Вибрации в обтегача на пистовият ремък
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Вибрации в обтегача на пистовият ремък
Колеги , за да не сменяте обтегачи, и за да не пишете , че са слабото място на двигателите ни , вдигнете си капаците и погледнете дали обтегача работи спокойно. Ако вибрира силно (10-15мм в такт с цилиндрите) си сменете инерционната ролка на алтернатора - тя е виновника
За проверка изправността на въпросната ролка , сваляте пистовият ремък и РЯЗКО развъртате шайбата на генератора в ДВЕТЕ посоки. В едната посока (обратно на тази на която го върти ремъка) шайбата трябва да преплъзва и ротора на генератора почти да не се завърта. Най лесно се установява като разклатите силно ролаката наляво /надясно , а генератора трябва да си се върти в едната посокоа.
За да установите дали ролката Ви е инерционна , е достатъчно да видите дали вътре е "куха" и се напипава гайката на остта на генератора , или има пластмасова равна капачка , която като махнете и напипвате един отвор със ситен шлиц. Вторият вид е инерционна.
таз снимка ме измъчи . Тук май немогат да се качват от molia-polzvaite-drug-host-za-snimki
ПП:Тъй, като търсачката не ми даде кой знай колко инфо за този проблем, пукам тази тема , която се надявам да Ви е полезна.
Ето сега малко предисторя. Старият пистов ремък , присвирваше, главно като се намокри. Като се има на предвид, че се беше напукал , като на циганка петите, направо си ревеше за смяна. Речено сторено. След смяната забелязах, че обтегача ВИБРИРА СИЛНО , но така и го зарязах. От извесно време насам, при тихи обороти се чуваше вибрации като от пластмасова кора. В крайна сметка установих , че шумът е от вече поразбилият се ВИБРИРАЩ обтегач. След ремонта му , изчезнаха (намаляха) шумовете, но не и вибрациите.
Главен виновник за ВИБРАЦИИТЕ на ОБТЕГАЧА се оказа БЛОКИРАЛАТА инерционна ролка на алтернатора. След подмяната й , обтегача вече е напълно спокоен , и НЯМА грам вибрации.Предполагам , че освен на обтегача, дефектиралата ролка скъсява и живота на ремъка.
За проверка изправността на въпросната ролка , сваляте пистовият ремък и РЯЗКО развъртате шайбата на генератора в ДВЕТЕ посоки. В едната посока (обратно на тази на която го върти ремъка) шайбата трябва да преплъзва и ротора на генератора почти да не се завърта. Най лесно се установява като разклатите силно ролаката наляво /надясно , а генератора трябва да си се върти в едната посокоа.
За да установите дали ролката Ви е инерционна , е достатъчно да видите дали вътре е "куха" и се напипава гайката на остта на генератора , или има пластмасова равна капачка , която като махнете и напипвате един отвор със ситен шлиц. Вторият вид е инерционна.
таз снимка ме измъчи . Тук май немогат да се качват от molia-polzvaite-drug-host-za-snimki
ПП:Тъй, като търсачката не ми даде кой знай колко инфо за този проблем, пукам тази тема , която се надявам да Ви е полезна.
Ето сега малко предисторя. Старият пистов ремък , присвирваше, главно като се намокри. Като се има на предвид, че се беше напукал , като на циганка петите, направо си ревеше за смяна. Речено сторено. След смяната забелязах, че обтегача ВИБРИРА СИЛНО , но така и го зарязах. От извесно време насам, при тихи обороти се чуваше вибрации като от пластмасова кора. В крайна сметка установих , че шумът е от вече поразбилият се ВИБРИРАЩ обтегач. След ремонта му , изчезнаха (намаляха) шумовете, но не и вибрациите.
Главен виновник за ВИБРАЦИИТЕ на ОБТЕГАЧА се оказа БЛОКИРАЛАТА инерционна ролка на алтернатора. След подмяната й , обтегача вече е напълно спокоен , и НЯМА грам вибрации.Предполагам , че освен на обтегача, дефектиралата ролка скъсява и живота на ремъка.
Последна промяна от Dobromirski на Вто 07 юни 2011 19:16, променено общо 8 пъти.
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Мерси за информацията колега, само ако може да споделиш и за какъв двигател става въпрос.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
За всички , които са с инерционна ролка на алтернатора
(90% от тези с канален пистов ремък са с такава ролка )
(90% от тези с канален пистов ремък са с такава ролка )
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
какъв ти е мотора, и как се разбира тази ролка дали е инерционна ?
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Подлежи ли на ремонт този обтегач,че и при мен симптомите са същите даже тема съм пуснал.Мотора е AGR Golf 4 ???
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
И при ме го има това от скоро
Който го реши да пише .
Който го реши да пише .
Последна промяна от airjohn на Чет 18 юни 2009 21:14, променено общо 1 път.
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
какво представлява тази инерционна ролка и какъв и е принципа на действие? и подлежи ли на ремонт?
сподели малко повече, понеже при мене на ниски обороти се чува много гадно свирене от пистовия ремък а съм го сменял заедно с ролката. обтегача не е разбит и се чудя вече от какво е.
пп: обтегача ми е с Г-образния болт (ако има значение).
пп2:1.9D 1Y
сподели малко повече, понеже при мене на ниски обороти се чува много гадно свирене от пистовия ремък а съм го сменял заедно с ролката. обтегача не е разбит и се чудя вече от какво е.
пп: обтегача ми е с Г-образния болт (ако има значение).
пп2:1.9D 1Y
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Същия проблем и при мен даже мисля че вибрациите в купето идват точно от обтегача подскача сигурно по 1 см, като се вдигнат малко оборотите обтегача заспива,вибрациите в купето също изчезват. В сервиза на VW в бургас ми казаха че проблема е от фрайлайфа, цифрите които ми казаха не ме устройват, затова ми е интересно да споделите как може да се оправи този проблем, защото от скоро започна да свири и ремъка по това съдя че е разтегнат, т.е. проблема ще се задълбочава.Може би е най-правилно да се създаде една тема специално за този проблем, ако някой може да обясни цялото устройство и принципа на действие, за да може така да се научим и ние незнаещите, пък и явно че е често срещан проблем.
Автомобила е golf 3 1.9 TD AAZ
Автомобила е golf 3 1.9 TD AAZ
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Ще се опитам да обяесня.
Наличието на маховик неможе напълно да "убие" вибрациите от тактовете на двигателя. Ако пък маховика е демпферен , то тогава той почти не "убива" вибрациите на КОЛЯНОВИЯТ вал ( не след маховика) и те ще са още по големи. Та това пулсиращо въртене се предава на пистовият ремък от ремъчната шайба (на някой коли е демпферна , но не прави кой знай какво).
За да го обесня по лесно , си представете веригата на велосипед със скорости. Обтегача на веригата е всъщност нашият обтегач и той винаги е преди задвижващото колело (коляновият вал) . Всичко други звена са "консуматори" на въртящ момент и по този начин ремъка е изпънат ВИНАГИ от едната страна ( на велосипеда веригата отгоре) и хлабав от страната преди шайбтата на коляновият вал. Тъй като ротора на генератора е доста тежък и има голям инерционен момент , то той неможе да трепти в такт с коляновият вал , и ако беше с обикновенна ролка , то той за кратко вместо да е "консуматор" ще се опитва да върти коляновиат вал напред. В този момент обаче ще изпъне ремака от другата му страна и понеже там е обтегача , ще го премести . Именно затова ролката му е на тресчотка и е на същият принцип както и зъбчатката на задната капла на велосипеда. Когато въртиш педалите напред тя законтря и върти и каплата, но ако каплата се върти по-бързо от веригата , то тя "прескача" защото в противен случай щеше тя да върти педалите и да изпъне оБтегача до край.
Абе много оплетено стана, но дано поне ме раберете
Устройството на шайбата е същото като бендикса на стартера. Износват се ролките , както и повърхността по която законтрят и не подлежи на ремонт. Само с нова.
Наличието на маховик неможе напълно да "убие" вибрациите от тактовете на двигателя. Ако пък маховика е демпферен , то тогава той почти не "убива" вибрациите на КОЛЯНОВИЯТ вал ( не след маховика) и те ще са още по големи. Та това пулсиращо въртене се предава на пистовият ремък от ремъчната шайба (на някой коли е демпферна , но не прави кой знай какво).
За да го обесня по лесно , си представете веригата на велосипед със скорости. Обтегача на веригата е всъщност нашият обтегач и той винаги е преди задвижващото колело (коляновият вал) . Всичко други звена са "консуматори" на въртящ момент и по този начин ремъка е изпънат ВИНАГИ от едната страна ( на велосипеда веригата отгоре) и хлабав от страната преди шайбтата на коляновият вал. Тъй като ротора на генератора е доста тежък и има голям инерционен момент , то той неможе да трепти в такт с коляновият вал , и ако беше с обикновенна ролка , то той за кратко вместо да е "консуматор" ще се опитва да върти коляновиат вал напред. В този момент обаче ще изпъне ремака от другата му страна и понеже там е обтегача , ще го премести . Именно затова ролката му е на тресчотка и е на същият принцип както и зъбчатката на задната капла на велосипеда. Когато въртиш педалите напред тя законтря и върти и каплата, но ако каплата се върти по-бързо от веригата , то тя "прескача" защото в противен случай щеше тя да върти педалите и да изпъне оБтегача до край.
Абе много оплетено стана, но дано поне ме раберете
Устройството на шайбата е същото като бендикса на стартера. Износват се ролките , както и повърхността по която законтрят и не подлежи на ремонт. Само с нова.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
ауу това си спомням че е обсъждано,
за съжаление като че ли едно към гьотере са моторите с такава ролка, няма никаква зависимост, моя например не е, алтернатора си се върти и в 2те посоки абсолютно свободно с голяма инерция при това
мотора е 1з, алтернатора бош 120А
за съжаление като че ли едно към гьотере са моторите с такава ролка, няма никаква зависимост, моя например не е, алтернатора си се върти и в 2те посоки абсолютно свободно с голяма инерция при това
мотора е 1з, алтернатора бош 120А
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
@Dobromirski:
Благодаря ти, човеко!
Най-сетне спряха тия гадни шумове!
Благодаря ти, човеко!
Най-сетне спряха тия гадни шумове!
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Едно голямо БЛАГОДАРЯ и от мене
Отидох днес да видя как е при мене динамото и откачих ремъка, зацепих леко оста на перката отвътре през корпуса с една отверчица, ама динамото здраво напред и назад.
И съвсем случайно врътнах шайбата на динамото и какво да видя, оста ми крива, ама видимо добре че имах едно друго динамо на валео под ръка на което тази тресчотка е наред и го сложих и си заспа.
Обаче забелязах нещо друго - от както съм с това динамо на валео (предното бош) предните тонколони ми пръщят много здраво като усиля цд-то
Възможно ли е четките да са посвършили и от там да прави мизерии?
Отидох днес да видя как е при мене динамото и откачих ремъка, зацепих леко оста на перката отвътре през корпуса с една отверчица, ама динамото здраво напред и назад.
И съвсем случайно врътнах шайбата на динамото и какво да видя, оста ми крива, ама видимо добре че имах едно друго динамо на валео под ръка на което тази тресчотка е наред и го сложих и си заспа.
Обаче забелязах нещо друго - от както съм с това динамо на валео (предното бош) предните тонколони ми пръщят много здраво като усиля цд-то
Възможно ли е четките да са посвършили и от там да прави мизерии?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Не вярвам да ти е крива остта на динамото , вероятно ролката така е блокирала
Развий ролката и погледни директно остта.
Развий ролката и погледни директно остта.
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Здравейте колеги.
И аз съм с разбит обтегач поради блокирал фрайлайф.
Та свалих динамото,но болта на шайбата на перката незнам с каква резба е,и не смея да го напъвам.Та знае ли някой на къде се развива-на ляво или на дясно?Както и шайбата на динамото?
Спешно е колеги помагайте!
И аз съм с разбит обтегач поради блокирал фрайлайф.
Та свалих динамото,но болта на шайбата на перката незнам с каква резба е,и не смея да го напъвам.Та знае ли някой на къде се развива-на ляво или на дясно?Както и шайбата на динамото?
Спешно е колеги помагайте!
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
При мен всички са "нормални". Развиват се срещу часовниковата стрелка гледайки ги насреща. (погледни в каква посока ремъка върти въпросната шайба , ако е на дясно 100% резбата е нормална, но ако е на ляво има вероятност и да е с лява резба)
Инерционната шайба на генератора не е с болт, самата тя е на резба и се завива в оста на динамото. Тоест тя се развива на ляво, като законтриш оста на динамото.
Използва се специален КУХ ключ, който влиза в шлиците на шайбата, а през него се вкарва торкс (еврейска звезда) за да се законтри оста. (челото на оста на динамото завършва със женски торкс)
Инерционната шайба на генератора не е с болт, самата тя е на резба и се завива в оста на динамото. Тоест тя се развива на ляво, като законтриш оста на динамото.
Използва се специален КУХ ключ, който влиза в шлиците на шайбата, а през него се вкарва торкс (еврейска звезда) за да се законтри оста. (челото на оста на динамото завършва със женски торкс)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта