Здравейте!Имам проблем с Голф 4 1.9 тди 131 к.с.
Автомобила беше на ремонт в Хобикар Русе,за смяна на турбо.Взех си автомобила и го карах около 100-тина км.и един ден както го карам изгасна и после запали трудно.Като е студена палеше от раз.След два дена вдигна огромна пушилка и се усети лек удар в мотора, прибрах в гаража,извадих сондата за маслото и какво да видя,на сондата имаше 7 см.масло.
А това е маслото източено от картера,като в кулера имаше около 400 гр. а в ауспуха не знам колко има,даже и пътека по пътя съм очертал от където съм минал.
Носих я на диагностика понеже от удара помислих че е прескочила зъб на ремъка,но всичко беше наред с центровката и започна разглобяването.И ето какво видях като смъкнах главата.буталото е на горна мъртва точка.
А това е резултата от масления удар.
не знам как е станало това с маслото,не са източили старото и са налели новото отгоре или един наливал,другия не знаел и той налял или нарочно е налято не можах да разбера но всичко е наяве.
От Хобикар ми казаха че е влязло нафта във картера,но при 4 л. масло ако влезе 5 л. нафта и то за 100 км пробег няма как да стане а и маслото после няма да се държи на щеката а ще тече,а то си е гъсто,значи си е само масло.
Та сега си търся биела и бутало.
Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Последна промяна от алцек на Пон 02 мар 2015 11:51, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Крива биела Голф 4 1.9 тди 131 к.с
Найстина има вероятност да е нафта,но ще си личи..сигурен ли си че няма?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Крива биела Голф 4 1.9 тди 131 к.с
Не съм убеден, че маслен удар може да стане от повече масло в картера.
По скоро е попаднало масло в цилиндрите за да се изкриви биелата.
Това турбо което сте сложили откъде го купи, сигурен ли си че не хвърля масло и то, а в кулера е нормално да има масло... Може да е било повече и турбината да го е вкарала в цилиндъра. На снимката доколкото забелязах е сцепена полата на буталото, което е сигурен признак, че е попаднало нещо в горивната камера.
Възможно е в маслото да има нафта, на много хора се случи от износени О-пръстени на дюзите да се напълни картера, точно за помпа-дюза говорим. Аз също карам помпа-дюза и си проверявам маслото всяка сутрин преди да запаля, защото още не ми е смесила маслото с нафта.
Много неприятна случка колега.
По скоро е попаднало масло в цилиндрите за да се изкриви биелата.
Това турбо което сте сложили откъде го купи, сигурен ли си че не хвърля масло и то, а в кулера е нормално да има масло... Може да е било повече и турбината да го е вкарала в цилиндъра. На снимката доколкото забелязах е сцепена полата на буталото, което е сигурен признак, че е попаднало нещо в горивната камера.
Възможно е в маслото да има нафта, на много хора се случи от износени О-пръстени на дюзите да се напълни картера, точно за помпа-дюза говорим. Аз също карам помпа-дюза и си проверявам маслото всяка сутрин преди да запаля, защото още не ми е смесила маслото с нафта.
Много неприятна случка колега.
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Крива биела Голф 4 1.9 тди 131 к.с
не маслото от картера,а маслото в кулера е способно да предизвика това
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Крива биела Голф 4 1.9 тди 131 к.с
А има ли вероятност при по-голямо ниво да го изхвърли някакси към турбото и от там да попадне в кулера?
Аз например много често си пълня маслото на последната рязка на щеката(тоест на максимум)?
Аз например много често си пълня маслото на последната рязка на щеката(тоест на максимум)?
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Крива биела Голф 4 1.9 тди 131 к.с
Това са дюзите,и гледам имат и горе и долу О-пръстени ,но маслото макар и в голямо количество си беше гъсто,ако на 4 л. масло се сипе 5л. нафта ми се струва че ще тече то щеката за проверка на маслото,а то си стоеше на нея без да капне и капка.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Крива биела Голф 4 1.9 тди 131 к.с
Така и така си свалил дюзите, огледай леглата им за износване, там често се вкопават, смени им О-пръстените като си ги свалил, продават се ремонтни комплекти за помпа-дюзи, както и застопоряващите болтове, защото има вероятност от скъсване при следващо затягане.
Така и така си свалил главата, прегледай гумичките на клапаните, разпределителния вал също си прегледай. Предполагам пак някой майстор ти я прави, самите дюзи се регулирват спрямо вала, а също така се измерва разтояние от всяка дюза до края на главата(има си допуски).
Щом казваш, че маслото е гъсто значи не е опускало нафта, а удара е станал от маслото което се е събрало в интеркулера, щом казваш че си сменял турбина.
Така и така си свалил главата, прегледай гумичките на клапаните, разпределителния вал също си прегледай. Предполагам пак някой майстор ти я прави, самите дюзи се регулирват спрямо вала, а също така се измерва разтояние от всяка дюза до края на главата(има си допуски).
Щом казваш, че маслото е гъсто значи не е опускало нафта, а удара е станал от маслото което се е събрало в интеркулера, щом казваш че си сменял турбина.
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Крива биела Голф 4 1.9 тди 131 к.с
Е добре , била в Хобикар сервиз , чудно ми е защо не са погледнали какво има в кулера !? Много добре се знае , че при смяна на турбина - дефектирала , се проверява и кулера за наличие на масло !
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Крива биела Голф 4 1.9 тди 131 к.с
valiosport написа: Предполагам пак някой майстор ти я прави,
На вторични ще я закарам,но на майстор няма да дам повече да пипа колата,сам ще си я направя,имам какво да карам ,не бързам.
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4 1.9 тди 131 к.с. крива биела
Щом разполагаш с познания и инструмент , ще се справиш
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9 тди 131 к.с. крива биела
с извинение да плзвам темата на колегата: може ли без да се отваря двигатела да се разбере дали има крива биела? случая - TDI ALH,скъсах турбина. от кулера източих към 2 литра масло! сега колата ми гори масло (дали не е от самото масло си мисля,но 1ак толкова да ми го лапа0,5л./2000км)
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди 131 к.с. крива биела
Как ги късате тея турбини не знам, да не сте я надули прекалено много?
Има начин да се разбере дали имаш крива биела, като премерите компресията на цилиндрите. Но от биела няма да ти гори масло, а ще работи неравномерно мотора, един приятел с Вентo ТДИ 90к.с влезна в една локва и колата налапа вода, беше изкривил биела като при колегата, но колата не работеше добре...
По вероятно е да ти гори масло от турбото, предполагам си взел друго втора употреба?
Може да гори масло също и от гумички на клапаните, също и от сегменти(по малко вероятно)
Към автора: Колега, щом си се наел сам да си я правиш и нещо те затруднява или не си сигурен, кое как става питай, ще помагаме с каквото можем.
Има начин да се разбере дали имаш крива биела, като премерите компресията на цилиндрите. Но от биела няма да ти гори масло, а ще работи неравномерно мотора, един приятел с Вентo ТДИ 90к.с влезна в една локва и колата налапа вода, беше изкривил биела като при колегата, но колата не работеше добре...
По вероятно е да ти гори масло от турбото, предполагам си взел друго втора употреба?
Може да гори масло също и от гумички на клапаните, също и от сегменти(по малко вероятно)
Към автора: Колега, щом си се наел сам да си я правиш и нещо те затруднява или не си сигурен, кое как става питай, ще помагаме с каквото можем.
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 131 к.с. крива биела
Благодаря колега valiosport,да сам ще си я правя,но ще ми трябват килограмите за стягане на болтовете на главата,на на болтовете държащи дюзите и кобиличките,на биелните лагери,на основните,защото ме подплашиха да ги сваля и да огледам с лупа коляновия вал че можело да е скъсан.Доста автомобили са минали през ръцете ми и съм си правил двигателите,но не бяха толкова сложни и прецизни като тоя,но ще се справя.Имам Пежо 1.9 тди 90 к.с. и от както съм го взел вече 10 г. не е виждало сервиз,всичко сам си правя.Имам и динамометричен ключ,но му нямам доверие понеже е закупен от ЛИДЛ,но имам приятел който е механик в една кооперация и шефа му е закупил супер инструменти и той ще ми спомогне при стягането.Изчетох доста от темите и още има да чета,мисля с моите знания и с вашата неоценима помощ ще се справим.получих на лични от колега че имал биели от 1.9 110 к.с. но не знам същите ли са,и дали ще са същия грамаж.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди 131 к.с. крива биела
Малко ме съмнява да стане от 110к.с той не е помпа-дюза...
На теб ти трябва от помпа-дюза двигател АSZ(131) или ARL(150), мисля че и от надлъжните двигатели на пасат стават(но не съм 100% сигурен), АVF(131).
На теб ти трябва от помпа-дюза двигател АSZ(131) или ARL(150), мисля че и от надлъжните двигатели на пасат стават(но не съм 100% сигурен), АVF(131).
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 131 к.с. крива биела
Здравейте момчета,искам да ви се извиня че ви подведох.мотора се оказа че не е 131 к.с. а е 115 или 116 к.с.
не знам кое е правилното.Автомобила е на малкият ми син,но той е от две години и половина на легло след катастрофа със състезателен автомобил.Не може да говори още и аз не съм толкова в час със номера,коне и т.н.Номера на мотора започва със буквите AJM.
не знам кое е правилното.Автомобила е на малкият ми син,но той е от две години и половина на легло след катастрофа със състезателен автомобил.Не може да говори още и аз не съм толкова в час със номера,коне и т.н.Номера на мотора започва със буквите AJM.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта