VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vag111
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 21:45
Автомобил: VW Jetta 1.9 TDI 2006
Двигател: BLS
Местоположение: Пловдив

VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужване

Мнениеот vag111 » Сря 19 ное 2014 16:46


Колеги , от скоро имам колата и предстои да я обслужвам. Моля за съвет при избора на марки ремъци и ролки и водни помпи. Също ще съм благодарен ако някой каже кои точно ролки и ремъци трябва да се сменят ,за да съм наясно какво да питам по магазините. Искам да си направя сметка и колко ще ми излезнат материалите и колко ще е труда... Препоръчайте и читав магазин в Пловдив ,където могат да се закупят консумативите на добри цени с отстъпка,както и сервиз където да ми направят обслужването както трябва. Ще съм благодарен на всички за мнение по въпросите ;-)




Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Въпрос за VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS

Мнениеот Kalin72 » Сря 19 ное 2014 21:34


Моето Кади е със същия двигател, да не му е уроки, ама е железен двигател ;)
Незнам за теб, но предпочитам да си сменям ангренажа и водната помпа при дилъра, поне дава 2 години гаранция. Крайна цена около 500 лева. Но все пак, попитай в Хаас-60. И винаги слагай масло, филтри и изобщо, обслужвай го с качествени - ОЕМ консумативи, ще ти се отплати с дълговечност :)


vag111
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 21:45
Автомобил: VW Jetta 1.9 TDI 2006
Двигател: BLS
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS

Мнениеот vag111 » Сря 19 ное 2014 21:55


Благодаря, Калин! И аз мислих за ХААС ,ама дали ще ми сложат наистина оригинални ОЕМ части и дали наистина ще ми сменят всички консумативи ... питам,защото преди време карах служебен чисто нов VW Polo закупен и поддържан от тях и се оказа ,че за 80000км не са ми сменили нито веднъж филтъра на купето , а на всяко обслужване го пишеха във фактурата и си го плащахме :thumb_down ,може и нещо друго не са ми сменяли, а да си го пишат във фактурата...та им нямам много доверие


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Въпрос за VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS

Мнениеот Kalin72 » Сря 19 ное 2014 22:29


Масло и филтри сам си сменям, но за по-отговорни дейности, винаги при дилъра. Все пак 2 години гаранция, и качествени части, поставени както и където трябва, са за предпочитане пред гаражен сервиз.
Бих ти препоръчам Порше Изток в София.


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS

Мнениеот hip-hopotam » Сря 19 ное 2014 23:44


Комплекта за ангренажа ти е между 300-350 лева (OptiBelt усилен ремък и ролки INA най ми допадна като оферта като търсех скоро) клиентска цена за нещо наистина качествено,в цената ти е и водната помпа.В повечето комплекти няма водна помпа да знаеш.Грубо комплект INA (с ремък ContiTech) и комплект Dayco са около 220-240 лева без водна помпа и според зависи от магазина,водните помпи са от 50 до 100 лева като по скъпите са по качествените.Труда ти е около 100 до 150 лева.Друг е въпроса като отидеш в някой сервиз с торбичката с частите дали ще ти свършат работата както трябва защото все пак им вземаш процента от частите и не се знае кой на каква магария ще го избие,хора всякакви.Казвам ти го като човек който има сервиз,аз лично не си позволявам да не направя колата кадърно в подобна ситуация,но ми е тъпо когато не мога да си взема процента,в крайна сметка той е за сервизи не е за крайни клиенти.


vag111
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 21:45
Автомобил: VW Jetta 1.9 TDI 2006
Двигател: BLS
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS

Мнениеот vag111 » Чет 20 ное 2014 9:06


Нямам против сервиза да си вземат отстъпката от сервиза ,стига да съм сигурен че ще ми сложат хубави части и ще си свършат работата както трябва, а не да ми вземат парите като за оригинални части и да ми сложат някакви боклуци или изобщо да не ги сложат...!

P.S. .... Като превключвам от 1-ва на 2-ра ,както и от 2-ра на 3-та скорост , при по-ниски обороти ,се чува един специфичен метален ,сякаш стържещ шум от към задната /или средната/ част на колата ... Само при превключване на ниски обороти се чува.При смяна на другите предавки го няма шума. Също забелязвам че ,при включена 1-ва скорост ,лоста вибрира, на другите предавки няма вибрации.Скоростите си влизат супер , съединителя си е перфектен и отделя по средата, няма тропане,чукане или нещо друго ,което да се чува... Дайте съвет от за какво може да става въпрос?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS

Мнениеот °niksi° » Чет 20 ное 2014 22:31


vag111 написа:Нямам против сервиза да си вземат отстъпката от сервиза ,стига да съм сигурен че ще ми сложат хубави части и ще си свършат работата както трябва, а не да ми вземат парите като за оригинални части и да ми сложат някакви боклуци или изобщо да не ги сложат...!

Надявам се че няма такива колеги наистина, но интересното е че съм чувал за такива случай във фирмените сервизи /Шкода конкретно - Еуратек/.
Аз например работя със ремъци Гейтс и Контитеч, /рядко Дайко/, ролки Ина или СКФ, помпи Хепу, Долц или Граф. Не препоръчвам и не предлагам на клиентите си други марки /е с изключение на оригинални понякога/. Когато обаче клиента си донесе части ако не ми харесват си казвам, имало е случай да откажа да правя дадена кола с части които знам че не са ОК каро марка и качество. Връщал съм ремъци Конти на които пише че са произведени в Китай. Държа на качество на частите и качествено свършена работа, затова може понякога на някой да му се струват по-високи цените, спрямо цените на колегите които работят със части с не добро качество.
А относно това което си написал колега - за 10 години вече откакто се занимавам с това не е имало случай да кажа на клиент, че ще сложа дадена марка и да не го направя /а пък да взема пари за читава марка и да сложа нещо евтино - е такова нещо не ми е идвало на акъла/. Е имало е случай да не мога да намеря дадена част на определена марка, но винаги съм се обаждал, казвал и предлагал достатъчно читав аналог или съм отказвал да извърша ремонта докато не се набавят читави неща.


vag111
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 21:45
Автомобил: VW Jetta 1.9 TDI 2006
Двигател: BLS
Местоположение: Пловдив

Re: VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужван

Мнениеот vag111 » Вто 25 ное 2014 19:43


Колеги , вчера направих обслужване- ангр. ремък Гейтс, ролки-обтяжна и паразитна Inna и водна помпа Kolbenshmidt . Взех колата снощи от сервиза и ми направи впечатление ,че като позагря към 80 Градуса като се прибирах,започна едно неравномерно виене от мотора - само на ниските обороти и на празен ход. /На студен двигател го нямаше,като тръгвах от сервиза/ .Сутринта ходих пак до сервиза и отпуснаха малко ремъка от обтяжната ролка и виенето спря...или поне не мога да го чуя толкова отчетливо ,както снощи...но сякаш нещо ме гложди или си внушавам и аз незнам. Другото,което ми направи впечатление е, че преди смяната на ремъка оборотите на празен ход бяха твърдо около 830 ,а сега през повечето време пак са 830, а на моменти 800... Посъветвайте ме трябва ли да се притеснявам...дали имам проблем с центровката и зацепването на ремъка? И има ли в Пловдив сервиз където някой да разбира от такива неща ,за да го посетя и да погледне?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужван

Мнениеот °niksi° » Вто 25 ное 2014 23:02


Новите ремъци са много твърди, както Гейтса, така и Контото, така и оригиналния. Също така при понякога шева на ремъка е по-груб и като минава през обтяжната и паразитната ролка издава въпросния звук.
А що се отнася до отпускането на ремъка - на тези мотори ролките са със белези и не е редно ако всичко идва точно да се отпуска или натяга ремъка.


vag111
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 21:45
Автомобил: VW Jetta 1.9 TDI 2006
Двигател: BLS
Местоположение: Пловдив

Re: VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужван

Мнениеот vag111 » Вто 25 ное 2014 23:09


Незнам... като го отпуснаха днес и заглъхна шума ,но се появи пък тази промяна в оборотите, макар и малка и нещо не останах с убеждението че всичко е ОК и ми се ще да съм сигурен ,че центровката е "6" и да карам спокойно.
niksi - да ходя ли пак в сервиза да го натегнат пак,възможно ли е ? ...извинявам се за тъпите въпроси, ама голям филм е с тия ремъци и "майстори" :banghead


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужван

Мнениеот Kalin72 » Сря 26 ное 2014 11:36


Ами филм е, защото всеки се прави на майстор, и никой не обича да чете за спецификите на определена работа, ми всеки си кара както си знае, откогато се е учил на Лада и Москвич :) Та така..."майстори" много, за жалост. Затова, аз предпочитам, за такива отговорни дела, сервиз, където ще ми дадат гаранция на частите и труда. Или пък сам да си направя операцията :) Щото не rocket science, все пак, и материали как точно се прави има много. Но това е за хора с време и условия.


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужван

Мнениеот hip-hopotam » Чет 27 ное 2014 23:43


Това е характерен звук на помпа дюза моторите :) може би след време като поработи този ремък ще изчезне,а това леко менене на оборотите според мен няма как да е от центровка.Трябва ти диагностика с VCDS там ще се погледне и центровката и всичко което може да породи това менене на обороти,пък ако имаш късмет може и да излезе като грешка щото в противен случай може много голямо търсене да падне.


stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Обслужване на VW Jetta 1,9 tdi 2009

Мнениеот stonik1969 » Вто 14 апр 2020 9:48


Здравейте! Искам да сменя всички течности.За да не се лутам насан натам моля съвет:
Какво масло?
Антифриз? - Странно от VW Пловдив казват,че нищо не пишело за смяната му.
Спирачна течност?
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужване

Мнениеот Vlad777 » Вто 14 апр 2020 10:04


Масло - по спецификация VW 504.00-507.00 - смяна на 30 000 км или на 2 години, ако караш по-малко. Аз бих го сменял на 15000 км. Препоръчвам Motul Specific

Антифриз - червен/лилав G12, G12+ или G13. Може да се погледне и измери, ако е бистър и не си е загубил свойствата, може и да не се сменя. Като цяло е добре да се сменя, когато се сменя и ангренаж.

Спирачна течност - смяна на всеки 2 години. препоръчвам ATE SL.6


stonik1969
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 19:04
Автомобил: Jetta
Двигател: BXE 2009 г
Местоположение: Пловдив

Re: VW Jetta 1.9TDI/105кс , двигател BLS въпрос за обслужване

Мнениеот stonik1969 » Вто 14 апр 2020 17:20


Благодаря!
Маслото сега е 5W40 Castrol na 13 000км
Антифриза е бистър ,но все пак е на 10 г значи ще госмена май.
Понеже колата е на 83 000 км,а ангренажния ремък се сменял на 150 000 с водна помпа -така ли е наистина?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: hvp800 и 218 госта