поло 92 1.4д клапан върху нафтовия филтър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот веселин » Сря 23 фев 2011 19:00


pepihan написа:
веселин написа:П.П. Като прочетох тук там, навсякъде пише, че е обикновен клапан за налягане. Но как работи и кокво точно му е предназначението???

веселин написа:При ниски температури въпросния клапан праща горивото от възвратния горивопровод към филтъра с цел затопляне на същия - при топло време горивото се връща директно в резервоара


Колега найстина си прав. Ето какво прочетох:
"Обратното гориво също влиза в горивния филтър чрез „клапан”. Този клапан реагира на температура, той се отваря когато температурата е под 15 градуса по целзий и се затваря когато температурата е над 25 градуса по целзий, това е направено с цел при ниски температури горивото върнато от двигателя да преминава през горивния филтър за да предотврати замръзването на горивото в резервоара".[/quote]
Теми за този клапан достатъчно - :lock: :lock: :lock: :lock:




stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот stivenj » Съб 05 ное 2011 18:34


Колеги с идването на зимата и се върнах на темата ,термоклапан на горивния филтър.Аз определено съм против него вече,но следя какво излиза по темата и днес направих експеримент.Стария дето го свалих вече го измих с обезмаслител и поставих в хладилника .След като изтръпна от студ започна теста,не пускаше въздух на никъде,като се стопли малко започна да пуска въздух направо ,в долната част ,където се намира клапата не пропускаше въздух и при двата случая,и така не ми стана ясно как би трябвало да действа,но се отказвам вече и без това без него си работи добре двигателя.Ако някой е разбрал нещо друго по въпроса да сподели все пак.После направих тест със студена вода и гореща вода,същия ефект-пропуска само направо,без да се задейства клапата от доло.


4549
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 06 ное 2010 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот 4549 » Сря 09 ное 2011 16:02


И аз скоро се борих с този клапан,заради наличие на въздух в нафтата.Смених го с някакво менте от неизвестна марка,което пропуска горивото направо при всякяква температура.Стария клапан обаче се държи ди сущ по описания начин от колегата stivenj .Каквото и да го правя не иска да пропусне нафта или въздух по посока на филтъра.Като се стопли запушва напълно,а студен при рязко духане пак запушва напълно.


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот HeadshooteR » Чет 10 ное 2011 10:27


4549 написа:И аз скоро се борих с този клапан,заради наличие на въздух в нафтата.Смених го с някакво менте от неизвестна марка,което пропуска горивото направо при всякяква температура.Стария клапан обаче се държи ди сущ по описания начин от колегата stivenj .Каквото и да го правя не иска да пропусне нафта или въздух по посока на филтъра.Като се стопли запушва напълно,а студен при рязко духане пак запушва напълно.


А справи ли се с наличието на въздух в нафтата ?


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот stivenj » Чет 10 ное 2011 11:17


Колеги,аз се отказах да се боря с него ,просто го изхвърлих и сложих тръбичка на мястото му и минах на обикновен филтър с вход и изход.За сега втора година няма ядове ,дано да е така и занапред.Но ми беше интересно как работи това чудо -клапана ,затова си играх с него ,но ми остана загадка,защо затваря като изстине.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот emo-gar » Пон 14 ное 2011 22:26


Никога не съм имал проблем от типа "празен горивен филтър",вчера го подмених...не че имаше нужда,но имах под ръка нов.В стария филтър имаше не повече от 100-150 грама гориво,след престой около 2 часа.Новият сложих абсолютно сух.Старта беше безпроблемен,впоследствие(след 5-10сек.) оборотите се сринаха до около 500,това продължи около 30-40 сек. и се възстановиха(малко под 1000).Погледнах прозрачните маркучи-на периоди се появяват мехури,но колата върви безпроблемно.На днешния старт-палене без всякакъв проблем,въздух не забелязах в маркучите.
Всичко това го пиша поради доста описания с мехурчета в маркучите и заливане на филтри с гориво(при смяната).То може да има проблем в клапанчето,ама не е задължително ако се видят мехурчета.По подразбиране "О" ринга на клапанчето е ново(върви в комплект с филтъра).И какво като е "заседнал" в някакво си положение...важно е да не смуче въздух отнякъде системата-а това се дължи на НЕ-плътност в свръзките..било то скоби,маркучета или "О" пръстен.
При всички случаи,ако "помпата си го иска"-горивото ще дойде откъм резервоара.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот ventotdi » Вто 15 ное 2011 7:57


Вчера бях свидетел на един тест.Закачих ме един AHF на VAG и гледах ме температурата на нафтата.Да подчертая ,че клапана му не работи и връща директно в резервоара. Температурата на горивото не надхвърли 18 градуса.Поигра си момчето да направи затворен кръг на излишното гориво т.е. всичкото излишно гориво да се връща само във филтъра без към резервоара.Ефекта беше при изстинал мотор след 8 минути работа на място температурата на нафтата вече беше почти 20 градуса и на загрял мотор на 90 градуса нафтата беше на 55 - 60 градуса. Автомобила стана адски чувствителен и пъргав и сега следим разхода му.Дизела затова качва и разхода зимата заради гъстото гориво когато е студено. Не пренебрегвайте този клапан като го махате и пускате директно към резервоара с клапанче :)


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот stivenj » Вто 15 ное 2011 9:20


ventotdi написа:Вчера бях свидетел на един тест.Закачих ме един AHF на VAG и гледах ме температурата на нафтата.Да подчертая ,че клапана му не работи и връща директно в резервоара. Температурата на горивото не надхвърли 18 градуса.Поигра си момчето да направи затворен кръг на излишното гориво т.е. всичкото излишно гориво да се връща само във филтъра без към резервоара.Ефекта беше при изстинал мотор след 8 минути работа на място температурата на нафтата вече беше почти 20 градуса и на загрял мотор на 90 градуса нафтата беше на 55 - 60 градуса. Автомобила стана адски чувствителен и пъргав и сега следим разхода му.Дизела затова качва и разхода зимата заради гъстото гориво когато е студено. Не пренебрегвайте този клапан като го махате и пускате директно към резервоара с клапанче :)

Ей сега ме прати в оркестъра колега,пак ли да го съживявам този клапан.ще мисля вече много ,че като знам колко много проблеми ми създаваше това чудо преди 2 зими палене нямаше сутрин.Сега с обикновения филтър поне този проблем нямам.но не съм се замислял затова ,че горивото трябва да е топло за да реализира и икономия.Ще изчакам да видя ще има ли друг коментар по този въпрос.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот jollycatman » Вто 15 ное 2011 22:19


ventotdi написа:Вчера бях свидетел на един тест.Закачих ме един AHF на VAG и гледах ме температурата на нафтата.Да подчертая ,че клапана му не работи и връща директно в резервоара. Температурата на горивото не надхвърли 18 градуса.Поигра си момчето да направи затворен кръг на излишното гориво т.е. всичкото излишно гориво да се връща само във филтъра без към резервоара.Ефекта беше при изстинал мотор след 8 минути работа на място температурата на нафтата вече беше почти 20 градуса и на загрял мотор на 90 градуса нафтата беше на 55 - 60 градуса. Автомобила стана адски чувствителен и пъргав и сега следим разхода му.Дизела затова качва и разхода зимата заради гъстото гориво когато е студено. Не пренебрегвайте този клапан като го махате и пускате директно към резервоара с клапанче :)
:да: Браво колега! Този тест е повече от показателен. Ако клапанът е развален ще го сменя, ако пуска въздух ще му сменя О-пръстените, но не бих го махнал.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот grishitu » Сря 16 ное 2011 10:17


stivenj ако чакаш отговор за затоплянето на нафтата преди да влезе в двигателя ще ти кажа, че и аз замислям нещо такова. Един приятел на рено сценик е пуснал маркуч от филтъра който прави няколко оборота на дебелия маркуч(на натифриза който излиза от двигателя) и влиза в ГНП-то. Казва, че разхода му е намалял и двигателя работи малко по тихо. Кара често на къси разстояния и определено имало ефект. Като идвам до гаража следващия път ще ти се обадя да ти покажа как точно го е направил, че май нещо не го обясних както трябва.


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот stivenj » Сря 16 ное 2011 19:50


grishitu написа:stivenj ако чакаш отговор за затоплянето на нафтата преди да влезе в двигателя ще ти кажа, че и аз замислям нещо такова. Един приятел на рено сценик е пуснал маркуч от филтъра който прави няколко оборота на дебелия маркуч(на натифриза който излиза от двигателя) и влиза в ГНП-то. Казва, че разхода му е намалял и двигателя работи малко по тихо. Кара често на къси разстояния и определено имало ефект. Като идвам до гаража следващия път ще ти се обадя да ти покажа как точно го е направил, че май нещо не го обясних както трябва.

Разбрах те ,но от филтъра до помпата е твърда връзка и прозрачна ,как така е увил маркучето на нафтата около този на антифриза не ми става ясно ,няма и място там,днес ходих да видя за нови клапани -17-20 лв и то менте,няма о-пръстен абе като го видиш си е чисто менте,в някой гараж правено ,,,никога няма да дам толкова пари ,моя може да възстанова но не знам посоката накъде е ,виждам че има една стрелка на клапана и накъде трябва да сочи не знам.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот Zinoto » Чет 17 ное 2011 9:35


Естествено, че към резервоара трябва да сочи


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот HeadshooteR » Чет 17 ное 2011 9:45


Има ли някой колега , който да направи тест на работещ клапан ?Така всички колеги ще разберем как трябва да работи това чудо и дали работи и при нас по същия начин .


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот stivenj » Чет 17 ное 2011 20:38


HeadshooteR написа:Има ли някой колега , който да направи тест на работещ клапан ?Така всички колеги ще разберем как трябва да работи това чудо и дали работи и при нас по същия начин .

Днес обиколих магазинита да видя за тези клапани и като ми показаха на две места какви са ментаци за по 20 лв ,като се ядосах,и накрая в авто-плъс,един добър магазин,ми наизвадиха филтри да мирим и решаваме какво да правим ,,,в това време разни майстори купуват части и ми викат абе я го махай това и не се занимавай с него.Като се ядосах и хайде пак на стария вариант останах с филтър за голф1.6 най обикновен.Не ми се нерви повече в търсене и чудене ,то зависело много от самия филтър ,те давали най често дефект и започвало да изпуска въздух от там и после ядове.Та така стана ,догодина ще го мисля на следващата смяна.Този път заложих на филтър SCT-пише Germani ама колко е вярно.


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Клапан върху нафтовия филтър

Мнениеот SCALE » Пет 18 ное 2011 17:50


HeadshooteR написа:Има ли някой колега , който да направи тест на работещ клапан ?Така всички колеги ще разберем как трябва да работи това чудо и дали работи и при нас по същия начин .


Пробвал съм го и аз - в снега и после духам - нищо не излиза , обаче видях , че вътре има и втори клапан - единия е термичен - при изстиване затваря правата пътека и насочва горивото надолу през Г-образния край , там обаче стои 2-ия клапан , които реагира на налягане ( съчма и пружинка ) , което обаче с духане не става да се отвори . Явно като затвори термоклапана и обратната нафта няма къде да отива се вдига налягането в обратната магистрала и само тогава се преодолява пружинката и съчмата отваря надолу към филтъра , после при стоплянето се отваря термоклапана и горивото пак си тръгва към резервоара а клапанчето със сачмата затваря Г-то . Отдолу има едно капаче с кръстачка на него - ако се издърпа с подкривен кламер и се вади пружинката и съчмата и клапанчета става обикновен тройник при топло време , а при студ ще си пълни филтъра и без да чака налягането да се вдигне. Според мен няма какво да му се повреди освен ако не се строши механично.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 193 госта