Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот svere » Сря 19 юни 2019 7:37


Привет колеги!
Ако се смени стоковия МАП на пасат 1.9 АФН с 3 или 4 баров, с тенденция последващ тунинг, може ли ли да се кара временно със стоковите турбина и дюзи? Трябва ли адаптиране, или нещо друго?




Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот nikolay_ss » Сря 19 юни 2019 8:28


Недей сменя предварително мап сензора, защото няма да е калибриран и турбината ще прави по-високо налягане, съответно може да останеш без турбо.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот megatronS » Сря 19 юни 2019 8:36


Защо се налага смяна на този МАП, за тунинг след това? Тунинга се понася перфектно от стоковия МАП сензор и изобщо стоковите части, без съединителя (говорим за тунинг stage1, донякъде и stage2), стойностите му са достатъчни. За много сериозни и професионални неща, може да се замени - (stage 2 и stage 3). МАП сензора отчита атмосферното налягане и налягането в смукателния колектор. Следователно дали е 3 или 4 бара този сензор, той ще отчита това налягане, което прави колата и нищо повече. Ако автомобила иска повече от тези 3 бара да кажем, тогава ще има вече проблем със стоковия софтуер и ще излезе в сервизен режим. Но това няма как да стане, ако не е подменен хардуера по автомобила към момента. След смяна на смукатели, дюзи, турбина и т.н и ремап на софтуера, тогава вече нещата ще стоят по друг начин.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот svere » Сря 19 юни 2019 8:43


Идеята ми е да сложа турбо gtb1756, дюзи 0.225 или 0.250um, пътища 63mm и челен кулер. и съответно ремап


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот nikolay_ss » Сря 19 юни 2019 8:50


За GTB1756 по-добре директно 4 баров слагай, ако има някакви пикове да ги хваща и да може да ги коригира и отделно да ги следиш на лог. Това GTB1756 предполагам ще го караш поне на 1.9 2 бара, а това е максимума на 3 баров. 225ум ще ти дойдат малки за тоя сетъп. Търси читави 0.260ум, помпата ще буташ ли?


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот svere » Сря 19 юни 2019 14:11


Да, на 1.9 бара налягане ще бъде, помпа с 11или12 елемент


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот valiosport » Съб 22 юни 2019 19:36


240мм съединител не държи на тоя сетъп да не говорим за твоя.
Първо измисли какво ще правиш със съединитела на тази кола.


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот highline_4motion » Нед 23 юни 2019 0:12


Вместо да отворя нова тема тука да пиша и аз по въпроса колата е пак АФН. дюзи 0.216мм и чип ще изкара ли минимум 160кс (колата е в добро състояние)съединителя държи или ще замине, ако замине и сложа твърд маховик и какви са неговите + и -. Извинявайте ако спамя.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот mshbul » Нед 23 юни 2019 20:10


Чудя се на тия стари коли защо ги правите тия издевателства.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот valiosport » Нед 23 юни 2019 20:13


Щото са стари и изпитани и почти безотказни, не като новите да се чудиш що и с новите дюзи на пали


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот highline_4motion » Пон 24 юни 2019 0:23


Точно така. Можеш да купиш 200 коня кола е лесно , но да го вдигнеш ти от 100 на 200 с твои усилия, ресурси, мерак и т.н. Това е друго ,няма такъв кеф.

Последна промяна от IvanMan на Пон 24 юни 2019 4:51, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот megatronS » Пон 24 юни 2019 8:55


Съединителя ще замине със сигурност и то доста бързо, а ако дори има малка наченка на износване, ще приплъзва постоянно. Чип с 50 коня отгоре е сериозно предизвикателство за стоков автомобил. Това са близо 50 процента от заводските му възможности отгоре. Турбината ще понесе ново натоварване, а тя не е нова. При чип тунинга се монтира специален усилен съединител, който да понася натоварване и вибрации. Твърдият съединител ще има проблеми при ниски обороти и потегляне, усещат се леки вибрации. Демпферът щади скоростната кутия, вибрациите я разбиват, а при слагане на стандартен комплект и чип, вече става страшно за тази кутия. Двигателят няма проблем с понасянето на такова натоварване, дори и отгоре, но другите части, не. Чип дори с 15-20 коня отгоре, ще натовари турбина, охладителна система, съединител и т.н, но колата ще го понесе със стоковите си части ако всичко по тях е без проблем. Безпроблемен тунинг за този автомобил е 130-135 коня, от тук нагоре, нещата трябва да се подменят с други, като отново подчертавам, че дори при него съединителя се натоварва много и няма да изкара дълго (не важи при нормално каране и използване на новата тяга разумно и в граници).


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот valiosport » Пон 24 юни 2019 21:18


megatronS написа:Безпроблемен тунинг за този автомобил е 130-135 коня, от тук нагоре, нещата трябва да се подменят с други, като отново подчертавам, че дори при него съединителя се натоварва много и няма да изкара дълго (не важи при нормално каране и използване на новата тяга разумно и в граници).

Мегатроне адски си прав.
Към автора на темата, колега трябва сериозно да се замислиш, ако искаш всичко да е направено кадърно и здраво, а не като я задържиш 10 минути с 220 на магистралата и да се окоти.
Ще ти нахвърлям набързо нещата. Значи основния проблем е топлината, затова напомпоните коли имат уред за налягане и температура на маслото. Ще ти трябва по- голям топлообменник за маслото поне от ПД150 и 80° термостат е желателно да се сложи, в дарксайд съм виждал такива термостати, зависи от сериозността на проекта, продават се и външни радиаторчета за масло, за силно напомпени коли.
Другия проблем е че главата почва да се повдига над 2 бара при ПД130/150 и се слагат АРП болтове, на АФН не знам какъв му е предела но със сигурност няма да държи повече. Друго слабо звено са биелите при многото нютонметри, за справка ПД150 държат до около 500НМ, нагоре е късмет.
Това при положение че си с як съединител който държи. Другото е че си с 5 скорости, трябва да помислиш за 6 щото хубаво ще я подсилиш ама на какви обороти ще си с 200км?
Всмукателен колектор ще ти трябва от ПД130, въздушната кутия и деботомера е по-голям. Също трябва да де помисли и как да де монтира по голяма тръба от кутията до отпред, защото ще се получава обратно налягане. Голям интеркулер ще ти трябва и по широка генерация.
Както виждаш нещата са много и има още просто основните казвам


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот valiosport » Пон 24 юни 2019 22:48


Не искам да те отказвам от тунинга колега, напротив, аз също съм за тунинга, но това турбо е голямо за теб, а за да му ползваш пълния капацитет много възли трябва да се подсилят. По добрия вариант е гт1749вб от ПД150, 3 бара МАП, дюзи 0.230ум, 11мм помпа, притискател от ВР6 и маховик от 1з, голям кулер и генерация, на 1.55-1.6 бара ще имаш към 180+ коня на вала.
Софтуера е също проблем кой ще го прави, да се направи да не пуши като стара татра


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН

Мнениеот megatronS » Вто 25 юни 2019 9:42


Качествен тунинг, без капиталовложение и много четене не става. Освен тях, трябва и много работа. Всичко друго за тунинга са детски приказки, тоест само със софтуер не става. Колегата "Valiosport" е написал, точно кратко и ясно, какво следва да се направи преди софтуерния тунинг, за да няма проблеми. Нормалният тунинг съм написал, колко е за тази кола и с нормално каране ще държи, но не и да се издевателства постоянно и на макс с новите и възможности. При издевателство, стоковия съединител ще хвръкне за отрицателно време, турбината ако има луфтове и омасляване, това означава, че и тя ще предаде много бързо фронта (да не говорим, ако катализатора го няма и на негово място няма резонантно гърне за изравняване на налягането преди и след турбината). Ако има и най-малко затискане на охладителната система, колата ще повиши температурата си, а това изобщо не е добре. Друг момент е тръгнала гарнитура на главата, това ще я засили да си иде много бързо допълнително, същото важи и за тръгнала шупла на главата. Преди да се прави тунинг, дори и безобиден, трябва автомобила наистина да се прегледа качествено за всякакви симптоми и проблеми, които могат да доведат след това до главоболия. Дори 20 коня на този автомобил се чувстват адски много и колата се чувства, съвсем различно. Да не говорим, че въртящия момент, нещото което създава усещането за излитане, се покачва доста.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта