tuparov написа:П.С. Та това че светва лапмата за регенерация и загасва не гарантира, че нещо се случва.
Лампата за регенерация светва, когато вече има проблем
Филтърът вече е задръстен и при нормална експлоатация изобщо не би трябвало да виждаме светеща лампа.
Има го и в USER manual за този автомобил:
tuparov написа:Ясно ми е кой е виновен, ясна ми е системата. Със здраве, че нещо много ниско взех да слизам.. форуми, итн...
Интересно как хем всичко е ясно, хем колата очевидно не се е експлоатирала според това, което е ясно, че трябва да се прави. Ясно е, че се е стигнало до задръстване на филтъра по ясни причини... И изобщо е ясно, че се е стигнало до толкова ниско ниво...
Форуми и т.н.
Освен да добавя, че и на мен са ми ясни подобни индивиди, на които всичко им е ясно...
Айде жив и здрав - гледай си ясния живот
П.С. И за всички останали, които попаднат на темата и не им е ясно, ще напиша следното:
Много е важно при избоът на двигател да се вземе предвид как ще се експлоатира колата. В случай, че колата не пътува често на дълъг път, дизелът не е подходящ.
Ако все пак изберете дизел, трябва да знаете как работи DPF-а и да се грижите за него, като най-важното е да не гасите колата, когато започне регенерацията (или ако все пак се наложи, при следващо палене да се остави да завърши), която при VW не се индикира изрично.
Как да разпознаем, че колата е в режим на регенерация:
Лека промяна в звука на двигателя.
Работа на охладителните вентилатори.
Леко увеличение на разхода на гориво.
Увеличени обороти на празен ход
Деактивиране на системата Start/Stop
Горещ и силен мирис от изгорели газове в изпускателната система.
Ето и още информация (за тези, на които не им е ясно), директно от сервизната книжка на Golf 7:
И превод от ChatGPT:
DPF - Филтър за твърди частици
Първо, прочетете въведителната информация и предупрежденията за безопасност.
Филтърът за дизелови частици филтрира саждите в изгорелите газове. Саждите се събират във филтъра и периодично се изгарят при високи температури (регенерация). Произведената топлина може да загрее двигателя.
Регенерацията може да предизвика шумове, леки миризми и забавяне на работата на радиаторния вентилатор, независимо от външната температура, дори след изключване на двигателя.
За да помогнете на регенерацията на филтъра за дизелови частици, Volkswagen препоръчва да избягвате кратки пътувания само на кратки разстояния. В автомобили с DSG® двоен съединителен автоматичен трансмисия може да нарастват оборотите на двигателя по време на движение. Все пак, индикаторната лампа няма да светне.
Спазвайте следните точки, за да се гарантира правилната работа на изпускателната система и филтъра за дизелови частици за дълъг период:
Използвайте само дизел с ниско съдържание на сяра ⇒ Типове гориво .
Никога не използвайте биодизел, бензин или отоплително масло.
Не оставяйте горивния резервоар да се изпразни напълно.
Не превишавайте максимания капацитет на маслото в двигателя ⇒ Моторно масло .
Не стартирайте автомобила като го теглите. Използвайте кабели за стартиране ⇒ Стартиране с кабели .
Дори когато системата за изчистване на изпускателните газове работи перфектно, може да има миризма на сяра от изгорелите газове при определени условия. Това зависи от съдържанието на сяра в горивото.