Привет на групата на знаещите и можещите.
Отдавна го карам моя пасат, ама толкова оплескан с масло покрай това, което научих че се казва EGR не го бях виждал, та реших да го сваля (след като бях чел от по-рано че се образувал нагар) за да го почистя.
Речено-сторено. Доста различни ключета трябват, но за моя радост се справих със свалянето.
Имам няколко въпроса-затези които са по-напреднали с материала:
1. Как да разбера дали EGR работи?
(имам кабел VCDS 912 - ако трябва там да погледна-но съм общо казано ползвател от скоро на тази програма и я позлвам повечко за преглед на грешки,и тук там настройки по комфорт модула. По Двигателя не съм пипал/гледал нищо- защото не е имало причина)
Попочистих и премахнах саждите- и около стержена който го задвижва големия клапан (1-синьо), пораздвижи се. Нямаше много нагар-казвам нямаше-защото по разни снимки съм виждал направо чудеса след това го монтирах отново.
2.Накарах един приятел да подаава газ-плавно/рязко- но не видях клапана (2 - червено) да мръдне въобще- а трябва ли и кога трябва да мръдне? Разбрах че той (ако се задейства от вакуум) трябва да ограничава охладения въздух към всмукателния колектор.
3. Как да разбера клапана (1 - в синьо) дали работи? Когато го бях свалил- пробвах с едно маркуче и с устата направих вакуум-доста трудно мърдаше, но взе пак се движи ...
двигател AVF 131 ps EGR - как и кога работят клапаните?
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
По точка 2 - този клапан служи за плавно гасене, няма как да го видиш да работи. Функционира единствено в момента на гасене на колата за да се избегнат вибрации.
По точка 3 - този клапан колкото по не работи, толкова по-добре Препоръчвам ти да ограничиш действието му на минимум (има писано из форума) и да забравиш за него.
По точка 3 - този клапан колкото по не работи, толкова по-добре Препоръчвам ти да ограничиш действието му на минимум (има писано из форума) и да забравиш за него.
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
theraven написа:По точка 2 - този клапан служи за плавно гасене, няма как да го видиш да работи. Функционира единствено в момента на гасене на колата за да се избегнат вибрации.
По точка 3 - този клапан колкото по не работи, толкова по-добре Препоръчвам ти да ограничиш действието му на минимум (има писано из форума) и да забравиш за него.
Така е,и аз си мислех,че черното клапанче има някаква по-съществена роля,но да-затваря се единствено при гасене на двигателя Относно другия,или самият ЕГР-намразих го много,след като е цапал двигателя дълго време и беше станало мазало надолу... Амбицирах се след прочетеното тук,тоест че този клапан единствено работи ЗА Екологията,а не за нас,нашата нафта и нашето каране (примерно) Има разминаване с други форуми,но както и да е,аз съм доволен от запушването му отвсякъде (механично и софтуерно) смяна на О-пръстена на фланеца с 3-те шестограма (60х4 става идеално,струва 1.10)Незнам,сигурно си сглобил нещата,но не беше лошо да махнеш и колектора-вътре също има доста нагар!При мен имаше леко изпускане и от единият отвор на захващането му към блока-всичко се изчисти,огледа,силиконизира и стегна,последва (внимателно )локално миене водоструйка и МЕГЛИО Използвах "намалението" та смених и темп. датчик,че е на шибано място встрани от всичките тия неща и нещата станаха КОСЪМ в този отсек
П.С. Малко се отплеснах,но понеже ми е прясно и да споделя Правилно каза колегата-ориентирай се към ограничаването на ЕГР
П.С.Така и така си почнал-сигурно долу снадките с кулера също ти омазнява,капе по кората (ако имаш такава)Взимаш О-пръстени 56х4 и сменяш,малко е по-трудно вкарването,но спира всякакво изспускане
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
Аха..ммм мерси за отговорите колеги.
Ще видя значи какво да направя по въпроса с намаляването на действието или за изолирането на клапана (1-синия) щом толкова проблеми създава и цапа мотора.
Между впрочем той си личеше че хода му е бил около 1мм (по лъскавото на стержена който излиза от мембранната част).
То.. си мисля неговото изолиране хич нее трудно- просто вадиш тръбичката за вакуума и я затапваш да не смуче и готово.аз защото го пробвах самия клапан (леглото и седлото му през което влизат картерните газове) държи добре - бях сложил течност - когато го чистих - да видим дали ще премине - ама не... значи добре затапва.
Ами сглобих ги вече-да. Има доста омазано по вмукателния колектор,ама мисля че идва от гарнитурата на капака. Между впрочем- гледам се е оливал мотора от гарнитурата на този пластмасовия капак който е отгоре на двигателя- и ще сменя и нея....
А дали да се изолира EGR или не - като че ли има противоречиви мнения - особено за PD моторите, доколкото успях да попрочета..
Ще видя значи какво да направя по въпроса с намаляването на действието или за изолирането на клапана (1-синия) щом толкова проблеми създава и цапа мотора.
Между впрочем той си личеше че хода му е бил около 1мм (по лъскавото на стержена който излиза от мембранната част).
То.. си мисля неговото изолиране хич нее трудно- просто вадиш тръбичката за вакуума и я затапваш да не смуче и готово.аз защото го пробвах самия клапан (леглото и седлото му през което влизат картерните газове) държи добре - бях сложил течност - когато го чистих - да видим дали ще премине - ама не... значи добре затапва.
RadoShopa написа: Незнам,сигурно си сглобил нещата,но не беше лошо да махнеш и колектора-вътре също има доста нагар!При мен имаше леко изпускане и от единият отвор на захващането му към блока-всичко се изчисти,огледа,силиконизира и стегна,последва (внимателно )локално миене водоструйка и МЕГЛИО Използвах "намалението" та смених и темп. датчик,че е на шибано място встрани от всичките тия неща и нещата станаха КОСЪМ в този отсек ...
Ами сглобих ги вече-да. Има доста омазано по вмукателния колектор,ама мисля че идва от гарнитурата на капака. Между впрочем- гледам се е оливал мотора от гарнитурата на този пластмасовия капак който е отгоре на двигателя- и ще сменя и нея....
А дали да се изолира EGR или не - като че ли има противоречиви мнения - особено за PD моторите, доколкото успях да попрочета..
Последна промяна от krraynov на Нед 27 мар 2011 18:31, променено общо 1 път.
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
Незнам дали ще можеш да ограничиш действието на клапата софтуерно без да имаш чип
Както казаха, черният клапан е клапана за мекото гасене. Имай предвид, че пак може да не работи при гасене на мотора, въпреки че е там. Трябва да видиш дали при гасене клапата се движи.
Както казаха, черният клапан е клапана за мекото гасене. Имай предвид, че пак може да не работи при гасене на мотора, въпреки че е там. Трябва да видиш дали при гасене клапата се движи.
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
morfei1 написа:Незнам дали ще можеш да ограничиш действието на клапата софтуерно без да имаш чип
Може, Митаче. Така или иначе не може да се изключи докрай, ами остава да работи на да речем 5% доколкото знам. Което е нищо.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
Само с VAG-Com до 5% не ми се вярва да го докараш...., но пробвай. Чесно да ти кажа не съм си играл. Но е задължително, да увеличиш 3-ти канал в адаптациите, ако ще го затапваш механично, тъй , като иначе го лови по дебитомрера.
Затапването на входящият вакуум е най-лесният вариант, но при условие, че самият клапан е механично здрав и уплътнява добре.
Затапването на входящият вакуум е най-лесният вариант, но при условие, че самият клапан е механично здрав и уплътнява добре.
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
Прочетох темата и ми направи впечатление, че на предната решетка нямаш отвори за вх. въздух.
Имам предвид, че е решетката е за бензинов пасат.
Имам предвид, че е решетката е за бензинов пасат.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните
На коя решетка?
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
Колегата сигурно има впредвит за мястото,което обозначих със стрелки....утре ще погледна моята решетка,в последно време 100 пъти отварях капака,но точно там не съм се вглеждал
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
И аз съм със същия двигател и аз нямам отвори на въпросната решетка.Не знам дали това е проблем и изобщо откъде ли взима чист въздух Паско не знам .
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните
Ми......ако такова - да палим дрелките и да ги почваме :
П.С. Оказа се, че и при мен няма отвори в тази решетка :roll:Да не си е серийно така и въздуха да си влиза отдолу...? Колегата Milanov да се обоснове, явно е имало някаква дилема, даже мисля четох някъде Та въпроса ми е:да дупча или не?!? :
П.С. Оказа се, че и при мен няма отвори в тази решетка :roll:Да не си е серийно така и въздуха да си влиза отдолу...? Колегата Milanov да се обоснове, явно е имало някаква дилема, даже мисля четох някъде Та въпроса ми е:да дупча или не?!? :
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
Аз съм с ръчни скорости и дупки има на съседа е автоматик и няма дупки луда работа
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?
Аз съм с ръчни скорости и нямам
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните
Това което съм написал не казвам че е еталон : Добре де от де взимат въздух вашите коли коли като няма дупки :
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kassy, WasteLand_TD и 52 госта