голф 3 1,9 ТД центровка

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот samo_pechka » Нед 03 юни 2012 17:32


Е не знам...може пък навреме да е "хванал" проблема и ако върти по 3-4 х.км на година -може и да го "зарови" ,при мен под 60 км. на ден каране е изключение,така , че е вероятно да ми "сервира" номера след 6 месеца каране (ако ремонта не е направен както трябва).Винаги ,при ремонт на този проблемен възел , препоръчвам смъкване на вала и челосване на струг - става перфектно !Не се налага разпробиване и набиване на "опашките" на свредла . Причината да се "скапе' там е ....как да кажа ,едно явно не добро конструктивно решение - какво им пречеше на ФВ ,да направят по- дълга шийката на вала и ангренажното колело да си " легне" на по-голяма повърхност- посмъртно нямаше да има проблем там :banghead: ама ... И друго има -преди се е слагал болт от "по-мека" стомана и с времето се разтяга и...знаем какво става ,впоследствие е променен на доста по-устойчив ,след дъжд качулка и пак не е рядкост някой да "изгори" оттам :banghead:




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот georgebonev » Нед 01 юни 2014 18:37


Добавям няколко снимки след ремонта днес - центровка на двигателя (прескочили два зъба :scare3 ) и натягане на обтяжната ролка на ангренажния ремък (зъбния ремък). Колата е Голф 3 1.9 TD AAZ.

:screwy Причината за ремонта - преминаване през "езеро" след проливен дъжд и угасване на двигателя (3-4 метра преди да завия към паркинга в дясно. Колата е вдигната и има клиренс около 25 см, отсечката я минавам всеки ден, но пък и нямах вариант да обърна а само напред или да спра във водата докато се изтече). След два-три опита успя да запали и се измъкнах от водата, но със силно тракане от към двигателя и почти без мощност. :gruebel
"Езерото" е подобно на това от клипа през 2009 г.: http://vbox7.com/play:4631c7b7

Така, за ремонта ви е нужна схемата от първа страница на тази тема и равно място, за да може да побутвате леко колата напред-назад, докато намерите белега на маховика и ГМТ на разпределителния вал.
Махнах кутията на въздушния филтър, капака на филтъра го извъртях нагоре да не ми пречи. Махнах горния капак на ангренажа. Откачих маркучето от горивната помпа към турбото, защото минава над капака на главата, който също се маха след като откачите тръбата към входа преди турбото и тръбата за картерните газове, но оставих клапана на капака.

:arrow Сега е момента да минете на 4-та или 5-та предавка, без ръчна!

Така, имате поглед към белега на разпределителния вал (от другата страна на зъбното колело, от към скоростите)- нужно е в ГМТ (горна мъртва точка) белега да е хоризонтален, а гърбиците на първи цилиндър да са в положение \/ (както беше писал един колега - 2 без 10)
В същото време би трябвало да се види и белега на маховика. Ако не се вижда - побутвате леко напред-назад колата, докато го видите, но моя съвет е, :exclaim да го центровате, като дърпате колата към вас напред. Така ремъка е изпънат от разпределителния до коляновия вал по посока на часовниковата стрелка и остава хлабина в участъка на обтяжната ролка. Ако центровате белега на маховика като бутате колата назад, то ремъка остава хлабав както между коляновия вал и горивната помпа, така и между помпата и разпределителния вал, а е натегнат около обтяжната ролка, което на мен никак не ми хареса, освен че успях да върна 2 зъба от помпата назад.
Хлабината на ремъка:
ИзображениеИзображение

:arrow Когато намерите белега на маховика, дърпате ръчната и оставате на скорост!

При първата центровка ползвах белега на маховика като "чоп" (около 4 мм широк и около 1 см дълъг).
Изображение

ЕДИТ: Оказва се, че по този белег центровката е в голямо предварение - може би, около 15 градуса (или 1-2 зъба разлика)! Така зацепен, двигателя все още трака и тресе. Ако този белег се докара към края на отвора - почти да се скрие от поглед, ще бъде на позиция "0" - ГМТ, а ако още малко се придвижи, ще се види в центъра главата на зъбния болт и центровката ще е в съвсем малко закъснение. Но това, което разбрах от информациите (и последната центровка) е, че центровката на този белег трябва да е на "0" (TDC - горна мъртва точка):
Снимка от нет-а за визуална представа:
Изображение

По зъбното колело на разпределителния вал не намерих фабрични белези, освен тези с боя от предишни центровки, които съвпадаха идеално с хоризонталния белег от другата страна на вала:
Изображение

В този момент бяха изравнени двата белега на коляновия вал и на разпределителния вал. Преди ремонта, зъбното колело на горивната помпа беше напред с 2-3 зъба по посока на часовниковата стрелка - малкия отвор за застопоряване беше подминал дупката в стойката отзад. :scare3

Понеже ремъка беше хлабав и в опита да развия гайката на колелото без да го застопорявам все още, успях да прехвърля тези 2-3 зъба един по един назад с помоща на гаечния ключ 19 и без да успея да развия гайката. :mhihi
icon_idea След като си застанаха двата отвора един срещу друг, случих на подходящ инструмент за застопоряване - част от лоста/ключа за джантите - става идеално.
На зъбното колело на горивната помпа имах два фабрични белега - единия беше застанал горе и малко в ляво, другия в ляво по средата, но на корпуса не видях съответни белези, както и не намерих инфо защо ги има и за какво са точно. :gruebel
Изображение

На обтяжната ролка не видях белези. Нужно ми беше да й развия гайката, да я натегна и пак да завия гайката. Само че, нямах специален инструмент. :banghead
icon_idea За целта ме "светнаха", че може да стане с помощта на два гвоздея - поне 5-6 см дълги и около 3 мм дебели. :bowdown Пъхат се в двете дупки на обтяжната ролка и с помощта на отвертка се заклинват двата, докато с ключ 15 или камък 15 развиете леко гайката на ролката. След това гвоздеите не ви трябват и ги вадите. Натегнах обтяжната ролка като с една ръка я натиснах от долу нагоре към разпределителния вал и с другата ръка натегнах гайката.
Изображение

Така и трите белега си бяха на място и целта на занятието - постигната. :biggrin

Инструмента за застопоряване на зъбното колело на помпата:
Изображение
Другите инструменти са ключ 19, 15 и права или кръстата отвертка за скобите на гумените тръби, както и инструмент за контра на гайката за обтяжната ролка.

Остана да пробвам на сухо два оборота на ремъка и проверка дали всички белези са на място. Но след като бях сигурен, че по време на операцията нямаше размествания по зацепването и белезите си бяха на място, престраших се и последва проба с палене на двигателя.

Хлабината на ремъка преди натягането на обтяжната ролка



Първо палене без закачен въздушен филтър. Преди натягането, на празен ход ремъка скачаше около 1-1.5 см нагоре-надолу между разпределителния вал и помпата!


Слагам и препратка към други теми по въпроса.
Центровка на горивна помпа

Още една тема за центровка на ГНП

Трудно първо палене, вследствие неточна центровка

Една тема от руския форум за смяна на ангренажния ремък

Успех на колегите, които подхванат подобен ремонт!
:beer

Последна промяна от georgebonev на Вто 17 юни 2014 20:19, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот samo_pechka » Нед 01 юни 2014 21:23


Обширно инфо :smile не ми стана ясно защо е прескочил ремъка ... А и за обтяжната ролка , и аз го нямам спец "инструмента" ,но става перфе с едни криви зегер клещи ( "събиращи" ) :bowdown тях в лявата ръка и ключето ( една лула) в дясната .


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот vinixxx » Нед 01 юни 2014 21:34


така и така сте повдигнали темата,да добавя няколко полезни клипа








Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Центровка голф3 1,9 ТД

Мнениеот georgebonev » Пон 02 юни 2014 9:52


В моя случай се получи прескачане на зъби заради голяма хлабина в натягането на зъбния ремък (ангренажния) - незатегната/разхлабена обтяжна ролка.
Когато минавах през водата, двигателя постепенно за около 2-3 секунди намали оборотите и угасна на скорост. Обяснявам си го, че може да е влязла малко вода от най-долната точка до коляновия вал и леко мокър, ангренажния е позволил на зъбното колело на помпата да прескочи. След един ден, когато отворих капака на ангренажа, нямаше следи да е бил мокър ангренажния ремък.

Изводите, които си направих, при разхлабена обтяжна ролка, хлабав зъбен ремък и в резултат прескочили 1-2 зъба:
- Прескачане на зъб най-често от зъбното колело на помпата. Коляновия вал и разпределителния вал обикновено остават правилно зацепени един с друг. Прескачането на зъби може да стане при натоварване на двигателя, например - при тръгване или гасене на двигателя на скорост... Общо взето, след празен ход и последващо включване на скорост и потегляне - в този случай хлабината на ремъка е по-голяма от разпределителния вал до коляновия вал.
- Трудно палене, не само сутрин, но по всяко време - вследствие голямо предварение на ГНП, заедно с пушилка отзад;
- Силно тресене на мотора на празен ход, заедно със силно тракане. При повече от 2 зъба прескочили - със сигурност вероятност от удар на клапани и бутала!;
- Ниски обороти на празен ход - около 500 докато позагрее двигателя и нужда от дърпане на авансатора или подаване на гориво с педала за газта.

:scare3 А защо беше разхлабена обтяжната ролка - сега се оказа, че шпилката, която я държи не може да се затегне - има разбито легло в двигателния отсег - повредена резба. За момента е намазана с поксипол и пробите ще са довечера.

Пробата се оказа несполучлива - след около 3.5-4 часа след минута работа на двигателя - отново разхлабване на шпилката.
Следва разпробиване на отвора в двигателния отсег (с благодарности за съвета на колегата samo_pechka :bowdown ) с малко по-голям метчик със същата стъпка и евентуално изработка на нова шпилка с по-голям диаметър, но :arrow това е вече за друга тема.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: голф 3 1,9 ТД центровка

Мнениеот georgebonev » Вто 02 юли 2019 13:04


Добавям снимки на белезите за центровка на Голф MK3 1.9 TD AAZ

Белег маховик - намира се между два чопа, близо до болт.
IMG_20190701_105756.jpg


Белег ГНП (горивната помпа)
IMG_20190701_105850.jpg

Ако сте сваляли и/или размествали ГНП, допълнителна центровка с индикаторен часовник.

Белег разпределителен вал - палците на първи цилиндър да са нагоре и двата (положение 2 без 10ч.), а процепа от другата страна на вала е над челото на главата за да може да се сложи застопоряващата планка(ако превъртите вала на 180 градуса, процепа ще остане под челото на главата и не може да се сложи планка, а гърбиците над първи цилиндър ще са надолу).
IMG_20190701_105900.jpg

IMG_20190701_105908.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: lubomir911, stoian55, tdi fen и 66 госта