Колеги, понеже ми трябваше спешно АКУ, взех Banner 74ah със 640 стартов ток за Polo 96 1.9D AEF. Засега се държи, но не е било мега студено от порядъка на -10 градуса. Да попитам и при каране на колата в само 2 дни от седмицата, трябва ли да я припалвам вечер след работа или карането само събота и неделя е достатъчно , за да не замине акумулатора ?
Мерси предварително.
Кой акумулатор е по-добър за дизел
- tdi fen
- Мнения: 4252
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
с припалването няма да се заредиш нищо а ще изхабиш повече най-добре да си вземеш зарядно и да го дозареждашal3xbg написа:Колеги, понеже ми трябваше спешно АКУ, взех Banner 74ah със 640 стартов ток за Polo 96 1.9D AEF. Засега се държи, но не е било мега студено от порядъка на -10 градуса. Да попитам и при каране на колата в само 2 дни от седмицата, трябва ли да я припалвам вечер след работа или карането само събота и неделя е достатъчно , за да не замине акумулатора ?
Мерси предварително.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
al3xbg написа:Колеги, понеже ми трябваше спешно АКУ, взех Banner 74ah със 640 стартов ток за Polo 96 1.9D AEF. Засега се държи, но не е било мега студено от порядъка на -10 градуса. Да попитам и при каране на колата в само 2 дни от седмицата, трябва ли да я припалвам вечер след работа или карането само събота и неделя е достатъчно , за да не замине акумулатора ?
Мерси предварително.
Ако се кара по два дни нищо не необходимо да правиш за акумлатора
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
nasttii написа:е нали е необслужваем какво толкова го обслужваш?
Необслужваем - трънки! Две години мислих, че като е без тапи на клетките няма нужда да му се долива дестилирана вода. На третата като разбрах как се отваря се оказа, че едната клетка почти се е оголила.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
jollycatman написа:nasttii написа:е нали е необслужваем какво толкова го обслужваш?
Необслужваем - трънки! Две години мислих, че като е без тапи на клетките няма нужда да му се долива дестилирана вода. На третата като разбрах как се отваря се оказа, че едната клетка почти се е оголила.
И как се отваря необслужваем? Имам Бош такъв и е на поне 5-6 години, защото колата я имам от 4 и съм я взел с него. Почна да се предава обаче.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Почти всички необслужваеми акумулатори може да се отворят. Обикновено има някакъв стикер ърху тапите. Отлепва се и се махат както обикновено. Другият вариант е да е с цяла пластамсова тапа за всички клетки (като на жигулите от едно време )
До сега съм виждал само един единствен модел необслужваем акумулатор който наистина си е необслужваем. Цяла излята кутия, без тапи-без гявол.
До сега съм виждал само един единствен модел необслужваем акумулатор който наистина си е необслужваем. Цяла излята кутия, без тапи-без гявол.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Боша явно е така, то тия другите, за които говорите изобщо не са необслужваеми. Принципа на необслужваемия е изпарената вода да се кондензира и пак да се връща в клетките. Ако е с цяла тапа просто трябва да доливаш по малко вода често иначе е абсурд да издържи 5-6 години.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Колеги, това дали един акумулатор се води необслужваем има много малко общо с капака на кутията и вентилите. За да се категоризира един акумулатор като необслужваем е необходимо решетките на плочите да са изработени от оловно-калциева сплав (не олово-антимон като при обикновените акумулатори защото антимона реагира с кислорода във водата от електролита и водорода се изпарява).
При оловно-калциевите батерии също има консумация на вода, но при нормална експлоатация тя е минимална. За съжаление в милата ни татковина нормална експлоатация е имагинерно понятие. На моя акумулатор на 3 от клетките им бяха изскочили вентилите заради прекрасните ни пътища в резултат, на което се наложи на точно тези клетки да долея вода нищо, че акумулатора се води необслужваем. Така, хвъряйте им по една периодична проверка.
При оловно-калциевите батерии също има консумация на вода, но при нормална експлоатация тя е минимална. За съжаление в милата ни татковина нормална експлоатация е имагинерно понятие. На моя акумулатор на 3 от клетките им бяха изскочили вентилите заради прекрасните ни пътища в резултат, на което се наложи на точно тези клетки да долея вода нищо, че акумулатора се води необслужваем. Така, хвъряйте им по една периодична проверка.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
radi_nrj написа:Колеги, това дали един акумулатор се води необслужваем има много малко общо с капака на кутията и вентилите. За да се категоризира един акумулатор като необслужваем е необходимо решетките на плочите да са изработени от оловно-калциева сплав (не олово-антимон като при обикновените акумулатори защото антимона реагира с кислорода във водата от електролита и водорода се изпарява).
При оловно-калциевите батерии също има консумация на вода, но при нормална експлоатация тя е минимална. За съжаление в милата ни татковина нормална експлоатация е имагинерно понятие. На моя акумулатор на 3 от клетките им бяха изскочили вентилите заради прекрасните ни пътища в резултат, на което се наложи на точно тези клетки да долея вода нищо, че акумулатора се води необслужваем. Така, хвъряйте им по една периодична проверка.
Каква марка е? Как доля вода? Някой има ли с Бош да е успял да го отвори да долее вода?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Zinoto написа:Каква марка е? Как доля вода? Някой има ли с Бош да е успял да го отвори да долее вода?
Monbat Formula и при него се сваля един капак, на който е залепен етикета. Самия капак е на щипки и с широка права отвертка се внимателно по периферията. Има и такива, които са с така наречения двоен капак и не подлежат на отваряне без да повредиш самия капак.
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Значи предния ми акумулатор беше бош и беше не обслижваем, когато го махнах и сложих новия реших да видя дали има капак който се маха и да се налива дистилирана вода, обаче в последствие като изкъртих капачката отгоре, беше залепена и един път отворена вече няма затваряне !! И сега когато сложих новия който пак е бош и той също е капсолован и като се преебе хвърляш и слагаш нов. А за дизел акумулатор е хубаво да е най-малко 74 ап. даже някой слагат и 100
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Абе някой какво правят не ги гледай. Това увличане по големи акумулатори е грешно. Фабрично дават 63 Ah и са достатъчни, когато всичко ти е изправно. Няма смисъл да тормозиш генератора и в крайна сметка винаги големия остава недозареден, особенно при градско каране и съответно може по-бързо да спре да върши работа. Като обобщение на темата и отговор на автора на въпроса: Кой акумулатор е по-добър за дизел - този, който е предписан от производителя на автомобила и по възможност с най-голям стартов ток. Вече има акумулатори с една трета по-голям стартов ток от тези, които са се произвеждали когато е излязал автомобила от завода. Ето още един довод, че няма смисъл да се слага по-голям акумулатор от този, с който е бил.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Zinoto написа:Абе някой какво правят не ги гледай. Това увличане по големи акумулатори е грешно. Фабрично дават 63 Ah и са достатъчни, когато всичко ти е изправно. Няма смисъл да тормозиш генератора и в крайна сметка винаги големия остава недозареден, особенно при градско каране и съответно може по-бързо да спре да върши работа.
Недей да заблуждаваш колегите. Недозареждането на акумулатора зависи от много фактори и капацитета му не е един от тях.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Ти като не си наясно що се обаждаш а? Кой акумулатор ще се зареди по-добре при изправен автомобил и работа на мотора без консуматори за 15 минути примерно, колкото е обикновенно от стартирането до центъра на средно голям град. Кой ще постигне по-голяма гъстота на електролита? Точно тия 11 Ah разлика примерно няма нищо да те "стоплят" ако палиш по 5 пъти за по няколко минути. Това да не ти е бензинка? Обаче по-малкия ще остане в по-добра форма, защото се зарежда доста по-бързо.
- bkunev
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Предната Искра на баща ми изкара 7 години. Незнам какво и доля, ама едната клетка стана керемидено червена и си отиде . Пак си купи Искра 55 Ah. Аз сега съм с 77 амперова Искра. Доливам я редовно и я зареждам с каране. 3-та година и е. Стартовия ток не го помня и ме мързи да сляза да я видя. Вярно е че доста бързо изпарява водата и намаля електролита. Ама всяко нещо си иска поддръжката. Коства минути... Доволен съм!
Както написа един колега по горе, гледайте датата на производство и гаранцията... нищо вечно няма...
Както написа един колега по горе, гледайте датата на производство и гаранцията... нищо вечно няма...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта