Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 18 май 2022 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Здравейте колеги ! Обмислям премахването на ЕГР клапана на 1.6 тди двигател.Въпроса ми е само софтуърно ли трябва да се премахне и също така това дали било дало отражение на ДПФ-а,тъй като чувам различни мнения ?
- dispatch
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Не знам при 1.6 как е, но при мен с 2.0 СВВВ след премахвае на ЕГР-а регенерациите станаха доста трудни. Ако искаш да си запазиш ДПФ-а, по-добре си смени ЕГР-а с нов оригинален.
Иначе само софтуерно се премахва през ОБД-буксата стига да си 100% сигурен, че затваря напълно.
Иначе само софтуерно се премахва през ОБД-буксата стига да си 100% сигурен, че затваря напълно.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 18 май 2022 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Дадох немалка сума за смяна,но не беше оригинален и сега пак излизат грешки за проблем с клапана и се чудя дали да не го махна.
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Трудни регенерации в какъв смисъл? По презумпция, без егр, регенерацията трябва да е даже по - приятна и успешна. Иначе, към автора, можеш да откачиш буксата на егр, ще ти светне чека, но няма проблем да караш така. Нов само оригинален, за втори или трети път прочитам, че друга марка дава бързо бързо дефекти.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 18 май 2022 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Да,в интерес на истината карам вече 15к км с тази грешка и не знам дали изобщо работи този ЕГР : 5964 - EGR Valve 2 (N213)
P045A 00 [101] - Electrical Malfunction. Промяна в работата на колата не е имало
P045A 00 [101] - Electrical Malfunction. Промяна в работата на колата не е имало
- nikolay_ss
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Най-вероятно изхождаш от факта, че влиза повече кислород в цилиндрите и се получава по-добро изгаряне, следователно по-малко сажди на изхода.
Но самите софтуери са така написани, че по време на регенерация различните агрегати по автомобила, например ЕГР и дроселова клапа трябва да стоят в определени позиции за да се спомогне на газовете да се загреят достатъчно. Има си определени милиграми за впръскване на post injection.
И тук малко ще си противореча, но да когато си без ЕГР температурите в цилиндрите се покачват, съответно температурите на изгорелите газове би следвало да са достатъчно високи за да се започне регенерация, но има и други ограничаващи фактори.
До колкото съм запознат със софтуерите на комън рейл моторите. Има си отделни карти за управление на ЕГР при нормална операция на двигателят, а също има и карта за управление на ЕГР при регенерация. Отделно има още 101 карти които отговарят регенерацията да е успешна.
Така, че при някои може всичко да е наред след спиране софтуерно, при други може да има проблем с регенерациите. Много зависи как е направена настройката.
Ще се радвам някой по-вещ да обясни по-подробно относно регенерации и т.н. със и без ЕГР. Или някой който си е правил експеримент когато колата му е с ЕГР през колко км е регенерирала и като го е спрял какво се е получило. Като естествено от мотор до мотор има разлика, затова е хубаво да се казва точно за какъв мотор става дума.
Но самите софтуери са така написани, че по време на регенерация различните агрегати по автомобила, например ЕГР и дроселова клапа трябва да стоят в определени позиции за да се спомогне на газовете да се загреят достатъчно. Има си определени милиграми за впръскване на post injection.
И тук малко ще си противореча, но да когато си без ЕГР температурите в цилиндрите се покачват, съответно температурите на изгорелите газове би следвало да са достатъчно високи за да се започне регенерация, но има и други ограничаващи фактори.
До колкото съм запознат със софтуерите на комън рейл моторите. Има си отделни карти за управление на ЕГР при нормална операция на двигателят, а също има и карта за управление на ЕГР при регенерация. Отделно има още 101 карти които отговарят регенерацията да е успешна.
Така, че при някои може всичко да е наред след спиране софтуерно, при други може да има проблем с регенерациите. Много зависи как е направена настройката.
Ще се радвам някой по-вещ да обясни по-подробно относно регенерации и т.н. със и без ЕГР. Или някой който си е правил експеримент когато колата му е с ЕГР през колко км е регенерирала и като го е спрял какво се е получило. Като естествено от мотор до мотор има разлика, затова е хубаво да се казва точно за какъв мотор става дума.
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
При регенерация ЕГР е затворен на 100% при EA189 - поколението дизели 1.6 и 2.0tdi. При по-новите - не зная.
Така че, при тях няма никаква пречка за извършване на качествена регенерация.
Единствено некадърно софтуерно "изключване" на ЕГР би довело до проблеми с ДПФ-а. То е лесно с EGR DPF Remover или подобните им да се цъкне чекбокса - спри това, спри онова, но реално какво се случва...
Отделно трябва да се има предвид, че при спрян ЕГР, дебита на изгорели газове през ДПФ-а се увеличава в някои режими на работа, съответно и диференциалното налягане, и ако това не е взето предвид, като промяна на картите, може би води до по-чести и ненужни регенерации. Не знам "тунерите" това правят ли го.
Така че, при тях няма никаква пречка за извършване на качествена регенерация.
Единствено некадърно софтуерно "изключване" на ЕГР би довело до проблеми с ДПФ-а. То е лесно с EGR DPF Remover или подобните им да се цъкне чекбокса - спри това, спри онова, но реално какво се случва...
Отделно трябва да се има предвид, че при спрян ЕГР, дебита на изгорели газове през ДПФ-а се увеличава в някои режими на работа, съответно и диференциалното налягане, и ако това не е взето предвид, като промяна на картите, може би води до по-чести и ненужни регенерации. Не знам "тунерите" това правят ли го.
- dispatch
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
При мен със софтуерно елиминиран ЕГР двигателя трудно достигаше 500+ градуса и още по-трудно ги поддържаше. 600 градуса бяха мит (при 600+ градуса регенерацията тече перфектно). Изглежда ЕГР участва доста активно, а това, че бил на 100% затворен е пълен шит. В интерес на истината и за си мислех, че е на 100% затворен и го научих по трудния начин, че няма грам истина в тва. Не искам да навлизам в спорове със специалистите изказали се преди мен..., аз просто го минах тва и всяка една регенерация минаваше с лаптопа в колата и 50+км.
Истината е, че с нашия селски манталитет най-лесно е да кажеш, че някой е некадърник!
Истината е, че с нашия селски манталитет най-лесно е да кажеш, че някой е некадърник!
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
dispatch написа: Не искам да навлизам в спорове със специалистите изказали се преди мен..., аз просто го минах тва и всяка една регенерация минаваше с лаптопа в колата и 50+км.
Истината е, че с нашия селски манталитет най-лесно е да кажеш, че някой е некадърник!
Т.е. спирането на ЕГР-а при теб е кадърно направено?
ЕГР-а винаги затваря на 100% при и по време на регенерация.
И да, кадърно софтуерно направено, няма никакъв проблем с регенерациите и здравето на ДПФ-а.
Сега се сещам, че в ebay някакви поляци преди време продаваха ЕГР-емулатори, при които не се налага пипане по ECU-то, включват се към оригиналната букса на ЕГР-а и към дебитомера(и дебитомера трябва да се "излъже" , заради по-високия дебит въздух). Мисля, че тогава бяха добри отзивите за емулатора.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Затапиш ли EGR рано или късно стигаш до махане и на ДПФ ;) Неизбежно е
-
- VW експерт
- Мнения: 12832
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Двете неща вървят заедно.
- dispatch
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Tedko написа:.... .... ....
Не е необходимо да ме цитираш при условие, че пишеш веднага след мен. Все пак има разни правила във форума, които важат за всички.
Мислех да не ти отговарям, но все пак ще постъпя по-уважително :-)
Та: Да разбирам ли, че при теб е изолиран ЕГР-а и регенерациите протичат без проблем и пишеш на база личен опит или информацията ти е от другаде?
Постнатия принтскриин от VAGDPF е при достигната температура и започнала регенерация. Интересно ми е преди да достигне температурата дали пак е затворен ЕГР-а?
Не се заяждам, опитвам се да бъда полезен с личен опит!
- Vasseto
- Мнения: 2639
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
Ивайло Димов написа:Затапиш ли EGR рано или късно стигаш до махане и на ДПФ ;) Неизбежно е
Пиша от личен опит.
Пробваха да ми махат EGR софтуерно, но имах условие да не махат DPF. Е не можаха. Като почне регенерация и няма приключване. Така 3 пъти и се върна всичко в работеще положение.
Вече около 50 ККм съм с емулатор на EGR и всичко си е на място. Никакви проблеми не съм усетил с регенерациите. Но си мисля че приключват даже и по бързо. EGR е затапен за сигурност. Емулатора го купих от едни франсета, но гледам този на поляците май е същия и по евтин.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
То проблема е ,че тези детайли от колата са консумативи с определен експлоатационен срок ,който дори и в идеални условия да се кара колата по някое време се налага смяната им ,а са безумни скъпи .Съмнявам се някой да си е купил нов DPF ,нов EGR е по-поносима цената но и там се изолира защото и е по-евтино и колата се "отпушва" .Дали е редно или не не коментирам ,виждал съм кадърно направени и изрядни технически коли и грам не димят и не може да разбереш ,че има манипулация по екологията .
Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.
dispatch, това че ти или някой не може, не означава че изобщо не може. Това не си ли го установил досега за всяко едно нещо?
Да, има нужда да те цитирам, мисля се подразбира, за да е ясно конкретно на кого отговарям.
Загряване:
И да, имам преки наблюдения за спрян ЕГР и запазен ДПФ, вече за над 100 хил. км. на CBAB 2.0tdi 140к.с. Това мисля, може да се брои за успешно спрян ЕГР.
А ето и едно "произведение", което емулира ЕГР и/или ДПФ едновременно. Не се налага да се пипа ECU-то изобщо, plug&play. Това конкретно е за Hyundai crdi, някоя от ранните ревизии на платката.
За да се спре софтуерно "нищо и никакъв" ЕГР или каквото и да друго, човекът който го прави трябва да е много наясно. Често не става с готовите решения(програми). Нещата са сложни, защото са взаимносвързани - ламбда сонда, температурни датчици, датчик диференциално налягане, MAF, MAP, turbocharger back pressure, SOI(Start of injection, т. нар. предварение), Smoke Limiter и др.
В някои ECU, и EGR-а участва в регулиране на налягането на турбото, по-бързо и по-фино в сравнение с вакуумният актуатор на променливата геометрия.
Turbocharger Back Pressure - със спрян ЕГР, в определени режими, налягането което се упражнява върху турбината е по-високо от нормалното, ако не се пипне таблицата с % на отваряне на геометрията се получава "тапа".
SOI - с повечето кислород и променената температура в цилиндрите се променя и оптималният ъгъл на впръскване - отново таблица
Smoke limiter - отново таблица. .
И много други фактори, които сигурно пропускам в момента.
Например на 1.6tdi, които са с Siemens/Continetal PCR2.1 ECU, има около стотина таблици!, които подлежат на корекция.
mhhauto и ecuconnections са хубави сайтове за информация. В единият тунингите от Балканският полуостров като цяло са известни като dirty tuning. Не винаги само в буквален смисъл.
Има наистина много знаещи и опитни хора, които правят чудеса. Също и в България. Но те не са на всеки ъгъл.
Поздрави на всички!
Да, има нужда да те цитирам, мисля се подразбира, за да е ясно конкретно на кого отговарям.
Загряване:
И да, имам преки наблюдения за спрян ЕГР и запазен ДПФ, вече за над 100 хил. км. на CBAB 2.0tdi 140к.с. Това мисля, може да се брои за успешно спрян ЕГР.
А ето и едно "произведение", което емулира ЕГР и/или ДПФ едновременно. Не се налага да се пипа ECU-то изобщо, plug&play. Това конкретно е за Hyundai crdi, някоя от ранните ревизии на платката.
За да се спре софтуерно "нищо и никакъв" ЕГР или каквото и да друго, човекът който го прави трябва да е много наясно. Често не става с готовите решения(програми). Нещата са сложни, защото са взаимносвързани - ламбда сонда, температурни датчици, датчик диференциално налягане, MAF, MAP, turbocharger back pressure, SOI(Start of injection, т. нар. предварение), Smoke Limiter и др.
В някои ECU, и EGR-а участва в регулиране на налягането на турбото, по-бързо и по-фино в сравнение с вакуумният актуатор на променливата геометрия.
Turbocharger Back Pressure - със спрян ЕГР, в определени режими, налягането което се упражнява върху турбината е по-високо от нормалното, ако не се пипне таблицата с % на отваряне на геометрията се получава "тапа".
SOI - с повечето кислород и променената температура в цилиндрите се променя и оптималният ъгъл на впръскване - отново таблица
Smoke limiter - отново таблица. .
И много други фактори, които сигурно пропускам в момента.
Например на 1.6tdi, които са с Siemens/Continetal PCR2.1 ECU, има около стотина таблици!, които подлежат на корекция.
mhhauto и ecuconnections са хубави сайтове за информация. В единият тунингите от Балканският полуостров като цяло са известни като dirty tuning. Не винаги само в буквален смисъл.
Има наистина много знаещи и опитни хора, които правят чудеса. Също и в България. Но те не са на всеки ъгъл.
Поздрави на всички!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 58 госта