Здравейте колеги.
Колата е Голф 5, 2.0 TDI 140 к.с.Та моята каручка започна с гадостите...
От месец и повече започна да губи вода, приблизително около 200-300 грама на 1000 км. Последната седмица започна да изчезва повече вода. Прегледахме щателно за течове, но уви такива нямаше видими. Открихме само, че една тръбичка към ЕГР-а е пукната и я сменихме. Днес ходих да направят диакностика на охладителната система в сериза на VW. Сложиха някаква джаджа в казанчето, която прави налягане в системата и прегледаха за течове. Такива не се появиха и мнението им е, че е пукната глава. По тяхно изказване до сега са сменяли 3 на този модел. Преди малко ми звънна един приятел и ми каза, че е възможно да има теч от някакъв клапан на ЕГР-а, бил с водно охлаждане... Утре ще проверим.
Та въпроса ми е, имате ли идеи къде другаде да търся преди да сваляме главата?
Този двигател изглежда е много, ама много проблемен. В сервиза видяхме историята на колата и се хванах за главата. За 2 години ползване в Германия и 30 000 км. е влизала 29 пъти в сервиз, като са и сменени турбина, маховик и катализатор ( това на 28 200 км. пробег!, както и много други дребни неща. Толкова за надежния Голф 5!
Аз го имам от 8 месеца, в момента е на 90 000 км. Когато го купих ме остави на пътя защото се счупи ролката на алтернатора, а сега и това...
Иначе не виждам промяна в работата на двигателя и мощността. Само сутрин понякога пали с леко потрепване. Няма прегряване, на компютъра не показа никакви грешки... Влизам в голям филм...
Ще съм благодарен на всякакви съвети.
Проблем с 2.0TDI, губи вода
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 8:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
По-спокоино го караи колега ,не бързаи да правиш генерални ремонти ,консултираи се и на друго место,все пак колата ти е сравнително нова.Не им се връзваи много на "маисторите"
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
Колегата е прав.. От некомпетентни майстори ще си повредиш колата повече. Просто по обстойно огледай нещата, погледни и Радиатора да не пуска от някъде.. Иди при някой друг майстор кадето се занимава само с това, и да погледне иначе е най лесно да се свали главата и после да се окаже че не е от нея.
- hahooto
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 21:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
отиди в един сервиз в които може да ти замерят дали главата ти е спукана или гарнитурата е оти6ла имаси специалисти които без да растурва6 6те ти кажат несе втурваи да разглобява6 поне докато малко неси сигорен.
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
колега.....ще ти кажа едно.......пример:в книжката на голф6 специално за дизеловия мотор пише с дебели и черни букви----използвайте само и единствено стандартно дизелово гориво с цетаново число 48 или по-високо.СТАНДАРТНО????къде е то???вече постепенно навсякъде примесват дизела с био а в германия съвсем.и се чудя защо производителите не се съобразяват с това.направи си извода сам......къде е проблема???защо старите мотори AHF ASV ......нямат проблеми????щото са по здрави ли???НЕЕЕЕЕ---щото са дърти и не гонят екологията която се изисква днес.и това не е само при VW.и се чудя защо всички производители правят екодизел а не го придвиждат с въвеждането на еко-нафтата??????сега по-въпроса....според мен нямаш проблем с главата.ако нямаш изтичане отникъде на антифриз....просто смени гарнитурата на главата.но не бързай.....питай гледай слушай...................и тогава.успех.аааа и последно....не вярвай на сервизни книжки ако колата не е търкаляна по таван то е на поне 200-300 000км минимум
- van4ooo
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
Замерете му компресията ако е гарнитура би трябвало да си покаже,в нета съм виждал и едни препарати продават като го сипеш в охладителната система се оцветява в определен цвят ако има изгорели газове(но ако е вярно това за ЕГР ще те подлъже).
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
Ако е пукната главата няма ли да се покачи нивота на маслото на щеката и евентуално да се пресече? Не че не е срещан проблем и то доста често при 2.0 ТДИ, особено първите бройки (всеки си спомня статията в АутоБилд преполага), но преди да се разхвърля мотора, поне не с убедете на 100%.
При 1.9 TDI примерно, често срещан проблем е тройника, който е хванат за блока, тъи си лекичко и нивота на антифриза пада.
При 1.9 TDI примерно, често срещан проблем е тройника, който е хванат за блока, тъи си лекичко и нивота на антифриза пада.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 8:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
Никаква вода в маслото. Сменихме го преди 2000 км.
Прави ми впечатление, че изчезва повече вода когато карам с по-високи обороти, имам предвид ако я изрежа над 3500 до 4 000 оборота.
Пробега на колата е реален според мен, съдя от състоянието на интериора, както и историята на колата в Германия. Продадена е в края на 2006 на 42 000 км. Аз я купих в края на 2008 на почти 70 000 км., ама знае ли човек.
Ако има промяна в компресията на някой от цилиндрите компа би трябвало да го хване според мен. Там излиза дебит на дюзи, данни за предварението и какви ли още не щуротии. За времето от когато я имам няма записана и една грешка на мотора.
Прави ми впечатление, че изчезва повече вода когато карам с по-високи обороти, имам предвид ако я изрежа над 3500 до 4 000 оборота.
Пробега на колата е реален според мен, съдя от състоянието на интериора, както и историята на колата в Германия. Продадена е в края на 2006 на 42 000 км. Аз я купих в края на 2008 на почти 70 000 км., ама знае ли човек.
Ако има промяна в компресията на някой от цилиндрите компа би трябвало да го хване според мен. Там излиза дебит на дюзи, данни за предварението и какви ли още не щуротии. За времето от когато я имам няма записана и една грешка на мотора.
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
Под вода предполагам имаш предвид антифриз, които в твоя случай е G12 червен и никъде по двигателя няма следи от него? Примерно карал си колата и докато е още топла спираш, отваряш капака и я оглеждаш щателно?
След като губи толкова течност, няма проблем с маслото, защо не пробваш да покараш без предпазната кора, за да видиш дали ще капе на земята?
След като губи толкова течност, няма проблем с маслото, защо не пробваш да покараш без предпазната кора, за да видиш дали ще капе на земята?
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 8:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
Да колега, имам предвид антифриз и наистина е червен и бистър в разширителния съд.
Няма никакви следи от него където и да било по двигателя. Няма и по кората, вчера я сваляха за да сменят тръбичката към ЕГР-а...
Няма никакви следи от него където и да било по двигателя. Няма и по кората, вчера я сваляха за да сменят тръбичката към ЕГР-а...
- stenly_m
- Мнения: 586
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: ASV
- Местоположение: Wilmington, NC
- Контакти:
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
Пич, ти си от Бургас, мога да те пратя при майстора дето ми прави моята кола за 30-тина лева с латмус ще ти провери дали ти е от гарнитурата на главата и ще ти каже...И аз имах подобен проблем на голф 4ка и за 10-тина минути ми я диагностицира и ми я оправи и вече почти 10к км никакви ядове нямам. Ако искаш пиши лично аз днес се прибирам в Бургас, може да се уговорим нещо и да те заведа, не знам дали утре ще работи, но мога поне да ти покажа къде е. А тея от фолксваген на моята ми казаха, че е само капачка, тея в порше в софия ми казаха 80% водна помпа, 20% гарнитура и аз сменях като тъпак и накрая си правих гарнитурата...и моята на високи обороти губеше атифриз и то доста, даже ми светваше индикацията на таблото
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
здравеите колеги пи6а от испания.тук имам един приятел сас пасат сас са6тия мотор купи колата 4исто нова за 52000км 2 глави и куп други проблеми.така 4е този мотор е доста проблемен а.главата на колегата може и да не е спукана а просто да е оти6ла гарнитурата и да губи водата кам азпуха.дано да не е така и колегата да си я оправи без много разходи но такав жариянт са6то има и след като не виждат те4ове.успех ви желая колеги и безавариино
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 12 окт 2008 8:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
Явно нещата отиват към главата... Надухме радиатора на ЕГР-а, напълно здрав. Просто не остана какво друго да гледаме. Сега се чудя от къде да намеря частите. Мога да си взема окомплектована глава от Германия за около 400 евро (втора употреба), ама като няма как да я надуем и да видим дали е наред... Нямам идея още колко ще струва нова, от сервиза на VW увъртат нещо.
- palikari
- Мнения: 449
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
- Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
- Двигател: BMM-2006
- Местоположение: София
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
veloceraptor написа:Явно нещата отиват към главата... Надухме радиатора на ЕГР-а, напълно здрав. Просто не остана какво друго да гледаме. Сега се чудя от къде да намеря частите. Мога да си взема окомплектована глава от Германия за около 400 евро (втора употреба), ама като няма как да я надуем и да видим дали е наред... Нямам идея още колко ще струва нова, от сервиза на VW увъртат нещо.
Прави ми впечатление, че изчезва повече вода когато карам с по-високи обороти, имам предвид ако я изрежа над 3500 до 4 000 оборота.
тука ти е отговора на проблемите,започни с отремонтиране на задкормилното устройство.
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: Проблем с 2.0TDI, губи вода
При мен беше така също. При каране къмто 3000 оборота си папкаше антифриз. Смених капачка, остана същото. Накрая проблема се оказа издухана гарнитура на главата. Външно нищо не се вижда, но си личеше като я свали бате Ник(с)и как е влизало антифризче в единия цилиндър и оттам....
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: y4ikov и 92 госта