Кой акумулатор е по-добър за дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот al3xbg » Пет 21 окт 2011 10:28


Колеги, понеже ми трябваше спешно АКУ, взех Banner 74ah със 640 стартов ток за Polo 96 1.9D AEF. Засега се държи, но не е било мега студено от порядъка на -10 градуса. Да попитам и при каране на колата в само 2 дни от седмицата, трябва ли да я припалвам вечер след работа или карането само събота и неделя е достатъчно , за да не замине акумулатора ?
Мерси предварително.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4227
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот tdi fen » Пет 21 окт 2011 10:33


al3xbg написа:Колеги, понеже ми трябваше спешно АКУ, взех Banner 74ah със 640 стартов ток за Polo 96 1.9D AEF. Засега се държи, но не е било мега студено от порядъка на -10 градуса. Да попитам и при каране на колата в само 2 дни от седмицата, трябва ли да я припалвам вечер след работа или карането само събота и неделя е достатъчно , за да не замине акумулатора ?
Мерси предварително.
с припалването няма да се заредиш нищо а ще изхабиш повече най-добре да си вземеш зарядно и да го дозареждаш


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 21 окт 2011 10:46


al3xbg написа:Колеги, понеже ми трябваше спешно АКУ, взех Banner 74ah със 640 стартов ток за Polo 96 1.9D AEF. Засега се държи, но не е било мега студено от порядъка на -10 градуса. Да попитам и при каране на колата в само 2 дни от седмицата, трябва ли да я припалвам вечер след работа или карането само събота и неделя е достатъчно , за да не замине акумулатора ?
Мерси предварително.

Ако се кара по два дни нищо не необходимо да правиш за акумлатора :beer


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот jollycatman » Пет 21 окт 2011 20:27


nasttii написа:е нали е необслужваем какво толкова го обслужваш?

Необслужваем - трънки! Две години мислих, че като е без тапи на клетките няма нужда да му се долива дестилирана вода. На третата като разбрах как се отваря се оказа, че едната клетка почти се е оголила.


Zinoto
Мнения: 1871
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Пет 21 окт 2011 21:02


jollycatman написа:
nasttii написа:е нали е необслужваем какво толкова го обслужваш?

Необслужваем - трънки! Две години мислих, че като е без тапи на клетките няма нужда да му се долива дестилирана вода. На третата като разбрах как се отваря се оказа, че едната клетка почти се е оголила.

И как се отваря необслужваем? Имам Бош такъв и е на поне 5-6 години, защото колата я имам от 4 и съм я взел с него. Почна да се предава обаче.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот dlug » Пет 21 окт 2011 23:34


Почти всички необслужваеми акумулатори може да се отворят. Обикновено има някакъв стикер ърху тапите. Отлепва се и се махат както обикновено. Другият вариант е да е с цяла пластамсова тапа за всички клетки (като на жигулите от едно време :) )
До сега съм виждал само един единствен модел необслужваем акумулатор който наистина си е необслужваем. Цяла излята кутия, без тапи-без гявол.


Zinoto
Мнения: 1871
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Съб 22 окт 2011 9:19


Боша явно е така, то тия другите, за които говорите изобщо не са необслужваеми. Принципа на необслужваемия е изпарената вода да се кондензира и пак да се връща в клетките. Ако е с цяла тапа просто трябва да доливаш по малко вода често иначе е абсурд да издържи 5-6 години.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот radi_nrj » Съб 22 окт 2011 18:06


Колеги, това дали един акумулатор се води необслужваем има много малко общо с капака на кутията и вентилите. За да се категоризира един акумулатор като необслужваем е необходимо решетките на плочите да са изработени от оловно-калциева сплав (не олово-антимон като при обикновените акумулатори защото антимона реагира с кислорода във водата от електролита и водорода се изпарява).
При оловно-калциевите батерии също има консумация на вода, но при нормална експлоатация тя е минимална. За съжаление в милата ни татковина нормална експлоатация е имагинерно понятие. На моя акумулатор на 3 от клетките им бяха изскочили вентилите заради прекрасните ни пътища в резултат, на което се наложи на точно тези клетки да долея вода нищо, че акумулатора се води необслужваем. Така, хвъряйте им по една периодична проверка.


Zinoto
Мнения: 1871
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Съб 22 окт 2011 20:32


radi_nrj написа:Колеги, това дали един акумулатор се води необслужваем има много малко общо с капака на кутията и вентилите. За да се категоризира един акумулатор като необслужваем е необходимо решетките на плочите да са изработени от оловно-калциева сплав (не олово-антимон като при обикновените акумулатори защото антимона реагира с кислорода във водата от електролита и водорода се изпарява).
При оловно-калциевите батерии също има консумация на вода, но при нормална експлоатация тя е минимална. За съжаление в милата ни татковина нормална експлоатация е имагинерно понятие. На моя акумулатор на 3 от клетките им бяха изскочили вентилите заради прекрасните ни пътища в резултат, на което се наложи на точно тези клетки да долея вода нищо, че акумулатора се води необслужваем. Така, хвъряйте им по една периодична проверка.

Каква марка е? Как доля вода? Някой има ли с Бош да е успял да го отвори да долее вода?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот radi_nrj » Съб 22 окт 2011 20:55


Zinoto написа:Каква марка е? Как доля вода? Някой има ли с Бош да е успял да го отвори да долее вода?


Monbat Formula и при него се сваля един капак, на който е залепен етикета. Самия капак е на щипки и с широка права отвертка се внимателно по периферията. Има и такива, които са с така наречения двоен капак и не подлежат на отваряне без да повредиш самия капак.


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Sashko_Trg » Нед 23 окт 2011 14:18


Значи предния ми акумулатор беше бош и беше не обслижваем, когато го махнах и сложих новия реших да видя дали има капак който се маха и да се налива дистилирана вода, обаче в последствие като изкъртих капачката отгоре, беше залепена и един път отворена вече няма затваряне !! И сега когато сложих новия който пак е бош и той също е капсолован и като се преебе хвърляш и слагаш нов. А за дизел акумулатор е хубаво да е най-малко 74 ап. даже някой слагат и 100 :)


Zinoto
Мнения: 1871
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Нед 23 окт 2011 14:34


Абе някой какво правят не ги гледай. Това увличане по големи акумулатори е грешно. Фабрично дават 63 Ah и са достатъчни, когато всичко ти е изправно. Няма смисъл да тормозиш генератора и в крайна сметка винаги големия остава недозареден, особенно при градско каране и съответно може по-бързо да спре да върши работа. Като обобщение на темата и отговор на автора на въпроса: Кой акумулатор е по-добър за дизел - този, който е предписан от производителя на автомобила и по възможност с най-голям стартов ток. Вече има акумулатори с една трета по-голям стартов ток от тези, които са се произвеждали когато е излязал автомобила от завода. Ето още един довод, че няма смисъл да се слага по-голям акумулатор от този, с който е бил.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот radi_nrj » Нед 23 окт 2011 18:02


Zinoto написа:Абе някой какво правят не ги гледай. Това увличане по големи акумулатори е грешно. Фабрично дават 63 Ah и са достатъчни, когато всичко ти е изправно. Няма смисъл да тормозиш генератора и в крайна сметка винаги големия остава недозареден, особенно при градско каране и съответно може по-бързо да спре да върши работа.


Недей да заблуждаваш колегите. Недозареждането на акумулатора зависи от много фактори и капацитета му не е един от тях.


Zinoto
Мнения: 1871
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Нед 23 окт 2011 20:35


Ти като не си наясно що се обаждаш а? Кой акумулатор ще се зареди по-добре при изправен автомобил и работа на мотора без консуматори за 15 минути примерно, колкото е обикновенно от стартирането до центъра на средно голям град. Кой ще постигне по-голяма гъстота на електролита? Точно тия 11 Ah разлика примерно няма нищо да те "стоплят" ако палиш по 5 пъти за по няколко минути. Това да не ти е бензинка? Обаче по-малкия ще остане в по-добра форма, защото се зарежда доста по-бързо.


Потребителски аватар
bkunev
Мнения: 397
Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот bkunev » Нед 23 окт 2011 20:37


Предната Искра на баща ми изкара 7 години. Незнам какво и доля, ама едната клетка стана керемидено червена и си отиде :bishop. Пак си купи Искра 55 Ah. Аз сега съм с 77 амперова Искра. Доливам я редовно и я зареждам с каране. 3-та година и е. Стартовия ток не го помня и ме мързи да сляза да я видя. Вярно е че доста бързо изпарява водата и намаля електролита. Ама всяко нещо си иска поддръжката. Коства минути... Доволен съм!
Както написа един колега по горе, гледайте датата на производство и гаранцията... нищо вечно няма... :beer :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта