Кой акумулатор е по-добър за дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот polovera_9n3 » Чет 27 ное 2014 12:14


Тая зима е 3та за акумулатора ми Варта блу динмик 60ач 540 стартов ток.генератора ми е 120А и зарежда 14.2 - 14.4- супер е. миналата зима още, след като не бях карал колата около 5 дена качвам се, беше около минус 3 , въртя и мноооого мудно завъртя стартера, но все пак запали като за 2 3 секунди на таблото останаха да светят лампите за абс и тая за хидравликата( тя е електрическа) после загаснаха.следва една седмица каране всеки ден по 2 3 км и после гасене, като всеки ден почна да върти мудно при 1вия старт. после ми се наложи да ходя до варна- за 1 ден отиване и връщане, след това никакви проблеми цяла зима върти 1ви старт като луд и цяло лято. та сега стана минус 3 4 вчера сутринта и пак запали ама едвам врътна стартера и пак тия лампи останаха да светят за малко. Сега е сложен да се зарежда за 24 часа пък ще видим дали ще се оправи :Mr Green Fun . От един, който продава акумулатори съм чувал, че при каране като моето- сутрин 3км до работа, вечер после пак 3км обратно акумулатора нямал време да си възстанови изразходения ток и загива бързо и сигурно.Неговата препоръка беше при такава експлоатация зимата поне веднъж на месец да се зарежда на зарядно и ще има доста по дълъг живот :a045

Последна промяна от polovera_9n3 на Чет 27 ное 2014 12:34, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот tdi fen » Чет 27 ное 2014 12:32


колата ти е дизел освен че му трябва дозараждане,по важното е акумулатора да е поне 70 или 74 Ah според мен ще сменяш акумулатор скоро


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот polovera_9n3 » Чет 27 ное 2014 12:39


и аз така си мисля, но там където е мястото на акумулатора не знам дали ще влезне по-голям, щото има отгоре му една пластмаса с връзки някакви, която точно го обхваща този и ако сложа по-голям не знам дали ще мога да му нахлузя тая пластмаса, а оригиналната му изолация пък едвам я измъкнах от този акумулатор, на по голям дали ще стане не знам- само проба ще покаже..пък знам ли, след като се зареди може и да стане от гроба :mhihi


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот predat0r » Чет 27 ное 2014 13:01


Купих новата ми кола с скапан акумулатор. На другия ден сложих http://www.akumulatorionline.com/%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-12v75ah-john-blitz-25 за сега върти добре. Важно е да напиша че акумулатора все още е на 15дена. Оставих стария в магазина и доплатих 105лв. Но ми направиха и клиентска отстъпка.

П.п Акумулатора е с 24месеца гаранция.


На предишната ми кола от същия магазин купих AFA ползвах го точно 11месеца. И от него бях доволен. 60амперов. Миналата зима си въртеше без изобщо да се чуди. Но голфа беше бензинов.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот polovera_9n3 » Чет 27 ное 2014 22:50


tdi fen написа:колата ти е дизел освен че му трябва дозараждане,по важното е акумулатора да е поне 70 или 74 Ah според мен ще сменяш акумулатор скоро

Днес гледах един 74 ач. просто невъзможно е да влезе там без да побългарявам,а аз не искам да правя това, така че и да купувам нов ще е пак същия


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот tdi fen » Пет 28 ное 2014 9:31


най-добре пробвай разликата между 60 Ah и 74 Ah е 36 мм в дължина другите размери са еднакви ако оставаш на варианта с малкия вземи някой висок стартов ток като този http://www.akumulatori.bg/190/Product/118/EXIDE%2064Ah%20Premium#info
п.п според мен е малко вероятно да е фабрично с 120 A алтернатор и 60 Ah акумулатор


Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 19:39
Автомобил: Golf Plus
Двигател: 1.9 TDI 105 Hp BXE
Местоположение: Sofia

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот vessonik » Съб 28 мар 2015 0:51


Здравейте, Голф 5, 1.9 TDI, 105 к.с., 2009 г. Оригиналният акумулатор е: 1J0 915 105 AE, 12V, 70 Ah, 340 A DIN, 570 A EN/SAE. Моля за съвет с какъв да го заменя? Има ли значение колко А е алтернатора?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот radi_nrj » Съб 28 мар 2015 1:35


Колеги, колата на polovera_9n3 може да е дизел ама е 1,4 и е 3 цилиндъра. Никакъв проблем не е да пали с 60Ач :biggrin


Zinoto
Мнения: 1872
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Съб 28 мар 2015 9:57


vessonik написа:Здравейте, Голф 5, 1.9 TDI, 105 к.с., 2009 г. Оригиналният акумулатор е: 1J0 915 105 AE, 12V, 70 Ah, 340 A DIN, 570 A EN/SAE. Моля за съвет с какъв да го заменя? Има ли значение колко А е алтернатора?

Има значение колко ампера е, твоя трябва да е 140А.Най-добре е да сложиш най-близо до оригиналния като параметри. Понеже и аз сега търся за този мотор и съм се насочил към тези 2 вариянта на BERGA 70 Ah 760 A стартов ток или 77 Ah 780 A. Напълно необслужваеми AGM технология. Като мисля да си взема 77 Ah, защото е с по-малко стартов ток спрямо амперчасовете, съответно би трябвало да е с по-дебели плочи. Всичко което не е AGM или GEL след изтичането на гаранцията обикновено 3 години трябва да се мъчиш да го отваряш, и да му доливаш по-малко вода, зареждане и т.н., а разликата в цената е доста малка. Карал съм с VARTA абсолютно същата технология 77 AH Бус с алтернатор 100 А и заряд 13,8 волта при включени фарове и издържа 5 години докато продадох буса без нито едно сваляне за дозареждане.


inversia
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 10 ное 2012 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: нова загора

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот inversia » Нед 29 мар 2015 15:24


4,5 години с Варта. няма проблем. голф, 1,9, 110 коня.


Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 19:39
Автомобил: Golf Plus
Двигател: 1.9 TDI 105 Hp BXE
Местоположение: Sofia

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот vessonik » Пет 03 апр 2015 11:30


Здравейте, моля колеги, които разбират да оценят поведението на следните два акумулатора. Първите измервания са направени сутрин преди първо стартиране на двигателите.
Голф 5, 1.9 TDI, 105 к.с., 2008 г. - 1J0 915 105 AE, 12V, 70Ah, 570A EN/SAE, 340A DIN.
неработещ двигател - 12.20V
откачен акумулатора - 12.30V
между откачената клема и акумулатора - 11.70V
малък газ без консуматори - 14.5V
малък газ със светлини - 14.5V
2000 об./мин. без светлини - 14.4V
2000 об./мин. със светлини - 14.3V

Авенсис 2.0 D4D, 126 к.с., 2008 г. - MUTLU Z, 2880-0R050, 20HR-84AH, EN CCA 760A, CCA 800A.
неработещ двигател - 12.34V
откачен акумулатора - 12.4V
между откачената клема и акумулатора - 11.52V
малък газ без консуматори - 14.15V
малък газ със светлини - 14.15V
2000 об./мин. без светлини - 14.35V
2000 об./мин. със светлини - 14.22V


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот tdi fen » Пет 03 апр 2015 17:33


и двата акумулатора са разредени при напрежение 12.35-40 V може да си заминават или имаш консумация (утечка) вече ти трябва да я измериш а акумулаторите да заредиш на зарядно и да ти ги измерят с товарна вилка как са,иначе моят 7 годишен е на същото дередже след 3-4 дни престой е на около 12-12.20 V и завърта доста тегаво


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Пет 03 апр 2015 20:43


И при мен същата работа, на едната ми кола. Ако устиска до есента, ще е добре, тая зима ще трябва нов на 110% . Замериха ми го, бил на 50 и няколко процента по стартов ток и това току що зареден . След два дни сигурно падат на 30% от зададените като нов.


Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 19:39
Автомобил: Golf Plus
Двигател: 1.9 TDI 105 Hp BXE
Местоположение: Sofia

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот vessonik » Нед 05 апр 2015 22:35


За да не пускам нова тема, моля за мнения за акумулатор тук!
Голф 5, 1.9 TDI, 105 к.с., 2008 г. - оригинален акумулатор 1J0 915 105 AE, 12V, 70Ah, 570A EN/SAE, 340A DIN.
Предлагат ми да закупя един от посочените по-долу. Кой да избера?
MOLL - капацитет: 75 Ah, пусков ток: 660 A (EN)
Banner Power Bull Pro - капацитет 75 Ah, пусков ток 680 A (EN)
EXIDE 72Ah Premium - Капацитет 72 Ah, Пусков ток 720 A (EN)
По-важен е отговорът на въпроса, какво трябва да е съотношението капацитет/пусков ток? 75 Ah и 660 A (EN), 75 Ah и 680 A (EN) или 72 Ah и 720 A (EN)?
Или при еднакъв капацитет 75 Ah, по-добре е пусковият ток да е по-голям или по-малък?
Разбираемо е, че изборът се прави съобразно фабрично поставения и новият трябва да е равен или по-мощен от фабричния. Същият избор трябва да направя и за Тойота 2.0 D4D.
Благодаря!


Zinoto
Мнения: 1872
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Пон 06 апр 2015 9:09


Пусковият ток при стартер в добро състояние е повече от достатъчен независимо кой ще избереш. Теорията е, че при еди и същи Ач при по-голям пусков ток означава, че плочите са по-тънки и съответно по-малко издържат екстремни условия, но пак е относително като зависи от качеството на изработка. Прави ми впечатление, че всички, които си изброил са повече Aч от заводския. Имай предвид, че ако караш предимно в града, особено през зимата, повечето Ач са ти минус, защото постоянно ще остава недозареден и постепенно ще сулфатизира, съответно стартовия му ток ще падне бързо и ако не го дозареждаш един път на месец няма да изкара много. Ако караш предимно извънградско не пречи да си вземеш повече от 70 Ач. Неколкократно съм се убеждавал, че преминавайки от по-голям акумулатор към предписания от завода и дори малко по-малък съм забравял за всякакви акумулаторни неволи. В момента и аз търся такъв акумулатор за подобен автомобил и най-доброто е AGM технологията, има я на доста марки 70 Ач, 760А пусков ток, за често стартиране /старт - стоп/ Варта, Берга, Бош, Ексайд и др. Внимавай, че търговците са се изучили да те омаят с глупости само и само да продадат което имат, а не каквото ти трябва. Примерно тоя 70 ач на Варта е на почти същата цена като 77 ач, но имат и 70 ач по-евтин, но друга технология. Или нямам от тоя 70Ач ей тука тоя Банер... 5 Ач повече е по-добре... и т.н.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта