H75 и дебитомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
WucciaN
Мнения: 157
Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

H75 и дебитомер

Мнениеот WucciaN » Нед 18 окт 2009 17:04


Здравейте колеги. Карам ГОЛФ 3 1.9ТДИ 110 коня (АФН) . Понеже мисля да му сменям турбото купих ТУРБО от ПАСАТ 131 коня Помпа Дюза, ще сменям дюзите (ще купувам дюзи от колегата Brezel) и ще ми качвам чип ( пак от него ) Колегата Brezel ми каза че трябва да се сменят въпросното нещо ( Н75 ) разбрах, че е някакъв клапан ама не мога да намеря нищо като информация само разбрах, че разтоварва турбото. Ако трябва да се сменя с какво трябва да се сменя ? Същото се отнася за дебитомера и за него ми каза, че трябва да се сменя ? ама с какво да се сменя ? Ще съм благодарен ако има някои който може да ме вкара малко в час с тези неща . :обичам ви
Поздрави !!!




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: H75 и дебитомер

Мнениеот morfei1 » Нед 18 окт 2009 17:57


Ми сменят се с такива от 130к.с


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: H75 и дебитомер

Мнениеот Brezel » Нед 18 окт 2009 22:40


morfei1 написа:Ми сменят се с такива от 130к.с


Не не си прав.

Сменят се с такива каквито са оригиналните.
Н75 е клапана който управлява турбината. С времето остарява и почва да не управлява турбото както требва. Турбинат апчова д аправи пикови налягания който ЕКУто не ги усеща и когато това много се влоши турбото се чупи. Дали Н75 е за смяна е трудно да се диагностицира но щом ше се прави тунинг кола ако искаш да си си насигурно че турбото няма да прави мизерии е добре да го смениш. Все пак тия АФНи са на по 12 години.

Дебитомера ако не е вред колата не върви как требва. Много хора го чистят закрепва се за малко и после пак се влошава. Дебитомера грешки не записва когато се прецака. Трябва с живи данни от колата да се гледа и да се прецени дали е за смяна. Аз лично на всеки 140 000 км сменям дебитомер (даже и на по малко) щото лек аполека почва да прави мизерии. Дебитомер и Н75 се сменят с НОВИ и то оригинални за да няма главоболия.

Тия неща се отнасят не само за тунинг тди а при съвсем нормално ТДИ ако искате всичко да е добре и да си върви колата как требва.

40-50 % от турбините при ТДИ се трошат заради Н75. Повечето срвизи незнаят как да го засечат дали е вред или не. Затова като се сложи нова турбина тя пак заминава бързо. Другото което е опасно е зацапването на геометрията но и за него има писано.

Също так акогато се слага турбо втора упортеба е божа работа дали предишния собственик го е гледал как требва. Тоест въпреки всичко да ти е вред ако сложиш изтормозена турбина пак може да замине.

Маслото също трябва да е хубаво



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 40 госта