голф 3 1,9 ТД центровка

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот ventotdi » Чет 05 май 2011 15:34


да,ако е мръднала на закъснение!




ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот ivo1_r » Пет 06 май 2011 23:54


manekena написа:колега,слагай колянов вал от TDI+нова агренажна зъбчатка и болт, не се занимаваи повече с този, и без това трябва да го сваляш

нямат ли разлика двата вала


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот ventotdi » Съб 07 май 2011 20:35


до сега и аз не се бях сещал за тази процедура с коляновият вал но като се замисля би трябвало да са еднакви с 1 З , АФН , АХУ ... и ходът на буталото е един същ все е 95.5 мм ... да обясни колегата ,че се запалих нещо тука ;)


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот ivo1_r » Съб 07 май 2011 23:52


неговият трябва да е ааз и нямат нищо общо двата вала


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот didodi » Пон 09 май 2011 11:17


bochogo написа:Да наистина се е износила шпонката....но дайте съвет как да сложа ремъка има ли ролка която го оптяга???

Еми като се е износила земи го направи тоя вал най-накрая и си смени колелото.Или тебе 1000 лева за ремонт не те бутат , като превърти изцяло ???


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот bochogo » Пон 09 май 2011 17:35


Нз колеги какво става всички белези пасват.....колата се опитва да запали със много странен шум и гасне отзаде димна завеса с миризма.Ще ме побърка тази центровка вече :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот ventotdi » Пон 09 май 2011 21:26


Казваш ,че си докарал всички белези и на помпа и на валове.А дали помпата не е местена преди това от корпуса и да бяга малко центровката пак.Имаш ли много въздух в системата я погледни.Добре направи си експеримент .... дай помпата на предварение да видиш дали ще запали ,ако запали на работещ мотор я върни малко назад и угаси и пак пробвай да запали.Уверих се вече ,че тоя мотор иска голямо предварение за да е на центровка ако мога така да кажа ....По рано бях пуснал аз тема и успях сам да намеря отговора. 0.80 мм = 12 градуса на агренажното колело :) ...


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот Zinoto » Пон 09 май 2011 22:24


bochogo написа:Нз колеги какво става всички белези пасват.....колата се опитва да запали със много странен шум и гасне отзаде димна завеса с миризма.Ще ме побърка тази центровка вече :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Да те водя при един майстор и да забравиш за мъките?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот emo-gar » Пон 09 май 2011 22:46


ventotdi написа:..... 0.80 мм = 12 градуса на агренажното колело :) ...


Опа,опа..0,8мм(или там колкото е..)-ама трябва да се получи при ГМТ!Какви градуси,на кое колело?!Може би не спазвате процедурата при измерване с индикатора,а тя е :при ГМТ по белези се поставя индикатора и му се прави предварителен "натяг" поне 2 мм.После се връща двигателя,докато индикатора спре да се движи(плунжера е в крайно задно положение).Тогава се "нулира" и отново се докарва мотора до ГМТ.Ей сега се гледа "как шават микробите"..,т.е. заветните 0,8(или колкото трябва).Ако не е-бута се помпата.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот ventotdi » Вто 10 май 2011 13:42


браво :applause:


paveliza
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот paveliza » Сря 18 май 2011 0:05


Колеги, и аз нещо я закъсах. С Венто 1.9 ТД 92год. съм (ААЗ ако не се лъжа). Започна нещо да прекъсва ,да мени оборотите и да пуши яко бяло.Реших да погледна как е центровката и белезите на маховика и разпределителния вал се разминаваха ,като този на маховика ( една пъпка ,ако е това) беше на 1 сантиметър преди белега на разпределителния вал да застане хоризонтално на главата.Реших да направя "центровката" :banghead: .Съвпаднах двата белега + този на гнп-то ,след като зацепих всичко превъртях 1 оборот на ръка да съм сигурен че всичко е OK. Така и си беше уж , но то стана по зле - не иска да запали и се чува някъкво тракане или пали с триста зора и веднага гасне. :banghead:
Хора помагайте!!!
Това ли е белега на маховика?
Възможно ли е да съм зацепил във втората гмт?
Къде съм сгрешил?
Дали не съм направил мазало? scare scare scare


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот emo-gar » Сря 18 май 2011 10:27


Хм,при мен(мотор 1Y,не-турбинирания 1.9),белега на маховика е една "цепка"-като от секач.Ама като сменях ангренажния,няколко пъти превъртах-да се убедя по разпределителен,ГНП и маховик,та чак след това свалих ремъка.Нека някой точно с AAZ,собственоръчно правил зацепка-да каже.
По описанието ти,предполагам си зацепил по един "чеп" на маховика,който е горе-долу 1см. преди ГМТ(по посока на въртене на мотора), и ако помпата е на белег(отвор на шайба срещу отвор на блока,фиксирана с щифт)-тогава си в "изпреварване" спрямо ГМТ.То това е "безнаказана" грешка,поправимо-но не съм сигурен как се е получило между разпределителен и колянов вал(т.е.м/у клапан и бутало)!
Свали капака на клапаните и по ред направи всичко отново,приготви си щифт("фи"14.5,дължина поне 5-7см,)планка за разпр.вал-(дебела 4,5-4,7мм./широка около 2см./дълга-около 20см).Колелото на разпределителя се "избива"-колкото да се превърта на конуса,като нагласиш ремъка и леко обтегнеш-стягаш го на 45NM(по-спомен),контра е добре да се държи на самото колело(с нещо като голяма "ножица"-от шина направена,със заварени накрая щифтове-прилича на грамадни "зегер-клещи").


paveliza
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот paveliza » Сря 18 май 2011 12:33


Точно това ще направя днес. Ще търся такъв белег на маховика какъвто каза , дано има и дано не е стснало салата. :banghead: Ама този "чеп" беше точно в началото на отвора от където гледам маховика когато белегът на разпределителния вал е хоризонтален спрямо главата :banghead: и гнп-то е на белег както казваш. Възможно ли е шайбата на коляновия вал да е превъртяла толкова?
Възможно ли е да сбъркам гмт и да зацепя гмт когато е в такт нагнетяване?
Възможно ли е да завъртя половин оборот на разпределителния вал и белега пак та е хоризонтален на главата?
Хора помагайте!!!!!


paveliza
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот paveliza » Сря 18 май 2011 13:28


И какво означава това +6 на едната стрелка?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот ventotdi » Сря 18 май 2011 15:54


Едната резка е за центровка на валовете ,а другата е за центровката на помпата ....бъркам се сега коя за кое беше ... за да си сигурен развий на първи цилиндър дюзата и пробвай точно кога е в ГМТ с някаква тел и обърни внимание кой е белега.Аз така направих като си сменях ремъка и търсих центровката на валовете :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта