Пламенчо, имам лошото усещене, че в главата ти е пълна бъркотия. Събираш баби и жаби.
Температурата на изгаряне е свързана, естествено, с калоричността на изгаряното гориво, но зависимостта не е еднозначна. Има и други фактори, които влияят и то доста съществено, в частност количеството вода, което се отделя, при изгаряне на определено количество от въглеводородното гориво. Това разбира се не означава, че при изгарянето на чист водород изобщо не се отделя топлинна енергия .
Пропанът има почти двойно по-висока калоричност от ацетилена, но при изгарянето си не може да развие температурите, които се получават в ацетиленовите горелки.
Дизелът е смес на по-тежки въглеводородни фракции от бензина, т.е. количеството на водородните атоми в него, по отношение на въглеродните е по-малко. А водород означава раждащ вода.
Начинът на формиране на горивната смес пък съвсем не влияе на температурата, която се получава при горенето. Повтарям НАЧИНА, а не параметрите на тази горивна смес.
Формирането на горивната смес в съвременните двигатели е едно и също, без значение с дизел ли работят те или с бензин - директно впръскване през дюза. Но дизелите продължават да са с по-голям КПД. (Нещо повече, има двигатели с вътрешно горене, и то от преди повече от 30 г., които са всеядни и работят (с различен успех, но все пак достатъчно успешно) с всякакви горива от бензин през керосин до дизел, а предполагам че и с ЛКК ще работят. За справка - буталният двигател на танк Т72.)
Формулата на Карно е фундаментална зависимост между температурите по време на процесите в двигателя и неговият КПД и при съизмерими температури на изпусканите газове НЯМА КАК двигателят с по-високия КПД, т.е. дизеловия, да има по-ниска температура на изгаряне на горивото, по време на работния цикъл.
Не мислех, че под "по-стари" имаш предвид праотеца на дизеловите мотори - първородната рожба на Рудолф Дизел. За мен "по-стари", са класическите камерни дизели без турбо или друго предварително сгъстяване. В тях, между другото, компресията, т.е. съотношението между обемите при ДМТ и ГМТ, (да не се бърка с налягането) създавана в цилиндрите е по-висока отколкото в турбоверсиите. Ясно защо, надявам се.
Дизел+ГАЗ
- plamencho_
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: русе
Re: Дизел+ГАЗ
sashot доста си прав....ясно е че на принудителното пълнене степеннта на сгъстяване е по ниска, за смесобразуването крайслер мисля че пуснаха бензинов мотор с директно впръскване на бензина и мотора е доста икономичен (някакво предаване даваха по кабелната) от 2.0л 150к.с. разход извън градцко 5л
но давам ти пример:
преобразуване на дизелов двг СЧ25/35 да работи изцяло на природен газ температурата на изгорелите газове се повиши и температурата на охлаждащата течност също, степеннта на сгъстяване е смъкната от 12,5 на 8,5 икономичността се подобри вредните емисии драстично паднаха, мощността също се покачи.
От къде идва тази топлина тогава ?
двигатела на танка едва ли работи с едно и също кпд при различните горива...(то и реактивните двг си горят к'вот им сипиш ама ако беше така нямаше да карат самолетите с керосин ами с мазут че е по-ефтин литара)
не се заяждам, то че неразбирам е ясно, но споделям каквото съм видял...
Данни за употребяваните степени на сгъстяване
Видове двигатели ε
Компресорни двигатели 14÷15
Без компресорни двигатели със струйно разпръскване 12÷13
Без компресорни двигатели с пред камерно разпръскване 16÷17
Газови двигатели с високо сгъстяване 12÷14
Газови двигатели с електрическо запалване 5÷9
но давам ти пример:
преобразуване на дизелов двг СЧ25/35 да работи изцяло на природен газ температурата на изгорелите газове се повиши и температурата на охлаждащата течност също, степеннта на сгъстяване е смъкната от 12,5 на 8,5 икономичността се подобри вредните емисии драстично паднаха, мощността също се покачи.
От къде идва тази топлина тогава ?
двигатела на танка едва ли работи с едно и също кпд при различните горива...(то и реактивните двг си горят к'вот им сипиш ама ако беше така нямаше да карат самолетите с керосин ами с мазут че е по-ефтин литара)
не се заяждам, то че неразбирам е ясно, но споделям каквото съм видял...
Данни за употребяваните степени на сгъстяване
Видове двигатели ε
Компресорни двигатели 14÷15
Без компресорни двигатели със струйно разпръскване 12÷13
Без компресорни двигатели с пред камерно разпръскване 16÷17
Газови двигатели с високо сгъстяване 12÷14
Газови двигатели с електрическо запалване 5÷9
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Дизел+ГАЗ
Пламенчо, температурата на изгорелите газове, които се изпускат от цилиндъра и температурата на газовете, по време на работния ход на буталото не са едно и също. Погледни формулата на Карно, там участват и двете величини и ще се ориентираш какво и как. Само по себе си, покачването на температурата на газовете, при изпускането им, влошава КПД на двигателя.
Не мога да повярвам, че е имало работещ дизел с компресия 12.5. Прекалено е малко според мен. Дори и при двигателите с турбонаддув, компресията е от порядъка на 18-19, при атмосферните отива към 40.
Използването на мазута, в качеството му на гориво, е свързано с доста проблеми, поради което то се ограничава най-вече до изгаряне в горелки за подгряване на парни котли. Не напразно едно от популярните му названия е "котелно гориво". Запалването и разпалването на тази горелка си е едно малко приключение, и като правило се извършва с по-лека фракция, дизел например. Големите гъстота и вискозитет на мазута, при нормални температури, го правят неподходящ за използване в малки двигатели и превозни средства, където теглото на силовия агрегат е от съществено или решаващо значение (автомобили, самолети). Така че реактивен двигател с мазут - посибъл, бът уери дификъл. ДВГ - тоже ))).
Освен това, изгарянето му е свързано с много сериозно замърсяване на въздуха. Очистните съоръжения са сложни и скъпи, затова най-добре мазутът на крекинг и в по-леки горива.
Определено този танков двигател работи най-добре с дизелово гориво, просто защото е оптимизиран за него. Но е предвидена възможност за алтернатива, при необходимост. Все пак става дума за бойна машина, която е предназначена да работи в различни, от обичайните за един автомобил например, условия. Просто дадох за пример тази технологичен подход, като предположих че ще е доста любопитен, особено за по-младото поколение, което не е имало реален допир с Т-72 и изобщо военна техника.
Не мога да повярвам, че е имало работещ дизел с компресия 12.5. Прекалено е малко според мен. Дори и при двигателите с турбонаддув, компресията е от порядъка на 18-19, при атмосферните отива към 40.
Използването на мазута, в качеството му на гориво, е свързано с доста проблеми, поради което то се ограничава най-вече до изгаряне в горелки за подгряване на парни котли. Не напразно едно от популярните му названия е "котелно гориво". Запалването и разпалването на тази горелка си е едно малко приключение, и като правило се извършва с по-лека фракция, дизел например. Големите гъстота и вискозитет на мазута, при нормални температури, го правят неподходящ за използване в малки двигатели и превозни средства, където теглото на силовия агрегат е от съществено или решаващо значение (автомобили, самолети). Така че реактивен двигател с мазут - посибъл, бът уери дификъл. ДВГ - тоже ))).
Освен това, изгарянето му е свързано с много сериозно замърсяване на въздуха. Очистните съоръжения са сложни и скъпи, затова най-добре мазутът на крекинг и в по-леки горива.
Определено този танков двигател работи най-добре с дизелово гориво, просто защото е оптимизиран за него. Но е предвидена възможност за алтернатива, при необходимост. Все пак става дума за бойна машина, която е предназначена да работи в различни, от обичайните за един автомобил например, условия. Просто дадох за пример тази технологичен подход, като предположих че ще е доста любопитен, особено за по-младото поколение, което не е имало реален допир с Т-72 и изобщо военна техника.
- plamencho_
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: русе
Re: Дизел+ГАЗ
Добре гледам формулта на Карно и явно нещо немога да разбера пак... защо се получава този ефект тогава ??? Нали първо горивото е газово демек смесва се в пъти по-бързо с въздуха (по-добро смесообразуване по-добро изгаряне, по-висока образувана топлина),а ти ми викаш че кпд-то пада
То да ти кажа може и да не запали дизел с тази компресия под 12,5 ! Говоря ти за постоянна величина СТЕПЕН НА ЗГЪСТЯВАНЕ демек овеличил съм горивната камера за да намаля степеннта на сгъстяване от там и компресията да няма проблеми...
Това с мазута беше просто ей-така за парлама дето се вика (въглища ми се струваше по-грубо)
Уф както и да е... то го обърнахме на чат но според мен е скъпа инвестиция ако се прави както трябва дизел+газ (освен ако не се минават доста км с тази кола)
Най-добре е някой който го е правил на ЛЕК АВТОМОБИЛ да сподели
То да ти кажа може и да не запали дизел с тази компресия под 12,5 ! Говоря ти за постоянна величина СТЕПЕН НА ЗГЪСТЯВАНЕ демек овеличил съм горивната камера за да намаля степеннта на сгъстяване от там и компресията да няма проблеми...
Това с мазута беше просто ей-така за парлама дето се вика (въглища ми се струваше по-грубо)
Уф както и да е... то го обърнахме на чат но според мен е скъпа инвестиция ако се прави както трябва дизел+газ (освен ако не се минават доста км с тази кола)
Най-добре е някой който го е правил на ЛЕК АВТОМОБИЛ да сподели
Re: Дизел+ГАЗ
Колеги, какви са тези лекции. Най-важното е, че газо-дизела работи без проблем и се постига значителна икономия на гориво и по-малко вредни емисии.
Мощноста на ДВГ-то също се повишава което не е опасно за мотора, защото не се използват бързо горящи горива като на бегачките...
Успех
Мощноста на ДВГ-то също се повишава което не е опасно за мотора, защото не се използват бързо горящи горива като на бегачките...
Успех
- krumov
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 19:01
- Автомобил: Пасат Б4
- Двигател: ABS
- Местоположение: София
Re: Дизел+ГАЗ
Колега emm69 имаш лично аз ще рискувам с монтаж на газ защото при 2.30лв.за литър нафта при 10 на 100 ми е в повече.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Дизел+ГАЗ
krumov написа:Колега emm69 имаш лично аз ще рискувам с монтаж на газ защото при 2.30лв.за литър нафта при 10 на 100 ми е в повече.
Тази тема не са ли и ударили няколко катинара вече.Правите си гавра не само с колите,ами и със себе си!
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел+ГАЗ
H2O написа:krumov написа:Колега emm69 имаш лично аз ще рискувам с монтаж на газ защото при 2.30лв.за литър нафта при 10 на 100 ми е в повече.
Тази тема не са ли и ударили няколко катинара вече.Правите си гавра не само с колите,ами и със себе си!
Колега а на теб какъв ти е проблема?Колите са си тяхни както и парите ,които ще дават за ремонт ако се наложи.нито те карат да го правиш на твоята кола,нито ти искат пари ако се наложи да ремонтират нещо от последствията. Лично аз имам познат,който кара C-класа 220 дизел на и на газ и мога да ти кажа че вървенето е коренно различно от преди ,а и икономията си е икономия.Ако се кара доста се избива за минимално време.А ако тази тема не те вълнува не взимай мнение и не преглеждай темата.
Извинявам се ако съм те засегнал с нещо,но мисля,че съм прав
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Дизел+ГАЗ
Някой сложил ли е вече газчица на печките ни , дайте мнения какво е ?
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2923
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Mercedes W210
- Двигател: 290TD
- Местоположение: Силистра
Re: Дизел+ГАЗ
Един познат, който се върна от САЩ разправя че там масово на дизелите слагали една дюза на всмукатела, която пръска газ (пропан бутан) при определени обороти и колата тръгвала да бяга доста.Някой да знае за нещо подобно
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 14 юни 2009 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Дизел+ГАЗ
Колеги,ако има къде да си сложа газ на печката,кажете...навит съм да експериментирам,имам още един двигател.Мислех да го правя и без това на метан.Доколкото знам най калоричното гориво.И ако се направи добре степента на сгъстяване,сиреч 11,5-12 ,повече не става за да може да гори и бензин, ще ми гори малко и ще върви много.Ама е свързано с много ????? къде да намеря подходящите части....за това ако сложа газ и намаля разхода,на нафта ще е супер!Ако ееемм69 знае нещо да каже,изглежда доста запознат с темата.Благодаря
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 21 фев 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел+ГАЗ
В Севлиево монтират ГАЗ на дизел. Мои познат сложи на Спринтер 312 зна4ително се повиши мощността и падна разхода... Буса всиака седмица ходи до Италиа. Разход за 1200км 6литра ГАЗ, нафтата е 8 на 100 това сус платформа /500kg/ и автомобил /1000-1300kg/
Без ГАЗта харчеше 12-13нафта празен-пулен
Извиниавам се за правописа
Без ГАЗта харчеше 12-13нафта празен-пулен
Извиниавам се за правописа
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Дизел+ГАЗ
само напиши буса дали е CDI?
на предкамерен мотор е лесно ,но на безкамерен с електроника май не се получава
п.п резултат от проби около 30мотора за боклука (тди най старото най държи на такава гавра,а колкото по ново е ;комънрейл системата пък се шашка при данните от дюзите-не става въпрос само за ваг групата)три мерцедеса скъсаха колянов вал и все на първа биелна шиика
на предкамерен мотор е лесно ,но на безкамерен с електроника май не се получава
п.п резултат от проби около 30мотора за боклука (тди най старото най държи на такава гавра,а колкото по ново е ;комънрейл системата пък се шашка при данните от дюзите-не става въпрос само за ваг групата)три мерцедеса скъсаха колянов вал и все на първа биелна шиика
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 21 фев 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел+ГАЗ
312 с 2.9 турбодизел - не ЦДИ...
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Дизел+ГАЗ
за това говорим ,за стария тип дизел,който е на доизживяване............................
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта