Привет колеги!
Ако се смени стоковия МАП на пасат 1.9 АФН с 3 или 4 баров, с тенденция последващ тунинг, може ли ли да се кара временно със стоковите турбина и дюзи? Трябва ли адаптиране, или нещо друго?
Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
- nikolay_ss
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Недей сменя предварително мап сензора, защото няма да е калибриран и турбината ще прави по-високо налягане, съответно може да останеш без турбо.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Защо се налага смяна на този МАП, за тунинг след това? Тунинга се понася перфектно от стоковия МАП сензор и изобщо стоковите части, без съединителя (говорим за тунинг stage1, донякъде и stage2), стойностите му са достатъчни. За много сериозни и професионални неща, може да се замени - (stage 2 и stage 3). МАП сензора отчита атмосферното налягане и налягането в смукателния колектор. Следователно дали е 3 или 4 бара този сензор, той ще отчита това налягане, което прави колата и нищо повече. Ако автомобила иска повече от тези 3 бара да кажем, тогава ще има вече проблем със стоковия софтуер и ще излезе в сервизен режим. Но това няма как да стане, ако не е подменен хардуера по автомобила към момента. След смяна на смукатели, дюзи, турбина и т.н и ремап на софтуера, тогава вече нещата ще стоят по друг начин.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Идеята ми е да сложа турбо gtb1756, дюзи 0.225 или 0.250um, пътища 63mm и челен кулер. и съответно ремап
- nikolay_ss
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
За GTB1756 по-добре директно 4 баров слагай, ако има някакви пикове да ги хваща и да може да ги коригира и отделно да ги следиш на лог. Това GTB1756 предполагам ще го караш поне на 1.9 2 бара, а това е максимума на 3 баров. 225ум ще ти дойдат малки за тоя сетъп. Търси читави 0.260ум, помпата ще буташ ли?
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Да, на 1.9 бара налягане ще бъде, помпа с 11или12 елемент
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
240мм съединител не държи на тоя сетъп да не говорим за твоя.
Първо измисли какво ще правиш със съединитела на тази кола.
Първо измисли какво ще правиш със съединитела на тази кола.
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Вместо да отворя нова тема тука да пиша и аз по въпроса колата е пак АФН. дюзи 0.216мм и чип ще изкара ли минимум 160кс (колата е в добро състояние)съединителя държи или ще замине, ако замине и сложа твърд маховик и какви са неговите + и -. Извинявайте ако спамя.
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Чудя се на тия стари коли защо ги правите тия издевателства.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Щото са стари и изпитани и почти безотказни, не като новите да се чудиш що и с новите дюзи на пали
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Точно така. Можеш да купиш 200 коня кола е лесно , но да го вдигнеш ти от 100 на 200 с твои усилия, ресурси, мерак и т.н. Това е друго ,няма такъв кеф.
Последна промяна от IvanMan на Пон 24 юни 2019 4:51, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Съединителя ще замине със сигурност и то доста бързо, а ако дори има малка наченка на износване, ще приплъзва постоянно. Чип с 50 коня отгоре е сериозно предизвикателство за стоков автомобил. Това са близо 50 процента от заводските му възможности отгоре. Турбината ще понесе ново натоварване, а тя не е нова. При чип тунинга се монтира специален усилен съединител, който да понася натоварване и вибрации. Твърдият съединител ще има проблеми при ниски обороти и потегляне, усещат се леки вибрации. Демпферът щади скоростната кутия, вибрациите я разбиват, а при слагане на стандартен комплект и чип, вече става страшно за тази кутия. Двигателят няма проблем с понасянето на такова натоварване, дори и отгоре, но другите части, не. Чип дори с 15-20 коня отгоре, ще натовари турбина, охладителна система, съединител и т.н, но колата ще го понесе със стоковите си части ако всичко по тях е без проблем. Безпроблемен тунинг за този автомобил е 130-135 коня, от тук нагоре, нещата трябва да се подменят с други, като отново подчертавам, че дори при него съединителя се натоварва много и няма да изкара дълго (не важи при нормално каране и използване на новата тяга разумно и в граници).
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
megatronS написа:Безпроблемен тунинг за този автомобил е 130-135 коня, от тук нагоре, нещата трябва да се подменят с други, като отново подчертавам, че дори при него съединителя се натоварва много и няма да изкара дълго (не важи при нормално каране и използване на новата тяга разумно и в граници).
Мегатроне адски си прав.
Към автора на темата, колега трябва сериозно да се замислиш, ако искаш всичко да е направено кадърно и здраво, а не като я задържиш 10 минути с 220 на магистралата и да се окоти.
Ще ти нахвърлям набързо нещата. Значи основния проблем е топлината, затова напомпоните коли имат уред за налягане и температура на маслото. Ще ти трябва по- голям топлообменник за маслото поне от ПД150 и 80° термостат е желателно да се сложи, в дарксайд съм виждал такива термостати, зависи от сериозността на проекта, продават се и външни радиаторчета за масло, за силно напомпени коли.
Другия проблем е че главата почва да се повдига над 2 бара при ПД130/150 и се слагат АРП болтове, на АФН не знам какъв му е предела но със сигурност няма да държи повече. Друго слабо звено са биелите при многото нютонметри, за справка ПД150 държат до около 500НМ, нагоре е късмет.
Това при положение че си с як съединител който държи. Другото е че си с 5 скорости, трябва да помислиш за 6 щото хубаво ще я подсилиш ама на какви обороти ще си с 200км?
Всмукателен колектор ще ти трябва от ПД130, въздушната кутия и деботомера е по-голям. Също трябва да де помисли и как да де монтира по голяма тръба от кутията до отпред, защото ще се получава обратно налягане. Голям интеркулер ще ти трябва и по широка генерация.
Както виждаш нещата са много и има още просто основните казвам
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Не искам да те отказвам от тунинга колега, напротив, аз също съм за тунинга, но това турбо е голямо за теб, а за да му ползваш пълния капацитет много възли трябва да се подсилят. По добрия вариант е гт1749вб от ПД150, 3 бара МАП, дюзи 0.230ум, 11мм помпа, притискател от ВР6 и маховик от 1з, голям кулер и генерация, на 1.55-1.6 бара ще имаш към 180+ коня на вала.
Софтуера е също проблем кой ще го прави, да се направи да не пуши като стара татра
Софтуера е също проблем кой ще го прави, да се направи да не пуши като стара татра
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за смяна на МАП сензор на пасат 1.9 АФН
Качествен тунинг, без капиталовложение и много четене не става. Освен тях, трябва и много работа. Всичко друго за тунинга са детски приказки, тоест само със софтуер не става. Колегата "Valiosport" е написал, точно кратко и ясно, какво следва да се направи преди софтуерния тунинг, за да няма проблеми. Нормалният тунинг съм написал, колко е за тази кола и с нормално каране ще държи, но не и да се издевателства постоянно и на макс с новите и възможности. При издевателство, стоковия съединител ще хвръкне за отрицателно време, турбината ако има луфтове и омасляване, това означава, че и тя ще предаде много бързо фронта (да не говорим, ако катализатора го няма и на негово място няма резонантно гърне за изравняване на налягането преди и след турбината). Ако има и най-малко затискане на охладителната система, колата ще повиши температурата си, а това изобщо не е добре. Друг момент е тръгнала гарнитура на главата, това ще я засили да си иде много бързо допълнително, същото важи и за тръгнала шупла на главата. Преди да се прави тунинг, дори и безобиден, трябва автомобила наистина да се прегледа качествено за всякакви симптоми и проблеми, които могат да доведат след това до главоболия. Дори 20 коня на този автомобил се чувстват адски много и колата се чувства, съвсем различно. Да не говорим, че въртящия момент, нещото което създава усещането за излитане, се покачва доста.