Не съм вярвал че този проблем ще ми се опъне толкова, но се оказа че за момента няма решение.
Голата е Голф с АФН мотор.
Пренадува, от доста време, чистенето на турбината решава проблема за около месец и то не напълно.
Стигнал съм до следните наблюдения - вакум до Н75 има колко искаш, но след него не е както трябва, идеята е следната - преди клапана около 0.5, след него около 0.22-0.25. Цикъла на Н75 на празен ход е около 52%, на колкото и ТДИ-та да гледам на празен ход вакума след Н75 е около 0.5.
Клапана е сменян с други работещи, в момента е чисто нов, в компира няма масло, всички маркучи за вакум са ОК. Пробвах и с друг компютър, пак нещо му куца управлението на Н75.
Наблюдение при други ТДИ-та -
празен ход на място, вакум след Н75 около 0.50, при подаване на газ /само пипване на педала/ пада надолу
при мен:
празен ход на място, вакум след Н75 около 0.20, при подаване на газ /само пипване на педала/ вакума се увеличава.
Мисля това последното е проблема заради който пренадува, но как да накарам вакума при мен да стане 0.5 след Н75
Пренадува 1.9 ТДИ АФН
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
що не пуснеш няколко ЛОГ файла, ше са от полза. Пробва ли с друг Н75 ? (знам че е тъп въпроса но по добре е да си пита човек). Направи и един лог файл с напълно откачен вакуум от турбото (или същия вакуум откачен от Н75 за по лесно)
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
брезел е прав.откачи вакума от турбината и виж в движение дали надува.
не трябва да имаш никакъв надува .ако пак има ,сваляй турбината и търси проблема в геометрията.
не трябва да имаш никакъв надува .ако пак има ,сваляй турбината и търси проблема в геометрията.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
В крайна сметка излезе кодировката на автомат, че е проблема.
Върнах си го на ръчни и всичко си дойде на мястото.
Сега като се замисля докйато не бях го прекодирал не съм имал зор с геометрията.
П.С. Тъпото в цялата ситуация е, че компа с който пробвах беше от автоматик , явно там управлението е по-различно.
Върнах си го на ръчни и всичко си дойде на мястото.
Сега като се замисля докйато не бях го прекодирал не съм имал зор с геометрията.
П.С. Тъпото в цялата ситуация е, че компа с който пробвах беше от автоматик , явно там управлението е по-различно.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
не би трябвало да има такъв проблем от автоматична кодировка тоест със сигурност не е от това. По вероятно е картите за автоматика да са преправяни (некадърен чип). Ако колата е била автоматик то само блоковете за автоматик са променяни и сега като си върнал на ръчни всичко е като с оригинален софтуер. хубаво че си я оправил
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Незнам дали така ми се струва но като е кодирана на автоматик не издърпва лостчето на геометрията до доло на празен ход.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Ludiq написа:Незнам дали така ми се струва но като е кодирана на автоматик не издърпва лостчето на геометрията до доло на празен ход.
не ти се струва,така е.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
На празен ход и на мен ми стои в междинно,при подаване на газ първо слиза леко надолу,после я дига рязко нагоре.Питах achodemo и ми каза това
Има ли нещо общо с кодирането на ЕКУ-то това ?
achodemo написа:Значи на място няма какво да гледаш , защото турбината не надува когато мотора не е натоварен . При запалване лоста на актуатора веднага се издърпва надолу като геометрията застава в позиция за бързо надуване и чака да потеглиш ако обаче само си форсираш на място нищо не се случва ,освен че лоста леко се връща нагоре за да разтовари турбината ,защото няма нужда от налягане когато не се движи колата.
Има ли нещо общо с кодирането на ЕКУ-то това ?
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Предполагам говори за кодирана на ръчни.Тогава наистина го изтегля до доло.
И при мен пренадува(прави пикове) когато е на автомат.
И при мен пренадува(прави пикове) когато е на автомат.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Ludiq написа:Предполагам говори за кодирана на ръчни.Тогава наистина го изтегля до доло.
И при мен пренадува(прави пикове) когато е на автомат.
Говоря за автоматик. Аз карам на автоматик , защото ми претриса при спиране ,а и защото вървежа е съвсем различен . На ръчни все едно карам атмосферка ,чак към 2500 тръгва да набира , но това е друга тема .
Иначе сега разбирам ,че на автомат не слиза до долу лоста . И наистина и при мен сега като се замисля е така , на празен ход застава някъде на средно положение . Не съм обръщал внимание колко слиза на ръчни .
-
- Мнения: 1872
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
achodemo написа:Ludiq написа:Предполагам говори за кодирана на ръчни.Тогава наистина го изтегля до доло.
И при мен пренадува(прави пикове) когато е на автомат.
Говоря за автоматик. Аз карам на автоматик , защото ми претриса при спиране ,а и защото вървежа е съвсем различен . На ръчни все едно карам атмосферка ,чак към 2500 тръгва да набира , но това е друга тема .
Иначе сега разбирам ,че на автомат не слиза до долу лоста . И наистина и при мен сега като се замисля е така , на празен ход застава някъде на средно положение . Не съм обръщал внимание колко слиза на ръчни .
Много странно, ти си първият за който чувам да е по-доволен от вървежа на кодировка за автоматик отколкото за ръчка. Освен това си с чип, а колата ти тръгва от 2500 да набира определено нещо не е както трябва, я центровка, я нещо друго. А съм с 90 коня от завода без чип и от 1300 оборота си дърпа доста добре, а към 2000-2100 особено докато е студена и без да съм настъпил до край газта направо се усеща като ритване това на втора предавка и на трета е подобно.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Не съм само аз . Но наистина незнам защо е така . Просто на автомат мотора реагира мигновено на педала на газта . Развърта се много бързо , докато на ръчни е малко по муден . Нямам никакви споменавани от други колеги проблеми със предръпване или нещо подобно на автомат. Центровката също ми е в норма даже е на горна граница във предварение . Единствения ми проблем е ,че немога да се справя с пренадъването . Чиста геометрия , работещ н75 , и при натискане на газта над 80% манометъра ми бие на 1.5бара и стои там докато не отпусна леко педала . Та за това се пренудих да развия малко лоста на актуатора за да не надува толкова много за сметка на което обаче малко по късно достига исканото налягане .
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
achodemo написа:Не съм само аз . Но наистина незнам защо е така . Просто на автомат мотора реагира мигновено на педала на газта . Развърта се много бързо , докато на ръчни е малко по муден .
Напълно подкрепям. При мен на ръчни скорости колата тръгва осезаемо по-късно, някъде при 2300-2400 об., но за сметка на това продължава да се развърта добре до към 4500 об. При авоматика тръгва много по- рано и рязко, но и мощността се губи след 4000 об. Като минус мога да отбележа моментно замисляне при смяна на предавките при пълна газ на автоматична кодировка, но не е болка за умиране. Аз лично си карам на автоматик. Някак си повече ми допада работата на мотора. А пък и оборотите на ПХ на автоматик по дефолт са 861, което лично на мен ми харесва.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
При мен оборотите са си 903 на автомат .
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пренадува 1.9 ТДИ АФН
Аз до сега 4 АФН съм закачал и на всички оборотите са 819.