Някой може ли да обясни по логичен начин защо по-слабия от гореспоменатите модели харчи повече?
Kilometerstand: 156.787 km Leistung: 55 kW / 75 PS Kraftstoffart: Diesel Kraftstoffverbr. kombiniert: ca. 6,1 l/100km Kraftstoffverbr. innerorts: ca. 8,1 l/100km Kraftstoffverbr. außerorts: ca. 5,0 l/100km CO2-Emissionen kombiniert: ca. 165 g/km Erstzulassung: 11/1993
Kilometerstand: 200.000 km Leistung: 66 kW / 90 PS Kraftstoffart: Diesel Kraftstoffverbr. kombiniert: ca. 5,0 l/100km Kraftstoffverbr. innerorts: ca. 6,4 l/100km Kraftstoffverbr. außerorts: ca. 4,2 l/100km CO2-Emissionen kombiniert: ca. 137 g/km Erstzulassung: 5/1994
1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
- svetliosv
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 05 юни 2008 18:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Последна промяна от svetliosv на Съб 07 фев 2009 22:43, променено общо 1 път.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 TD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Ми при тд няма директно впръскване,следователно има не достатъчно смесообразуване.Няма и кулер,а както се знае дизела обича по-хладен въздух.От там идват разликите.
- svetliosv
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 05 юни 2008 18:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 TD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
демек е по оферта да се вземе 90 коня
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 TD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Да,върви повече харчи по-малко.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
По логичен начин обяснението е, че директното впръскване при ТДИ е по-ефективно най-вече с по-малко топлинни загуби и двуфазното впръскване на горивото - потготвителна и основна порция.
При директното впръскване дори и когато впръскването е на един път /например Форд Транзит/ разхода е доста по-нисък. При ТДИ са преодолени доста от минусите на директното впръскване с двуфазното отваряне на дюзите и електронно управление на процеса. Директното впръскване дава възможност и за работа на двигателя с още по-бедна семес, освен това въртящия момент е по-голям и на по-ниски обороти отколкото при предкамерното впръскване, което дава възможност за по дълги предавателни числа на скоростната кутия и съответно работа при по-ниски обороти което означава по-малък брой впръсквания и съответно по-малко гориво.
При директното впръскване дори и когато впръскването е на един път /например Форд Транзит/ разхода е доста по-нисък. При ТДИ са преодолени доста от минусите на директното впръскване с двуфазното отваряне на дюзите и електронно управление на процеса. Директното впръскване дава възможност и за работа на двигателя с още по-бедна семес, освен това въртящия момент е по-голям и на по-ниски обороти отколкото при предкамерното впръскване, което дава възможност за по дълги предавателни числа на скоростната кутия и съответно работа при по-ниски обороти което означава по-малък брой впръсквания и съответно по-малко гориво.
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Да не забравяме и електронното управление на помпата и турбината при ТДИ, което допринася за покачване на КПД.
ТДИ с роторна помпа вече е отживелица, какво да говорим за предкамерни дизели. Най-новият от тях е на 15 години и скоро ще изчезнат.
ТДИ с роторна помпа вече е отживелица, какво да говорим за предкамерни дизели. Най-новият от тях е на 15 години и скоро ще изчезнат.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
The^Maniac написа:Да не забравяме и електронното управление на помпата и турбината при ТДИ, което допринася за покачване на КПД.
ТДИ с роторна помпа вече е отживелица, какво да говорим за предкамерни дизели. Най-новият от тях е на 15 години и скоро ще изчезнат.
Електронното управление го споменах, но не то е най-важното, защото бус "Форд Транзит" 1.5 тона
без турбина и електроника има среден разход 7-8 литра/100 км. и е мислен преди 26 години, а AAZ на фолксваген си има турбо и е на лека кола.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Като цяло, ААZ се води не толкова сполучлив двигател. С турбо - само десетина коня отгоре. Затова и е спрян от производство, заменяйки го с доста по-икономичните, по-надежни и по-мощни TDI. Колегите са го обяснили по-горе - практически едно посадено турбо, което дава повече въздух и съответно нужда от повече гориво. Липсата обаче на кулер, както и принципа на предкамерния дизел, водят до увеличаване на разхода, без съответстващо на него задоволително увеличаване на мощността. Едва след това при директното впръскване на ТDI се избягват недостатъците му - прегряване, висок разход, недостатъчна мощност.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Аз карам AAZ и турбото наистина е само за присъствие разликата между 1Y (1.9D 68к.с.) и AAZ (1.9TD 75к.с.) е 7к.с. тази турбина е само за авторитет, а разликата във въртящият момент е 20Nм при TDI вече е друга бира. Единственният плюс (поне според мен) е че тези двата предкамерни чепела са прости като гъби и единствената електроника им е LCD часовника в купето Иначе наистна TDI върви повече и гори по малко ама не съм фен на електрониката
- blagi1972
- Мнения: 207
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 19:56
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател: ALH
- Местоположение: София
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
znainainai написа:Аз карам AAZ и турбото наистина е само за присъствие разликата между 1Y (1.9D 68к.с.) и AAZ (1.9TD 75к.с.) е 7к.с. тази турбина е само за авторитет, а разликата във въртящият момент е 20Nм при TDI вече е друга бира. Единственният плюс (поне според мен) е че тези двата предкамерни чепела са прости като гъби и единствената електроника им е LCD часовника в купето Иначе наистна TDI върви повече и гори по малко ама не съм фен на електрониката
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Електрониката е колкото лоша толкова и добра.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Специално на 1З електрониката е "проста кат на ВЕФ" и части вече бол.Механичната помпа също иска регулировка - а в днешно време повече хора могат да регулират електронна отколкото механична ,колкото и куриозно да звучи.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново, Vento AAZ
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
Колега колко ти гори ААЗ и при каква скорост извънградско е най-икономи4но да се кара.
- buller
- Мнения: 2164
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
amonik написа:Колега колко ти гори ААЗ и при каква скорост извънградско е най-икономи4но да се кара.
Има тема за разхода, но за да не се мъчиш:
Софийско: от 7 до 8,5 л/100 км
Извънградско: от 5,5 до 6 л/100 км до 100-110 км/ч
По каталог му дават смесен разход от 6,1 - 6,2 л.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново, Vento AAZ
Re: 1.9 GTD 75 ps/1.9TDI 90 ps разход
и на моето венто съм забелязал 4е 90-110 е икономи4но, над 110 вдига обороти и става шумна. 100-110 е супер скорост за нашите двигатели.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта