Кой акумулатор е по-добър за дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Съмнителният
Мнения: 1092
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
Автомобил: Bora 4 motion
Двигател: BDE 2002
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Съмнителният » Вто 26 яну 2010 6:16


Старият ми акумулатор беше Искра, но :bishop .Взех Берга 77-ца, със стартов ток 770 А за 222 лв.Такъв ми го препоръчаха силно.Засега в тези кучешки студове се държи супер.




Потребителски аватар
Th3_Storm
Мнения: 264
Регистриран на: Пон 16 мар 2009 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас Варна

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Th3_Storm » Сря 27 яну 2010 9:44


Когато си взех голфа го взех с Енерджи мисля че е който е 66 ампера.За лятото нямаше никакви проблеми (Колата е Голф 3 1,9 чист дизел) но тъй като в колата освен това захранвам и говорител Сони 15-ка и усилвател Пайнер и сега зимата неиска да пали с него като го сложа на зарядното след това няма ядове цял ден си пали.Сега искам смятам да си копувам нов акумулатор само че се чудя колко ампера да си взема и каква марка да е така че да не го зареждам секи ден или да не ми дават всеки ден ток.


Потребителски аватар
nikev
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 01 ное 2009 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот nikev » Сря 27 яну 2010 10:36


Лично аз бих препоръчал само - EXIDE. Железен с безумно силен първоначален подаващ ток! Не, че другите посочени от списващите форума са лоши, но за дизел просто му дишат праха. И това не го твърдя голословно. Всички яхти се нуждаят от първоначален силен ток за да стартират, но не всички марки АКУ го дават. Та в този ред на мисли - на едно приятелче-бизнесменче му се скапал акумулатора на новата яхтичка. Тъй като е българче и EXIDE са по-скъпички решил да си купи Бош Силвър, щото е по евтин. За по-сигурно го закупил от представителство на Бош, замерил го там и допълнително се презастраховал с някой друг амперчас над посочения в каталога за неговата яхта АКУ. Решил да стартира/да припали/ яхтата при -5. Хубаво, ама на второто завъртане - акумулатора "сдал". Шок и паника-бегом в представителството и луд скандал, че му пробутали скапан АКУ. След кратък дебат на "висок тон" - тия от представителството на Бош го "осведомили", че въпреки че АКУ-то отговаря на параметрите за яхта - Бош не е правят АКУ за яхти, а само за МПС-та. Демек - "объркал си рейса пич". Наложи се младежа на 53г. да се обажда в Италия където му е произведена яхтата и да ги пита какви АКУ препоръчват за същата. Отговорът - единствено EXIDE. Но българчето като "Тома неверни" и за да не се набута, реши първо да пробва,като за целта ме помоли да му "услужа" с моя АКУ - EXIDE 72 мегаампер=h. Какво да го правиш- "българче от Своге", как да му откажеш, след като може да "стори" сметка в ресторант 1000лв./да покажем колко сме баровци/, но му се свидят парици за ново АКУ. Да ама температурите вече бяха -14. С голямо "неудовлетворение" го свалих и всеобща изненада - стартера на яхтата завъртя два пъти и същата замърка. "Аш колсун" ми вика "те това е АКУ"!!! И бегом в магазина да си купи такъв акумулатор.Та цената за посочения ампераж на този АКУ е 220лв.- информация от 26.01. И сега няма проблеми.
Това е накратко историята,изводите да си прави всеки сам. Вече втори АКУ - EXIDE суркам - първият ми издържа 7г. и съм много доволен от тази марка. По-скъпо е но нямам никакви проблеми при запалването в тези студове.


dikanski
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik
Контакти:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот dikanski » Сря 20 юли 2011 3:26


radi_nrj написа:
BeckoTDI написа:За дизел акумулатора трябва да е с повишен стартов ток :012: Моя жален е само 60 амперчета Tudor (от Италия дойде с него) 2 години с басове и кви ли не консуматори го мъча.. зимата си пали от раз, но има 600-700 ампера стартов ток, та марката май е до късмет следващия ще гледам пак да е някой "корав"...


Стартовия ток зависи от броя на плочите в една клетка. Обаче размерите на клетката са стандартни и за да напъхаме в нея повече плочи какво можем да направим - правилно се сещата правим плочите по-тънки. Така вече сме направили тъки плочи и успяваме да напъхаме още една минусова и една плюсова плоча. Батерията дига стартовия ток с 100А, но интресното е че капацитета се е повишил с има няма 2-3% даже резервния капацитет при 20часа разряд е намалял. И видиш ли поради малката си маса минусовите плочи след няколко цикъла почват да корозират с, което съкращават живота на батерията.

С две думи каквото е могло да се измисли в оловно-киселите акумулатори отдавна е измислено и няма пълно щастие. Искаш висок стартов ток ОК ама се лишаваш от резервен капацитет и намаляваме живота на батерията.

И тук някой ще каже моя акумулатор еди какъв си голям боклук или много добър. И аз ще кажа, че въпреки голямата си цена Стартерните акумулатори са чедо на масово производство и винаги има възможност някой държащ се на магия да мине през всичкото тестово оборудване за милиони евро в завода и да попадне при вас, Но също така може и да уцелите кьоравото и да изкара да речем 7 години.

За да няма недоволни почти всички сериозни производители дават 2 години гаранция на акумулаторите за леки коли и камиони, и само 6 месеца за такситата (за такситата сами се сетете защо само 6 месеца).

Отдавна не е писано по темата но ми стана интересно и реших да напиша своя опит.Преди две години започнах работа в магазин за акумулатори и си взех Искра 12/55 за мотор 1.6 бензин/газ.месец март мой клиент дойде и си купи нов акумулатор за дизел 74 Ач.И каза ухилено че стария ми го подарява защото го взел с колата и бил много стар и за нищо не ставал.Еми как ще става като е 60 Ач.Да но големината на кутията като за 74Ач.Какво ще рече това-година на производство 2002 и по дебели плочи,което съответно води до капацитет 370А.Колата стартира без проблеми,дори и като беше студено.Преди седмица имах проблеми с вентилатора и се бе изтощил чак едва я отключих.Половин час каране и сега върти яко.Стигаме до извода че колите не изискват такива големи цифри на стартов ток.Проверете колко изисква вашта кола и си вземете акумулатор с по дебели плочи и нямада имате проблеми.А,акумулатора е Варта стандарт(обикновените с капачки).Надявам се да съм бил полезен


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Matematiks » Сря 19 окт 2011 10:31


maikomila

Как може в Нисан Микра да не са оставили място за по-голям аку :banghead:
Влиза само 62 а 72 взила трудно доста и не ме кефи

Какво да правя-взимам 62Ah

Насочил съм се към Топла


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот веселин » Сря 19 окт 2011 19:46


Matematiks написа:maikomila

Как може в Нисан Микра да не са оставили място за по-голям аку :banghead:
Влиза само 62 а 72 взила трудно доста и не ме кефи

Какво да правя-взимам 62Ah

Насочил съм се към Топла

Обади се на мъртвияСашо :wink: - ще ти уреди AC Delco на минимална цена :deal


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот lion_heart002 » Сря 19 окт 2011 20:14


От това което се продава в България,на нормални пари,си заслужава само Тopla!!!
Иначе като не купувам от бг,си взимам бош! В момента на едната кола съм с Бош силвър,на другата Topla-супер доволен...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот emo-gar » Сря 19 окт 2011 20:54


Последно писах през 2009г. в темата.Хвалих един БоХ от 2007 и един Банер от 2004 година!Е,още ги хваля и двата.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Matematiks » Чет 20 окт 2011 4:38


Взех Банер 62 Ah .
Продавача ми го препоръча,понеже бил за оригинално вграждане в Поло и били с по-добро каество и дебелина на плочите и бил над средния клас на Банер :wink: Иначе ме кефи,че е с тапи като Топла(такова исках,ама май Банер е по-добре)Има си тапи и око на една от тапите :P
152 лв с връщане на стария-иначе 190 :roll:

п.п. днес отивам в Кобра за преден джам,дано няма ексцесии facepalm


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Пешо2004 » Чет 20 окт 2011 9:41


Колеги дайте съвет.Мога да взема Varta Silver Dynamic 74 Ah за 186 лева ,обаче без гаранция.Да я взимам или да търся нещо от рода на Искра,Банер,Мол,Топла или Гигават с гаранция.Благодаря предварително.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот jollycatman » Чет 20 окт 2011 20:55


Преди точно 3 години си взех необслужваем Монбат 75Ah, 720A. Все още е в цветущо здраве (може би, защото го обслужвам редовно) и смятам да изкарам още толкова с него.

Последна промяна от jollycatman на Вто 01 ное 2011 20:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nasttii
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: от тука

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот nasttii » Чет 20 окт 2011 22:40


е нали е необслужваем какво толкова го обслужваш?


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот dlug » Чет 20 окт 2011 22:43


Пешо2004 написа:Колеги дайте съвет.Мога да взема Varta Silver Dynamic 74 Ah за 186 лева ,обаче без гаранция.Да я взимам или да търся нещо от рода на Искра,Банер,Мол,Топла или Гигават с гаранция.Благодаря предварително.

Колега...какво очакваш да ти кажат?
Ако не се прецака Вартата е по-добрият вариант. Въпросът е защо го дават без гаранция? Ако се прецака сам се сещаш колко назада си с парите...Аз лично не бих взел акумулатор без гаранция...но изборът си остава твой


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот KirilGeorgiev » Чет 20 окт 2011 22:49


Пешо2004 написа:Колеги дайте съвет.Мога да взема Varta Silver Dynamic 74 Ah за 186 лева ,обаче без гаранция.Да я взимам или да търся нещо от рода на Искра,Банер,Мол,Топла или Гигават с гаранция.Благодаря предварително.

Вземи го без да се чудиш какво като е без гаранция В българия гаранцията е малко разтегливо понятие дори да има


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот achodemo » Чет 20 окт 2011 22:53


dlug написа:
Пешо2004 написа:Колеги дайте съвет.Мога да взема Varta Silver Dynamic 74 Ah за 186 лева ,обаче без гаранция.Да я взимам или да търся нещо от рода на Искра,Банер,Мол,Топла или Гигават с гаранция.Благодаря предварително.

Колега...какво очакваш да ти кажат?
Ако не се прецака Вартата е по-добрият вариант. Въпросът е защо го дават без гаранция? Ако се прецака сам се сещаш колко назада си с парите...Аз лично не бих взел акумулатор без гаранция...но изборът си остава твой

Тази практика явно е масова , не знам само дали за Варта важи . Преди две години си взех Варта Силвър 74
И на мен също ми предложиха , отстъпка от порядъка на 20-30% , ако ми го дадът без гаранция , само че аз като пич :D си поисках гаранцията и си платих 230 лв и вече трета зима съм щастлив !

Varta си е доказана фирма за батерии , така че взимай смело ,ако не те бърка лева . Иначе търсиш рискована тънкана с български акумулатор :screwy



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: svetliosabev, tdi fen, w_smith и 63 госта