Премахване на катализатор на дизел?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

изтърбушване..

Мнениеот variable intake system » Вто 03 юли 2007 22:46


Rumen написа:- при поставянето на тръба задължително ще играе заварка. Ти сам се сещай какво ще се случи на местата дето е "играл огъня" след година - максимум две;
- със сигурност тръбата, която ще ти заварят, няма да е с антикорозионните качества като оригиналната цвагенска;
- няма никаква разлика дали ще поставиш тръба или ще изтърбушиш катализатора;

.. Развиха го хората от фланците (е вярно скъса се един болт, но чудо голямо - болтове и гайки дал бог), сменихме гарнитурата; чудесно изчистиха катализиращия елемент (даже ми предложиха да си го взема, но аз прецених че нито ми трябва, нито има к'во да го правя, пък добре работиха момчетата - ако има как да си изкарат нещо от него - техен е), монтираха и ... ускорявам като изстребител (турбинката подсвирва много сладко).


Добре де, ами ако отворя катализатора като консервна кутия (с цел изтърбушване) и после заваря отрязаната част, то няма ли да се получи същия ефект с заварката и минималната й издържливост заради липсата на антикорозионни качества. То тогава дали ще заваря катализатора или ще го сменя с тръба не е ли едно и също-пак ще издържи година, две?




Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: изтърбушване..

Мнениеот Rumen » Сря 04 юли 2007 8:06


variable intake system написа:...точно от това се притеснявам-дали ще изчистят добре катализиращият елемент, защото неизчистен прави много поразии. Виждал съм (вярно на бензинов мотор) такъв елемент да "се върне" и да блокира EGR-a. Тук надали ще порази EGR-a, ама за сметка на това има променлива геометрия за чупене :( Заради това предпочитам тръбата
Ами то нали за това е споделянето на опита за да си кажем къде и в кои сервизи работят съвестно и качественно. Ако пък имаш съмнения в "качеството на почистване" какво ти пречи да им седиш на главата и да ги гледаш в ръцете (все пак местата където се извършват тези "тунинги" не са нито сервизите на porsche.bg нито Мегатрон). Отделно не виждам причина да пожелаеш да ти покажат как се почистили катализиращия елемент преди да поставят "буренцето" на мястото му.
А това пък с "връщането на парченца" и евентуалното поразяване на променливата геометрия - просто не мога да си го представя как ще стане. Първо "буренцето" на катализатора е доста по-ниско (по вертикала) спрямо турбото и второ ... още не съм чувал за турбо дето да засмуква откъм ауспуха. А ако видиш какво излиза от ауспуха при първото форсиране след интервенцията по премахване на катализиращия елемент подобни мисли ще те напуснат завинаги.

variable intake system написа:Добре де, ами ако отворя катализатора като консервна кутия (с цел изтърбушване) и после заваря отрязаната част, то няма ли да се получи същия ефект с заварката и минималната й издържливост заради липсата на антикорозионни качества. То тогава дали ще заваря катализатора или ще го сменя с тръба не е ли едно и също-пак ще издържи година, две?
Аз това обясних, че е по-добре да не се реже катализатора като консервена кутия. Сваля се и всичко вътре започва да се избива с нещо по-здраво, после с кръгла телена четка поставена на дрелка се зачистава, поставяш и смело напред.


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: изтърбушване..

Мнениеот variable intake system » Сря 04 юли 2007 20:23


Rumen написа:А това пък с "връщането на парченца" и евентуалното поразяване на променливата геометрия - просто не мога да си го представя как ще стане. Първо "буренцето" на катализатора е доста по-ниско (по вертикала) спрямо турбото и второ ... още не съм чувал за турбо дето да засмуква откъм ауспуха.


Това, което ти обясних при бензиновия мотор и запушения EGR с парченца от катализатора се получава като се отвори EGR за рециркулация и съответно раздробените парченца поемат към смук колектор, колкото и да е далеч катализатора-това съм го виждал наяве. При дизеловия мотор пак има EGR съответно там се получава пак същия ефект, но там вече имаме и турбина, която се върти от изгорелите газове, а в случая когато има парченца катализатор в изгорелите газове те могат да поразят тази част на турбината, която се върти от изгорелите газове, а при изгорелите газове се намира и променливата геометрия. Това имах впредвид.

http://www.memagazine.org/backissues/me ... led/49.gif

PEACE!

Последна промяна от variable intake system на Чет 05 юли 2007 19:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот eeedddeee » Чет 05 юли 2007 11:59


Тази твоя теория ме кара да се замисля за моя проблем с гръмналото турбо ? ще взема да махна тоз катализатор накрая. А четох и за EGR неставало само с тапички при ПД , така е как ги изчисляват тез коли 5-6год. или 200 000км :roll:


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

катализатор и турбо

Мнениеот variable intake system » Чет 05 юли 2007 19:19


eeedddeee написа:Тази твоя теория ме кара да се замисля за моя проблем с гръмналото турбо ? ще взема да махна тоз катализатор накрая. А четох и за EGR неставало само с тапички при ПД , така е как ги изчисляват тез коли 5-6год. или 200 000км :roll:


Какво ти се е случило с турбото?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 05 юли 2007 19:43


към колегата variable intake sistem-колега доколкото знам си в бранша ,но с друга марка.като се 4упи каталити4ния елемент те пар4етата се трупат на едно място и се ръ4ка докато не остане нищо :wink: аз един слу4аи имам с пар4енце от катализатора но на 1Z да заседне на клапата на турбото;и колата беше в авариен режим,а на самото турбо му нямаше нищо
за тези с променлива геометрия е невъзможно такова нещо :!:


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

аз

Мнениеот variable intake system » Чет 05 юли 2007 19:59


niks76 написа:към колегата variable intake sistem-колега доколкото знам си в бранша ,но с друга марка.като се 4упи каталити4ния елемент те пар4етата се трупат на едно място и се ръ4ка докато не остане нищо :wink: аз един слу4аи имам с пар4енце от катализатора но на 1Z да заседне на клапата на турбото;и колата беше в авариен режим,а на самото турбо му нямаше нищо
за тези с променлива геометрия е невъзможно такова нещо :!:


Вярно е, че работя за друга марка, но работата ми е такава, че трябва да решавам проблемите и да мисля по това кое ги е причинило-съответно трябва да се съмнявам във всичко. Ако знаех отговора на това, което питам (при VW) нямаше да пускам темата, именно затова разсъждавам и споделям кое според мен е по-логично. :hmmmm
Сам казваш, че парченцата са стигнали до турбото и са ти направили мизерия (при 1Z). Какво им пречи да блокират променливата геометрия при AFN? :?:
Действително при раздробен катализатор елементите се събират на едно място, но има и такива, които "поемат" по грешния път и правят мизерии както в твоя случай

PEACE!


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

аз

Мнениеот variable intake system » Чет 05 юли 2007 20:04


МОЛЯ ВИ, НЕ приемайте написаните от мен неще като disrespect (неуважение) към Вас, точно обратното!!! Ако беше неуважение то нямаше да се допитвам до Вас!!! Затова е форума - да споделяме и да разсъждаваме кое е по-логично!

PEACE!


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 05 юли 2007 20:07


не бе колега ,въобще съм дале4 от мисълта да се заяждам;нали затова си пишем във тоя форум ,за да си помагаме.
просто принципа на двете турбини е разли4ен :wink:


Потребителски аватар
kamenov
Мнения: 1372
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 16:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот kamenov » Нед 07 окт 2007 1:20


Колега, моля те пиши на кирилица :!:


Потребителски аватар
markonis
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 0:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот markonis » Нед 07 окт 2007 13:12


Мерси за мненията.питам защото имах АУДИ А4 1.8 20в.,закарахго при един майстор да ми махне катал.,махнаго.Паля аз и оборотите по4наха да се менят много барзо,ту падат ту се дигат много барзо.карам я на комп.диагностика и ми казаха,4е е натрупала грешки,нешто ланда сонда,из4истиха ги,оборотите се оправиха.след около два месеца пак оборотите нагоре-надоло,айде пак на комп.диагностика.Та за това питам да не се полу4и същото и при ГОЛФА.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8308
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Нед 07 окт 2007 15:28


markonis написа:Мерси за мненията.питам защото имах АУДИ А4 1.8 20в.,закарахго при един майстор да ми махне катал.,махнаго.Паля аз и оборотите по4наха да се менят много барзо,ту падат ту се дигат много барзо.карам я на комп.диагностика и ми казаха,4е е натрупала грешки,нешто ланда сонда,из4истиха ги,оборотите се оправиха.след около два месеца пак оборотите нагоре-надоло,айде пак на комп.диагностика.Та за това питам да не се полу4и същото и при ГОЛФА.


Дизела няма ламбда сонда така че тук няма да имаш никакви проблеми с каквото и да е било-премахването при толкова годишни коли е просто задължително !


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Нед 07 окт 2007 21:24


Катализатора го махай веднага както ти казаха колегите само добро те очаква .... Аз се позабавих и влезнах за турбо и EGR. От вторник ги чистим от сажди и кви ли не гадории който ги бяха запекли и колата си беше е..ла майката .... Утре вечер ще го сглобяваме и се надявам да е наред :) Махай катализатора и ако не са твои хора тия дето ще ти го махат по-добре седи и гледай да не ти направят някоя простотия по колата както ми направиха на мен в KRAFT и навсичко отгоре ми взеха 50лв .... и след като изтърбушат катализатора си го вземи и си го върни там дето изкупуват катализатори за да ти дадат пара ... или пък се договори с майсторите да ти вземат катализатора и да не ти вземат пари за работа ( това важи ако катализатора не е метален, а е керамичен ) Успех !


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 07 окт 2007 22:44


markonis написа:Мерси за мненията.питам защото имах АУДИ А4 1.8 20в.,закарахго при един майстор да ми махне катал.,махнаго.Паля аз и оборотите по4наха да се менят много барзо,ту падат ту се дигат много барзо.карам я на комп.диагностика и ми казаха,4е е натрупала грешки,нешто ланда сонда,из4истиха ги,оборотите се оправиха.след около два месеца пак оборотите нагоре-надоло,айде пак на комп.диагностика.Та за това питам да не се полу4и същото и при ГОЛФА.

На Аудито са ти прецакали ламбдата механично или от температурата на заварката/ама тва и при ремонт на гърне става :cry: /.При ТДИ нямаш грижи.Само не се връзвай да слагаш резонаторно търне-ефекта при дизел е никав ,а гние яко.Най доброто е да го размонтираш и изчистиш с някво желязо ,или да го отворят с флекс и да изчистят всичко и пак да го заварят.При първия вариант няма да заваряват и имаш по малка вероятност от корозия ,но пък може да не го изчистят докрай и да тропа/ще трябва пак да го сваляш/ или ако майстора е калпав да прецака нещо докато пипа по колекторите и меката връзка.


Потребителски аватар
markonis
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 0:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот markonis » Нед 07 окт 2007 23:14


Голфа ми има 4ип,нали това не е проблем да махна катализатора



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73 и 31 госта