b4 1,9 тди охладителна система

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: охладителна система b4

Мнениеот ktamen » Нед 29 мар 2015 19:16


ivansa78 написа:ремъка е зацепен перфектно чудя се защо на дълъг път го прави тогава по принцип охлаждането на радиатора е по-добро

Защото двигателя е драстично по-натоварен и отделя много повече топлина.
За възможните причини за проблема колегата над мен май вече ги е изброил.




ivansa78
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 20:37
Автомобил: vw golf3 GTI
Двигател: ADY 1995
Местоположение: софия

Re: охладителна система b4

Мнениеот ivansa78 » Нед 29 мар 2015 19:28


колата няма и никога не е имала климатик всичко работи -четете темите радиатора е отварян и чистен не е той


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: охладителна система b4

Мнениеот Водния дух1 » Нед 29 мар 2015 19:42


Моя радиатор и той е с две перки,макар че нямам клима.Все си мисля ,че термостатите са главния виновник -и за двамата колеги.


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: охладителна система b4

Мнениеот rumenski » Пон 30 мар 2015 11:01


Iezekil написа:Сега остава да обясниш как без да знаем дали губи течност ти сложи диагноза гарнитура.После трябва да разберем,как въпросната гарнитура влияе само на извънградско каране?Какво ще разбере от различната компресия,как спукана на място незасягаща цилиндъра гарнитура ще даде отражение на газов анализатор?


Ми никъде не прочетох човека да пише, че му намалява антифриза. Гарнитурата не съм казвал, че влияе само на извънградско. Но няма никакъв проблем да се забелязва по-осезаемо тогава, защото двигателя е под по-голям товар. На въпроса какво ще разберем от компресия - мисля, че и сам можеш да си отговориш. Ако 2 последователни цилиндъра имат ниска и еднаква/близка до еднаква компресия, то значи гарнитурата е спукана - мисля се сещаш, че м/у двата цилиндъра. Газовия анализатор е тест - той не показва всички случаи. Тя ако гарнитурата е спукана извън обсега на цилиндъра, то колата изобщо няма дори да грее. Идеята на този тест е да се провери дали е спукана м/у цилиндъра и водната риза, където най-често се пука и тогава не е задължително компресията да го хване.

Трябва да призная, че пропуснах да спомена за воден радиатор като причина (бях на 5та водка като писах снощи :mrgreen ) Ако радиатора е запушен дори и частично някъде по средата - успех да го разберете.

Аз бих разкарал термостата като за начало. Ако няма подобрение, бих проверил с газ-анализатор казанчето. Ако няма нищо, бих замерил компресия. Ако е 6 бих погледнал какво е положението при маслото. Дали е с нормална консистенция или е бозичка. Ако и там е ок, бих сложил нов воден радиатор и се прекръствам гарнитурата наистина да е здрава. Ако пак грее, тегля 100 псувни за новия радиатор и смъквам главата.
Технически е възможно да се тества радиатора, но не знам колко тези тестове са валидни. Може да се надуе през горния маркуч с въздух и да се сложи манометър на долния, но това изисква направата на мластмасови капачета с които да се запушат отворите. После се стягат добре със скоби и се прави малка дупчица - колкото да се надуе с въздух и да се закачи манометър от другата страна. Би трябвало налягането което се вкарва да е почти непроменено от другата страна - с много малки разлики.

ПС: Провери температурния сензор! Голям ташак ще е да излезе от него! На VW са им слабо място. Пасат б5 и б5.5 имат 2 различни модификации след първия, който е фабрично дефектен. Много евтина част е. Пални колата когато е студен антифриза и я закачи на диагностичен уред с живи данни. Наблюдавай как се променя датчика и колко градуса отчита. Може и изобщо колата да не прегрява, а този датчик да лъже.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: охладителна система b4

Мнениеот Iezekil » Пон 30 мар 2015 20:37


Меко казано това дето го разсъждаваш е нереално.
Компресия 11-10-10-9 по твоята логика е от спукана гарнитура.Само да вметна,че тази плоскост с гарнитурата е нереална.Ако системата надува,най-малкото ще хвърля водата,ще загрява на градско и прочие.Радиатора запушен също ще се отрази на градско,когато няма охлаждане.И понеже са много тръбичките в него,едва ли ще го хванеш с манометър точно запушването.С маркуч 1,5 цола и вода под налягане да се ери дебита съ по-съгласен.
Да,автора е пестелив на информация,но иска да четем.На мен ми е интересно например,какво се случва след като спре или влезе градско след такова загряване на дълъг път?Включва ли се перката и кога?
Първо да видим дали загрява наистина на 100градуса.Как ли?Ами перката се пуска на 95/средно/ първа степен.Ако приемем,че колата ги е подминала,то би следвало да се включи.Ако термостата обаче е затворил или не се е отворил напълно,тя няма да се включи,понеже радиатора охлажда малкото течност.Термостата принципно почва да отваря на 87,но е отворил напълно чак на 102,когато вече за да смогне се включва и втората степен на вентилатора.Ако е дефектен и не отвори докрай има логика,но тя не обяснява липсата на греене градско.
При Б4 има достатъчно охлаждане в движение както на радиатора,така и на самия двигател през решетките.И мога да се съглася за греене на дълго при читав термостат,само при ниски температури.

пп.Меренето на живи данни може да покаже ако има разминаване между датчика и таблото.


kiromz
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 28 мар 2015 23:15
Автомобил:
Двигател:

Re: b4 1,9 тди охладителна система

Мнениеот kiromz » Чет 02 апр 2015 20:56


гарнитурата също е сменена няма загуба на антифриз центровката е супер колата върви перфектно


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: b4 1,9 тди охладителна система

Мнениеот Iezekil » Пет 03 апр 2015 11:17


Явно така ти реагира термостата.При движение има обдухване на двигатела и тръбите през маските при Б4 и по-бързо охлаждане,а термостата не е толкова точен уред да реагира на мига.Та той отваря малко,нахлува обаче доста охладена течност и не отваря повече.Както казах в първия си пост,имах такива показания при студено време,колата почваше да държи повече от нормалното градуси.


kiromz
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 28 мар 2015 23:15
Автомобил:
Двигател:

Re: b4 1,9 тди охладителна система

Мнениеот kiromz » Чет 09 апр 2015 18:46


мисля да махна термостата и ме съмнява да не е някои датчик този които управлява перките


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: b4 1,9 тди охладителна система

Мнениеот milmar » Чет 09 апр 2015 22:33


kiromz написа:мисля да махна термостата и ме съмнява да не е някои датчик този които управлява перките


При този мотор, по това време на годината, при изправен мотор и охладителна система въобще нямат значение перките, защото те не би трябвало да има нужда да се включват, съдейки по моят мотор. Аз когато взех колата си преди години имах проблем с температурите. Тръгнах на дълъг път лятото (Рс-Сф-Рс) и на отиване сутринта нямаше проблем. Но по обяд в градските задръствания 100-110, не знам как не стана беля тогава. При мен излезе външно запушване с листа и друга мръсотия отпред и особенно между двете пити. След добро почистване (с маркуча и много веро) не можех да повярвам, че колата е същата.

Аз ти предлагам да махнеш термостата, да шунтираш с парче тръба радиаторчето на парното, да погледнеш за всеки случай при форсиране как излиза струята от маркучето за обезвъздушаване и да покараш после колата така.


Потребителски аватар
Leon777
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: b4 1,9 тди охладителна система

Мнениеот Leon777 » Пет 10 апр 2015 22:42


Здравейте,
имам същия пасат Б4 1,9 TDI, 90 k.с. мотор 1Z. Парното ми изчезна, смених термостат и водна помпа, защото ми загряваше едвам до 80 градуса и то след форсиране. След смяната започна да си загрява нормално до и над 90 градуса, но парното се появи само долу в краката, а духалките си духат от вентилацията. Смених и филтрите със смяната на маслото, включително и на купето. Възможно ли е запушване на радиаторчето на парното, но ако е така как духа в краката? Или има 2 радиатора за парно?


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: b4 1,9 тди охладителна система

Мнениеот ivel » Съб 11 апр 2015 6:03


Принципно ако е избила гарнитура между цилиндър и водна риза се установява по следния начин.Докарва се първо бутало в край на такта сгъстяване,развива се свеща,навива се накрайника за мерене на компресия,като преди това му се отвива игличката.на другия край на накрайника подаваш сгъстен въздух 10 бара.Ако е духнала гарнитура ще излизат мехурчета в разширителния съд,и така на всеки цилиндър.Това с компресията наистина не е показателно,а що се отнася до новата гарнитура и шлайфа на главата,аз лично не я вземам под внимание,защото не е проверен блока дали е крив.Ако теста с надува на цилиндрите не покаже изпускане от гарнитурата,то колегите са ти описали какво да търсиш



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 176 госта