двигател AVF 131 ps EGR - как и кога работят клапаните?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот RadoShopa » Съб 18 юни 2011 23:50


joro^ написа:Усети ли някаква разлика :roll:


Ми с горният ред карам от зимата,а долният днес го направих.....не съм я карал,но то градско няма да се усети (ако въобще има разлика)След 2-3 дена ме чака дълъг път и ще я понатисна :wink: Чудя се дебитомера дали ще реагира адекватно при новия приток на въздух,все пак досега е било почти тапа....от решетката до въздуховода няма и 1 см. разтояние :roll:




Потребителски аватар
Cheater
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот Cheater » Нед 19 юни 2011 0:42


И аз съм с АВФ ръчка и имам отвори


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот nikolay80 » Нед 19 юни 2011 12:43


И при мен AVF ръчка е с отвори.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот krraynov » Пет 20 юли 2012 14:37


Аз пък мисля че отворите (или затапените фабрично отвори)на предната решетка не влияят изобщо върху вървенето и разхода на дизеловите автомобили с турбонапълване. Компресора (турбината) достатъчно яко си смуче, и 1см празнина зад затапените отвори на решетката си е доста място, и ако някой си мисли че тоя компресор (и двигател) колкото и кубици да е, може толкова силно да засмуче, че да направи вакуум, т.е да се получи недостиг на свеж въздух пред всмуктеля на филтъра - ми се струва почти невероятно.
И..още в началото съм го написал, че е много вероятно - първоначално да са пускани екземпляри с решетки с отвори, но след появилите се доста оплаквания от засмукване на вода при газене на големи локви или силен дъжд-повреди по двигателите, фабрично са започнали да оставят тази решетка затапена. Въпреки, че така в двигателя влиза горещ въздух, но, колкото и да е горещ, той след турбината-когато се компримира - се нагрява още мноооого повече - затова има интеркулер след турбото в крайна сметка.

Така, че, оставете дрелките..колеги с автомобили с решетки, ама без отвори :beer
А другите (с решетки с отвори)- по Фнимателно през локвите :mrgreen:


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот IvailoOo » Съб 21 юли 2012 8:01


Бе глупости...никаква вода не влиза. Гледам на дъртия на пасатЯ има дупки,ама то като комарник.Аз карам с въздухозаборник на ф100 от преди зимата, току виж някое врабче влязло вътре,ама вода-не


Потребителски аватар
paaco
Мнения: 262
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
Двигател: AVF 2005
Местоположение: sofia

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот paaco » Чет 26 юли 2012 15:39


И аз я загледах мойта!!! Е няма дупки и това е. Гледам оригинална е и се чудя да не би пък да е свързано със страната от където идват колите т.е. Италия. Тези с фабричните дупки от къде са внос?
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... at-ram-air мисля че тази тема ще внесе яснота. Нека някой с добър англииски да я разгледа и да сподели.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот kossis » Чет 20 сеп 2012 16:11


Имам питане за вакуума на ЕГР клапана. Щото имам завишен разход и мудно тръгване от първа и до 2200 оборота докато включи турбото. От скоро я карам колата - 131 ПД АВФ мотор.
Ще кажа преди да спомена за моето откритие преди малко, че тия в автокъщите са пълни пендели.
Погледнах под казанчто за антифриза и какво да киризя леко разкачен вакуум от тоя ел клапан дето е захванат на турбо-тръбата и очевидно е за ЕГР клапана. А от там имаше и тройник за некъв друг клапан към някво водно съединение- къв е тоя бе ? :?: .
Явно това е некъв дивашки метод за изключване на ЕГР. След като го зацепих ако го извадя и вкарам обратно в ЕГР клапана и мотора притриса и пак стабилизира.
Са въпроса е дали да го затапя или да го оставя, чрез вакуума ?
Турбото ми е рециклирано, центровката е ок-сменен ангренажен ремък-пали от четвърт и не пуши грам.


Georgi Vutov
Мнения: 248
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот Georgi Vutov » Чет 20 сеп 2012 19:31


Отивай го затапвай софтуерно и не се занимавай
Ако държиш на ЕГР-а отивай си търси нов или от някоя морга


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот IvailoOo » Чет 20 сеп 2012 19:39


Софтуерно не може да се "затапи".Единствено механично става :wink:


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот StrEagle » Чет 20 сеп 2012 19:53


А относно нови коли? Идея ли е, да се затвори клапана на кола, която тъкмо е излязла от гаранция?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните?

Мнениеот kossis » Пет 21 сеп 2012 11:00


След като я покарах установих, че спирачките ми нямат вече проблем. Защото преди това на 4 натискане на спирачките по инерция и сервото втвърдяваше, сега това го няма. Тоест вакума е супер на ниски обороти. И който го е изключил така тоя вакуум си е правил опит да ме пребие !

Обаче стана проблем с варвенето на колата- забива и ако върна малко газта около 2000 об. и пак подам- литва.
Като разгледах вакуумите установих, че между Н75 и Н18- (клапан за ЕГР стои под тръбата за кулера) има пряка вакуумна тръбичка). Е точно тоя вакуум бяха разкачили гадовете ! :!: А от него се командва и клапанче за подгрев на нафтата ако не се лъжа.
Чудя се къде е проблема и какво да пробвам - да изключа само пряката връзка между клапаните или да изключа от Н 18 вакуума директно за да пробвам кое е капут.
Ще я давам на диагностика, но да разбера първо кое не е в час до колкото е възможно.

Дайте идеи. Вакуумна схема на АВФ не намирам има ли ?


van__ss
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 дек 2012 13:15
Автомобил: b5.5 1.9 tdi
Двигател: 2002
Местоположение: osen

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните

Мнениеот van__ss » Съб 15 фев 2014 19:35


iskam da popitam kolata q imam ve4e edna godina bqh i smenil turboto v4era zabelqzah 4e masloto e namalqlo slozih i a dneska kolata ne varvi sqkas nqma sila nad tozi erg ventil ima maslo tam sasto ima nqkakva sturotiq . samata kola nqma sila predi kato i dam gas po4va da varti gumi i na blizo 2000 vklu4va turboto a sega mi se struva 4e vaobste ne go vklu4va ot kakvo moze da e to


van__ss
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 дек 2012 13:15
Автомобил: b5.5 1.9 tdi
Двигател: 2002
Местоположение: osen

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните

Мнениеот van__ss » Съб 15 фев 2014 19:42


v4era i smenqh halogenkite dli moze da sam otka4il nesto vazno


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: EGR на двигател AVF 131ps - как и кога работят клапаните

Мнениеот kossis » Съб 15 фев 2014 20:31


Колега пиши на Кирилица, че не ми се чете !!!! Аз и на Български чета с мъка :Mr Green Fun !

И смислово е кофти, преведи го и тогава, отказвам се !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony, Ивайло Димов и 198 госта