Iezekil написа:Сега остава да обясниш как без да знаем дали губи течност ти сложи диагноза гарнитура.После трябва да разберем,как въпросната гарнитура влияе само на извънградско каране?Какво ще разбере от различната компресия,как спукана на място незасягаща цилиндъра гарнитура ще даде отражение на газов анализатор?
Ми никъде не прочетох човека да пише, че му намалява антифриза. Гарнитурата не съм казвал, че влияе само на извънградско. Но няма никакъв проблем да се забелязва по-осезаемо тогава, защото двигателя е под по-голям товар. На въпроса какво ще разберем от компресия - мисля, че и сам можеш да си отговориш. Ако 2 последователни цилиндъра имат ниска и еднаква/близка до еднаква компресия, то значи гарнитурата е спукана - мисля се сещаш, че м/у двата цилиндъра. Газовия анализатор е тест - той не показва всички случаи. Тя ако гарнитурата е спукана извън обсега на цилиндъра, то колата изобщо няма дори да грее. Идеята на този тест е да се провери дали е спукана м/у цилиндъра и водната риза, където най-често се пука и тогава не е задължително компресията да го хване.
Трябва да призная, че пропуснах да спомена за воден радиатор като причина (бях на 5та водка като писах снощи
) Ако радиатора е запушен дори и частично някъде по средата - успех да го разберете.
Аз бих разкарал термостата като за начало. Ако няма подобрение, бих проверил с газ-анализатор казанчето. Ако няма нищо, бих замерил компресия. Ако е 6 бих погледнал какво е положението при маслото. Дали е с нормална консистенция или е бозичка. Ако и там е ок, бих сложил нов воден радиатор и се прекръствам гарнитурата наистина да е здрава. Ако пак грее, тегля 100 псувни за новия радиатор и смъквам главата.
Технически е възможно да се тества радиатора, но не знам колко тези тестове са валидни. Може да се надуе през горния маркуч с въздух и да се сложи манометър на долния, но това изисква направата на мластмасови капачета с които да се запушат отворите. После се стягат добре със скоби и се прави малка дупчица - колкото да се надуе с въздух и да се закачи манометър от другата страна. Би трябвало налягането което се вкарва да е почти непроменено от другата страна - с много малки разлики.
ПС: Провери температурния сензор! Голям ташак ще е да излезе от него! На VW са им слабо място. Пасат б5 и б5.5 имат 2 различни модификации след първия, който е фабрично дефектен. Много евтина част е. Пални колата когато е студен антифриза и я закачи на диагностичен уред с живи данни. Наблюдавай как се променя датчика и колко градуса отчита. Може и изобщо колата да не прегрява, а този датчик да лъже.