Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Вто 30 Сеп 2014 12:07

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Изображение Изображение Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
POST Заглавие: Тракане 1,9 ТД голф3 Публикувано на: Съб 05 Мар 2011 22:20 
Offline

Регистриран на: 25.10.2008
Мнения: 87
Местожителство: Горна Оряховица
Skype: shopoo1
Пореден проблем при този мотор! :banghead: Днес преди да заредя се появи едно много коварно тракане от към мотора.Колата не мени обороти за да е прескочил зъб,масло си има,не пуши колата,тяга си има.Като изфорсирам колата тракането изчезва но на обороти се появява отново.След поредица проблеми с прескочил зъб,шайба колянов вал,скъсан болт колянов вал.За капак се появи и този проблем :mad: :mad: :mad: :banghead:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Тракане 1,9 ТД голф3 Публикувано на: Съб 05 Мар 2011 23:28 
Offline
Аватар

Регистриран на: 18.06.2010
Мнения: 516
повдигачи?Кога е последната смяна на маслото?На топъл или студен мотор го прави?Дюзи?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Тракане 1,9 ТД голф3 Публикувано на: Нед 06 Мар 2011 9:28 
Offline

Регистриран на: 25.10.2008
Мнения: 87
Местожителство: Горна Оряховица
Skype: shopoo1
И аз си мислех за повдигачи колега,защото като изфорсирам се оправя,но лампи не ми светят за маслото.На топъл двигател стана.Да поясня за маслото-доливах защото го губеше през маркучите!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Тракане 1,9 ТД голф3 Публикувано на: Нед 06 Мар 2011 11:57 
Offline

Регистриран на: 25.10.2008
Мнения: 87
Местожителство: Горна Оряховица
Skype: shopoo1
Та тая сутрин коренно се промени проблема:трудно запали и мени обороти :banghead: Вече съм почти убеден че отново онази ролка на коляновия вал е прескочила шпонката или се е развил болта :banghead:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Тракане 1,9 ТД голф3 Публикувано на: Вто 08 Мар 2011 9:43 
Offline

Регистриран на: 17.09.2006
Мнения: 3359
Местожителство: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Колега,щом е имало проблем със зъбното колело на колянов вал,пак там някъде е причината(имаш още една тема с тоя проблем).Както се знае ,има там една шайба за пистовия ремък,държи се за това колело с 4 болта.Някои я наричат "демпферна" шайба,а истинското име е "Harmonic Balancer"-целта и е "гасене" на динамични колебания..от N-ти порядък.Защото има на практика такива "резонанси" на които никой болт,стегнат правилно,не издържа!Та тая "демпферна" шайба е в основата на много от тези проблеми,не е ефтина(оригинала е към 640лв.!),грешка е да се мисли че е там за да върти само пистовия ремък.На някои двигатели(особено американски) този "harmonic balancer" се набива самостоятелно на вала(не служи за въртене на помощни възли)-т.е.изпълнява си само неговата роля.В нашия случай е поставена и пистова гривна,задвижваща генератор,помпа,дори и климат..Подозирам,че конструктура е "вкарал в играта" и масите на тези агрегати в "борбата" с "хармониците"(разбирай "вибрациите").И така отидохме далече в теорията.Ама практиката показва редовен проблем в тоя възел,на VW 1,9 diesel!Ако имаш възможност(и не е износен вала)-смени тая шайба.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Тракане 1,9 ТД голф3 Публикувано на: Сря 09 Мар 2011 9:32 
Offline

Регистриран на: 25.10.2008
Мнения: 87
Местожителство: Горна Оряховица
Skype: shopoo1
Проблема ми е в зъбното колелело на което се държи тая шайба.Поради износване на шпонката на вала след определен етап болта се разтяга и излиза от шпонката и колата губи центровка при ТДИ този проблем е решен.Има много варианти за премахване на проблема,но работата не е малка сваляне на вала или набиване на шини вав вала..


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Тракане 1,9 ТД голф3 Публикувано на: Сря 09 Мар 2011 9:52 
Offline

Регистриран на: 17.09.2006
Мнения: 3359
Местожителство: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
И при TDI се случва същото,макар че там е "сектор".Проблема е в размера на вала и челото му,сглобката е на "стегнатост" около 0,03-0,05мм.,и правилно стягане на НОВ болт (90Nm+90*+лепило).По-добре си ремонтирай вала,иначе рискуваш мотор.Из руския форум има подробно описание на ремонта,със снимки.Трябва ти добър стругаро-фрезист,дано не попаднеш на някой "декоративен" стругар :banghead: ,ще омаже всичко-иска се центровка на вала при обработката,точност при работа,читав струг и да знае да мери!Правиш го със шпонка или сектор,ново Търкало,нов болт,колелото се подгрява преди монтажа(казват там ,около 120-140*,заради припуска на вала).И пак може да е разбие от калпазанската "демпферна" шайба.


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dani_94, ej0, thrr3, venll-vr и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design