1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Atanasov93
Мнения: 35
Регистриран на: Сря 13 юли 2011 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Мнениеот Atanasov93 » Съб 16 юли 2011 0:05


Това пише в техническите характеристики:
Maximum power output:
100bhp @ 4000 rpm
Maximum torque:
240nm @ 1800-2400 rpm
Моля някой да обясни-на колко оборота се задейства турбината,на колко оборота трябва да се кара попринцип, и на колко оборота е максималното ускорение и превключване на скоростите.Колата е със 6 скорости. :D




K
Мнения: 1332
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот K » Съб 16 юли 2011 10:10


Турбината си работи постоянно. :mrgreen:
Осезаемо започва да дърпа от 1800 оборота някъде.
Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4227
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот tdi fen » Съб 16 юли 2011 11:46


аз карам в между 1600-2400 след тези обороти става много шумно вътре максималното е малко преди 4000 об след това няма никой


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот FELIPE » Съб 16 юли 2011 13:05


Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.

Колега,защо избягваш да караш под 2000 оборота?


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот vaskog » Съб 16 юли 2011 13:20


FELIPE написа:
Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.

Колега,защо избягваш да караш под 2000 оборота?


има голяма опасност по - бързо да ти се задръсти турбината, особено ако караш само градско


K
Мнения: 1332
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот K » Съб 16 юли 2011 13:21


FELIPE написа:
Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.

Колега,защо избягваш да караш под 2000 оборота?


Навик. Не съм фен за каране на дизел на 1400 оборота (примерно). Вбесявам се, когато се возя в дизелова кола и ми карат на 4-та в града на 1200 оборота.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот веселин » Съб 16 юли 2011 23:03


vaskog написа:
FELIPE написа:
Аз лично си карам моята в диапазона 2000-4000 оборота, като избягвам да падам под 2000.

Колега,защо избягваш да караш под 2000 оборота?


има голяма опасност по - бързо да ти се задръсти турбината, особено ако караш само градско

Добре де - карайки градско - развиваш по-високи обороти на преобладаващо ниските предавки - топлината , налягането и скороста на изгорелите газове - минаващи през геометрията трябва да не позволяват да се трупат сажди
Знам , че нафтата ни не е от най-качествените в ЕС , но зацапване на геометрия е въпрос дискутиран и в автофоруми на бели държави с добро качество на горивото!
Къде аджеба е причината - технологично предопределено ли е това зацапване - или може да се избегне ???


Zinoto
Мнения: 1871
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот Zinoto » Нед 17 юли 2011 12:43


Основната причина е, че тези двигатели не са предвидени да се карат само в града. Геометрията почти не се движи при градско каране, дори и да я вкарваш в обороти от време на време. За да се раздвижва иска по-висока предавка - поне 3-та и газта да е натисната повече от половината и за по-продължително време. ТДИ се чувства най-добре на магистрала. Може би са изходили от презумцията, че за градско каране няма смисъл от дизел освен ако е такси и все още новите модели с мотори комън-рейл на повечето производители се предлагат с двата вида турбини с променлива и без геометрия и съотвенто разлика в мощността.


Потребителски аватар
legaltk
Мнения: 90
Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
Автомобил: 1.9 TDI
Двигател: AXR
Местоположение: София

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот legaltk » Нед 17 юли 2011 16:22


От личен опит ще допълня, че всичко казано по-горе за градското каране важи с много по-голяма сила при следните обстоятелства: :idea:
зимен сезон, първо стартиране, студен двигател, бавно загряване на двигателя и влизане в режим, каране на къси разстояния, попадане в задръствания, висене на светофара, бавно шофиране заради заледяванията и не на последно място "хубавата" зимна нафта. scare Не случайно симптомите на зацапаната геометрия се появяват обикновено през пролетта. Същото важи и през лятото, но в много по-малка степен.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот kossis » Вто 04 дек 2012 9:58


Общо взаето не съм много съгласен че геометрията не се движи в градско каране.

Ако познавате начина на работа на геометрията и актуатора ще ви е ясно че при всяко палене геометрията се издърпва от максимално отворено долно до максимално затворено горно положение за да може да развърти турбинката бързо.
Тоест при всяко едно палене имаме работен ход от край до край и съответно добро раздвижване. Ако всичко е наред с мотора и не пуши здраво, не виждам какво ще блокира геото!

Това е работният цикъл на геометрията на АВФ мотор, 131к.
Та за да я накарате да се мести по време на работа на мотора трябва да форсирате мотора до над 4500 оборота и тогава тя изключва до спадане на оборотите и разтоварване на турбото чрез Н75.
Тоест може да се каже че при извънградски режим на този мотор за да му движиме геометрията, трябва да го форсираме здраво, щото ако караме по магистралата на 5,6 скорост със 120 геометрията ще стои статична !!! :!:
Това е за АВФ, предполагам и за другите е така.

Последна промяна от kossis на Вто 04 дек 2012 11:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот Freakylol » Вто 04 дек 2012 10:32


На същия принцип на каране съм и аз като Фелипе, под 2000об не карам с цел да не се задръсти геометрията толкова бързо въпреки, че на баща ми пд-то се кара предимно студена и градско и 2 години вече не се е задръстила геометрията.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот morfei1 » Вто 04 дек 2012 11:42


Моите впечатления са, че PD-тата имат доста по-малко проблеми с геометрията и нейното управление, но това са си само мои наблюдения. Може и да съм се заблудил :roll:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Мнениеот FELIPE » Вто 04 дек 2012 13:50


Митя ,предполагам,че твоето градско е много малко,аз примерно от 600 км месечно,550 са в града,като зимата е некъв ужас,100% от тези километри са на студена кола,не загрява пущината,пипал съм маркуча от термостата-леден,значи работи,но не загрява,хубаво ,че е отоплението на седалките.Та всичко е индивидуално,разбирам,че примерно аз съм за бензинова кола,но няма бензинови Бори с такова оборудване и друго ,тези бензинови коли не горят около 8 студени градско.А,бе сложна дилема mhihi
kossis-археолог,между другото,много хубав пост,чак си помислих,че го е писал някой друг :D


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Мнениеот morfei1 » Вто 04 дек 2012 14:14


Не е толкова само до градското.... и даже не толкова до PD vs VP, а по скоро зацапвания при ASZ,ARL,AVF спрямо по-малките им събратя. Отделно има и куп вторични фактори, като изправност на вакумни пътища, клапани , актуатори, състояние на турбина, мотор, гориво и т.н.т.

Софтуерното управление на геометрията, казано по възможно най-простият и разбираем начин: колкото по-ниски обороти, толкова по-затворена, колкото по-високи обороти, толкова по-отворена/разтоварена.

Аз лично съм на мнението, че в градско каране, геометрията се движи много повече, отколкото при извънградско. Само че, при градското има много топли-студени паления, работа на празен ход, предвижвания на къси разстояния, докато извънградско турбината загрява за продължителен период от време и образуването на нагар е доста по трудно, има изпреварвания и т.н.т.


...нещо което ми направи впечатление, при AHF, AJM при всичките им разновидности на ECU-та. Там не важи правилото, ниски обороти - затворена геометрия, високи обороти - отворена геометрия, поне не на 100%, съпоставено с управлението на ARL/ASZ/AVF.Управлението на н75 в диапазона 0-1500 оборота е доста по различно, спрямо софтуер на ASZ,AVF,ARL.

Не знам защо, но нещо ме кара да си мисля, че проблемите с цапащите геометри имат връзка с това, може би не на 100 процента, но оказват някакво влияние. При някои модели геометрията на празен ход е затворена на 100процента, поне според софтуера :shock , но това си е лично мое мнение, може и да не съм прав :roll:


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за 1.9 ТДИ Помпа Дюза

Мнениеот red.devilll » Сря 05 дек 2012 8:10


kossis написа:Общо взаето не съм много съгласен че геометрията не се движи в градско каране.

Ако познавате начина на работа на геометрията и актуатора ще ви е ясно че при всяко палене геометрията се издърпва от максимално отворено долно до максимално затворено горно положение за да може да развърти турбинката бързо.
Тоест при всяко едно палене имаме работен ход от край до край и съответно добро раздвижване. Ако всичко е наред с мотора и не пуши здраво, не виждам какво ще блокира геото!

Това е работният цикъл на геометрията на АВФ мотор, 131к.
Та за да я накарате да се мести по време на работа на мотора трябва да форсирате мотора до над 4500 оборота и тогава тя изключва до спадане на оборотите и разтоварване на турбото чрез Н75.
Тоест може да се каже че при извънградски режим на този мотор за да му движиме геометрията, трябва да го форсираме здраво, щото ако караме по магистралата на 5,6 скорост със 120 геометрията ще стои статична !!! :!:
Това е за АВФ, предполагам и за другите е така.

Общо взето май изобщо не си запознат с променливата геометрията на турбините.Пишете глупости без да знаете какво пишете.Първо попитайте и после пишете-има и клипчета където може да погледнете за да не говорите(пишете)глупости.Геометрията не се движи от обороти както си писал,а от товар(затова е променлива).Погледни някои клипчета и после ще си изтриеш мнението,че ще те е срам да не го прочетът и други хора,които да ти се смеят и да подлъжеш.
Геометрията се мести на всяко подаване на газ и то по различен начин всеки път,но както е казал Морфей градско не може да загрее саждите за да ги продуха и затова се задръства повече,а не че не се движи геометрията.Закачи си колата на вакком в движение е гледан показанията на турбината и ще разбереш дали се движи или не и после пусни един коментар да видим каква е разликата



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: arion76 и 55 госта