 3 варианта:
1 ви вариант 26 436 км по 7л./100км нафта 1850.52 литра по 2.60 = 4811.35 лева
2 ри вариант 1850.52 по 2 лева на черно = 3701.04 лева
3 ти вариант 1850.52 по 0.00 лева за литър (нафта на чиста аванта) "дай боже всеки му" = 0.00 лева разходи за гориво.
При третия вариант ти остава да даваш само пари за ремонти и обслужвания на двигателя. Но при него се крие и риска ако не знаеш произхода на нафтата да прецакаш двигателя, а относно за колата която аз искам след 2000 година 2ри и 3ти вариант според мене отпадат, защото не си струва да рискувам да прецакам двигателя, който е съвременен заради 3 - 4 бона спестени от гориво. После това спестеното може двойно да ми излезе през носа и да трябва да дам не 3-4 а 4-5,6 бона за ремонти на конкретния двигател. А виждате че разликата между нафта от бензиностанцията и газ е малка. Разходите за газ ги потвърждавам по моето каране и са такива за нафта предполагам че е толкова от писаното и четеното. 4811.35лв > 4244 лева. Разликата е 500 - 600 лева спестени, не си струва за нервите които троша сега с тези газ/бензн двигатели. Верно че старичките двигатели (аз нали 1.8 карам) са си корави и издържат доста, но искам си спестя изразходените нерви по майстори и това всекидневно изкачане на проблем по двигателя. Не е повече време да седя в ремонти по малко да карам,но...


Колега, като гледам какви сметки правиш оставам с впечатлението, че мислиш че разходите по една кола 2005 - 2007 година дизел са само за гориво, което съвсем не е така. Тия 500-600 лв, които смяташ за спестени си ги похарчил още в началото като го обслужваш дизела. Поразгледай, да видиш как вървят като цени частите за по-новите коли. Дори и голф 3-ка TDI излиза 2 пъти по-скъпа за обслужване и поддръжка от пасата, който в момента караш. Това с вариянтите за горивото направо ме разби.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот stoyan0304 » Пет 08 авг 2014 11:24


четах някъде тука из форума в темите за пасат б6, че една дюза да се смени била 1300 лева. А те са 4 броя по 1300 лева = 5200 лева само за смяна на дюзи. Това е според мен един от ужасяващите ремонти по съвременен дизел. Сменяли ги хората в сервиза на Порше в София, безплатно за тези които колата им е до 7 години или до 250 000 км. Другия "ужасяващ" ремонт е смяна на съединител и демпферен маховик. И той отива над 1000 лева. А за горивото си е така с 3 варианта. Аз познавам хора да карат и по трите начина. Последния вариант е с "текезянска" (ТКЗС) нафта от кооперацията идва напълно без пари, ако имаш човек да те снабдява :mhihi
Някой да сподели за цени при пасат б5.5 дали не са толкова солени цените на "фрапиращите" ремонти


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Пет 08 авг 2014 11:34


Ми да се върнем на Гоуф 1 или най-много 2, там цените на ремонтите са в единици левове....баси и сметките, баси и разходите...Кога ще има проблем с дюзите, и дали проблема е в самите дюзи, или най-често в окабеляването? Демпферния маховик е консуматив, така както и смяната на ангренажен ремък и водна помпа, вярно, че цената му е висока, но то и цената на самата кола не е ниска.
Както и преди казах, имате два избора - или евтина кола с незнайна поддръжка и по-сериозни ремонти в последствие, или по-скъпа, но със гарантирана качествена поддръжка кола, и с по-малко скъпи ремонти в по-дълг пориод от време. Ако ли не, банките все оше дават кредити за коли...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], nikolay_ss и 74 госта