Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
saintsinnerr
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 18 май 2022 10:39
Автомобил:
Двигател:

Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот saintsinnerr » Пет 25 авг 2023 8:40


Здравейте колеги ! Обмислям премахването на ЕГР клапана на 1.6 тди двигател.Въпроса ми е само софтуърно ли трябва да се премахне и също така това дали било дало отражение на ДПФ-а,тъй като чувам различни мнения ?




Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот dispatch » Пет 25 авг 2023 19:50


Не знам при 1.6 как е, но при мен с 2.0 СВВВ след премахвае на ЕГР-а регенерациите станаха доста трудни. Ако искаш да си запазиш ДПФ-а, по-добре си смени ЕГР-а с нов оригинален.
Иначе само софтуерно се премахва през ОБД-буксата стига да си 100% сигурен, че затваря напълно.


saintsinnerr
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 18 май 2022 10:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот saintsinnerr » Пет 25 авг 2023 20:58


Дадох немалка сума за смяна,но не беше оригинален и сега пак излизат грешки за проблем с клапана и се чудя дали да не го махна.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 678
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот railfan » Пет 25 авг 2023 21:56


Трудни регенерации в какъв смисъл? По презумпция, без егр, регенерацията трябва да е даже по - приятна и успешна. Иначе, към автора, можеш да откачиш буксата на егр, ще ти светне чека, но няма проблем да караш така. Нов само оригинален, за втори или трети път прочитам, че друга марка дава бързо бързо дефекти.


saintsinnerr
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 18 май 2022 10:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот saintsinnerr » Пет 25 авг 2023 22:26


Да,в интерес на истината карам вече 15к км с тази грешка и не знам дали изобщо работи този ЕГР : 5964 - EGR Valve 2 (N213)
P045A 00 [101] - Electrical Malfunction. Промяна в работата на колата не е имало


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1015
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот nikolay_ss » Съб 26 авг 2023 7:44


Най-вероятно изхождаш от факта, че влиза повече кислород в цилиндрите и се получава по-добро изгаряне, следователно по-малко сажди на изхода.
Но самите софтуери са така написани, че по време на регенерация различните агрегати по автомобила, например ЕГР и дроселова клапа трябва да стоят в определени позиции за да се спомогне на газовете да се загреят достатъчно. Има си определени милиграми за впръскване на post injection.
И тук малко ще си противореча, но да когато си без ЕГР температурите в цилиндрите се покачват, съответно температурите на изгорелите газове би следвало да са достатъчно високи за да се започне регенерация, но има и други ограничаващи фактори.
До колкото съм запознат със софтуерите на комън рейл моторите. Има си отделни карти за управление на ЕГР при нормална операция на двигателят, а също има и карта за управление на ЕГР при регенерация. Отделно има още 101 карти които отговарят регенерацията да е успешна.
Така, че при някои може всичко да е наред след спиране софтуерно, при други може да има проблем с регенерациите. Много зависи как е направена настройката.
Ще се радвам някой по-вещ да обясни по-подробно относно регенерации и т.н. със и без ЕГР. Или някой който си е правил експеримент когато колата му е с ЕГР през колко км е регенерирала и като го е спрял какво се е получило. Като естествено от мотор до мотор има разлика, затова е хубаво да се казва точно за какъв мотор става дума.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот Tedko » Съб 26 авг 2023 11:30


При регенерация ЕГР е затворен на 100% при EA189 - поколението дизели 1.6 и 2.0tdi. При по-новите - не зная.
Така че, при тях няма никаква пречка за извършване на качествена регенерация.

Единствено некадърно софтуерно "изключване" на ЕГР би довело до проблеми с ДПФ-а. То е лесно с EGR DPF Remover или подобните им да се цъкне чекбокса - спри това, спри онова, но реално какво се случва...

Отделно трябва да се има предвид, че при спрян ЕГР, дебита на изгорели газове през ДПФ-а се увеличава в някои режими на работа, съответно и диференциалното налягане, и ако това не е взето предвид, като промяна на картите, може би води до по-чести и ненужни регенерации. Не знам "тунерите" това правят ли го.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот dispatch » Съб 26 авг 2023 21:18


При мен със софтуерно елиминиран ЕГР двигателя трудно достигаше 500+ градуса и още по-трудно ги поддържаше. 600 градуса бяха мит (при 600+ градуса регенерацията тече перфектно). Изглежда ЕГР участва доста активно, а това, че бил на 100% затворен е пълен шит. В интерес на истината и за си мислех, че е на 100% затворен и го научих по трудния начин, че няма грам истина в тва. Не искам да навлизам в спорове със специалистите изказали се преди мен..., аз просто го минах тва и всяка една регенерация минаваше с лаптопа в колата и 50+км.
Истината е, че с нашия селски манталитет най-лесно е да кажеш, че някой е некадърник!


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот Tedko » Нед 27 авг 2023 10:57


dispatch написа: Не искам да навлизам в спорове със специалистите изказали се преди мен..., аз просто го минах тва и всяка една регенерация минаваше с лаптопа в колата и 50+км.
Истината е, че с нашия селски манталитет най-лесно е да кажеш, че някой е некадърник!


Т.е. спирането на ЕГР-а при теб е кадърно направено?

ЕГР-а винаги затваря на 100% при и по време на регенерация.
Screenshot_20230826_230942.jpg


И да, кадърно софтуерно направено, няма никакъв проблем с регенерациите и здравето на ДПФ-а.

Сега се сещам, че в ebay някакви поляци преди време продаваха ЕГР-емулатори, при които не се налага пипане по ECU-то, включват се към оригиналната букса на ЕГР-а и към дебитомера(и дебитомера трябва да се "излъже" , заради по-високия дебит въздух). Мисля, че тогава бяха добри отзивите за емулатора.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 27 авг 2023 18:26


Затапиш ли EGR рано или късно стигаш до махане и на ДПФ ;) Неизбежно е


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12832
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 27 авг 2023 21:21


Двете неща вървят заедно.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот dispatch » Пон 28 авг 2023 8:06


Tedko написа:.... .... ....


Не е необходимо да ме цитираш при условие, че пишеш веднага след мен. Все пак има разни правила във форума, които важат за всички.
Мислех да не ти отговарям, но все пак ще постъпя по-уважително :-)

Та: Да разбирам ли, че при теб е изолиран ЕГР-а и регенерациите протичат без проблем и пишеш на база личен опит или информацията ти е от другаде?
Постнатия принтскриин от VAGDPF е при достигната температура и започнала регенерация. Интересно ми е преди да достигне температурата дали пак е затворен ЕГР-а?

Не се заяждам, опитвам се да бъда полезен с личен опит!


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2639
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот Vasseto » Пон 28 авг 2023 8:54


Ивайло Димов написа:Затапиш ли EGR рано или късно стигаш до махане и на ДПФ ;) Неизбежно е


Пиша от личен опит.
Пробваха да ми махат EGR софтуерно, но имах условие да не махат DPF. Е не можаха. Като почне регенерация и няма приключване. Така 3 пъти и се върна всичко в работеще положение.
Вече около 50 ККм съм с емулатор на EGR и всичко си е на място. Никакви проблеми не съм усетил с регенерациите. Но си мисля че приключват даже и по бързо. EGR е затапен за сигурност. Емулатора го купих от едни франсета, но гледам този на поляците май е същия и по евтин.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 28 авг 2023 9:09


То проблема е ,че тези детайли от колата са консумативи с определен експлоатационен срок ,който дори и в идеални условия да се кара колата по някое време се налага смяната им ,а са безумни скъпи .Съмнявам се някой да си е купил нов DPF ,нов EGR е по-поносима цената но и там се изолира защото и е по-евтино и колата се "отпушва" .Дали е редно или не не коментирам ,виждал съм кадърно направени и изрядни технически коли и грам не димят и не може да разбереш ,че има манипулация по екологията .


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Премахване на ЕГР 1.6 тди 2013г.

Мнениеот Tedko » Пон 28 авг 2023 19:13


dispatch, това че ти или някой не може, не означава че изобщо не може. Това не си ли го установил досега за всяко едно нещо?

Да, има нужда да те цитирам, мисля се подразбира, за да е ясно конкретно на кого отговарям.

Загряване:
Screenshot_20230828_181834.jpg


И да, имам преки наблюдения за спрян ЕГР и запазен ДПФ, вече за над 100 хил. км. на CBAB 2.0tdi 140к.с. Това мисля, може да се брои за успешно спрян ЕГР.

А ето и едно "произведение", което емулира ЕГР и/или ДПФ едновременно. Не се налага да се пипа ECU-то изобщо, plug&play. Това конкретно е за Hyundai crdi, някоя от ранните ревизии на платката.
Screenshot_20230828_191558.jpg

Screenshot_20230828_191935.jpg

Screenshot_20230828_192013.jpg


За да се спре софтуерно "нищо и никакъв" ЕГР или каквото и да друго, човекът който го прави трябва да е много наясно. Често не става с готовите решения(програми). Нещата са сложни, защото са взаимносвързани - ламбда сонда, температурни датчици, датчик диференциално налягане, MAF, MAP, turbocharger back pressure, SOI(Start of injection, т. нар. предварение), Smoke Limiter и др.
В някои ECU, и EGR-а участва в регулиране на налягането на турбото, по-бързо и по-фино в сравнение с вакуумният актуатор на променливата геометрия.
Turbocharger Back Pressure - със спрян ЕГР, в определени режими, налягането което се упражнява върху турбината е по-високо от нормалното, ако не се пипне таблицата с % на отваряне на геометрията се получава "тапа".
SOI - с повечето кислород и променената температура в цилиндрите се променя и оптималният ъгъл на впръскване - отново таблица
Smoke limiter - отново таблица. .
И много други фактори, които сигурно пропускам в момента.
Например на 1.6tdi, които са с Siemens/Continetal PCR2.1 ECU, има около стотина таблици!, които подлежат на корекция.

mhhauto и ecuconnections са хубави сайтове за информация. В единият тунингите от Балканският полуостров като цяло са известни като dirty tuning. :smile Не винаги само в буквален смисъл.

Има наистина много знаещи и опитни хора, които правят чудеса. Също и в България. Но те не са на всеки ъгъл.

Поздрави на всички!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 58 госта