Карам дизели от 5-6 години и от моя опит знам :
1. Ако има гориво (не е замръзнало примерно) и стартера успее да развърти мотора - винаги пали . Важни са : добър акумулатор , добра инсталация , добър стартер ... и разумен водач
2. В голям студ имаш право само на един опит , максимум два , ако не запали - забрави .
3. TDI мотор пали и без нито една подгревна свещ дори и под -20 градуса
4. Обикновен дизел (предкамерни D или TD ) при ниски температури не палят и при само една изгоряла свещ .
5. Какъвто и да е дизел не пали ако му "замръзне" горивото , т.е. задължително слагайте добавки !
6. Никога не съм ползвал спрей
дайте процедура за лесно палене в студа
-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
milmar написа:Карам дизели от 5-6 години и от моя опит знам :
1. Ако има гориво (не е замръзнало примерно) и стартера успее да развърти мотора - винаги пали . Важни са : добър акумулатор , добра инсталация , добър стартер ... и разумен водач
2. В голям студ имаш право само на един опит , максимум два , ако не запали - забрави .
3. TDI мотор пали и само с една подгревна свещ дори и под -20 градуса
4. Обикновен дизел (предкамерни D или TD ) при ниски температури не палят и при само една изгоряла свещ .
5. Какъвто и да е дизел не пали ако му "замръзне" горивото , т.е. задължително слагайте добавки !
6. Никога не съм ползвал спрей
относно 4та точна не е така.. ТД (ААЗ) и на 3свещи пали и то от раз,въпроса е че прекъсва и след няколко секунди чак се нормализира..
относно 2ра точна пак не е така..мазда 323 с издухана гарнитура при -15-18градуса върти като луда доста време и доста опити докато не запали..въпроса упира до читав акумулатор..тойота карина 2.0д при 4ри изгорели свещи пали но не от раз а с повечко въртене..сеат толедо на -10 1.9тд без нафта вътреше доста време докато засмуче нещо да запали..
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
milmar написа: 4. Обикновен дизел (предкамерни D или TD ) при ниски температури не палят и при само една изгоряла свещ .
Тук грешиш доста. Трябва малко повече въртене и като припали да подадеш газ.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
Ljubon написа:milmar написа: 4. Обикновен дизел (предкамерни D или TD ) ....
Тук грешиш доста...
Аз не греша , а споделям моя опит , написал съм го черно на бяло "моя опит" , не казвам че това е истината .
Не знам Тойота и Нисан дизел как вървят с издухана гарнитура (т.е. карал съм Toyota Corolla 2.0 D) , но казвам че от мой опит , в голям студ , с подгрева и развъртането на мотора имаш право на максимум 2 опита . След това има едно мудно въртене , не че стартера не върти , но това е безрезултатно тормозене и издевателство над акумулатор и стартер .
Като казвам студено имам предвид не (-5 ) градуса , а температура (-15)-(-20) градуса . Аз съм зависим от автомобила си и всеки ден сутрин потеглям с него , така че ми се е случвало да паля при под -20 градуса .
- turrisi
- Мнения: 448
- Регистриран на: Сря 10 ное 2010 9:44
- Автомобил: AUDI
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
пия една греяна и бутам...
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
turrisi написа:пия една греяна и бутам...
За дизел съм чувал , като го бутнеш веднъж-дваж ....
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
milmar написа:turrisi написа:пия една греяна и бутам...
За дизел съм чувал , като го бутнеш веднъж-дваж ....
Аха пък ако го дръпнеш направо от първия път заминавал .
Шегата на страна не е хубаво да се дърпа и бута ама не е чак и толкова страшно. На баща ми 1.6-то ТД-то се бутaше/дърпаше редовно никога не е прескачал зъб и не е правило мизерии (освен че не искаше да пали). Важното да не го дърпаш с 50 и да палиш на 2-ра че тогава може да направи поразии.
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
Относно спрей-четата това за коли които трябвало да поемат пътя на моргата. НИКАК АМА НИКАК НЕ Е НОРМАЛНО ВАГЕН ДА НЕ ПАЛИ НА -20(освен ако е замръзнала нафтата)... Почнеш ли един път със спрея ясната работата. Колеги имаме един опел 1.6д СЛУЖЕБЕН от 86година пали на -15...Пък не са от най лесно палещия мотор през зимата. Виждал съм колеги с GOLF без работещи подгервни свещи да палят на -10..
-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
milmar написа:turrisi написа:пия една греяна и бутам...
За дизел съм чувал , като го бутнеш веднъж-дваж ....
ми аз моя преди месец горе долу 2седмици всеки ден ми се случваше да бутам и да паля на скорост заради акумулатора(докато не установих,че от ел.машинката на фара при загасена кола ми се движи постоянно и дърпа ток) и до сега не съм имал проблем,надявам се и да нямам
- go4o.m
- Мнения: 127
- Регистриран на: Съб 21 юни 2008 16:08
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AMF 2001
- Местоположение: София
Re: дайте процедура за лесно палене в студа
Много е важно колко ще пръснеш със спрея и къде .Най-добре е след филтъра за стари дрегели пръскаш повечко фъс..... фъс..... фъс ....фъс изчакваш няколко секунди и палиш,за по нови фъс..фъс знам го от личен опит.Работих в хлебозавод там имаше нови и стари само чистоновите палеха на -27 ама ако ти е "калпава" нафтата си обречен на ядове замръзвал ми е филтъра в движение обаче го свалях и карах без него (на Мерцедес) тяхните са хартиени в алуминиев кожух.А пък който робува на колата си да ходи пеш,който си е купил кола да го вози да пръска спрейче но разумно то със времето налучкваш точната доза.Забравих да кажа не дръжте спрея в колата трябва да е топъл иначе пръска струя на капки,а трябва да пръска газ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, nogopechen и 107 госта