Здр колеги,скоро си продадох стария голф 1.4 и тръгнах да си търся малко по мощен.Харесах си един турбо дизел 75 к.с. искам да си споделите мненията за този двигател кои са най честите дефекти които дават и ремонтите излизат ли скъпо.Благодаря предварително на всички отзовалисе.
Поздрави!
мнения за голф 3 1.9 TD
- kidgo
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 12 фев 2006 22:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Всичко писано по горе е вярно,но AAZ си има и някои предимства-няма компютър,дебитомер,клапан N75(все скъпи и трудно установими от наште майстори неща като дефектират)-по проста му е подръжката и ако е читав може да ти върши работа!Само шпонката на коляновия вал се разбива често,но трябва да се следи дали болта на колелото е стегнат,а при нас са идвали за ремонт валове и от безинови двигатели, и от 1Z , и от AFN!Вярно че при тях е по добре измислена шпонката-но разхлаби ли се болта и при тях се случва!
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново, Vento AAZ
колега, аз имам венто 1.9 тд и мога да кажа че съм много доволен. не съм имал никакви проблеми по двигателя, имам колата само от няколко месеца, и колегите може да сметнат че не я имам достатъчно отдавна за да давам мнения, но двигателя си е добре а и колата като цяло. градско ми харчи точно 7 на сто, на няколко пъти съм я засичал и все толкова излиза. извънградско 5 - 6,5 зависи дали я настъпваш. понеже купето е тежко 1235 кг мисля 4е беше на вентото, набира малко по-бавно при ниски обороти, и съответно при изпреварване се нуждая от малко по-голяма видимост, това е единственият недостатък за който се сещам. е разбира се ако намерисх тди си вземи него, но ако намериш читаво AAZ както аз не се замисляй много. иначе като максимална скорост не съм я пробвал, но в4ера малко я настъпах и 140 на точно 3600 оборота. а иначе 120 на около 3000-3200 оборота, моля колегите с тди да споделят относно скорост/обороти че ми е интересно, а също дали е с голф пасат или венто, че все пак има разлика в теглото на купето.
- blagi1972
- Мнения: 207
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 19:56
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател: ALH
- Местоположение: София
Колега,аз съм с 1.9 TD моторААЗ и наистина има проблем в шпонката на коляновия вал.Иначе не харчи много,икономичен е,но проблема е в това,че болта колкото и да го стягаш той се разхлабва,превърта ангренажното колело,замазва гнездото за шпонката на вала и ще станеш като мен-клапани в бутала.Ремонта не е скъп:"само" 500 лева Но може би аз съм малко пристрастен,защото за 2 месеца правих три пъти едно и също нещо,понеже не е имало кой да залепи болта с лепило Локтайд №243.Той е специално за тези цели.Успех!
Мисля че основните + и - на AАZ ги споменаха колегите, аз ще допълня само за скоростите - малко по-къси са от на ТДИ, което за града може да е добре, но извънградско е малко по-кофти, понеже е в по високи обороти и е по-шумничък. При мен (ТДИ 1Z) при 90км/ч е на 1900 оборота, при 120 - 2200-2400, а при 160 е на 3400. Просто скоростите са по-дълги, особенно 5, поради което колата върви с по-ниски обороти при дадена скорост и оттам - по-нисък разход и по-малко шум.
П.П. Колата е Г3 Вариант - комби, теглото е приблизително колкото на Венто.
П.П. Колата е Г3 Вариант - комби, теглото е приблизително колкото на Венто.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта