Това пише в техническите характеристики:
Maximum power output:
100bhp @ 4000 rpm
Maximum torque:
240nm @ 1800-2400 rpm
Моля някой да обясни-на колко оборота се задейства турбината,на колко оборота трябва да се кара попринцип, и на колко оборота е максималното ускорение и превключване на скоростите.Колата е със 6 скорости.
1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса
- Atanasov93
- Мнения: 35
- Регистриран на: Сря 13 юли 2011 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
Турбината си работи постоянно.
Осезаемо започва да дърпа от 1800 оборота някъде.
Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.
Осезаемо започва да дърпа от 1800 оборота някъде.
Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
аз карам в между 1600-2400 след тези обороти става много шумно вътре максималното е малко преди 4000 об след това няма никой
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.
Колега,защо избягваш да караш под 2000 оборота?
- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
FELIPE написа:Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.
Колега,защо избягваш да караш под 2000 оборота?
има голяма опасност по - бързо да ти се задръсти турбината, особено ако караш само градско
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
FELIPE написа:Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.
Колега,защо избягваш да караш под 2000 оборота?
Навик. Не съм фен за каране на дизел на 1400 оборота (примерно). Вбесявам се, когато се возя в дизелова кола и ми карат на 4-та в града на 1200 оборота.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
vaskog написа:FELIPE написа:Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.
Колега,защо избягваш да караш под 2000 оборота?
има голяма опасност по - бързо да ти се задръсти турбината, особено ако караш само градско
Добре де - карайки градско - развиваш по-високи обороти на преобладаващо ниските предавки - топлината , налягането и скороста на изгорелите газове - минаващи през геометрията трябва да не позволяват да се трупат сажди
Знам , че нафтата ни не е от най-качествените в ЕС , но зацапване на геометрия е въпрос дискутиран и в автофоруми на бели държави с добро качество на горивото!
Къде аджеба е причината - технологично предопределено ли е това зацапване - или може да се избегне ???
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
Основната причина е, че тези двигатели не са предвидени да се карат само в града. Геометрията почти не се движи при градско каране, дори и да я вкарваш в обороти от време на време. За да се раздвижва иска по-висока предавка - поне 3-та и газта да е натисната повече от половината и за по-продължително време. ТДИ се чувства най-добре на магистрала. Може би са изходили от презумцията, че за градско каране няма смисъл от дизел освен ако е такси и все още новите модели с мотори комън-рейл на повечето производители се предлагат с двата вида турбини с променлива и без геометрия и съотвенто разлика в мощността.
- legaltk
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
- Автомобил: 1.9 TDI
- Двигател: AXR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
От личен опит ще допълня, че всичко казано по-горе за градското каране важи с много по-голяма сила при следните обстоятелства:
зимен сезон, първо стартиране, студен двигател, бавно загряване на двигателя и влизане в режим, каране на къси разстояния, попадане в задръствания, висене на светофара, бавно шофиране заради заледяванията и не на последно място "хубавата" зимна нафта. Не случайно симптомите на зацапаната геометрия се появяват обикновено през пролетта. Същото важи и през лятото, но в много по-малка степен.
зимен сезон, първо стартиране, студен двигател, бавно загряване на двигателя и влизане в режим, каране на къси разстояния, попадане в задръствания, висене на светофара, бавно шофиране заради заледяванията и не на последно място "хубавата" зимна нафта. Не случайно симптомите на зацапаната геометрия се появяват обикновено през пролетта. Същото важи и през лятото, но в много по-малка степен.
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
Общо взаето не съм много съгласен че геометрията не се движи в градско каране.
Ако познавате начина на работа на геометрията и актуатора ще ви е ясно че при всяко палене геометрията се издърпва от максимално отворено долно до максимално затворено горно положение за да може да развърти турбинката бързо.
Тоест при всяко едно палене имаме работен ход от край до край и съответно добро раздвижване. Ако всичко е наред с мотора и не пуши здраво, не виждам какво ще блокира геото!
Това е работният цикъл на геометрията на АВФ мотор, 131к.
Та за да я накарате да се мести по време на работа на мотора трябва да форсирате мотора до над 4500 оборота и тогава тя изключва до спадане на оборотите и разтоварване на турбото чрез Н75.
Тоест може да се каже че при извънградски режим на този мотор за да му движиме геометрията, трябва да го форсираме здраво, щото ако караме по магистралата на 5,6 скорост със 120 геометрията ще стои статична !!!
Това е за АВФ, предполагам и за другите е така.
Ако познавате начина на работа на геометрията и актуатора ще ви е ясно че при всяко палене геометрията се издърпва от максимално отворено долно до максимално затворено горно положение за да може да развърти турбинката бързо.
Тоест при всяко едно палене имаме работен ход от край до край и съответно добро раздвижване. Ако всичко е наред с мотора и не пуши здраво, не виждам какво ще блокира геото!
Това е работният цикъл на геометрията на АВФ мотор, 131к.
Та за да я накарате да се мести по време на работа на мотора трябва да форсирате мотора до над 4500 оборота и тогава тя изключва до спадане на оборотите и разтоварване на турбото чрез Н75.
Тоест може да се каже че при извънградски режим на този мотор за да му движиме геометрията, трябва да го форсираме здраво, щото ако караме по магистралата на 5,6 скорост със 120 геометрията ще стои статична !!!
Това е за АВФ, предполагам и за другите е така.
Последна промяна от kossis на Вто 04 дек 2012 11:20, променено общо 1 път.
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
На същия принцип на каране съм и аз като Фелипе, под 2000об не карам с цел да не се задръсти геометрията толкова бързо въпреки, че на баща ми пд-то се кара предимно студена и градско и 2 години вече не се е задръстила геометрията.
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
Моите впечатления са, че PD-тата имат доста по-малко проблеми с геометрията и нейното управление, но това са си само мои наблюдения. Може и да съм се заблудил
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса
Митя ,предполагам,че твоето градско е много малко,аз примерно от 600 км месечно,550 са в града,като зимата е некъв ужас,100% от тези километри са на студена кола,не загрява пущината,пипал съм маркуча от термостата-леден,значи работи,но не загрява,хубаво ,че е отоплението на седалките.Та всичко е индивидуално,разбирам,че примерно аз съм за бензинова кола,но няма бензинови Бори с такова оборудване и друго ,тези бензинови коли не горят около 8 студени градско.А,бе сложна дилема
kossis-археолог,между другото,много хубав пост,чак си помислих,че го е писал някой друг
kossis-археолог,между другото,много хубав пост,чак си помислих,че го е писал някой друг
Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса
Не е толкова само до градското.... и даже не толкова до PD vs VP, а по скоро зацапвания при ASZ,ARL,AVF спрямо по-малките им събратя. Отделно има и куп вторични фактори, като изправност на вакумни пътища, клапани , актуатори, състояние на турбина, мотор, гориво и т.н.т.
Софтуерното управление на геометрията, казано по възможно най-простият и разбираем начин: колкото по-ниски обороти, толкова по-затворена, колкото по-високи обороти, толкова по-отворена/разтоварена.
Аз лично съм на мнението, че в градско каране, геометрията се движи много повече, отколкото при извънградско. Само че, при градското има много топли-студени паления, работа на празен ход, предвижвания на къси разстояния, докато извънградско турбината загрява за продължителен период от време и образуването на нагар е доста по трудно, има изпреварвания и т.н.т.
...нещо което ми направи впечатление, при AHF, AJM при всичките им разновидности на ECU-та. Там не важи правилото, ниски обороти - затворена геометрия, високи обороти - отворена геометрия, поне не на 100%, съпоставено с управлението на ARL/ASZ/AVF.Управлението на н75 в диапазона 0-1500 оборота е доста по различно, спрямо софтуер на ASZ,AVF,ARL.
Не знам защо, но нещо ме кара да си мисля, че проблемите с цапащите геометри имат връзка с това, може би не на 100 процента, но оказват някакво влияние. При някои модели геометрията на празен ход е затворена на 100процента, поне според софтуера , но това си е лично мое мнение, може и да не съм прав
Софтуерното управление на геометрията, казано по възможно най-простият и разбираем начин: колкото по-ниски обороти, толкова по-затворена, колкото по-високи обороти, толкова по-отворена/разтоварена.
Аз лично съм на мнението, че в градско каране, геометрията се движи много повече, отколкото при извънградско. Само че, при градското има много топли-студени паления, работа на празен ход, предвижвания на къси разстояния, докато извънградско турбината загрява за продължителен период от време и образуването на нагар е доста по трудно, има изпреварвания и т.н.т.
...нещо което ми направи впечатление, при AHF, AJM при всичките им разновидности на ECU-та. Там не важи правилото, ниски обороти - затворена геометрия, високи обороти - отворена геометрия, поне не на 100%, съпоставено с управлението на ARL/ASZ/AVF.Управлението на н75 в диапазона 0-1500 оборота е доста по различно, спрямо софтуер на ASZ,AVF,ARL.
Не знам защо, но нещо ме кара да си мисля, че проблемите с цапащите геометри имат връзка с това, може би не на 100 процента, но оказват някакво влияние. При някои модели геометрията на празен ход е затворена на 100процента, поне според софтуера , но това си е лично мое мнение, може и да не съм прав
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза
kossis написа:Общо взаето не съм много съгласен че геометрията не се движи в градско каране.
Ако познавате начина на работа на геометрията и актуатора ще ви е ясно че при всяко палене геометрията се издърпва от максимално отворено долно до максимално затворено горно положение за да може да развърти турбинката бързо.
Тоест при всяко едно палене имаме работен ход от край до край и съответно добро раздвижване. Ако всичко е наред с мотора и не пуши здраво, не виждам какво ще блокира геото!
Това е работният цикъл на геометрията на АВФ мотор, 131к.
Та за да я накарате да се мести по време на работа на мотора трябва да форсирате мотора до над 4500 оборота и тогава тя изключва до спадане на оборотите и разтоварване на турбото чрез Н75.
Тоест може да се каже че при извънградски режим на този мотор за да му движиме геометрията, трябва да го форсираме здраво, щото ако караме по магистралата на 5,6 скорост със 120 геометрията ще стои статична !!!
Това е за АВФ, предполагам и за другите е така.
Общо взето май изобщо не си запознат с променливата геометрията на турбините.Пишете глупости без да знаете какво пишете.Първо попитайте и после пишете-има и клипчета където може да погледнете за да не говорите(пишете)глупости.Геометрията не се движи от обороти както си писал,а от товар(затова е променлива).Погледни някои клипчета и после ще си изтриеш мнението,че ще те е срам да не го прочетът и други хора,които да ти се смеят и да подлъжеш.
Геометрията се мести на всяко подаване на газ и то по различен начин всеки път,но както е казал Морфей градско не може да загрее саждите за да ги продуха и затова се задръства повече,а не че не се движи геометрията.Закачи си колата на вакком в движение е гледан показанията на турбината и ще разбереш дали се движи или не и после пусни един коментар да видим каква е разликата
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], petiop, ton4o7601@abv.bg и 175 госта