дайте процедура за лесно палене в студа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6156
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот ktamen » Сря 15 дек 2010 22:28


DA@KA написа:Палене със спреи на личната си кола,това никога няма да го причиня.Със спреи само Форд се пали :bishop

+1
Имам извънредно гадни спомени от възможните последсвия от спрея. И на мен ми се струваше, че предупрежденията са силно преувеличени, ама не са - казвам го от личен опит :banghead: :banghead: :banghead: Ако някой ми предложи пак спрей ще му го смачкам в главата :beat_butt2 :beat_butt2
А в крайна сметка се оказа, че не съм можел да паля щото стартера не е бил изправен.
Паленето става по лесно, ако
1 Залеете двигателя с 4 - 5 шишета гореща вода
2 Подгреете няколко пъти със свещите, но така има опасност за самите свещи
3 Използвате спрей - наистина върши работа, но риска да си бракувате колата наистина е прекалено голям
Най-добре да си прегледате двигателя, най-вече за читави свещи и изправен стартер и да пробвате с новия акумулатор на някой комшия, дори вашия да върти понякога наистина е нужно още малко ток и си купете най-големия акумулатор който влиза в колата.

Последна промяна от ktamen на Чет 16 дек 2010 2:43, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот bai_ILIA » Сря 15 дек 2010 22:30


процедурата е следната - даваш на контакт, чакаш да изгасне пружината :Mr Green Fun , въртиш и пали...

ако не стане, значи не е станало и има нещо нередно.


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот freezone » Сря 15 дек 2010 22:50


Дори и да угасне пружината на таблото въртете ключа на 0 и пак даите на контакт докато пак угасне и тогава палите мотора.Понякога повторното подгряване е по добро отколкото да я мъчиш на стартер!


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот gicho76 » Сря 15 дек 2010 23:40


вместо да въртите повторно и потретно след изгасване на реотана просто изчакайте още 7-8 секунди, защото свещите не спират да греят с угасването на индикатора. Или изчакайте да чуете релето как ги изключва след 10сек. и тогава повторно дайте контакт и след изгасване на реотана палете, няма как да не запали :да: . Може да си сложите един светодиод за 12V с (+) от релето за подгряването и маса, за да виждате релното подгряване на свещите.
А свещите неможе да прецакате, защото те си греят и без това след запалване на мотора още 2-5 минути т.нар. "съпътстващо подгряване".

След запалване на двигателя следва фазата на съпътстващо подгряване. Благодарение на това се намалява шумността на двигателя, подобрява се качеството на празния ход и се намалява вредната емисия в изгорелите газове. Фазата на съпътстващото подгряване се изключва при обороти на двигателя над 2500 об/мин.
viewtopic.php?f=24&t=40690


Потребителски аватар
Fen
Мнения: 295
Регистриран на: Пон 29 май 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот Fen » Чет 16 дек 2010 13:27


bai_ILIA написа:процедурата е следната - даваш на контакт, чакаш да изгасне пружината :Mr Green Fun , въртиш и пали...

ако не стане, значи не е станало и има нещо нередно.


Най - точно казано :да:


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот Zinoto » Чет 16 дек 2010 16:25


Едно от най-важните неща за мен след сменени няколко дизелови автомобила включително и от цитираната марка "Форд" е читаво и добре регулирано ГНП. Имах Форд преди време с помпа Лукас и от хубавата ни нафта и водата в нея зимно време беше приключение. След завъртане на някои болтчета по нея в нужната посока стана чудо на - 10 тоя предкамерен дизел си палеше от 1 оборот без добавки, бензин и други подобни. Взимам аудито А3 преди няколко години 1.9 мотора с помпа VP37. При температури от - 5 градуса палеше от 3 тия път... ужас, бели пушеци, сурова нафта, тресене на мотора и менене на обороти по 30-40 секунди. Регулирах си помпата и сега изобщо не гледам колко градуса е, като стане -20 почвам да се притеснявам за акумулатора, никога не съм наливал бензин в нафтата. Свещите също не съм ги сменял отакто съм я взел и не съм ги развивал, но уж работят.


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот Sashko_Trg » Чет 16 дек 2010 18:32


Бе не е лошо да се гледат тея свещи, защото и тях има голямо значение в други теми много хора са писали че колата пали и с 1 свещ, ама е хубаво да са си и 4-те наред.


Потребителски аватар
spyki_76
Мнения: 132
Регистриран на: Вто 17 фев 2009 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот spyki_76 » Чет 16 дек 2010 19:10


Днес ходих на диагностика и ме зарадваха че и 4 свещи не греят, а колата все пак пали само дето като е студена мига лампа на водата но след като позагрее се оправя. Не можаха да открият що мига тая лампа - диагностиката не даде нигакви грешки освен на дебитомера ама той май няма нищо общо с паленето.Не мога да си обясня ако наистина свещите не работят как колата запали при -10гр. :banghead:


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот dancing_niki » Чет 16 дек 2010 19:44


пали защото има компресия, на моя мотор от 6 му работеше само една и на -15 палеше... след 4-5 секунди


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот Sashko_Trg » Чет 16 дек 2010 19:55


Ами тая компресия ако я няма ко прайм ?>?? Как се възтановява ???


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот rosen79 » Чет 16 дек 2010 20:04


Наливаш две туби и си готов.
с основен ремон,как иначе


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот Ivelin » Чет 16 дек 2010 20:06


rosen79 написа:Наливаш две туби и си готов.
с основен ремон,как иначе

Колега не си прав, компресията се носи в кофи !!!
Като малки като не пали колата не са ли ви пращали до сервиза да искате 1 кофа компресия...


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот fox_vt » Чет 16 дек 2010 20:10


bai_ILIA написа:процедурата е следната - даваш на контакт, чакаш да изгасне пружината :Mr Green Fun , въртиш и пали...

ако не стане, значи не е станало и има нещо нередно.


Това изчерпва темата :да: и преди го казвах и в друга тема ако не запалиш след угасване на реотана значи имаш проблем.Или някой ще ми цитира в упътването на колата къде пише-полей с вода,подгрей 2-3 пъти,пръсни със спрей,ритни задна дясна гума,изпикай се на ГНП и т н :D .Единственото което е вярно до тука е от упътването на акумулатора за сутрешното събуждане при много ниски температури(под 15 градуса).Но това не значи че трябва да се прави основен ремонт ако палиш със 1 завъртане повече от нормално :wink:


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот tarikat89 » Чет 16 дек 2010 20:23


а при мен след ремонт на стартер(който нямаше нужда но смениха втулките за всеки случаи),читаво 90А динамо което зарежда на 14.2V,хубав акумулатор(почти нов) 77А 700стартов и 4 хубави свещи и компресия 28 и сутрин при първо палене нещо става все едно няма ток..няма отечки грам.. а сутрин първото палене е невъзможно или просто ако се остави колата повече от 7-8часа без значение сутрин или вечер..и си нося др акумулатор в багажника и с негова помощ свързани с кабели за ток общо с два акумулатора паля :D ..та имам чувство че нещи не дава хубаво ток..или нещо като постои колата повече и затяга или запича и аз не знам кво.. мотора е ААЗ и няма ядове върви без грешка като запали.. и след като запали 1 път може да го изгася 10 пъти още и си пали без ядове,без значение топъл или студен е ..

та динамо,стартер,акумулатор и свещи ги изключваме като вариант.. други идеи?!ааа и имах 2 маси една за двигателя и една за купето която ми е заради музиката..и днеска сложих още една маса към тампона на двигателя..и от маса не би трябвало да е ..
възможно ли е да е от контактния ключ ?!?


Потребителски аватар
tupalka
Мнения: 292
Регистриран на: Чет 06 мар 2008 16:53
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Re: дайте процедура за лесно палене в студа

Мнениеот tupalka » Чет 16 дек 2010 22:11


според мен ти връща горивото и е необходимо време с въртенето да ти подкачи.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Илиян И. 79 и 118 госта