kolega Добромирски
за AAZ мотори да кажете нещто за Автоматичния обтегач???
слагам нов.Кара година и половина и се почва цьр-цьр.
ужас
Вибрации в обтегача на пистовият ремък
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 7:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Това същия ремък който е и за климатика ? Защото като пусна климатика започва голямото църкане само на ниски обороти.
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Моя опит с въпросната ролка е следният : Става въпрос за Октавия 2.0ТДИ ПД. Забелязах че обтегача подскача много и я смених, купих си ина същия номер като оригиналната от манимпекс около 90 лева ми излезна. Поставиха ми я всичко беше добре, минах 15000км и сега забелязвам при гасене на мотора едно скърцане за около секунда. Та свалих ремъка и завъртях генератора напред - назад да диагностицирам и забелязах че назад си върти свободно но скърца и понавива. Иначе вибрации няма за сега ще я изчакам да блокира и пак нова. Има ли вариант да я пръсна с някъква смазка, някой пробвал ли е?
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Здравейте колеги. Преди няколко дни и аз смених въпросната ролка понеже имах вибрации в отегача а той е нов и след смяната с нова на Ina запалихме колата и какво да видя, пак леко вибрира Направо много ме хвана яд, но след като покарах като погледнах и видях че обтегача спи?! Викам си супер, явно е трябвало да поработи с новата ролка, да олегне ремъка. Но на сутринта на студен мотор пак погледнах и вибрации има но не са с голямо отклонение и след като загрее спира. Също така когато си е спокоен обтегача, като пусна климатика и започва отново да вибрира, спирам го и не вибрира, шашава работа! Възможно ли е вибрациите, които са на студен двигател да са от разбития маховик? Демпферната шайба на коляновия вал я белязахме при смяната на ангренажа и от тогава не е мръднал белега, биене в шайбата няма! Нормална ли е цялата тая работа или да търся проблема другаде?! Поздрави!
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Абе ти май много се вглеждаш. В началото съм описал за какви вибрации иде реч ( 1-2 сантиметра, а ролката се "размазва" пред очите ти )Студеният мотор работи с по-голямо впръскване и съответно по-"твърдо" ! Нормално е да се появят леки вибрации. Включването на климатика има същият ефект.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 29 окт 2009 15:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
здрасти, и аз имам проблеми с инерционната ролка още откакто си купих колата преди 2години.през зимата ми скърца нещо и не мога да разбера дали е ремъка или ролката. отидох на сервиз и ми казаха че ролката ми е за смяна и струва 150 лв.някой ако знае на каква цена върви, защото ми се струва много пари
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
blagovest_d написа:здрасти, и аз имам проблеми с инерционната ролка още откакто си купих колата преди 2години.през зимата ми скърца нещо и не мога да разбера дали е ремъка или ролката. отидох на сервиз и ми казаха че ролката ми е за смяна и струва 150 лв.някой ако знае на каква цена върви, защото ми се струва много пари
Кажи все пак за каква кола става въпрос. А иначе аз моята преди половин година я смених с някаква бразилска за 76 лв. и засега нямам никакви проблеми.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
blagovest_d написа:здрасти, и аз имам проблеми с инерционната ролка още откакто си купих колата преди 2години.през зимата ми скърца нещо и не мога да разбера дали е ремъка или ролката. отидох на сервиз и ми казаха че ролката ми е за смяна и струва 150 лв.някой ако знае на каква цена върви, защото ми се струва много пари
Каква е наистина колата щото аз съм сменял ролката с тая бразилската и зимата или сега по някой път когато е студено нещо прискърцва и тай не мога да го разбера кое е (пък ме мързи да задълбавам)Само дето при мен скърца най вече като пусна фаровете което ме съмнява че ще е генераторен проблем макар да не е задължително двг е АХУ
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
fox_vt написа:blagovest_d написа:здрасти, и аз имам проблеми с инерционната ролка още откакто си купих колата преди 2години.през зимата ми скърца нещо и не мога да разбера дали е ремъка или ролката. отидох на сервиз и ми казаха че ролката ми е за смяна и струва 150 лв.някой ако знае на каква цена върви, защото ми се струва много пари
Каква е наистина колата щото аз съм сменял ролката с тая бразилската и зимата или сега по някой път когато е студено нещо прискърцва и тай не мога да го разбера кое е (пък ме мързи да задълбавам)Само дето при мен скърца най вече като пусна фаровете което ме съмнява че ще е генераторен проблем макар да не е задължително двг е АХУ
Според мен пистовия ремък ти прави мизерии щом само на студено го прави. Зимата като сменях моя ми пробутаха такъв с една идея по- дълъг отколкото трябва и съответно прискърцваше когато мотора не беше загрял. А пък сега като се замисля май е доста по- веоятно ремъка да просвирва когато самия той е още студен.
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Оф,ето я и моята одисея с тези ролки,ремъци и обтегачи viewtopic.php?f=6&t=217069
П.П Проблема още ми виси,при слагането на новите неща се сещам,че направихме проверка на въртенето на алтернаторната шайба-беше Уж нормално,но сега симптомите са същите (вибрации на ремъка и обтяжна ролка и присвирване на ремъка)Тези дни ще я вкараме пак за оглед......дано се похваля и аз скоро с "тишината",а и да помогна по някакъв начин с решение на проблемния въпрос!
П.П Проблема още ми виси,при слагането на новите неща се сещам,че направихме проверка на въртенето на алтернаторната шайба-беше Уж нормално,но сега симптомите са същите (вибрации на ремъка и обтяжна ролка и присвирване на ремъка)Тези дни ще я вкараме пак за оглед......дано се похваля и аз скоро с "тишината",а и да помогна по някакъв начин с решение на проблемния въпрос!
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Същия проблем като твоя (присвирването, като въртиш волана) го реших със смяна на обтегача.RadoShopa написа:Оф,ето я и моята одисея с тези ролки,ремъци и обтегачи viewtopic.php?f=6&t=217069
П.П Проблема още ми виси,при слагането на новите неща се сещам,че направихме проверка на въртенето на алтернаторната шайба-беше Уж нормално,но сега симптомите са същите (вибрации на ремъка и обтяжна ролка и присвирване на ремъка)Тези дни ще я вкараме пак за оглед......дано се похваля и аз скоро с "тишината",а и да помогна по някакъв начин с решение на проблемния въпрос!
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
След днешното ходене до сервиза и след огледа,който направихме се оказва,че "новият" обтегач за 142 лв. вече не е нов,а омазнен......демек си е изпуснал и държи само на пружината,вследствие на това се появиха вибрации и лек (засега) неприятен звук на подскачащия ремък,а съм минал не повече от 1000 км. от обслужването!Ролката на алтернатора е добре и извода е,че просто съм купил обтегач МЕНТЕ Сега разправии пак и най-вече пари Добре,че ще бачкаме(копаем) на улица Цар Симеон (София)та барем попадна на истинска част из многото магазини за части....ако някой има инфо нещо-да свирка
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Здравейте колеги,
Преди малко попаднах на тази тема и искам да се присъединя към благодарностите за това че съществува.
И при мен станаха вече около 2 години откакто карам с този досаден проблем, а именно невероятните вибрации и свиренето на пистовия ремък.Както повечето тук сменях обтегачи пистови ремъци, заглеждах се в демпферната шайба на коляновия вал и проблема остана.Най-лошото в случая е, че знам за блокиралата шайба на алтернатора и дори си поръчах една second hand за да съм сигурен че от там идва проблема,преди да си купя нова, но като се оказа че това което са ми донесли е с по-малък брой писти, така и не я смених.
Днез завъртях няколко телефона и довечера ще бъде сменена.
Преди малко попаднах на тази тема и искам да се присъединя към благодарностите за това че съществува.
И при мен станаха вече около 2 години откакто карам с този досаден проблем, а именно невероятните вибрации и свиренето на пистовия ремък.Както повечето тук сменях обтегачи пистови ремъци, заглеждах се в демпферната шайба на коляновия вал и проблема остана.Най-лошото в случая е, че знам за блокиралата шайба на алтернатора и дори си поръчах една second hand за да съм сигурен че от там идва проблема,преди да си купя нова, но като се оказа че това което са ми донесли е с по-малък брой писти, така и не я смених.
Днез завъртях няколко телефона и довечера ще бъде сменена.
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Евала за темата и автора (д'гее),помогна ми за решаване на проблема.ДА наистина тресчотната шайбата бе Блокирала и срещу 85 лв (INA) обтегача и ремъка стоят почти неподвижни,няма го онова "размазване",неприятен звук и пищенето на пистовия ремък в хидравликата!Сменяйте момчета,дори и да си мислите,че е здрава
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Вибраци в обтегача на пистовият ремък
Благодарение на колегата RadoShopa, който ме осветли малко по въпроса, днес взех че си проверих шайбата на алтернатора...
В посоката в която трябва да приплъзва-се чува нешо като съскане от нея, когато съм блокирал ротора на алтернатора с отвертка. Ако не е блокиран е доста трудно да се усети дали приплъзва в обратен ход, в смисъл сигурно е необходимо доста по-голям въртящ обратен момент за да сработи 'приплъзването'
ето клип:
А при монтиран ремък, загрял двигател, включени климатроник и къси светлини обтягащата ролка ходи-нагоре- надолу- но не повече от 5 мм, при 800 оборота. При повече- няма как да я видя че нямаше кой да подаде газ от вътре...
ето клип- колко мърда:
Въпроса ми е ако ротора на алтернатора не е блокиран-лесно ли трябва да се получава празния ход на ролката в обратна посока? И как да се прецени дали е нормално приплъзването
В посоката в която трябва да приплъзва-се чува нешо като съскане от нея, когато съм блокирал ротора на алтернатора с отвертка. Ако не е блокиран е доста трудно да се усети дали приплъзва в обратен ход, в смисъл сигурно е необходимо доста по-голям въртящ обратен момент за да сработи 'приплъзването'
ето клип:
А при монтиран ремък, загрял двигател, включени климатроник и къси светлини обтягащата ролка ходи-нагоре- надолу- но не повече от 5 мм, при 800 оборота. При повече- няма как да я видя че нямаше кой да подаде газ от вътре...
ето клип- колко мърда:
Въпроса ми е ако ротора на алтернатора не е блокиран-лесно ли трябва да се получава празния ход на ролката в обратна посока? И как да се прецени дали е нормално приплъзването
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта