Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Krasi Valkov
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 24 окт 2023 19:01
Автомобил: Passat B7 TDi Bluemotion
Двигател: CFF
Местоположение: Стара Загора

Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Krasi Valkov » Вто 24 окт 2023 19:59


Здравейте колеги!
Отново съм тук, макар и с нов ник (така и не можах да си активирам стария профил), но не това е важното в случая :c020
От малко повече от година съм с въпросния автомобил и съм изключително доволен от него.
От средата на август обаче имам интересен проблем, който засега не мога да реша и бих искал да се допитам тук сред вас, тъй като мисля, че може да получа ценен съвет, който може да е в полза и на други колеги.
Проблема е следния: Както вече писах от около средата на месец август ДПФ започна да влиза в процес на регенерация, който обаче не спира след като веднъж е започнал. Една неделя при тръгване от Приморско в посока Стара Загора на входа на Бургас при задръстване усетих, че ДПФ регенерира. Казах си - ок, явно му е дошло времето за регенерация и не обърнах кой знае колко внимание при положение, че ме чакаха още близо 200 км. път по магистралата. Обикновено го усещам кога влиза в такъв режим и се старая я да изляза извън града, я на магистралата и т.н., за да си приключи с регенерацията. Най-много дотогава 15 минути да е в такъв процес и приключва. Същевременно гледам да спазвам изискването да е на 4-та предавка с около 2 200 оборота.
Този път обаче беше различно. По някое време се наложи да спра на една от отбивките по магистралата и с учудване установих, че все още е в процес на регенерация (отбивката е на около 70 км от Бургас). Не изгасих колата и продължих. Следващата отбивка е на около още 50 км. и дотам карах така, както по принцип се движа, когато ДПФ регенерира. Е,можте да разберете учудването ми, че и на това спиране още продължаваше. Така се движих до Стара Загора - на всяка отбивка спирах и всеки път процеса продължаваше. Прибрах се и нямаше как - загасих двигателя пред блока все още в процес на регенерация. На следващия ден сутринта запалих двигателя и още при недостатъчно загрял двигател, ДПФ отново влезе в процес на регенерация :eek Явно беше неотложно да отида в сервиз за диагностика. Имам доверен сервиз, който обслужва автомобила и след диагностика се оказва, че има леко запушване на ДПФ - казаха ми данните на запушване, вкл. нивото на пепел в ДПФ, но според тях, а и според мен едва ли самият ДПФ е проблемен. ЕГР - работи отлично, Датчика за диференциално налягане също (за всеки случай продухахме тръбите му) Всичко останало по двигателя и периферията работи чудесно. Единствено една подгревна свещ е изгоряла, но аз знам за нея още от пролетта и забравям да я сменя.
Вариантите пред мен бяха два - единият е да търся решение, което включва сваляне на ДПФ-а и оттам в сервиз за почистване с машина (има в града такъв сервиз с добро име и добра техника, които го препоръчват и от Аутохит -местният дилър на Фолксваген), вторият е да махна ДПФ физически и софтуерно (краен вариант).
ДПФ премина почистване. Оказа се, че не е толкова запушен, но това беше ясно. След това си записах час в официалния сервиз на марката за софтуерно обозначаване, че колата е с нов ДПФ. Запознах подробно хората от сервиза с проблема. Направиха обстойна диагностика, заложиха в софтуера, че ДПФ е сменен, направиха принудителна регенерация (доста трудно я направи, но успя да я приключи). След това ми казаха, че едва ли скоро ще регенерира..... ама не би :rolleyes Още на следващото пътуване отново започва регенерацията и не спира. Итова е всеки път когато се ползва - до десетата минута влиза в регенерация, която не приключва. Забелязах, че нивото на маслото се повиши над максимума, което означава ,че пълни картера с нафта. Рядко шофирам автомобила, основно през уикендите и нямам кой знае колко време да обикалям по сервизите. Премахването на ДПФ е най-лесното нещо, а и мераклии да го правят - колкото щеш. Аз обаче не искам и ще продължа да търся решение.
Молбата ми към вас е да ме насочите към сервиз в Стара Загора и региона, към който да се обърна и да се опита да реши този странен проблем.
Благодаря на всички, които прочетоха написаното дотук :cool




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6107
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 24 окт 2023 21:25


С vag DPF гледал ли си регенерациите, колко soot mass има натрупани, спадат ли изобщо, колко градуса вдига на вход и изход, колко са oil ash... Деференциалното налягане колко е ? Колко километра и колко минути са минали от последната регенерация?


Krasi Valkov
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 24 окт 2023 19:01
Автомобил: Passat B7 TDi Bluemotion
Двигател: CFF
Местоположение: Стара Загора

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Krasi Valkov » Вто 24 окт 2023 22:16


Не, не съм гледал с това приложение. Принудителна регенерация правиха в официалния сервиз и това, което са гледали като данни е било в нормите. Датчика за деференциално налягане също отчита както трябва. Имаха съмнение, че при изчистване на ДПФ (разбирай софтуерна смяна) ще поиска нов датчик, но казаха, че не трябва да се сменя. Не се съмнявам, че щяха да ми вземат парите за него, ако имаха и най-малкото съмнение. По мои изчисления преди да се появи проблема регенерациите бяха горе-доле на около 400-500 км. Софтуерът е ъпдейтнат в Германия покрай "Дизелгейт"


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 696
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот railfan » Сря 25 окт 2023 7:53


Тази ситуация е до болка позната, има тонове писано и общо взето резачката в твоя случай вече е неизбежна.
Потвърждава и общото мнение, че прането не помага.
Просто DPF вече е преминал лимита на сажди в него, т.е. имам предвид, че VW дават Х лимит пепел(която неизбежно е вторичен продукт от регенерациите и с времето се увеличава), и след този лимит не гарантират правилната работа на системата. Ти си го преминал 100%, DPF е препълнен и не може да си завърши регенерациите.
Ако си погледнеш диференциалното налягане при палене и в момента на регенерацията ще установиш, че стойностите направо гърмят, смисъл в пъти над нормалните са.

Следващите 2 неща, които ще се случат са:
- Да вдигне нивото на маслото, защото се прекъсва регенерацията и ще вкара нафта в маслото(ако вече не се е случило, понеже никой не пише да го е проверил това). Ако това се е случило, задължително сменяш масло, че ще хвърлиш и мотор, ако не се е - късметлия си, но почни да го следиш докато не вземеш решение какво ще правиш с DPF.
- При достигане на 24 гр сажди, ще светне лампата за DPF на таблото, което ще забрани всякаква регенерация и ще вкара колата в авариен режим.

Решенията са две(дълготрайните):
- Резачката на този филтър и ремап на мотора(ремапа, защото трябва да се изключи софтуерно, а ако е добре направен няма да пуши, няма да имаш и проблем с еко нормите впоследствие на ГПП), грубо 5-700 лв.
За Стара Загора не знам къде да те пратя, макар че съм оттам също, не съм чувал в града за читав сервиз, който да го направи качествено.

- Нов DPF, около 5500 лв му е цената във VW с монтажа и крепежните елементи. Тук Аутохит ще ти съдействат.


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот владислав » Сря 25 окт 2023 8:11


Писал си че имаш проблем с изгоряла подгревна свещ, сменена ли е, те участват в процеса на регенерация и не само.
Имаше колега също с изгоря свещ и пак с подобен проблем, ако намеря ще ти изпратя темата.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Vlad777 » Сря 25 окт 2023 8:52


railfan написа:Нов DPF, около 5500 лв му е цената във VW с монтажа и крепежните елементи. Тук Аутохит ще ти съдействат.

Това е VAG номер на DPF на Пасат B7 2.0 TDI 2012 г., с код на двигател CFFB: 3AA254700KX

Чисто нов DPF (алтернативна марка) може да се намери на цена под 1000 лв.

При моя Passat B8 BiTDI само филтъра DPF е над 4000 лв., защото май няма алтернативни.

Ако дадеш номер шаси ще извадя точно кой е DPF-a на колата.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 696
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот railfan » Сря 25 окт 2023 8:57


Аз съм проверявал за CBBB мотор в VW, за Б6, това беше цената, която дадоха. При Б7 не е по-различно, моторите са много сходни..
А за алтернативите не знам дали си заслужават, аз лично ако опра до такава ситуация по-скоро бих го махнал отколкото да сложа алтернатива(непозната материя е тук в БГ относно живот, качество и тн).


Kiofre
Мнения: 229
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Kiofre » Сря 25 окт 2023 9:10


Заради една неглижирана изгоряла свещ се влиза в ненужни сериали.
Сега и да се смени свещта вече, дипиефа е увреден и може и да не се възстанови.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1015
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот nikolay_ss » Сря 25 окт 2023 9:56


Тук може да ме нападнете, но на този етап не виждам смисъл човек да си дава парите за нов ДПФ, докато не се наложи строг контрол върху вредните емисии по ГТП пунктовете. Процентът със замърсяващи автомобили е толкова голям, че и 10 000 и 100 000 човека да си оставят или махнат ДПФ-ите едва ли ще окаже някаква разлика на въздуха покрай вас. И тук моля, да направите разликата, че е важно катализатора да остане на колата. Функцията на ДПФ е да улавя твърдите частици(саждите).
И при мен DPF почна да регенерира на 100-200км и най-вероятно ще го клъцна, да не говорим, че на голям процент от новите коли и ЕГР дефектират които пак са си цифра. А има модели при които е нужно и ЕГР и ДПФ да работят за да е успешна регенерацията. Но така е, след като бюджетът ни позволява да караме гробниците на западна европа.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Vlad777 » Сря 25 окт 2023 10:32


Само дето не всички караме гробници, макар и да не сме ги купили чисто нови :wink За мен например не е приемливо да си купя TOUAREG и после да рева, че нямам пари да го поддържам изправен технически?!??

"На гол тумбак чифте пищови" са казали хората... Но докато подобен тарикатлък е позволен тук, ще си живеем в бананова република.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 696
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот railfan » Сря 25 окт 2023 12:00


Vlad777 написа:За мен например не е приемливо да си купя TOUAREG и после да рева, че нямам пари да го поддържам изправен технически?!??


Ще си позволя да те репликирам директно, защото такова изказване е не на място.
Това, че няма DPF прави ли една кола технически НЕизправна?
Много добре знаеш, че 80% от автопарка тук е фабрично без DPF, а тези, които са го махнали е защото цената му е необосновано висока(кой ще даде 4-5000 за DPF на кола дето струва 10-12 цялата?).
Също още по-добре от мен знаеш, че и без DPF(с наличен катализатор и читав софтуер) колата отново ПОКРИВА ЕКО нормите и НЕ замърсява.
Много е хубаво, че искаме да не сме бананова република, ама е редно и да се замислим, че стандарта на >90% от населението не го позволява и по твоята логика, вместо да се карат по-нови коли(макар и без DPF впоследствие) е по-добре да караме 20 г коли без фабричен DPF(защото това е, което ни отговаря на стандарта в момента).

А съвсем отделен е въпроса дали имаме нужда от цялата тая псевдо екология, при положение, че ТЕЦ-овете ни бълват тонове замърсяване не само на въздуха, а и на почвата, както и продължаваме да зареждаме електробуси с дизелов генератор. :screwy


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Vlad777 » Сря 25 окт 2023 12:13


Те и в гетата горят гуми, за да се топлят и да вземат металите отвътре, но това означава ли, че всеки трябва да го прави у тях, щото другите така правят? :screwy

Мисля, че на всеки е ясно, че автомобил, който е проектиран и е излязъл от завода с DPF, за да отговаря на някакви норми, който в последствие на повреда или намеса не отговаря на тези заводски параметри не е технически изправен, съгласно проекта и предписанията на производителя.

С нетърпение очаквам деня, в който всеки ще може да вдигне телефона и да съобщи, че някой на улицата му трови живота със сажди и изгорели газове и съответните органи ще го издирят, тестват и спрат от движение. Но това няма да стане, докато живеем в бананова република за съжаление.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 696
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот railfan » Сря 25 окт 2023 12:22


Пак питам: по-добре ли е да караме колите, които ни отговарят на стандарта и замърсяват в ПЪТИ повече отколкото кола с махнат DPF?
Аз не ти говоря за сажди и изгорели газове, а за качествено премахване и софтуер, който да влиза в заводските норми.(т.е. нямаш повече замърсяване)

От написаното виждам, че като нещо не изнася сме бананова република, но не си само ти в тая бананова република. Всеки иска да кара нова кола, или почти нова, но нали...


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот Vlad777 » Сря 25 окт 2023 12:29


railfan написа:Пак питам: по-добре ли е да караме колите, които ни отговарят на стандарта и замърсяват в ПЪТИ повече отколкото кола с махнат DPF?
Не, не е по-добре и се надявам скоро тези коли да бъдат забранени в центъра на големите градове, както е в по-белите държави.
railfan написа:качествено премахване и софтуер, който да влиза в заводските норми.(т.е. нямаш повече замърсяване)
Който е измислил подобен софтуер, би трябвало вече да е мулти-милиардер, защото щеше вече да го е продал на всички автопроизводители и те да го ползват, вместо да инвестират милиарди в разработка и оборудване на автомобилите си с DPF филтри. Обаче там както видяхме при DieselGate не важи правилото "една жена каза, значи е така"...


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Интересна ситуация с ДПФ на Passat B7 2.0 TDi

Мнениеот владислав » Сря 25 окт 2023 12:30


Krasi Valkov написа:


Колега ето я темата на 2-ра страница колегата е описал решението, за съжаление темата се заключи пак за спорове за екология, а вече рядко някой си описва развитието на проблема.

viewtopic.php?f=24&t=492419&start=15#top



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта