двигател AVF 131 ps EGR - как и кога работят клапаните?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

двигател AVF 131 ps EGR - как и кога работят клапаните?

Мнениеот krraynov » Съб 26 мар 2011 23:40


Привет на групата на знаещите и можещите.
Отдавна го карам моя пасат, ама толкова оплескан с масло покрай това, което научих че се казва EGR не го бях виждал, та реших да го сваля (след като бях чел от по-рано че се образувал нагар) за да го почистя.
Речено-сторено. Доста различни ключета трябват, но за моя радост се справих със свалянето.
Имам няколко въпроса-затези които са по-напреднали с материала:
1. Как да разбера дали EGR работи?
(имам кабел VCDS 912 - ако трябва там да погледна-но съм общо казано ползвател от скоро на тази програма и я позлвам повечко за преглед на грешки,и тук там настройки по комфорт модула. По Двигателя не съм пипал/гледал нищо- защото не е имало причина)
Изображение

Изображение

Изображение

Попочистих и премахнах саждите- и около стержена който го задвижва големия клапан (1-синьо), пораздвижи се. Нямаше много нагар-казвам нямаше-защото по разни снимки съм виждал направо чудеса scare след това го монтирах отново.

2.Накарах един приятел да подаава газ-плавно/рязко- но не видях клапана (2 - червено) да мръдне въобще- а трябва ли и кога трябва да мръдне? Разбрах че той (ако се задейства от вакуум) трябва да ограничава охладения въздух към всмукателния колектор.

3. Как да разбера клапана (1 - в синьо) дали работи? Когато го бях свалил- пробвах с едно маркуче и с устата направих вакуум-доста трудно мърдаше, но взе пак се движи ...




Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот theraven » Нед 27 мар 2011 2:54


По точка 2 - този клапан служи за плавно гасене, няма как да го видиш да работи. Функционира единствено в момента на гасене на колата за да се избегнат вибрации.
По точка 3 - този клапан колкото по не работи, толкова по-добре mhihi Препоръчвам ти да ограничиш действието му на минимум (има писано из форума) и да забравиш за него.


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот RadoShopa » Нед 27 мар 2011 11:16


theraven написа:По точка 2 - този клапан служи за плавно гасене, няма как да го видиш да работи. Функционира единствено в момента на гасене на колата за да се избегнат вибрации.
По точка 3 - този клапан колкото по не работи, толкова по-добре mhihi Препоръчвам ти да ограничиш действието му на минимум (има писано из форума) и да забравиш за него.


Така е,и аз си мислех,че черното клапанче има някаква по-съществена роля,но да-затваря се единствено при гасене на двигателя :wink: Относно другия,или самият ЕГР-намразих го много,след като е цапал двигателя дълго време и беше станало мазало надолу... :x Амбицирах се след прочетеното тук,тоест че този клапан единствено работи ЗА Екологията,а не за нас,нашата нафта и нашето каране (примерно) :lol: Има разминаване с други форуми,но както и да е,аз съм доволен от запушването му отвсякъде (механично и софтуерно) смяна на О-пръстена на фланеца с 3-те шестограма (60х4 става идеално,струва 1.10)Незнам,сигурно си сглобил нещата,но не беше лошо да махнеш и колектора-вътре също има доста нагар!При мен имаше леко изпускане и от единият отвор на захващането му към блока-всичко се изчисти,огледа,силиконизира и стегна,последва (внимателно )локално миене водоструйка и МЕГЛИО :wink: Използвах "намалението" та смених и темп. датчик,че е на шибано място встрани от всичките тия неща и нещата станаха КОСЪМ в този отсек :banana

П.С. Малко се отплеснах,но понеже ми е прясно и да споделя :talk: Правилно каза колегата-ориентирай се към ограничаването на ЕГР :да:

П.С.Така и така си почнал-сигурно долу снадките с кулера също ти омазнява,капе по кората (ако имаш такава)Взимаш О-пръстени 56х4 и сменяш,малко е по-трудно вкарването,но спира всякакво изспускане 8)


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот krraynov » Нед 27 мар 2011 12:29


Аха..ммм мерси за отговорите колеги.
Ще видя значи какво да направя по въпроса с намаляването на действието или за изолирането на клапана (1-синия) щом толкова проблеми създава и цапа мотора.
Между впрочем той си личеше че хода му е бил около 1мм (по лъскавото на стержена който излиза от мембранната част).
То.. си мисля неговото изолиране хич нее трудно- просто вадиш тръбичката за вакуума и я затапваш да не смуче и готово.аз защото го пробвах самия клапан (леглото и седлото му през което влизат картерните газове) държи добре - бях сложил течност - когато го чистих - да видим дали ще премине - ама не... значи добре затапва.

RadoShopa написа: Незнам,сигурно си сглобил нещата,но не беше лошо да махнеш и колектора-вътре също има доста нагар!При мен имаше леко изпускане и от единият отвор на захващането му към блока-всичко се изчисти,огледа,силиконизира и стегна,последва (внимателно )локално миене водоструйка и МЕГЛИО :wink: Използвах "намалението" та смених и темп. датчик,че е на шибано място встрани от всичките тия неща и нещата станаха КОСЪМ в този отсек ...

Ами сглобих ги вече-да. Има доста омазано по вмукателния колектор,ама мисля че идва от гарнитурата на капака. Между впрочем- гледам се е оливал мотора от гарнитурата на този пластмасовия капак който е отгоре на двигателя- и ще сменя и нея....

А дали да се изолира EGR или не - като че ли има противоречиви мнения - особено за PD моторите, доколкото успях да попрочета..

Последна промяна от krraynov на Нед 27 мар 2011 18:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот morfei1 » Нед 27 мар 2011 16:21


Незнам дали ще можеш да ограничиш действието на клапата софтуерно без да имаш чип :roll:

Както казаха, черният клапан е клапана за мекото гасене. Имай предвид, че пак може да не работи при гасене на мотора, въпреки че е там. Трябва да видиш дали при гасене клапата се движи.


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот theraven » Нед 27 мар 2011 16:46


morfei1 написа:Незнам дали ще можеш да ограничиш действието на клапата софтуерно без да имаш чип :roll:


Може, Митаче. Така или иначе не може да се изключи докрай, ами остава да работи на да речем 5% доколкото знам. Което е нищо.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот Dobromirski » Пон 28 мар 2011 7:58


Само с VAG-Com до 5% не ми се вярва да го докараш...., но пробвай. Чесно да ти кажа не съм си играл. Но е задължително, да увеличиш 3-ти канал в адаптациите, ако ще го затапваш механично, тъй , като иначе го лови по дебитомрера.
Затапването на входящият вакуум е най-лесният вариант, но при условие, че самият клапан е механично здрав и уплътнява добре.


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот Milanov » Чет 31 мар 2011 21:45


Прочетох темата и ми направи впечатление, че на предната решетка нямаш отвори за вх. въздух.
Имам предвид, че е решетката е за бензинов пасат.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните

Мнениеот krraynov » Чет 31 мар 2011 22:42


На коя решетка?


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот RadoShopa » Чет 31 мар 2011 23:12


Колегата сигурно има впредвит за мястото,което обозначих със стрелки....утре ще погледна моята решетка,в последно време 100 пъти отварях капака,но точно там не съм се вглеждал :roll: :wink:
Прикачени файлове
106654189113288319271301175146LdBapwHCJUHQelxRwi0l.JPG


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот Пешо2004 » Пет 01 апр 2011 9:27


И аз съм със същия двигател и аз нямам отвори на въпросната решетка.Не знам дали това е проблем и изобщо откъде ли взима чист въздух Паско не знам :( .


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните

Мнениеот RadoShopa » Пет 01 апр 2011 9:38


Ми......ако такова - да палим дрелките и да ги почваме :lol:

П.С. Оказа се, че и при мен няма отвори в тази решетка :roll:Да не си е серийно така и въздуха да си влиза отдолу...? Колегата Milanov да се обоснове, явно е имало някаква дилема, даже мисля четох някъде :deal Та въпроса ми е:да дупча или не?!? :lol:


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 01 апр 2011 16:39


Аз съм с ръчни скорости и дупки има на съседа е автоматик и няма дупки луда работа :screwy


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот Пешо2004 » Пет 01 апр 2011 16:48


Аз съм с ръчни скорости и нямам :shock


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 01 апр 2011 16:51


Това което съм написал не казвам че е еталон :lol: Добре де от де взимат въздух вашите коли коли като няма дупки :talk:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kassy, WasteLand_TD и 52 госта