дайте процедура за лесно палене в студа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот milmar » Пон 27 дек 2010 14:31


Карам дизели от 5-6 години и от моя опит знам :
1. Ако има гориво (не е замръзнало примерно) и стартера успее да развърти мотора - винаги пали :да: . Важни са : добър акумулатор , добра инсталация , добър стартер ... и разумен водач :idea:
2. В голям студ имаш право само на един опит , максимум два , ако не запали - забрави :) .
3. TDI мотор пали и без нито една подгревна свещ дори и под -20 градуса
4. Обикновен дизел (предкамерни D или TD ) при ниски температури не палят и при само една изгоряла свещ .
5. Какъвто и да е дизел не пали ако му "замръзне" горивото , т.е. задължително слагайте добавки !
6. Никога не съм ползвал спрей




tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот tarikat89 » Пон 27 дек 2010 14:48


milmar написа:Карам дизели от 5-6 години и от моя опит знам :
1. Ако има гориво (не е замръзнало примерно) и стартера успее да развърти мотора - винаги пали :да: . Важни са : добър акумулатор , добра инсталация , добър стартер ... и разумен водач :idea:
2. В голям студ имаш право само на един опит , максимум два , ако не запали - забрави :) .
3. TDI мотор пали и само с една подгревна свещ дори и под -20 градуса
4. Обикновен дизел (предкамерни D или TD ) при ниски температури не палят и при само една изгоряла свещ .
5. Какъвто и да е дизел не пали ако му "замръзне" горивото , т.е. задължително слагайте добавки !
6. Никога не съм ползвал спрей


относно 4та точна не е така.. ТД (ААЗ) и на 3свещи пали и то от раз,въпроса е че прекъсва и след няколко секунди чак се нормализира..
относно 2ра точна пак не е така..мазда 323 с издухана гарнитура при -15-18градуса върти като луда доста време и доста опити докато не запали..въпроса упира до читав акумулатор..тойота карина 2.0д при 4ри изгорели свещи пали но не от раз а с повечко въртене..сеат толедо на -10 1.9тд без нафта вътреше доста време докато засмуче нещо да запали..


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот Ljubon » Пон 27 дек 2010 16:28


milmar написа: 4. Обикновен дизел (предкамерни D или TD ) при ниски температури не палят и при само една изгоряла свещ .

Тук грешиш доста. Трябва малко повече въртене и като припали да подадеш газ.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот milmar » Пон 27 дек 2010 16:56


Ljubon написа:
milmar написа: 4. Обикновен дизел (предкамерни D или TD ) ....

Тук грешиш доста...


Аз не греша , а споделям моя опит , написал съм го черно на бяло "моя опит" , не казвам че това е истината :D .

Не знам Тойота и Нисан дизел как вървят с издухана гарнитура (т.е. карал съм Toyota Corolla 2.0 D) , но казвам че от мой опит , в голям студ , с подгрева и развъртането на мотора имаш право на максимум 2 опита :D . След това има едно мудно въртене , не че стартера не върти , но това е безрезултатно тормозене и издевателство над акумулатор и стартер :idea: .

Като казвам студено имам предвид не (-5 ) градуса :D , а температура (-15)-(-20) градуса . Аз съм зависим от автомобила си и всеки ден сутрин потеглям с него , така че ми се е случвало да паля при под -20 градуса .


Потребителски аватар
turrisi
Мнения: 448
Регистриран на: Сря 10 ное 2010 9:44
Автомобил: AUDI
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот turrisi » Пет 07 яну 2011 19:54


пия една греяна и бутам...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот milmar » Пет 07 яну 2011 22:01


turrisi написа:пия една греяна и бутам...

За дизел съм чувал , като го бутнеш веднъж-дваж :bishop ....


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот Ivelin » Съб 08 яну 2011 1:29


milmar написа:
turrisi написа:пия една греяна и бутам...

За дизел съм чувал , като го бутнеш веднъж-дваж :bishop ....

Аха пък ако го дръпнеш направо от първия път заминавал :).
Шегата на страна не е хубаво да се дърпа и бута ама не е чак и толкова страшно. На баща ми 1.6-то ТД-то се бутaше/дърпаше редовно никога не е прескачал зъб и не е правило мизерии (освен че не искаше да пали). Важното да не го дърпаш с 50 и да палиш на 2-ра че тогава може да направи поразии.


Physicx
Мнения: 41
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 18:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот Physicx » Съб 08 яну 2011 1:44


Относно спрей-четата това за коли които трябвало да поемат пътя на моргата. НИКАК АМА НИКАК НЕ Е НОРМАЛНО ВАГЕН ДА НЕ ПАЛИ НА -20(освен ако е замръзнала нафтата)... Почнеш ли един път със спрея ясната работата. Колеги имаме един опел 1.6д СЛУЖЕБЕН от 86година пали на -15...Пък не са от най лесно палещия мотор през зимата. Виждал съм колеги с GOLF без работещи подгервни свещи да палят на -10..


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот tarikat89 » Съб 08 яну 2011 2:48


milmar написа:
turrisi написа:пия една греяна и бутам...

За дизел съм чувал , като го бутнеш веднъж-дваж :bishop ....


ми аз моя преди месец горе долу 2седмици всеки ден ми се случваше да бутам и да паля на скорост заради акумулатора(докато не установих,че от ел.машинката на фара при загасена кола ми се движи постоянно и дърпа ток) и до сега не съм имал проблем,надявам се и да нямам :bishop


Потребителски аватар
go4o.m
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 16:08
Автомобил: VW POLO
Двигател: AMF 2001
Местоположение: София

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот go4o.m » Съб 08 яну 2011 18:45


Много е важно колко ще пръснеш със спрея и къде .Най-добре е след филтъра за стари дрегели пръскаш повечко фъс..... фъс..... фъс ....фъс изчакваш няколко секунди и палиш,за по нови фъс..фъс знам го от личен опит.Работих в хлебозавод там имаше нови и стари само чистоновите палеха на -27 ама ако ти е "калпава" нафтата си обречен на ядове замръзвал ми е филтъра в движение обаче го свалях и карах без него (на Мерцедес) тяхните са хартиени в алуминиев кожух.А пък който робува на колата си да ходи пеш,който си е купил кола да го вози да пръска спрейче но разумно то със времето налучкваш точната доза.Забравих да кажа не дръжте спрея в колата трябва да е топъл иначе пръска струя на капки,а трябва да пръска газ.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, nogopechen и 107 госта