Кой акумулатор е по-добър за дизел
- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Старият ми акумулатор беше Искра, но .Взех Берга 77-ца, със стартов ток 770 А за 222 лв.Такъв ми го препоръчаха силно.Засега в тези кучешки студове се държи супер.
- Th3_Storm
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас Варна
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Когато си взех голфа го взех с Енерджи мисля че е който е 66 ампера.За лятото нямаше никакви проблеми (Колата е Голф 3 1,9 чист дизел) но тъй като в колата освен това захранвам и говорител Сони 15-ка и усилвател Пайнер и сега зимата неиска да пали с него като го сложа на зарядното след това няма ядове цял ден си пали.Сега искам смятам да си копувам нов акумулатор само че се чудя колко ампера да си взема и каква марка да е така че да не го зареждам секи ден или да не ми дават всеки ден ток.
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Лично аз бих препоръчал само - EXIDE. Железен с безумно силен първоначален подаващ ток! Не, че другите посочени от списващите форума са лоши, но за дизел просто му дишат праха. И това не го твърдя голословно. Всички яхти се нуждаят от първоначален силен ток за да стартират, но не всички марки АКУ го дават. Та в този ред на мисли - на едно приятелче-бизнесменче му се скапал акумулатора на новата яхтичка. Тъй като е българче и EXIDE са по-скъпички решил да си купи Бош Силвър, щото е по евтин. За по-сигурно го закупил от представителство на Бош, замерил го там и допълнително се презастраховал с някой друг амперчас над посочения в каталога за неговата яхта АКУ. Решил да стартира/да припали/ яхтата при -5. Хубаво, ама на второто завъртане - акумулатора "сдал". Шок и паника-бегом в представителството и луд скандал, че му пробутали скапан АКУ. След кратък дебат на "висок тон" - тия от представителството на Бош го "осведомили", че въпреки че АКУ-то отговаря на параметрите за яхта - Бош не е правят АКУ за яхти, а само за МПС-та. Демек - "объркал си рейса пич". Наложи се младежа на 53г. да се обажда в Италия където му е произведена яхтата и да ги пита какви АКУ препоръчват за същата. Отговорът - единствено EXIDE. Но българчето като "Тома неверни" и за да не се набута, реши първо да пробва,като за целта ме помоли да му "услужа" с моя АКУ - EXIDE 72 мегаампер=h. Какво да го правиш- "българче от Своге", как да му откажеш, след като може да "стори" сметка в ресторант 1000лв./да покажем колко сме баровци/, но му се свидят парици за ново АКУ. Да ама температурите вече бяха -14. С голямо "неудовлетворение" го свалих и всеобща изненада - стартера на яхтата завъртя два пъти и същата замърка. "Аш колсун" ми вика "те това е АКУ"!!! И бегом в магазина да си купи такъв акумулатор.Та цената за посочения ампераж на този АКУ е 220лв.- информация от 26.01. И сега няма проблеми.
Това е накратко историята,изводите да си прави всеки сам. Вече втори АКУ - EXIDE суркам - първият ми издържа 7г. и съм много доволен от тази марка. По-скъпо е но нямам никакви проблеми при запалването в тези студове.
Това е накратко историята,изводите да си прави всеки сам. Вече втори АКУ - EXIDE суркам - първият ми издържа 7г. и съм много доволен от тази марка. По-скъпо е но нямам никакви проблеми при запалването в тези студове.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
radi_nrj написа:BeckoTDI написа:За дизел акумулатора трябва да е с повишен стартов ток Моя жален е само 60 амперчета Tudor (от Италия дойде с него) 2 години с басове и кви ли не консуматори го мъча.. зимата си пали от раз, но има 600-700 ампера стартов ток, та марката май е до късмет следващия ще гледам пак да е някой "корав"...
Стартовия ток зависи от броя на плочите в една клетка. Обаче размерите на клетката са стандартни и за да напъхаме в нея повече плочи какво можем да направим - правилно се сещата правим плочите по-тънки. Така вече сме направили тъки плочи и успяваме да напъхаме още една минусова и една плюсова плоча. Батерията дига стартовия ток с 100А, но интресното е че капацитета се е повишил с има няма 2-3% даже резервния капацитет при 20часа разряд е намалял. И видиш ли поради малката си маса минусовите плочи след няколко цикъла почват да корозират с, което съкращават живота на батерията.
С две думи каквото е могло да се измисли в оловно-киселите акумулатори отдавна е измислено и няма пълно щастие. Искаш висок стартов ток ОК ама се лишаваш от резервен капацитет и намаляваме живота на батерията.
И тук някой ще каже моя акумулатор еди какъв си голям боклук или много добър. И аз ще кажа, че въпреки голямата си цена Стартерните акумулатори са чедо на масово производство и винаги има възможност някой държащ се на магия да мине през всичкото тестово оборудване за милиони евро в завода и да попадне при вас, Но също така може и да уцелите кьоравото и да изкара да речем 7 години.
За да няма недоволни почти всички сериозни производители дават 2 години гаранция на акумулаторите за леки коли и камиони, и само 6 месеца за такситата (за такситата сами се сетете защо само 6 месеца).
Отдавна не е писано по темата но ми стана интересно и реших да напиша своя опит.Преди две години започнах работа в магазин за акумулатори и си взех Искра 12/55 за мотор 1.6 бензин/газ.месец март мой клиент дойде и си купи нов акумулатор за дизел 74 Ач.И каза ухилено че стария ми го подарява защото го взел с колата и бил много стар и за нищо не ставал.Еми как ще става като е 60 Ач.Да но големината на кутията като за 74Ач.Какво ще рече това-година на производство 2002 и по дебели плочи,което съответно води до капацитет 370А.Колата стартира без проблеми,дори и като беше студено.Преди седмица имах проблеми с вентилатора и се бе изтощил чак едва я отключих.Половин час каране и сега върти яко.Стигаме до извода че колите не изискват такива големи цифри на стартов ток.Проверете колко изисква вашта кола и си вземете акумулатор с по дебели плочи и нямада имате проблеми.А,акумулатора е Варта стандарт(обикновените с капачки).Надявам се да съм бил полезен
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Как може в Нисан Микра да не са оставили място за по-голям аку
Влиза само 62 а 72 взила трудно доста и не ме кефи
Какво да правя-взимам 62Ah
Насочил съм се към Топла
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Matematiks написа:maikomila
Как може в Нисан Микра да не са оставили място за по-голям аку
Влиза само 62 а 72 взила трудно доста и не ме кефи
Какво да правя-взимам 62Ah
Насочил съм се към Топла
Обади се на мъртвияСашо - ще ти уреди AC Delco на минимална цена
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
От това което се продава в България,на нормални пари,си заслужава само Тopla!!!
Иначе като не купувам от бг,си взимам бош! В момента на едната кола съм с Бош силвър,на другата Topla-супер доволен...
Иначе като не купувам от бг,си взимам бош! В момента на едната кола съм с Бош силвър,на другата Topla-супер доволен...
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Последно писах през 2009г. в темата.Хвалих един БоХ от 2007 и един Банер от 2004 година!Е,още ги хваля и двата.
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Взех Банер 62 Ah .
Продавача ми го препоръча,понеже бил за оригинално вграждане в Поло и били с по-добро каество и дебелина на плочите и бил над средния клас на Банер Иначе ме кефи,че е с тапи като Топла(такова исках,ама май Банер е по-добре)Има си тапи и око на една от тапите
152 лв с връщане на стария-иначе 190
п.п. днес отивам в Кобра за преден джам,дано няма ексцесии
Продавача ми го препоръча,понеже бил за оригинално вграждане в Поло и били с по-добро каество и дебелина на плочите и бил над средния клас на Банер Иначе ме кефи,че е с тапи като Топла(такова исках,ама май Банер е по-добре)Има си тапи и око на една от тапите
152 лв с връщане на стария-иначе 190
п.п. днес отивам в Кобра за преден джам,дано няма ексцесии
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Колеги дайте съвет.Мога да взема Varta Silver Dynamic 74 Ah за 186 лева ,обаче без гаранция.Да я взимам или да търся нещо от рода на Искра,Банер,Мол,Топла или Гигават с гаранция.Благодаря предварително.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Преди точно 3 години си взех необслужваем Монбат 75Ah, 720A. Все още е в цветущо здраве (може би, защото го обслужвам редовно) и смятам да изкарам още толкова с него.
Последна промяна от jollycatman на Вто 01 ное 2011 20:45, променено общо 1 път.
- nasttii
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: от тука
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
е нали е необслужваем какво толкова го обслужваш?
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Пешо2004 написа:Колеги дайте съвет.Мога да взема Varta Silver Dynamic 74 Ah за 186 лева ,обаче без гаранция.Да я взимам или да търся нещо от рода на Искра,Банер,Мол,Топла или Гигават с гаранция.Благодаря предварително.
Колега...какво очакваш да ти кажат?
Ако не се прецака Вартата е по-добрият вариант. Въпросът е защо го дават без гаранция? Ако се прецака сам се сещаш колко назада си с парите...Аз лично не бих взел акумулатор без гаранция...но изборът си остава твой
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Пешо2004 написа:Колеги дайте съвет.Мога да взема Varta Silver Dynamic 74 Ah за 186 лева ,обаче без гаранция.Да я взимам или да търся нещо от рода на Искра,Банер,Мол,Топла или Гигават с гаранция.Благодаря предварително.
Вземи го без да се чудиш какво като е без гаранция В българия гаранцията е малко разтегливо понятие дори да има
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
dlug написа:Пешо2004 написа:Колеги дайте съвет.Мога да взема Varta Silver Dynamic 74 Ah за 186 лева ,обаче без гаранция.Да я взимам или да търся нещо от рода на Искра,Банер,Мол,Топла или Гигават с гаранция.Благодаря предварително.
Колега...какво очакваш да ти кажат?
Ако не се прецака Вартата е по-добрият вариант. Въпросът е защо го дават без гаранция? Ако се прецака сам се сещаш колко назада си с парите...Аз лично не бих взел акумулатор без гаранция...но изборът си остава твой
Тази практика явно е масова , не знам само дали за Варта важи . Преди две години си взех Варта Силвър 74
И на мен също ми предложиха , отстъпка от порядъка на 20-30% , ако ми го дадът без гаранция , само че аз като пич си поисках гаранцията и си платих 230 лв и вече трета зима съм щастлив !
Varta си е доказана фирма за батерии , така че взимай смело ,ако не те бърка лева . Иначе търсиш рискована тънкана с български акумулатор
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 168 госта